;)
Jindy: víš nechci bejt jedovatej, jen jsem naznačil (promiň moje poněkud předpotopní názory) že znalost not a aspoň základů harmonie je ke skládání muziky když ne přímo potřeba tak se rozhodně dost hodí. Samozřejmě že mě o nic nejde, to by spíš mělo Tobě. Melodii jsem si poslechl a souhlasím s názorem který tu zazněl, sice že Tvá ignorance vůči hudební teorii je na tom jednoznačně znát.. Nic ve zlým.
aladar: no asi máš pravdu...jemože já zase vim, že čím víc se člověk učí nějaká pravidla, tak tím víc ho potom svazují a omezují...já se naučím harmonii a pak nebudu schopnej udělat něco disharmonickýho nebo experimentálního protože budu mí v hlavě pravidla a ty mě budou vést k harmonické hudbě alá mozart...jenomže to už tu bylo...myslim že znát nebo neznát určitá pravidla má každé svoje plus i mínus...dobře vím, že když sem začínal s fruity loops tak sem měl plnou hlavu nápadů (melodie mi zněly přímo v hlavě) a chtěl sem něco vytvořit a měl sem víc invence, jenomže s postupem času sem musel zjistit jak to z té hlavy dostat do počítače a čím víc pravidel sem se učil, tím méně mi to šlo...a teď už mi ty melodie v hlavě nezní, musím to dělat metodou pokus-omyl v piano rollu...já se složitě naprosto sám a bez pomoci učil FL několik let ovládat a teď zjiš?uju, že to co umím, kamaráda naučím za pár dní, tzn. že sem měl mít někoho kdo mě to naučí a ne se to učit sám, protože sem tim ztratil čas a změškal věk kolem 20ti let, kdy má člověk nejvíc nápadů, což je věděcky dokázaný...jako největší problém při skládání mi tedy přijde jakékoliv rozhraní (a? už klavír, pero a papír nebo sekvencer či cokoliv jiného), protože se mi stává, že když jedu v autobuse, tak mě něco skvělého napadne, ale v ten moment to nelze nijak zachytit, třeba to není ani melodie aby se dala zapsat...nevím, už sem zaběhnul do moc velkých detailů tak sorry...
... hmmm, kdy zacne ta melodie ?Jindy píše:aladar: tak ti tady ukážu jednu melodii kterou sem složil asi před rokem...mě nepříjde špatná na to, že tvrdíš že absolutně nic nemůžu bez znalostí složit - Synth Balade (TEST)
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
... tak se nerozciluj. Promin ... me to jen prislo takovy ... takovy impotentni.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
safa: a tohle je lepsi melodie? - Poema (v1)
ps: hral sem si s tim asi 10 minut a muze se to zlepsit jeste je to prilis uspechane...
ps: hral sem si s tim asi 10 minut a muze se to zlepsit jeste je to prilis uspechane...
Přesně tohle taky řeším,že mi najednou napadne docela dobrá melodie aprotože se mi stává, že když jedu v autobuse, tak mě něco skvělého napadne, ale v ten moment to nelze nijak zachytit, třeba to není ani melodie aby se dala zapsat...
já si ji potřebuju zapamatovat. Asi nejlepší a vlastně jediná volba (protože neznáš noty(jako já)) je diktafon!
Jinak v podstatě chápu tvůj dotaz,protože jsem v podobné situaci.
Prostě sháníš nějakou vhodnou literaturu,která by obohatila tvé
hudební znalosti,jenž jsou na určité úrovni. Já osobně si myslím,že
základy not a akordů budou(i pro mě) nejpřednější,jen stále nevim jak
pokračovat. Asi Velká kniha MIDI(chci si ji koupit,protože mi z toho všeho
jde jaksi hlava kolem a doufám,že tahle kniha pár mých otázek vyřeší), pak asi něco o akustice a zvuku a taky o mixu.
Chápu, že mastering je prozatím zbytečný.
Bylo by dobrý, kdyby někdo poradil,jak postupovat co se týče různých
studijních materiálů a metod,aby se člověk mohl dopracovat k seriozním
výsledkům. Když vezmeme v úvahu, že je k dizpozici PC a platí zde
jednoduchá rovnice:
NEMÁM HUDEBNÍ VZDĚLÁNÍ, MÁM CHU? TVOŘIT, MÁM HUDEBNÍ
SLUCH A MÁM NÁPADY,KTERÉ CHCI JE PŘENÉST DO PC A DO FINÁLNÍ PODOBY.
A ještě jedna věc,která mě dostává do rozpaků. Zazněly tady rady,že
nejlepší literatura je v originále. No co k tomu říct. Anglicky jsem se
nějakej pátek učil(patřím spíše k průměru),znal jsem dobře i jednu profesorku(mimochodem měla obrovské zkušenosti s náborem lidí na prac.místa,kde je nutná výborná znalost ang.)a tudíš vím,co je
angličtina(a vůbec cizí jazyk) zač.
Cizí jazyk se studuje v podstatě celý život a můžu říct, že fakt dobře
anglicky(hlavně gramatika a tudíš i překlad) umí zlomek lidí.
Nedokážu si vůbec představit, že by si někdo louskal tlustou odbornou
knížku v angličtině(nejedná se o manuál k TV) a zároveň by musel pořádně pochopit poměrně
složitý obsah. Dopadlo by to tak,že by se soustředil na překlad a
z tématu by asi nic nepochytil. Je pravda,že se spoustu slov opakuje,ale
stejně to neni lehký. Dotyčný by si nakonec spíš apgrejdoval svojí ingliš než znalosti, které chtěl původně získat.
Nechci se samozřejmě dotkonout jedinců,kteří by se do tohoto dobrodružství pustili a třeba by to i dobře zvládli, ale přesto si myslím,že
je to minimálně krajní řešení.
nejlepší literatura je v originále. No co k tomu říct. Anglicky jsem se
nějakej pátek učil(patřím spíše k průměru),znal jsem dobře i jednu profesorku(mimochodem měla obrovské zkušenosti s náborem lidí na prac.místa,kde je nutná výborná znalost ang.)a tudíš vím,co je
angličtina(a vůbec cizí jazyk) zač.
Cizí jazyk se studuje v podstatě celý život a můžu říct, že fakt dobře
anglicky(hlavně gramatika a tudíš i překlad) umí zlomek lidí.
Nedokážu si vůbec představit, že by si někdo louskal tlustou odbornou
knížku v angličtině(nejedná se o manuál k TV) a zároveň by musel pořádně pochopit poměrně
složitý obsah. Dopadlo by to tak,že by se soustředil na překlad a
z tématu by asi nic nepochytil. Je pravda,že se spoustu slov opakuje,ale
stejně to neni lehký. Dotyčný by si nakonec spíš apgrejdoval svojí ingliš než znalosti, které chtěl původně získat.
Nechci se samozřejmě dotkonout jedinců,kteří by se do tohoto dobrodružství pustili a třeba by to i dobře zvládli, ale přesto si myslím,že
je to minimálně krajní řešení.

:-)
OK, nějak jsem sem nechtěl moc zasahovat - díky vývoji threadu - ale dobrá, sice se možná přesně nestrefím v titulech, ale to není tak podstatné. Chtěl jsem sem dát linky přímo na ty knihy, bohužel je GRADA už nemá v nabídce :-/
Z čeho jsem do začátku čerpal já:
D. Forró - Svět MIDI
D. Forró - Domácí nahrávací studio
R. Grace (přeložil D. Forró) - Nahráváme a upravujeme zvuk na počítači (tuším se to takhle jmenuje, ale tady mi to dalo asi nejmíň hlavně proto, že jsem skoro všechno popisované už jaksi znal, ale to neva).
....všechny zmíněné knihy jsou z vydavatelství GRADA, řada "Musitronika". No a pak tu je internet, manuály k programům, které používám, norma XG MIDI (detailní popis a příklady), nějaký PDF z internetu ohledně mixování, masterovacích postupů a tak - tady linky nevím, protože jsem si to nezapsal a jen si stáhnul uvedená PDF (volně šířená podotýkám!!) na disk. No a mezi tím je spousta let práce, praxe, hledání, zkoušení a tvůrčí činnosti...
P.
Z čeho jsem do začátku čerpal já:
D. Forró - Svět MIDI
D. Forró - Domácí nahrávací studio
R. Grace (přeložil D. Forró) - Nahráváme a upravujeme zvuk na počítači (tuším se to takhle jmenuje, ale tady mi to dalo asi nejmíň hlavně proto, že jsem skoro všechno popisované už jaksi znal, ale to neva).
....všechny zmíněné knihy jsou z vydavatelství GRADA, řada "Musitronika". No a pak tu je internet, manuály k programům, které používám, norma XG MIDI (detailní popis a příklady), nějaký PDF z internetu ohledně mixování, masterovacích postupů a tak - tady linky nevím, protože jsem si to nezapsal a jen si stáhnul uvedená PDF (volně šířená podotýkám!!) na disk. No a mezi tím je spousta let práce, praxe, hledání, zkoušení a tvůrčí činnosti...
P.
tomas888: sem rád že tu někdo má podobné zážitky, jen nevím jestli bych měl odvahu vytáhnout v plném autobuse diktafon a začít do něj něco neuměle hvízdat
No, osobně ti Velkou knihu MIDI doporučuji, pár věci sem se tam navíc dozvěděl, ale k tomu abych uvedl do chodu MIDI controler sem to absolutně nepotřeboval a ani to, že midi má 127 kanálů, což je absolutní hodnota. Ve FL sem to zkrátka moc nevyužil, třeba takový MIDI sync dvou programů dokážu udělat aniž bych to vyčítal z té knížky. Co se týče "extrémě profesionálního masteringu" tak sem o něm pár věcí četl, ano, sice teorie, ale i tak - byl to za prvé článek v Muzikusu, který snad bude mít pokračování, o což sem autora osobně poprosil a poděkoval mu za ten článek a za druhé tady někdo z ezone sepsal toto - Home Mastering Guide
Takže to zkoukni, nepochopitelné se mi to rozhodně nezdá. A k té literatuře v originále...víš je to tak, že kdo by to chtěl číst, musí angličtinu zvládat na takové úrovni, že už si to v duchu nepřekládá do češtiny ale rozumí tomu přímo v tom jazyce - většinou tohle získáš delší konverzací s rodilými angličany/američany, stačí na pár let (nejlépe třeba 10 let) žít v anglii a mluvit pouze s angličany a potom nebudeš mít problém přečíst absolutně cokoliv. No a s tou rovnicí co píšeš na konci, docela dává smysl, já například mám od začátku toho co sem začal dělat s fruitem nápad, že chci udělat takovou vzdušnou, lehkou hudbu, která bude v posluchači vyvolávat pocit letu...no možná trapná představa, ale zatím si jí uchovávám a snažím se to nějak postupně realizovat...

Takže to zkoukni, nepochopitelné se mi to rozhodně nezdá. A k té literatuře v originále...víš je to tak, že kdo by to chtěl číst, musí angličtinu zvládat na takové úrovni, že už si to v duchu nepřekládá do češtiny ale rozumí tomu přímo v tom jazyce - většinou tohle získáš delší konverzací s rodilými angličany/američany, stačí na pár let (nejlépe třeba 10 let) žít v anglii a mluvit pouze s angličany a potom nebudeš mít problém přečíst absolutně cokoliv. No a s tou rovnicí co píšeš na konci, docela dává smysl, já například mám od začátku toho co sem začal dělat s fruitem nápad, že chci udělat takovou vzdušnou, lehkou hudbu, která bude v posluchači vyvolávat pocit letu...no možná trapná představa, ale zatím si jí uchovávám a snažím se to nějak postupně realizovat...
Naposledy upravil(a) Jindy dne 02 bře 2006 09:34, celkem upraveno 2 x.
2Jindy: ale samozřejmě, že budou určitě podobné
v threadu není nikde ani slovo o tom, že by se ty některé literatury neměly obsahově vyskytovat několikrát
to ti sem za chvíli nikdo nic nenapíše, protože tu už zástupce od každého (MIDI, míchačka, zvuk, mikrofon, ....) bude........ Buď rád, že si můžeš vybrat, co bys sakra ještě chtěl??
P.


P.