RME FIREFACE UFX
RME FIREFACE UFX
Neměl by někdo zdejší a zkušený zájem o zapůjčení a nezávislé otestování nové karty RME FIREFACE UFX? Výsledkem by byl článek zveřejněný tady na ezone..
Re: RME FIREFACE UFX
fuha .. toto vzyera byt paradna karta !
Re: RME FIREFACE UFX
Už ji mám tady na stole a je to prostě Rolls Royce mezi zvukovkami
Tak žádný zájemce o zrecenzování?

Re: RME FIREFACE UFX
novy totalmix FX vyzera brutalne

aj ten remote je fajn


aj ten remote je fajn

Re: RME FIREFACE UFX
Jejich grafik/designer interfacu pro soft nema zrovna dar delat prehledny veci.
Jinak na test bohuzel neni u me cas, i kdyz je to urcite zajimava krabicka. Sak on se nekdo chyti.
Jinak na test bohuzel neni u me cas, i kdyz je to urcite zajimava krabicka. Sak on se nekdo chyti.
Re: RME FIREFACE UFX
matucha " mne to pride prave super prehladne a velmi sa mi to paci .. ale to je samozrejme subjektivna vec ..
Re: RME FIREFACE UFX
To neni o skinu, ale o tom jak sou ty veci zorganizovany. Skin, kterej vymeni tlacitka za balonky nepomuzedelay píše:Ten total mix se mi teda taky nelibi, ale třeba časem vznikne jinej skin.

Re: RME FIREFACE UFX
Tak to by mě docela zajímalo, KDO má líp zorganizovaný a ergonomicky líp vyřešený mix než RME. Mám porovnání s MOTU, ECHO, PRESONUS, M-AUDIO, ESI a dalšími a RME mi přijde jako jediná firma, která u navrhování Total Mixu trochu přemýšlela. Prostě tři rady faderů - horní jsou HW inputy, prostřední SW playbacky, spodní HW outputy. Pokud chci používat submixy, aktivuju SUBMIX, čímž se mi graficky zvýrazní označená dvojice outů, do kterých právě míchám...Co nechci vidět, si prostě vypnu a nezobrazuju. Pokud potřebuju rychle routovat, nepoužívám mixer, ale přepnu se do Matrixu (kterej žádná jiná karta nemá, pokud vím)...CO je na Total Mixu horší než u jiných SW mixů??
A všechno mám na jedné obrazovce a nemusím klikat na záložky jak u všech ostatních. RME tak trochu počítá s tím, že kdo nemá pult a používá Total Mix, tak si na něj ve studiu vyhradí jeden samostanej monitor a třeba si k němu připojí i controller, takže je lepší mít všechno na očích bez klikání po trapných záložkách jak v nějakém Photoshopu
Takže to možná působí na první pohled nepřehledně, ale opak jest pravdou. Jak říká klasik: Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. 
A všechno mám na jedné obrazovce a nemusím klikat na záložky jak u všech ostatních. RME tak trochu počítá s tím, že kdo nemá pult a používá Total Mix, tak si na něj ve studiu vyhradí jeden samostanej monitor a třeba si k němu připojí i controller, takže je lepší mít všechno na očích bez klikání po trapných záložkách jak v nějakém Photoshopu


-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: RME FIREFACE UFX
mne totalmix (mam hdsp serii) docela vyhovuje. nejdriv sem se trochu ztracel v routingovy matici, ale dava to smysl a vposledku taky nevim, jak jinak / lip to resit. tohle GUI ale vypada na prvni pohled o dost min ergonomicky.
Re: RME FIREFACE UFX
brooklyn : ak si zvyknuty na stary totalmix , co ti na tomto pride menej egonomicke ? ved to je to iste .. akurat pribudla kopa novy funkcii ..
Re: RME FIREFACE UFX
Dost bych se shodnul s Milanem - připomíná mi to de-facto to samé, co má moje DSPF. S tím rozdílem, že DSPF má na jednotlivé moduly separátní okna a tady je to pokopě. Souhlasím dost s poznámkou o tom druhém monitoru, sám to tak mám (Arrange + VST Mixer v levém a většina pravého monitoru je zaplácaná právě moduly z DSPF - Input mix, Output patchbay, AUX/BUS, jedno FX rozhranní).
Jinými slovy - vedle Konnekt 48 je toto další můj kandidát na případný upgrade v budoucnu (zdá se)
P.
Jinými slovy - vedle Konnekt 48 je toto další můj kandidát na případný upgrade v budoucnu (zdá se)

P.
- SoundsFine
- Příspěvky: 511
- Registrován: 28 črc 2008 15:29
Re: RME FIREFACE UFX
Tak jsem rád, že RME konečně uvedli nástupce Fireface 800.
Jako pozitiva vidím:
+ kvalita převodníků - stejná jako u ADI-8QS a řady M (v praxi to znamená, že už opravdu není zapotřebí externí převodníky od Apogee, Lavry, atp., pokud si studio vystačí s 12 analog in a 12 out)
+ AES/EBU přímo na zadním panelu (na FF800 mi docela chybělo)
+ XLR main výstup
+ Přehledný Total mix podobné koncepce jako je na FF800
+ držím palce, aby si UFX zachovalo 100% stabilitu a spolehlivost i při minimální latenci - tak jako umí FF800.
Co určitě nevyužiji, nebo se mi na kartě nelíbí:
- MIDI (dokonce dva okruhy tedy 32 kanálů, zbytečně zabírají místo na zadním i předením panelu, nechápu k čemu v dnešní době přenosu MIDI po USB)
- málo místa na zadním panelu pro kvalitní symetrické Neutrick jacky. Už na FF800 to vyšlo tak tak, teď to bude stejný vopruz jako u MOTU. Nehledě na to, že konektory budou v kartě zoufale nekvalitně připevněny. Prostě, kde není místo, nelze čekat šrouby navíc
- Total mix s FX. Pro mě a myslím, že i většinu studií zcela zbytečná záležitost. doufám, že DSP nebudou zbytečně kartu ještě více zahřívat a přidávat latenci! Už i FF800 po osmi hodinách práce celkem slušně vařilo.
- chybí Firewire 800 jako u FF800. V současnosti používám na FF800 IEEE-1394b a mohu potvrdit, že je to ve finále lepší než IEEE-1394a především v poměru latence a zatížení CPU.
- ovladač hlasitosti. U Hi-End karty to vnímám jako nepoužitelnou záležitost. Pro toho, kdo bude chtít zachovat kvalitu zvuku špičkových převodníků, stejně použije externí pasivní zařízení (SPL, Coleman, atd.)
- některé zbytečné funkce, které zatěžují kartu finančně, ubírají potřebné místo pro kvalitní (pevné) uchycení HW ovládacích prvků, Mnoho funkcí a DSP procesorů na malé ploše bude znamenat, že to bude další vařič od RME.
No, je škoda, že neudělali a ani neudělají verzi, která bude mít pouze 8in x 8out a zachová si zvukovou kvalitu UFX.
A pokud RME vypustí odlehčenou verzi UFX, pak to bude něco podobného jako produkt FF400, která zdaleka nedosahoval zvukové kvality FF800.
Takže, kdo chtěl kvalitní zvuk na úrovni ADI-2, pak musel zvolit RME FF800. To je prostě marketing.
Docela bych se tedy obešel bez průměrných preampů, průměrných či podprůměrných DSP efektů v TotalMix FX, bez čtyř konektorů MIDI, bez USB a bez USB memory.
Nakonec je ale potřeba říct, že se UFX jeví jako plnohodnotný nástupce FF800, jehož nespornou devizou je extrémní kvalita zvuku, kvalita převodníků z řady M a 8QS. Srovnatelná s hi-end externími převodníky od Apogee, Lavry, Benchmark.
Tohle je dostatečný argument proč koupit RME UFX a snad ani neuvažovat o produktu jiném.
Do 2000Eur kvalitnější zvukovka prostě neexistuje.
Jako pozitiva vidím:
+ kvalita převodníků - stejná jako u ADI-8QS a řady M (v praxi to znamená, že už opravdu není zapotřebí externí převodníky od Apogee, Lavry, atp., pokud si studio vystačí s 12 analog in a 12 out)
+ AES/EBU přímo na zadním panelu (na FF800 mi docela chybělo)
+ XLR main výstup
+ Přehledný Total mix podobné koncepce jako je na FF800
+ držím palce, aby si UFX zachovalo 100% stabilitu a spolehlivost i při minimální latenci - tak jako umí FF800.
Co určitě nevyužiji, nebo se mi na kartě nelíbí:
- MIDI (dokonce dva okruhy tedy 32 kanálů, zbytečně zabírají místo na zadním i předením panelu, nechápu k čemu v dnešní době přenosu MIDI po USB)
- málo místa na zadním panelu pro kvalitní symetrické Neutrick jacky. Už na FF800 to vyšlo tak tak, teď to bude stejný vopruz jako u MOTU. Nehledě na to, že konektory budou v kartě zoufale nekvalitně připevněny. Prostě, kde není místo, nelze čekat šrouby navíc

- Total mix s FX. Pro mě a myslím, že i většinu studií zcela zbytečná záležitost. doufám, že DSP nebudou zbytečně kartu ještě více zahřívat a přidávat latenci! Už i FF800 po osmi hodinách práce celkem slušně vařilo.
- chybí Firewire 800 jako u FF800. V současnosti používám na FF800 IEEE-1394b a mohu potvrdit, že je to ve finále lepší než IEEE-1394a především v poměru latence a zatížení CPU.
- ovladač hlasitosti. U Hi-End karty to vnímám jako nepoužitelnou záležitost. Pro toho, kdo bude chtít zachovat kvalitu zvuku špičkových převodníků, stejně použije externí pasivní zařízení (SPL, Coleman, atd.)
- některé zbytečné funkce, které zatěžují kartu finančně, ubírají potřebné místo pro kvalitní (pevné) uchycení HW ovládacích prvků, Mnoho funkcí a DSP procesorů na malé ploše bude znamenat, že to bude další vařič od RME.
No, je škoda, že neudělali a ani neudělají verzi, která bude mít pouze 8in x 8out a zachová si zvukovou kvalitu UFX.
A pokud RME vypustí odlehčenou verzi UFX, pak to bude něco podobného jako produkt FF400, která zdaleka nedosahoval zvukové kvality FF800.
Takže, kdo chtěl kvalitní zvuk na úrovni ADI-2, pak musel zvolit RME FF800. To je prostě marketing.
Docela bych se tedy obešel bez průměrných preampů, průměrných či podprůměrných DSP efektů v TotalMix FX, bez čtyř konektorů MIDI, bez USB a bez USB memory.
Nakonec je ale potřeba říct, že se UFX jeví jako plnohodnotný nástupce FF800, jehož nespornou devizou je extrémní kvalita zvuku, kvalita převodníků z řady M a 8QS. Srovnatelná s hi-end externími převodníky od Apogee, Lavry, Benchmark.
Tohle je dostatečný argument proč koupit RME UFX a snad ani neuvažovat o produktu jiném.
Do 2000Eur kvalitnější zvukovka prostě neexistuje.
Re: RME FIREFACE UFX
Ty uz jsi ji mel v ruce?