Digitální distribuce
Na beatportu se dají stahovat (jako jednu z alternativ) WAVy. Pro mě asi nejjednodušší řešení - nepotřebuju nějaký extra kodeky (FLAC, APE) a nemusím provádět žádný čáry máry fuk, když to chci vypálit na Audio CD. Jen se to dýl stahuje.
-= As we grow as unique persons, we learn to respect the uniqueness of others. =-
Re: Chyba lavky
to cele uz prestava byt pravda... osobne pocuvam niekolko kapiel, ktore prerazili ciste internetovym marketingom a indie vysielaniu mtv, ktore dnes uz inde ako na myspace ani nelovi... naopak, velke firmy dnes nenakupuju na ulici, ale skupuju uz zabehnute ucelove labely, ktore si casto zalozila sama kapela a samotna kapela zvacsa zisti, ze tym ze je u velkej firmy, neziska nic, len jej ubudne na vyplatnej paskerastis píše:
kapela typu Radiohead je natolko zavodou, ze si moze dovolit gesta typu "kazdy zaplati kolko chce a velku firmu nepotrebujeme". standardna zacinajuca kapela sa bez velkej firmy bude presadzovat len velmi tazko a zdlhavo - moze si umiestnit svoje nahravky v hocijakom formate za hocijako zadarmo hocikde, ale k ludom to bez velkeho vydavatelstva nedostane... respektive dostane to len k tym ludom vo svojom regione, kde to ma dostatocne okoncertovane... ... ako je mi jasne, ze v roznych scenach to moze fungovat rozne... ale pokial sa bavime o "beznej" scene, tak su debaty podobneho typu s odkazom na Radiohead znacne utopisticke. takisto tie nazory typu "Majoritni prijmy muzikanta pak budou tvorit koncerty, autorsky poplatky a pripadne komercni zalezitosti (remix, znelka, hudba k reklame...)" - mne osobne by viacej vyhovoval model menej koncertov, viacej penazi z velkeho predaja. lenze viem, ze sam si nezabezpecim tak velky predaj, ako mi ho moze zabezpecit velka firma - teraz si odmyslime co za muziku hram, a ze zalezi od ludi ci ich moja muzika zaujme a ze uplne bez koncertov to asi tiez nejde - to je jasne...
YES
TO RASTIS: Chapu, ze se to necte moc prijemne, o to vic pro nekoho kdo dela elektronickou a nechce moc hrat nazivo (vsichni vime - uz je spojeni ziva elektronika, ze). Nicmene podle me je to tak, jeste nejakou dobu to pujde s CD a podobne, ale pokud se digitalni distribuci chce nekdo branit zuby nehty, pak spis v tom bych videl utopii.
Jednoduse digitalni podoba umeni je soucasnost a hlavne pak budoucnost - je to tak u grafiky, fotografie, textu a stejne tak u zvuku a muziky. Je jen na lidech jak si osetri pravni zalezitosti kolem autorskych prav a do jaky miry budou schopni zajistit placeni poplatku. Muze prijit nekdo s necim co bude okey pro nas tvurce i pro posluchace, ale taky to muze dojit v vyhroceni situace a k dost neprijemnym vecem, ktery bezny lidi co chteji poslouchat muzou natolik odradit, ze se proste na muziku vy... A to my jaksi nepotrebujeme. Je potreba urcit si priority. Chci, aby se dostala moje muzika k lidem - nejen u nas, ale i venku? Delam muziku proto, ze me bavi nebo se ji chci proste zivit? Chci penize? Chci slavu? Podle toho jsou pak ruzny moznosti, ktery vsichni zname. Nastesti se dneska diky situaci, mediim, netu stira trochu komerce vs. nezavisla produkce. Tohle je hrozne choulostivy tema - tenkej led. Slape se na slabiny tvurcu, stejne tak na penezenky a nefundovanej pohled koncovych posluchacu - "konzumentu".
To, co pises :
Muzikanti budou hrat stejne dal, tvorit, lidi chodit na koncerty, poslouchat muziku (jedno jestli z flasinetu, vinylu, kazety, cd, internetu, mp3 playeru nebo cehokoliv jinyho co jeste bude) - jedinej u koho si nejsem jistej jak to dopadne je justice a vydavatele 
KEEP SMILING, KEEP THE FAITH
THE POINT IS MUSIC
THAT´S WHY WE ARE HERE MAN
Jednoduse digitalni podoba umeni je soucasnost a hlavne pak budoucnost - je to tak u grafiky, fotografie, textu a stejne tak u zvuku a muziky. Je jen na lidech jak si osetri pravni zalezitosti kolem autorskych prav a do jaky miry budou schopni zajistit placeni poplatku. Muze prijit nekdo s necim co bude okey pro nas tvurce i pro posluchace, ale taky to muze dojit v vyhroceni situace a k dost neprijemnym vecem, ktery bezny lidi co chteji poslouchat muzou natolik odradit, ze se proste na muziku vy... A to my jaksi nepotrebujeme. Je potreba urcit si priority. Chci, aby se dostala moje muzika k lidem - nejen u nas, ale i venku? Delam muziku proto, ze me bavi nebo se ji chci proste zivit? Chci penize? Chci slavu? Podle toho jsou pak ruzny moznosti, ktery vsichni zname. Nastesti se dneska diky situaci, mediim, netu stira trochu komerce vs. nezavisla produkce. Tohle je hrozne choulostivy tema - tenkej led. Slape se na slabiny tvurcu, stejne tak na penezenky a nefundovanej pohled koncovych posluchacu - "konzumentu".
To, co pises :
je samozrejme pravda. Ale o tom to i mozna je. Ne nadarmo se rika "rychle nabyl, rychle pozbyl" - hudebnich rychlokvasek je dneska prehrsel, ale jejich pusobeni nemiva dlouheho trvani. Myslim, ze to tema tady je trochu sirsi nez jen o distribuci. Spousta aspektu, oblast na ktery si lamou zuby pravnici, policie, vydavatele, muzikanti i lidi. Na druhou stranu, optimismus nezhasina snad ani na jedny strane, coz je dobrestandardna zacinajuca kapela sa bez velkej firmy bude presadzovat len velmi tazko a zdlhavo


KEEP SMILING, KEEP THE FAITH
THE POINT IS MUSIC
THAT´S WHY WE ARE HERE MAN
QTRAX
Teď jsem si četl v novym CHIPu o webu www.qtrax.com - je to peer2peer web pro stahování hudby zdarma a legálně. Autorské poplatky jsou placené z reklamy na tom webu. Stačí stáhnout nějaký plugin a získáte tak legálně přístup k 25 milionům skladeb (třeba i celá alba).
Myslím, že tohle je jeden z kroků kudy se dá v týhle oblasti ubírat. Pro mě celkem přelomová záležitost - z pohledu marketingu, sosáků i autorů.
CHECK IT
Myslím, že tohle je jeden z kroků kudy se dá v týhle oblasti ubírat. Pro mě celkem přelomová záležitost - z pohledu marketingu, sosáků i autorů.
CHECK IT
Ivo: pravdepodobne ano, jinak by se to tak nesirilo. Respektive nehodlam soudit, nakolik jsou ti lide normalni, ale je jich hodne
Jinak cist Dostojevskeho z monitoru je docela podobny poslouchani mp3 z ipoda ne?
A kolik lidi to dela...
Ctirad: z mobilu bych si to asi nedal
Ale z PDAcka si obcas neco i prectu, i kdyz osobne taky davam prednost papiru.


Ctirad: z mobilu bych si to asi nedal
