Boj proti pirátům v UK
Osobne suhlasim s Lep. Nie je ziadny problem minut tych 200litrov, nastrojovy upgrade, nahravanie, mix, mastering, fotografie, grafika, web dizajn, promotion, pripadne nejaky krst cd... ziadne nenormalne veci (a to som nezapocital producenta), ked to clovek chce vsetko urobit na top urovni, tie peniaze to stoji!
presne tak jsem to myslela + treba jeste managera.. kdyz za sebou nemas vydavatelstvi (a nekdy i kdyz mas), tak neni nad to mit po ruce cloveka, ktery zna lidi v klubech a radiich a vubec... a ten neni zadarmo...PiKey píše:Osobne suhlasim s Lep. Nie je ziadny problem minut tych 200litrov, nastrojovy upgrade, nahravanie, mix, mastering, fotografie, grafika, web dizajn, promotion, pripadne nejaky krst cd... ziadne nenormalne veci (a to som nezapocital producenta), ked to clovek chce vsetko urobit na top urovni, tie peniaze to stoji!
A ne kazda kapela si to chce delat sama, horko tezko si tu cesticku slapat a kontakty nahanet...

2 demsky: z tech nejdrazsich to byly napriklad dvrakovy muzske sbory, neplati se totiz pouze interpretum, ale obrovska castka jde i na vedeckou pripravu projektu, studium pramenu a jejich kolace, jinymi slovy dobrani se pokud mozno "puvodniho zneni" dila, ocisteni notografickeho materialu od retusi a nanosu interpretacni tradice, ktera dila kontaminuji - na to se vynaklada silenej ranec... schvalne se koukni na granty ministerstva kutlury kolik penez jde jen na zpracovani ruznych kodexu - tusim , ze na strahov slo minuly rok pul mega a to je stale jen priprava 

Ivo píše:U nás platíme v součtu MNOHEM víc ve formě výpalného z každého CD, harddisku, tiskárny, kopírky atd. Předplaceno máme hodně ...
Ivo Ivo, asi bych se na Tebe začal zlobit, kdybych to svedlIvo píše:Ale pak nemůže nikdo oficiálně namítat pokud si člověk bez zábran stahuje filmy, hudbu apod. Je to tím požehnané a povolené
(a zaplacené) ... Řekl bych že tím možná autoři víc ztrácejí než získávají ... Při tomto všudypřítomném výpalném už málokdo má motivaci, aby něco někdy koupil ...Poté co mi OSA při koupi pár harddisků sebere tisícovku, s velkou chutí si z rapidshare stáhnu pár filmů ...

V tvých příspěvcích se snoubí opravdová nevraživost se špatnými zkušenostmi a - neznalostí skutečného stavu věci.
Tak za 1) tzv. "náhradní odměny" z nenahraných nosičů (CD, DVD, flash pamětí, HArd disků) a přístrojů uzpůsobených pořizovat rozmnoženiny (audio, audiovizuálních a grafických děl)
NESLOUŽÍ
jako tzv. "odpustek", či jako forma pokuty, či "předplatného" za pořizování rozmnoženin a kopií na principu kolektivní viny.
Smyslem těchto náhradních odměn odjakživa bylo kompenzovat autorovi skutečnost, že mu vydavatel není schopen zaručit ne-pořizování
rozmnoženin jeho díla bez získání autorova souhlasu, a to v případech, kdy si někdo dílo regulerně zakoupí a vytvoří kopii PRO SVOJI POTŘEBU (u nás tím rozumíme potřebu svojí v okruhu nejbližšího rodiného kruhu).
Tzv. náhradní odměny neslouží a nemají sloužit jako "odškodnění" za pořizování nelegálních, nelegálně získaných kopií.
Souhlasím s Wohma, že pro spoustu mladých kapel je takový torrent vítanou formou možné propagace.
Nelze však generalizovat. Mnozí lidé argumentují, že žijeme ve svobodném světě apod. Svoboda by měla spočívat i v tom, když se někdo rozhodne NEPOSKYTNOUT svůj výtvor bezplatně a chtít za něj i třeba bambilion. Třeba i tak, že jej nechá vydat firmou, která chce pak u nás za CD 600,- Kč. JE to jeho svobodné rozhodnutí, a pokud si pořídim kopii tak, že si to downloadnu torrentem, tak jeho svobodné rozhodnutí nerespektuji. To jen soukromá poznámka.
CO SE TÝKÁ VÝŠE poplatků za tzv. "náhradní odměny", tak na tom ČR není nijak zle ve srovnání s ostatními zeměmi EU (a tím nemyslím jen na západ od nás, ale i třeba Maďarsko).
Jestli je u nás něco koncipováno jinak, tak skutečnost, že se poplatek odvádí i z PŘÍSTROJE schopného pořídit záznam, a to není ve všech zemích EU stejné. Na druhou stranu je zde o MNOHO nižší výše poplatků za média, než v zemích, kde přístroje zpoplatněny nejsou.
Odpor části ( a neříkám, že malé části) veřejnosti v ČR k těmto "náhradním odměnám" je zapříčiněn jednak:
- 1/ v minulosti chabou komunikací kolektivních správců a autorů samotných směrem k veřejnosti
- 2/ skutečností, že jsme v ČR poznamenáni léty bolševizmu a nemáme takový vztah k "nehmotnému majetku" a tzv. právům duševního vlastnictví
- 2/ skutečností, že přesně s koncem 80. let, kdy padnul bolševik (tedy ehm, "oficiálně"

a respektu k autorským právům nebyla ani stopa. Většina lidí, kteří začali mít možnost dosáhnout lehce na cokoliv to automaticky začala brát jako samozřejmost.
- 3/ masovou kampaní dovozců a prodejců zpoplatněných přístrojů a médií, kteří často zneužívají poplatků k tomu, aby odpoutali pozornost a nespokojenost kupujících, kterým se zdají ceny vysoké někam "vedle"

Změnu vyhlášky o tzv. "náhradních odměnách", jež platí od ledna iniciovala- budete se divit - Vámi nemilovaná OSA, která sama vstoupila do jednání s dovozci a distributory el. přístrojů a médií a dojednala nové podmínky. Myslím, že jednání byla oboustranně naprosto korektní a kvitována oběma stranami s povděkem. Sami zástupci dovozců/distributorů jsou si vědomi smyslu tzv. "náhradních odměn" a ani jednou z jejich strany nezaznělo, že by je odmítali ( a vzhledem k tomu, jakou měli vůči kolektivním správcům oporu u Min. průmyslu by mohli zcela jistě při větším úsilí prosadit něco podobného, jako "skupina poslanců" motivovaná zájmovou skupinou v r. 2005, kdy byla zrušena povinnost platit licenční poplatky za TV a rádia na hotelových pokojích). Politické body za dohodu a sympatie veřejnosti za snahu sbíral někdo jiný, tak tomu již bývá

Stálo by za to se zaměřit na to co NENÍ výše zmíněnou vyhláškou zpoplatněno.
NApovím Vám- máme to pravděpodobně každý z nás několikrát denně u ucha

Nezdá se Vám to nefér vůči výrobcům / distributorům ostatních přístrojů? Proč tomu tak bude? A kdo má tedy zájem na stu quo i na tom, aby veřejnost směřovala svoji nevoli tam, kam směřuje - nejčastěji vůči kolektivním správcům?
K tomu bych pro zajímavost dodal, že jsem se setkal informacemi o tom, jak se přispívá k vytváření veřejného mínění prostřednictvím umělých informačních rázů či vln na internetu, třeba na diskusních fórech. Jsou agentury, které dělají takové a jiné mediální kampaně na zakázku. A budete se divit, co vím, tak kolektivní správci OSA a Intergram žádnou takovou nemají/neměli. Což je možná škoda, jelikož některé věci se pak v situaci, v jaké jsou, hůře vysvětlují...
Asi se dostávám trochu jinam od hlavního tématu. Nicméně je fakt, že momentálně nikdo pořádně neví, co bude. Snahy o zavedení nějakého paušálu, který by platili provideři Internetu směrem k oprávněným subjektům zastupovaným kolektivními správci jsou a patrně budou i u nás.
Nemyslím, že by to bylo nějak ukrutně cenzorické. Zkuste se na to podívat z toho pohledu, že připojením k Internetu skutečně získáváte díky providerovi možnost zísat "digital content". Jasně, provider není tím, kdo pověsil na web torrenty. Ale už asi nikdo nedokáže změnit situaci jaká je v současnosti. Represí? Perzekucí těch, co pověsí na nějaký server CD? Nebo dokonce ty, kteří si to "pouze" stáhnou? (a takové tendence již jsou též).
Mně osobně není represívní postup sympatický ani v otázce drog, ani v této problematice. Jednak si myslím, že je na něj příliš pozdě, aby splnil účel. A myslím, že slouží spíš jako zastírací manévr. Není lepší vykašlat se na represi? Marnou, neefektivní a v současné době nesmyslnou? A zavést paušální poplatek? A stahuj co chceš? stejně to k tomu směřuje - nejdřív se labely bránily i zpoplatněným downloadům jak mohly, pak tedy že jo, ale s DRM, teď už i bez DRM a už i v ČR existuje služba , kdy si může člověk předplatit a stahovat.
Žádný systém není perfektní - aby vyhovoval všem. Pokud nějaká forma "paušalizace" bude, nemusí nutně znamenat začátek cenzury - i když ty tendence jsou tady taky, nicméně bych to odděloval. POKUD by byla zvolena forma paušálu, pak důležitější než fakt, že bude, by byla forma (aby to opravdu neznamenalo zvýšenou cenzuru) a a forma a rozdělování vybraných peněz - tohle je myslím jádro pudla. Ne, zda budeme muset platit desítek / stovek korun měsíčně navíc dle objemu stažených dat např.
Ahoj Wohma,Wohma píše:Tak to bys byla hodne naivni, protoze pokud nejsi Helenka nebo Kaja, tak stejne nedostanes nic. Ale to uz jsme tu nekolikrat rozebirali.lep píše:Jako byt umelcem ... byla bych asi rada, ze se to zacina nejak resit...
musím reagovat na Tvůj příspěvek, protože mi připomněl obvyklý "mylník", který u nás v ČR panuje.
Pokud hovoříme o autorských právech v užším smyslu (autoři hudby/textu), pak s tím Helča /Kája nemají co do činění. Kája má možná na OSA zaaregistrováno pár textů. Ale ujišťuji Tě, že oni od OSA honoráře nepobírají.
Když tak od Intergramu - ale to je jiná situace, tam se to rozděluje myslím docela jasně, ne? Prodal jsi - zde máš. Vystoupil jsi v TV? - Zde Tvůj honorář. Hrála se píseň, kde účinkuješ v rádiu/TV? dostaneš podíl, který Ti náleží z přihlášky na tuto píseň...
Ty jsi nicméně na něco trefil - a sice jak jsou vlastně rozdělovány peníze za ty autorské poplatky (tedy např. pro OSA, n epro Intergram - to jsou výkonmí umělci a výrobci zvukověobr. záznamů).
Obecně padají taková ta jména jako Gott, Vondráčková, kteří nemají s OSA nic společného. Potom Petr Janda a Franta Janeček. No a budeš se divit, i tito pánové tratí na způsobu, kterým se jim přerozdělují peníze, jelikož k tomu dochází na zákl. rozúčtovacího řádu. Pop a rockové písně jsou podhodnoceny oproti soudobé "vážné" či jazzové muzice např. a i takový Fr. Janeček nedostal ve "svých 80. letech" vše, co by mu mělo náležet. A paradoxně jej veřejnost (ještě s Jandou nejčastěji) vidí jako hlavního příjemce peněz z OSA.
Ba ne, o těch, kterým ty peníze jsou přerozdělovány jsi (a valná část veřejnosti) nikdy patrně neslyšel.
docela smutné, ne?
Ano anovelvet píše:
Ivo Ivo, asi bych se na Tebe začal zlobit, kdybych to svedl![]()
V tvých příspěvcích se snoubí opravdová nevraživost se špatnými zkušenostmi a - neznalostí skutečného stavu věci.
.


Ale to víš - my, prostí lidé, tomu tolik nerozumíme ...
Ale myslím, že každé řešení, které zmiňuješ v sobě obsahuje velmi sporné body:
1) paušální (autorský) poplatek za používání internetu. Když se u nás mluvilo o tom, že televizní poplatky budou platit všichni, kteří mají elektřinu (a kdo nemá, že ?) a je jedno jestli televizi mají nebo ne, byl jsem (jako ten kdo televizi z principiálních důvodů nemá doma 15 let a nikdy mít nebude) připraven skončit jako hrabě Monte Christo - ale nezaplatit ani korunu, připadalo by mi to jako vrchol absurdity.
Podobně i lidé, kteří mají internet kvůli občasným mailům nebo browsování, nebo práci, by se asi mohli cítit po právu v neprávu, kdyby po nich někdo chtěl začít vybírat náhradní autorské poplatky.
2) výše autorských poplatků podle objemu stahovaných dat ? Možná ještě absurdnější ... To bych se já osobně asi nedoplatil ... Zvukové soubory jsou hodně velké a mně jich tady v rámci masteringu (který s ilegálním stahováním autorských děl nemá nic společného) proletí měsíčně desítky giga ... Takže ševče, plať ?

vidíš, v rychlosti jsem vůbec nedomyslel případ /2 - to bych se mimochodem též nedoplatil, když např. stahuju písně na mix po stopách
Chápu i Tvoje výhrady ad 1/
Kdybych se uměl lépe vyjádřit, a víc věci domýšlel , tak takovou blbost (objem stažených dat obecně) nenavrhnu
Asi se shodneme, že demokracie není bezchybná. Ke všemu se u nás musí počítat s "přidanou hodnotou" ve formě poslanecké aktivity - nejčastěji tam, kde by neměla být projevována ( v těch případech, kdy se snaží ovlivnit něco, čemu vůbec nerozumí).
Obávám se i možnosti, že na půdě EU dojde k nějakému konsensu, který by byl všeobecně přijatelný, ovšem u nás to z jakéhokoliv důvodu projde s úpravami, které ve finále nebudou vyhovovat nikomu, tím méně nám "prostým lidem"

Chápu i Tvoje výhrady ad 1/
Kdybych se uměl lépe vyjádřit, a víc věci domýšlel , tak takovou blbost (objem stažených dat obecně) nenavrhnu

Asi se shodneme, že demokracie není bezchybná. Ke všemu se u nás musí počítat s "přidanou hodnotou" ve formě poslanecké aktivity - nejčastěji tam, kde by neměla být projevována ( v těch případech, kdy se snaží ovlivnit něco, čemu vůbec nerozumí).
Obávám se i možnosti, že na půdě EU dojde k nějakému konsensu, který by byl všeobecně přijatelný, ovšem u nás to z jakéhokoliv důvodu projde s úpravami, které ve finále nebudou vyhovovat nikomu, tím méně nám "prostým lidem"

mimochodem, jelikož jsem jednak časově zaneprázdněn na to, abych chodil do kamenného obchodu shánět CD co bych chtěl a zároveň z principu nechci stahovat torrenty, tak abych si mohl kupovat co chci za přijatelné ceny, jsem si pořídil ne zcela oficiálně(bojím se říct ne - legálně) účet u iTunes.
Ne-zcela-legální cesta k legální formě downloadu.
To je paradxní situace, že?
Nicméně byla to poslankyně ČR v Evr. parlamentu Zuzana Roithová, která již před cca rokem a půl rozvířila na půdě Evr. parlamentu ožehavou otázku "společného trhu" a skutečnosti, že občan jednoho státu nemůže být diskriminován "adresou jeho kreditní karty" - jelikož přeci v rámci společného trhu a EU by neměl fakt, že žiji v ČR být diskriminační natolik, abych si nemohl pořídit-koupit věc třeba v Německu, nebo UK. Mluvila o tom právě v souvislosti s iTunes...
No jo, jenomže se přiznám, že sám ještě nemám zcela ujasněný názor na věc. Autorské právo odjakživa stojí na partikularismu. Tady nejde ani tak o rozpor / při co je výš - zda principy partikularismu autorského práva, zakotvené v mezinárodně signovaných smlouvách, nebo myšlenka "jednotného trhu" EU, jež by se (snad?) měl vztahovat na všechny komodity, výrobky a služby. Spíš to bude chtít zcela přehodnotit principy,na kterých práva duševního vlastnictví stojí , revizi všech dokumentů, smluv. Ovšem to - by nebyla prdel...
Ne-zcela-legální cesta k legální formě downloadu.
To je paradxní situace, že?
Nicméně byla to poslankyně ČR v Evr. parlamentu Zuzana Roithová, která již před cca rokem a půl rozvířila na půdě Evr. parlamentu ožehavou otázku "společného trhu" a skutečnosti, že občan jednoho státu nemůže být diskriminován "adresou jeho kreditní karty" - jelikož přeci v rámci společného trhu a EU by neměl fakt, že žiji v ČR být diskriminační natolik, abych si nemohl pořídit-koupit věc třeba v Německu, nebo UK. Mluvila o tom právě v souvislosti s iTunes...
No jo, jenomže se přiznám, že sám ještě nemám zcela ujasněný názor na věc. Autorské právo odjakživa stojí na partikularismu. Tady nejde ani tak o rozpor / při co je výš - zda principy partikularismu autorského práva, zakotvené v mezinárodně signovaných smlouvách, nebo myšlenka "jednotného trhu" EU, jež by se (snad?) měl vztahovat na všechny komodity, výrobky a služby. Spíš to bude chtít zcela přehodnotit principy,na kterých práva duševního vlastnictví stojí , revizi všech dokumentů, smluv. Ovšem to - by nebyla prdel...
tak to je ina vec potom.. ale smrdi to kartelom...Pytkin píše:excom : Vraj to chcu robit vsetci ..
ale aspon sa konecne rozsirii kryptovanie packetov vo velkom a je jedno aka je dohoda

je to des ze politika lezie uz aj na internet...
internet by mal byt jak dialnica a je jedno ci po nej jazdi cernoch, beloch, madar, slovak, zid, palestincan..
je to podla mna velky zasah do sukromia.. netvrdim ze netreba bojovat proti piratstvu.. ale nahravacie spolocnosti to jednoducho hodili na internet...
pride mi to taka HRANOL politika...
no OK, ale i na takový dálnici se přece hlídá, zda po ní ten cernoch, beloch, madar, slovak, zid, palestincan nepřeváží kradený zboží nebo padělky,.EXCOM píše:
je to des ze politika lezie uz aj na internet...
internet by mal byt jak dialnica a je jedno ci po nej jazdi cernoch, beloch, madar, slovak, zid, palestincan..
Máme tendenci si pořád stěžovat, jak je to hrozný, jaký je to politikaření atp.
Já si myslím, že v tom politika moc nehraje roli, spíš je to čistě o zoufalství nahrávacího průmyslu a "zúčastněných stran".
Tak zkuste vymyslet a navrhnout lepší model, protože odsuzovat navrhovaná řešení bez toho, aby člověk sám přispěl nějakým nápadem - to svede s prominutím opravdu každý
