ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
Tohle by mě zajímalo, moc to nechápu..co je pro mě a celou nahrávku lepší? nahravat do 96kilo (max, co moje zvukovka dává) a pak při konečnym exporut převádět do 44,1, nebo nahravat rovnou ve 44,1?
-
jackies
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
Záleží na tom, jaký zdroj, čím a jakou hudbu zaznamenáváš.boolocks píše:Tohle by mě zajímalo, moc to nechápu..co je pro mě a celou nahrávku lepší? nahravat do 96kilo (max, co moje zvukovka dává) a pak při konečnym exporut převádět do 44,1, nebo nahravat rovnou ve 44,1?
Mě tyhle "akademické" debaty o těch rozlišení vždycky pobaví. Zvláště pokud se debatuje v kontextu s elektronickou hudbou.
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
Dejme tomu, že budu nahravat normální starej bigbít - bicí, basa, kytary, vokály - klasickejma mikrákama do pultu, ze ktereho to poženu rovnou do zvukovky...co je teda výhodnější?
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
technika zaznamu zvuku ma sva jasna pravidla, pres to nejede vlak. jestli tahle veda nekomu pripada moc akademicka, at si to nahrava na jednostopy kazetak...
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
hombrefeo: tím jsi mi moc neporadil 
-
jackies
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
Neporadil, jen reaguje mimo mísu na můj nick.boolocks píše:hombrefeo: tím jsi mi moc neporadil
U normálního natáčení akustický nástroj, mikrofon .... samozřejmě neplatí že méně je více.
Když máš možnost, místo a silnou mašinu nabírej to na 96. O nic přece nejde.
Když nic, tak získáš alespoň větší dynamický prostor.
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
dynamicky prostor souvisi s frekvenci zaznamu? Naopak to funguje, teda ze cim mensi bitova hloubka, tim vic se projevuje i aliasing, ktery pokazi frekvencni spektrum. Ale jak muze vyssi frekvence zaznamu zvysit dynamiku?
Jinak u kytarovy hudby mam zkusenost s naberem do 44.1 a do 88.2 kHz a obcas mam pocit, ze tech 88 je v necem spojitejsi a hladsi, ale ruku do ohne bych za to vzdycky nedal. Zato temer dvojnasobny vypocetni naroky jsou u tech 88 jasny. Pokud mas vykonovou rezervu, tak neni duvod to v tech 88 nenabrat. Pokud rezervu nemas a netocis zrovna klasiku, tak asi ani tema 44 moc lidi neurazis (tim myslim posluchacu, tady na foru mozna nekoho jo;-)
Jinak u kytarovy hudby mam zkusenost s naberem do 44.1 a do 88.2 kHz a obcas mam pocit, ze tech 88 je v necem spojitejsi a hladsi, ale ruku do ohne bych za to vzdycky nedal. Zato temer dvojnasobny vypocetni naroky jsou u tech 88 jasny. Pokud mas vykonovou rezervu, tak neni duvod to v tech 88 nenabrat. Pokud rezervu nemas a netocis zrovna klasiku, tak asi ani tema 44 moc lidi neurazis (tim myslim posluchacu, tady na foru mozna nekoho jo;-)
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
dakto tu uz riesil , ze ked tak treba naberat 96k .. nie 88k ..
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
Coze to..?Pytkin píše:dakto tu uz riesil , ze ked tak treba naberat 96k .. nie 88k ..
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
kdyz to vis, tak proc jsi to nerekl hned?jackies píše:Neporadil, jen reaguje mimo mísu na můj nick.boolocks píše:hombrefeo: tím jsi mi moc neporadil
U normálního natáčení akustický nástroj, mikrofon .... samozřejmě neplatí že méně je více.
Když máš možnost, místo a silnou mašinu nabírej to na 96. O nic přece nejde.
Když nic, tak získáš alespoň větší dynamický prostor.
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
ta audio karta by mela mit alespon 4 nezavisle vstupy, nejlepe vsak 12. ten mixpult bych se snazil obejit.boolocks píše:Dejme tomu, že budu nahravat normální starej bigbít - bicí, basa, kytary, vokály - klasickejma mikrákama do pultu, ze ktereho to poženu rovnou do zvukovky...co je teda výhodnější?
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
mám motu 8pre rozšířenou přes adat o dalších osm kanálů....nevím proč ten mix obcházet, myslim, že je v pohodě - mám tascam M3500
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
tak to promin, to jsme si nerozumeli. ja myslel, ze se jedna o nejaky "simple" mixer s jednim vystupem :Ðboolocks píše:mám motu 8pre rozšířenou přes adat o dalších osm kanálů....nevím proč ten mix obcházet, myslim, že je v pohodě - mám tascam M3500
-
jackies
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
Samozřejmě jsem myslel bitovou hloubku v kontextu s dynamickým prostorem.Amorph píše:dynamicky prostor souvisi s frekvenci zaznamu? Naopak to funguje, teda ze cim mensi bitova hloubka, tim vic se projevuje i aliasing, ktery pokazi frekvencni spektrum. Ale jak muze vyssi frekvence zaznamu zvysit dynamiku?
O bitovém rozlišení nic nepsal, tak jsem předpokládal ( nevím proč ), že se ptá na náběr v 16/44 aby nemusel nic následně převádět.
S použitím vysokých frekvencích už tak nějak předpokládám záznam do 24bit.
Proto taková ( asi špatně formulovaná ) moje odpověď.
Re: ztráta kvality při převodu z 96kHz na 44,1kHz
ja by som povedal, ze treba vyskusat aky velky projekt ti zvladne pc. ak zvladne komplet procesing potrebneho poctu stop aj pri 96, funguj na 96. ak nezvladne, naberaj na 44.1. v zmysle povedaneho je cela tato debata zbytocna... este je tu otazka podstatne vacsieho objemu dat pri 96.
co sa tyka samplovacky, je dost jedno aku pouzivas, ked potom master prevedies RAZ na pozadovanu 44.1 kvalitnym algorytmom
co sa tyka samplovacky, je dost jedno aku pouzivas, ked potom master prevedies RAZ na pozadovanu 44.1 kvalitnym algorytmom




