REAPER - DAW
Re: REAPER - DAW
tak vcera som objavil Reaper.... padla mi sanka...ma to vsetko co potrebujem, je to pre mna intuitivne a co nie je, ide paradne prestavit (narozdiel od Live ze ano). Jedine co mi bude z Live chybat je drum rack (session viewu som nikdy neprisiel na chut)
Re: REAPER - DAW
Co je to drum rack v abletone ? drum sampler ? Ja v Reaperovi pouzivam toto: http://www.onesmallclue.com/poise.phpSolarfall píše:Jedine co mi bude z Live chybat je drum rack
Re: REAPER - DAW
poise som uz medzicasom nasiel... nie je to prave orechove,ale posluzi.
edit: poise nepodporuje rex. fail.
edit: poise nepodporuje rex. fail.
Re: REAPER - DAW
S Reaperom a bicimi je to tak trosku tragedia. Tiez pouzivam Poise v kombinacii s custom makrom, ktore mi zobrazi pianoroll ako drum pattern a prenastavi chovanie tlacitok mysi tak, aby slo vsetko lahko naklikat, ale furt to nie je ono. Bohuzial sa asi nikdy nedockame.
Re: REAPER - DAW
mohol by si posharovat to makro?
Re: REAPER - DAW
ACT 0 32060 "ced5a6554c0c6248a270d423f0b2f3ca" "Custom: Switch to drums" 40192 39740 39710 40236 40454
ACT 0 32060 "3262bc98ce0bd44db6439c2372fcd2cc" "Custom: Switch to normal mode" 39706 39737 40452
ACT 0 32060 "3262bc98ce0bd44db6439c2372fcd2cc" "Custom: Switch to normal mode" 39706 39737 40452
Re: REAPER - DAW
Ahoj,
co vlastně potřebujete s bicími?
Sice bicí, beaty z VST atp. osobně moc nepoužívám (nebo spíš "v sebeobraně")
a málokdy z Reaperu generuji jiné věci než metronom, ale možná by mohlo zabrat tohle.
Mysleli jste UI s jednoduchými "kostičkami" na jedno kliknutí jako v trackerech?
Na to je v Reaperu sequencer_megababy nebo jeho upravená verze od Nandyho..
Funguje to jako JSFX, jehož výstup se pak dá nahrát a dál normálně upravovat jako MIDI item. Což je sice na jednu stranu další krok, ale jako efekt je to flexibilní pro živé hraní s MIDI kontrolery, kdy se dají za jízdy triggerovat různé patterny.
Jinak to přepínání různých režimů pro úpravu bicí/normální noty v MIDI editoru (v předchozím makru) se dá elegantně řešit přes SWS extenstions a Cycle actions. Ty dvě samostatné akce, kde se nastavuje zobrazení not (kosočtverce/obdélníky) a např. named notes/klapky nalevo v editor spolu s různými režimy editace myší, se dají dát do jedné cycle akce a mezi ně se vloží "step" na kterém se provádění akce zastaví. Při dalším spuštění akce, se vše provádí dál od tothoto místa a pak znovu od začátku. To umožňuje mít na jedinou klávesovou zkratku, co se mačká pořád dokola, nebo např. ikonu v MIDI editoru přiřazeny docela komplikové změny nastavení Reapeu včetně screensetů atp.
Příklad. http://forum.cockos.com/showthread.php?t=84978
Michal
co vlastně potřebujete s bicími?
Sice bicí, beaty z VST atp. osobně moc nepoužívám (nebo spíš "v sebeobraně")

Mysleli jste UI s jednoduchými "kostičkami" na jedno kliknutí jako v trackerech?
Na to je v Reaperu sequencer_megababy nebo jeho upravená verze od Nandyho..
Funguje to jako JSFX, jehož výstup se pak dá nahrát a dál normálně upravovat jako MIDI item. Což je sice na jednu stranu další krok, ale jako efekt je to flexibilní pro živé hraní s MIDI kontrolery, kdy se dají za jízdy triggerovat různé patterny.
Jinak to přepínání různých režimů pro úpravu bicí/normální noty v MIDI editoru (v předchozím makru) se dá elegantně řešit přes SWS extenstions a Cycle actions. Ty dvě samostatné akce, kde se nastavuje zobrazení not (kosočtverce/obdélníky) a např. named notes/klapky nalevo v editor spolu s různými režimy editace myší, se dají dát do jedné cycle akce a mezi ně se vloží "step" na kterém se provádění akce zastaví. Při dalším spuštění akce, se vše provádí dál od tothoto místa a pak znovu od začátku. To umožňuje mít na jedinou klávesovou zkratku, co se mačká pořád dokola, nebo např. ikonu v MIDI editoru přiřazeny docela komplikové změny nastavení Reapeu včetně screensetů atp.
Příklad. http://forum.cockos.com/showthread.php?t=84978
Michal
- Přílohy
-
Re: REAPER - DAW
OMFG ten megababy vyzera kurevsky dobre, na to sa hned vecer vrhnem. A ten chlap musi byt totalny killer, pretoze zrovna jsfx mi nepride ako idealny jazyk na nieco takto obrovske.
Diky!
Diky!
Re: REAPER - DAW
Zdravim,
Mam nově nainstalované win 7 64 bit.Tudíž jsem nainstaloval 64 bit verzi Reaperu.Nevidí mi ale DX pluginy od sonitusu:To jsou ty vst pliginy,které má v základu Sonar.Ten jsem dříve používal,ale Reaper ho převálcoval
Jsem na ně zvyklý.Hlavně na eq reverb a gate a mam je již v některých projektech,ve kterých bych se chtěl ještě hrabat.
Jestli je to tím že jsou nejspíše 32 bitové?ale to by snad neměl být problém co jsem si tady tak nějak pročetl.Nevim jak je to přesně s DX pluginama.
Dále jestli mi náký vysloužilý Reaperista osvětlí,jak je to s tim nastavením v Reaperu,aby vytěžoval více jader CPU a ne jen jedno.Kdysi jsem to snad i tady četl,ale kde...
Mam nově nainstalované win 7 64 bit.Tudíž jsem nainstaloval 64 bit verzi Reaperu.Nevidí mi ale DX pluginy od sonitusu:To jsou ty vst pliginy,které má v základu Sonar.Ten jsem dříve používal,ale Reaper ho převálcoval

Jestli je to tím že jsou nejspíše 32 bitové?ale to by snad neměl být problém co jsem si tady tak nějak pročetl.Nevim jak je to přesně s DX pluginama.
Dále jestli mi náký vysloužilý Reaperista osvětlí,jak je to s tim nastavením v Reaperu,aby vytěžoval více jader CPU a ne jen jedno.Kdysi jsem to snad i tady četl,ale kde...

Re: REAPER - DAW
1. http://forum.cockos.com/showpost.php?p= ... ostcount=7
2. Preferences->buffering->[Audio .. threads / Allow live FX multiprocessing on]
2. Preferences->buffering->[Audio .. threads / Allow live FX multiprocessing on]
Re: REAPER - DAW
Díky dusanmsk:Zkusim,ale nevim jak přesně s tim wrapperem dělat.
Ještě mě napadla varianta,nainstalovat 32 bit Reaper.Jestli by to nebylo jednodušší i s ohledem na ostatní vstečka který jsou povětšinou taky 32 bit.Nevím co mě ještě potká.Páč tam nemam ještě všechny-včera čerstvě nastalován OS.Ale jestli pak DAW využívá naplno paměti.Když už tam mam 64 OS.
Ještě mě napadla varianta,nainstalovat 32 bit Reaper.Jestli by to nebylo jednodušší i s ohledem na ostatní vstečka který jsou povětšinou taky 32 bit.Nevím co mě ještě potká.Páč tam nemam ještě všechny-včera čerstvě nastalován OS.Ale jestli pak DAW využívá naplno paměti.Když už tam mam 64 OS.
Re: REAPER - DAW
Byl bych s tím opatrný - celkem jasně se píše o DXi a nikoli o DX (=nástroje vs efekty). Jde o to, jestli ten wrapper není jednoucelove zaměřen právě jen na virtuální nástroje. Od podpory DX věcí se celkem plošně ustupuje již docela dlouho (ale zase jsem ten trend detailněji nezkoumal, Steinberg to tak má v každém případě).dusanmsk píše:1. http://forum.cockos.com/showpost.php?p= ... ostcount=7
P.
Re: REAPER - DAW
Sonitus efekty existují i jako VST
Re: REAPER - DAW
Upřímně, asi bych dojel staré projekty s 32bit verzí Reaperu, která může být bez problému nainstalována paralelně vedle 64bitové a vykašlal se na celé DX a našel si nějakou VST alternativu. Vestavěný bridge (32->64bit) pracuje jen s VST.
Sonitus FX jsou součástí Sonaru, ale co si pamatuji, tak se mezi různými verzemi lišila úspěšnost použití v jiných DAW (zkus si vyhledat Sonitus na Cockos fóru).. Moc bych nespoléhal na obecné používání efektů, co jsou přiloženy u jiných DAW (což nemusí být jen Sonar, ale třeba i Vegas) a zkusil bych se poohlédnout přímo v Reaperu nebo od třetích stran.
Btw. ReaGate, ReaComp a ReaEQ nejsou vůbec špatné.. plus nějaké reverby od ValhallaDSP by to mohly spravit.
S tím vytížením na více jádrech je to trošku složitější.. Obecně by nemělo být třeba nic dalšího nastavovat a Reaper by měl rozkládat zátěž na všechna jádra.
To, co odkazoval Dušan, souvisí se zpracováním živého vstupu do Reaperu (efekty na vstupu při zapnutém track monitoringu) a je to ve výchozím nastavení vypnuté, nicméně na přehrávání projektu to nemá vliv, tam se výpočet efektů standardně rozkládá do více vláken.
Důležitá a související věc je i to, že výchozí rozkládání funguje přes více stop.. Tzn. pokud naházíš do jedné stopy 12 insertních efektů, moc to nepomůže a processing běží to na jednom jádře. Když máš pak víc stop s efekty, rozloží se to. Souvisí to s efektivitou zpracování, protože všechny efekty na stopě jsou sériově za sebou a vstup jednoho efektu přímo závisí na výstupu předchozího. Rozkládání má svou další režii, která souvisí se zamykáním vláken při případném čekání na ukončení jejich zpracování. Takže to při typickém projektu v kterém je mnoho stop vychází líp. Tahle vlastnost se dá "přerazit" i na úrovni jednotlivých efektů.. pravé tlačítko na efektu v FX browseru a podmenu "Run As", ale nedoporučoval bych to.
Je tam ještě víc dalších věcí a některé konkrétní efekty/instrumenty se můžou chovat jinak, ale obecně to takhle funguje.
Prakticky to znamená, že většinou např. vychází líp z hlediska procesoru, když se vytvoří více stop s jednotlivými instrumenty, než když se např. použije multi-instrument na jedné stopě.
Podobně lze třeba rozložit i zpracování na jedné stopě (pokud je to opravdu třeba), kdy třeba 8 efektů rozdělíš na dvě stopy tak, že máš první čtyři na primární stopě a pak uděláš další stopu se zbylými čtyřmi. U první zatáhneš fader na nulu a pošleš signál přes send typu "Pre-Fader (Post-FX)" do druhé.
Michal
Sonitus FX jsou součástí Sonaru, ale co si pamatuji, tak se mezi různými verzemi lišila úspěšnost použití v jiných DAW (zkus si vyhledat Sonitus na Cockos fóru).. Moc bych nespoléhal na obecné používání efektů, co jsou přiloženy u jiných DAW (což nemusí být jen Sonar, ale třeba i Vegas) a zkusil bych se poohlédnout přímo v Reaperu nebo od třetích stran.
Btw. ReaGate, ReaComp a ReaEQ nejsou vůbec špatné.. plus nějaké reverby od ValhallaDSP by to mohly spravit.
S tím vytížením na více jádrech je to trošku složitější.. Obecně by nemělo být třeba nic dalšího nastavovat a Reaper by měl rozkládat zátěž na všechna jádra.
To, co odkazoval Dušan, souvisí se zpracováním živého vstupu do Reaperu (efekty na vstupu při zapnutém track monitoringu) a je to ve výchozím nastavení vypnuté, nicméně na přehrávání projektu to nemá vliv, tam se výpočet efektů standardně rozkládá do více vláken.
Důležitá a související věc je i to, že výchozí rozkládání funguje přes více stop.. Tzn. pokud naházíš do jedné stopy 12 insertních efektů, moc to nepomůže a processing běží to na jednom jádře. Když máš pak víc stop s efekty, rozloží se to. Souvisí to s efektivitou zpracování, protože všechny efekty na stopě jsou sériově za sebou a vstup jednoho efektu přímo závisí na výstupu předchozího. Rozkládání má svou další režii, která souvisí se zamykáním vláken při případném čekání na ukončení jejich zpracování. Takže to při typickém projektu v kterém je mnoho stop vychází líp. Tahle vlastnost se dá "přerazit" i na úrovni jednotlivých efektů.. pravé tlačítko na efektu v FX browseru a podmenu "Run As", ale nedoporučoval bych to.
Je tam ještě víc dalších věcí a některé konkrétní efekty/instrumenty se můžou chovat jinak, ale obecně to takhle funguje.
Prakticky to znamená, že většinou např. vychází líp z hlediska procesoru, když se vytvoří více stop s jednotlivými instrumenty, než když se např. použije multi-instrument na jedné stopě.
Podobně lze třeba rozložit i zpracování na jedné stopě (pokud je to opravdu třeba), kdy třeba 8 efektů rozdělíš na dvě stopy tak, že máš první čtyři na primární stopě a pak uděláš další stopu se zbylými čtyřmi. U první zatáhneš fader na nulu a pošleš signál přes send typu "Pre-Fader (Post-FX)" do druhé.
Michal