HiEnd A/D prevodnik
je v celom probleme este vela neznamych, hlavnou je ludske ucho. psychoakustika je kargokultna veda. mozog je ovsem tvrdy digital, i ked nepouziva binarny system, kazdopadne on tiez ten zvuk transformuje na nespojity signal. presne ako pise ctirad, sinusovku 20kHz nepocuje, ked je ale superponovana na signal v oblasti 1-4kHz (na ktoru je ucho mimoriadne haklive, kedze v tej oblasti sa nachadzaju "rozlisovacie" recove formanty) tak proste zmeni farbu zvuku a skoleny posluchac to rozozna. a zial to plati aj na signaly nad 20kHz... ucho hlavne nie je fft analyzer a mozog vobec signal nerozklada na zlozky, naopak toleruje aj velke frekvencne zvlnenia, pokial ich sirka neprekroci povedzme tretinu oktavy, a toleruje aj niektore druhy skreslenia...
To bude ten kamen urazu, vsechny formulace Nyquistova teoremu na ktere jsem narazil (Lavry, web) tvrdi, ze nasamplovany signal obsahuje vsechny informace, pokud samplovaci frekvence prekroci dvojnasobek nejvyssi frekvence, ktera je v tom signalu obsazena. Tecka. Zadne dalsi podminky uz nikde zmineny nejsou. Narazil jsem i na formulace, ktere primo rikaji ze toto je jedina podminka.
No nic, tak jsem to spatne pochopil.
No nic, tak jsem to spatne pochopil.
No pan lavry rika, ze ideal by bylo takovejch 60kHz, ale na to nemeli tenkrat, kdy se tvorily prvni standardy dostatecne vykonny pristroje (resp. by to bylo vsechno moc drahy) a tak sli nejniz co to slo.
Jasne, kdyz se signal neofiltruje nad polovinou samplovaci frekvence, pak se budou vsechny frekvence s vyssima frekvencema dostavat do slysitelnyho pasma aliasingem, vytvari to hodne nepekny veci, protoze tohle zkresleni neni nijak muzikalne spojeny se zvukem (tj dizonantni freq). No a ted hodne zalezi na tom, jakej filtr se pouzije. No a u 44.1kHz uz vsechny ty strmosti a nestability muzou zasahovat (a zasahujou) do slysitelnyho pasma. V tomhle je 48kHz fakt lepsi. Ale cim lepsi zarizeni, tim mensi rozdil by mel byt IMO.
Jasne, kdyz se signal neofiltruje nad polovinou samplovaci frekvence, pak se budou vsechny frekvence s vyssima frekvencema dostavat do slysitelnyho pasma aliasingem, vytvari to hodne nepekny veci, protoze tohle zkresleni neni nijak muzikalne spojeny se zvukem (tj dizonantni freq). No a ted hodne zalezi na tom, jakej filtr se pouzije. No a u 44.1kHz uz vsechny ty strmosti a nestability muzou zasahovat (a zasahujou) do slysitelnyho pasma. V tomhle je 48kHz fakt lepsi. Ale cim lepsi zarizeni, tim mensi rozdil by mel byt IMO.
pytkin) uz mas eureku? s AD aby som ostal pri teme??? ako???
http://www.shagy.sk - zvuk nazivo aj v studiu
shagy : jo jo .. v pondelok som ju namontoval .. Bez AD .. to som zatial zveril DM2k .. uvidime v buducnosti ci dokupit AD .. zatial som to skusal velmi zbezne .. tak ze som si pustal do studia z repraku daky voiceover a trosku som sa hral s kompresorom a EQ ... chybal mi daky dobrak , co by mi aspon 15 minut hovoril do mikrofonu ..
To jsou mi novinky, za ty penize (975$ u Atlasu) to nemusi byt spatna vec, uvidime... 
http://www.lavryengineering.com/productspage_da_10.html

http://www.lavryengineering.com/productspage_da_10.html
To rozhodně ... O chlup lepší už jen za 10ti násobnou cenu ..Kermitak píše:To jsou mi novinky, za ty penize (975$ u Atlasu) to nemusi byt spatna vec, uvidime...
http://www.lavryengineering.com/productspage_da_10.html