REAPER - DAW
Re: REAPER - DAW
neviem či to je k veci, ale všimol som si, že ReaFir samotný má dosť počuteľnú latenciu...
Re: REAPER - DAW
Nie, teda aspon u mna nie a myslim ze raz som s ReaFir mal take problemi ale to zalezalo od nastavenia. A v tomto pripade to nema nic s RFir spolocne pretoze RFir nemam pouzite na nastrojoch ako je ta harfa alebo synth. Navyse predtym mi to bezalo bez problemov. Skor si myslim ze nieco v nastaveniach bude, ale tam netusim co, vela tam toho nie je co nastavit ohladom MIDI a Audio sa vacsinou tyka prehravania v samotnom Reaperi.
Re: REAPER - DAW
No uz som dosiel na problem. Dedko ciastocne hovori dobre ze ReaFir ma pocutelnu latenciu, ale iba v pripade, ze hrate bud na nastroji alebo pomocou sequenceru mimo Reapera. Zahadne je, ze tu latenciu sposobuje aj na cely plugin ktory posiela audio do roznych trackov a na jednom z nich je iba ReaFir, dokonca aj kedz cez ten track nejdie ziadne audio. Inac ReaFir mi nesposobuje latenciu ak prehravam skladbu v samotnom Reaporovi.
Re: REAPER - DAW
Ahoj,
Reaper, podobně jako je tomu v případě většiny jiných DAW, nekompenzuje latenci pluginů mezi stopami při jejich použití v input monitoringu (tzn. pluginy nebo instrumenty, co jsou aplikovány na živý MIDI nebo audio vstup).
Některé pluginy latenci mají, jiné ne.. záleží to na typu algoritmu a konkrétním zpracování audia uvnitř.
ReaFir je už podle svého názvu FIR filtr, který má symetrickou impulsní odezvu a lineární fázovou charakteristikou, kde je latence principiálně daná počtem tzv. tapů ve svém parametru FFT size. Čím vyšší je tohle číslo, tím větší je frekvenční rozlišení filtru, ale zároveň i vyšší latence.
Za normálních podmínek bych ReaFir vůbec nepoužíval pro normální korekce v projektu.. jeho největší přínos je při speciálním processingu, kdy je možné využít např. možnosti použití extrémně strmých filtrů, nebo při nějaké specifické úpravě nahrávky, kde není vhodné posouvat fázi signálu (např. korekce jednoho zdroje v nahrávce více pořízené více mikrofony). Podobně může někdy posloužit jako základní FFT denoiser. Jako obecný ekvalizér se v zásadě moc nehodí.
Latenci každého konkrétního pluginu můžeš vidět, když otevřeš FX chain a podíváš se do levého dolního rohu dialogu. Najdeš tam dvě čísla za vytížením procesoru, první udává latenci vybraného pluginu v samplech a druhé číslo celkovou latenci všech pluginů na stopě.
Obecně většina pluginů latenci nemá, krom zmíněných FIR ekvalizérů i kompresory s lookaheadem a pluginů, co mají interní oversampling zpracovávaného signálu s LPF filtrem s lineární fázovou charakteristikou.
JInak v Reaperu se ta kompenzace latence jmenuje PDC a zjednodušeně funguje tak, že se na každé stopě v projektu spočítá latence všech jeho efektů, no a ostatní stopy se pak "zpozdí" tak, aby se vše dorovnalo k té s největší latencí.
Ale tohle funguje pouze při přehrávání z DAW a mezi kanály jednotlivé stopy (myšleno tak, že pokud máš třeba 8 kanálovou stopu, kde je použitý stereo plugin s latencí na prvních dvou kanálech, tak ty zbývající jsou vždy kompenzovány).
Snad to není moc technické
Michal
Reaper, podobně jako je tomu v případě většiny jiných DAW, nekompenzuje latenci pluginů mezi stopami při jejich použití v input monitoringu (tzn. pluginy nebo instrumenty, co jsou aplikovány na živý MIDI nebo audio vstup).
Některé pluginy latenci mají, jiné ne.. záleží to na typu algoritmu a konkrétním zpracování audia uvnitř.
ReaFir je už podle svého názvu FIR filtr, který má symetrickou impulsní odezvu a lineární fázovou charakteristikou, kde je latence principiálně daná počtem tzv. tapů ve svém parametru FFT size. Čím vyšší je tohle číslo, tím větší je frekvenční rozlišení filtru, ale zároveň i vyšší latence.
Za normálních podmínek bych ReaFir vůbec nepoužíval pro normální korekce v projektu.. jeho největší přínos je při speciálním processingu, kdy je možné využít např. možnosti použití extrémně strmých filtrů, nebo při nějaké specifické úpravě nahrávky, kde není vhodné posouvat fázi signálu (např. korekce jednoho zdroje v nahrávce více pořízené více mikrofony). Podobně může někdy posloužit jako základní FFT denoiser. Jako obecný ekvalizér se v zásadě moc nehodí.
Latenci každého konkrétního pluginu můžeš vidět, když otevřeš FX chain a podíváš se do levého dolního rohu dialogu. Najdeš tam dvě čísla za vytížením procesoru, první udává latenci vybraného pluginu v samplech a druhé číslo celkovou latenci všech pluginů na stopě.
Obecně většina pluginů latenci nemá, krom zmíněných FIR ekvalizérů i kompresory s lookaheadem a pluginů, co mají interní oversampling zpracovávaného signálu s LPF filtrem s lineární fázovou charakteristikou.
JInak v Reaperu se ta kompenzace latence jmenuje PDC a zjednodušeně funguje tak, že se na každé stopě v projektu spočítá latence všech jeho efektů, no a ostatní stopy se pak "zpozdí" tak, aby se vše dorovnalo k té s největší latencí.
Ale tohle funguje pouze při přehrávání z DAW a mezi kanály jednotlivé stopy (myšleno tak, že pokud máš třeba 8 kanálovou stopu, kde je použitý stereo plugin s latencí na prvních dvou kanálech, tak ty zbývající jsou vždy kompenzovány).
Snad to není moc technické

Michal
Re: REAPER - DAW
Myslim ze som tomu porozumel
Vdaka za vysvetlenie.

Re: REAPER - DAW
Zdravím,poslední dobou se mi stává v Reaperu to: že když zmáčknu tlačítko render,tak celý PC se mi zasekne a nemá daleko k celkovému zatuhnutí.Již asi dvakrát se opravdu komletně zasekl,a bylo to na tvrdý restart systému.Většinou se ale po nějaké době"umoudří"a Reaper začne již standardně renderovat.Dříve jsem s tímto problém neměl.Jestli to může být novějšími verzemi?Projekty mám zhruba stejně výkonově náročné.
Na tento problém nemá ani vliv jestli mám Resample mode nastaveno na better či best.Celkové nastavení renderu mam nastavené defaultně bez zásahu z mé strany.
Tak jestli poradí nějaký zběhlý Reaperista,jak odlehčit PC při renderu...
PS:System Win 7 64bit/Reaper 32bit...64bit. verze mi dělala neplechu.
Na tento problém nemá ani vliv jestli mám Resample mode nastaveno na better či best.Celkové nastavení renderu mam nastavené defaultně bez zásahu z mé strany.
Tak jestli poradí nějaký zběhlý Reaperista,jak odlehčit PC při renderu...
PS:System Win 7 64bit/Reaper 32bit...64bit. verze mi dělala neplechu.
Re: REAPER - DAW
Tak už to že ti 64bit Reaper dělá problémy v 64bit Win je dost podivné. Zaměřil bych se v první řadě na počítač, nechceš zkusit nějaký stress test? Případně bych zkusil starší verzi Reaperu.
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS
Studio ATLAS
Re: REAPER - DAW
Nevím, konkrétně rendering mi nikdy nezpůsoboval žádné neobvyklé potíže, natož kompletní zatuhnutí systému.
Souhlasím s Pelfem, že to takhle z dálky vypadá spíš na nějaký obecný problém s počítačem nebo konfigurací systému.
Asi bych čistě pro jistotu vyzkoušel ten stress test, např. IntelBurnTest nebo Prime95. Pak i test paměti např. Memtest86 http://www.memtest86.com
Chvilkovou pauzu před renderem by teoreticky mohly způsobit např. i některé pluginy nebo instrumenty, které při exportu používají jiný procesing při exportu než při běžném přehrávání a před renderem se v podstatě reinicializují. Např. při normálním přehrávání to počítá vše ve vzorkovací frekvenci projektu a renderu se to přepne do režimu s oversamplingem nebo např. kvalitnějším algoritmem pro pitch shifting. Tohle chování v Reaperu ovlivňuje volba Preferences > Plug-ins/VST/Inform plug-ins of offline rendering state.. když je to zaškrtlé, tak pluginy "ví" jestli přehráváš nebo renderuješ a můžou na to nějak reagovat.. Pokud máš tohle aktivní, zkus to na test vypnout.
Zmíněnou možnost pro jiný processing při renderu mají např. pluginy od Voxenga, Hofy, Cytomic atd.
Michal
Souhlasím s Pelfem, že to takhle z dálky vypadá spíš na nějaký obecný problém s počítačem nebo konfigurací systému.
Asi bych čistě pro jistotu vyzkoušel ten stress test, např. IntelBurnTest nebo Prime95. Pak i test paměti např. Memtest86 http://www.memtest86.com
Chvilkovou pauzu před renderem by teoreticky mohly způsobit např. i některé pluginy nebo instrumenty, které při exportu používají jiný procesing při exportu než při běžném přehrávání a před renderem se v podstatě reinicializují. Např. při normálním přehrávání to počítá vše ve vzorkovací frekvenci projektu a renderu se to přepne do režimu s oversamplingem nebo např. kvalitnějším algoritmem pro pitch shifting. Tohle chování v Reaperu ovlivňuje volba Preferences > Plug-ins/VST/Inform plug-ins of offline rendering state.. když je to zaškrtlé, tak pluginy "ví" jestli přehráváš nebo renderuješ a můžou na to nějak reagovat.. Pokud máš tohle aktivní, zkus to na test vypnout.
Zmíněnou možnost pro jiný processing při renderu mají např. pluginy od Voxenga, Hofy, Cytomic atd.
Michal
Re: REAPER - DAW
Díky za reakce,zkusím ten memtest.Ale v jiných aplikacích problém s pamětí nemám.nebo si toho nejsem vědom.
Ta 64 bit verze Reaperu měla myslím problémy s načtením vst pluginů.
Ta 64 bit verze Reaperu měla myslím problémy s načtením vst pluginů.
Re: REAPER - DAW
Tyka se problem jednoho konkretniho projektu nebo se to chova stejne i v jinych?
Re: REAPER - DAW
Funguje někomu v REAPERu HALION 5 - VST3.x ? Ani po včerejším update REAPERu se situace nezměnila a jsem stále nucen HALION 5 natahovat ve verzi VST2x. Přitom ostatní VSTi - VST3 od Steinberga , které vlastním (Halion Sonic,Retrologue, Padshop,...) fungují bez problému.
Re: REAPER - DAW
Skus toto, ked vkladas VSTi, klikni nan pravym tlacitkom mysi > Run as > a skusas rozne ine mody.
Re: REAPER - DAW
To Axerathix :
Díky za reakci - tuto možnost jsem již dřive prověřoval , bohužel bez odpovídajícího výsledku. Zajímavé na chování HAL5 (VST2) je i to , že zatímco pod CUB 8.x má tendenci se občas i kousnout, tak pod REAP u mne zatím vždy chodil bez problémů (a možná i svižněji). Něco jsem k tomu mezitím našel i na fóru, takže to není jen můj problém.
Díky za reakci - tuto možnost jsem již dřive prověřoval , bohužel bez odpovídajícího výsledku. Zajímavé na chování HAL5 (VST2) je i to , že zatímco pod CUB 8.x má tendenci se občas i kousnout, tak pod REAP u mne zatím vždy chodil bez problémů (a možná i svižněji). Něco jsem k tomu mezitím našel i na fóru, takže to není jen můj problém.
Re: REAPER - DAW
Zdravím, začínám s Reaperem, jsem absolutní začátečník. Pročítám už hodiny tuto diskuzi a ulehčilo mě to hodně práce s hledáním. Nicméně potřebuji poradit s pár věcmi..
1. Pokud nahrávám přerušovaně do MIDI, přál bych si aby se mi vše nahrávalo jakoby v jedné lajně (nevím jak to správně definovat) Zkrátka, pokud nahrávám po krátkých sekvencích tvoří se mi tam jakési subtracky vzájemně pod sebou. Rád bych, kdyby to bylo jako v Cubase. Jsem zvyklý v Cubase-Nuendo pracovat s otevřeným midi editorem a vidět jak se to nahrává přímo do okna editoru, abych to mohl vzápětí editovat. To samé v audio stopě. Nemůžu si nějak zvyknout na to jak si mi ty stopy vrství pod sebou.
Měl bych víc otázek, ale zatím mě trápí tato nejvíce
Díky
1. Pokud nahrávám přerušovaně do MIDI, přál bych si aby se mi vše nahrávalo jakoby v jedné lajně (nevím jak to správně definovat) Zkrátka, pokud nahrávám po krátkých sekvencích tvoří se mi tam jakési subtracky vzájemně pod sebou. Rád bych, kdyby to bylo jako v Cubase. Jsem zvyklý v Cubase-Nuendo pracovat s otevřeným midi editorem a vidět jak se to nahrává přímo do okna editoru, abych to mohl vzápětí editovat. To samé v audio stopě. Nemůžu si nějak zvyknout na to jak si mi ty stopy vrství pod sebou.
Měl bych víc otázek, ale zatím mě trápí tato nejvíce
Díky
Re: REAPER - DAW
Vítej do klubu! Tohle by mělo řešit přepnutí do Tape Mode režimu nahrávání: Options - New recording that overlaps... - Trims existing items...
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS
Studio ATLAS