idem nahravat bicie :)

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Uživatelský avatar
marian
Příspěvky: 240
Registrován: 22 čer 2008 12:29

idem nahravat bicie :)

Příspěvek od marian » 25 bře 2009 20:38

ahojte idem nahravat bicie, a chcel som sa spytat na nejake vseobecne rady ..
(na co si napriklad vzdy davate pozor a tak.)
ak vas nieco napadne, tak mi to skuste napisat :)

a mam aj otazku .. ma zmysel brat zo sebou aj dva akusticke paravany ? som to videl niekde, ale neviem presne na co by som to pouzil

Uživatelský avatar
luphtrack
Příspěvky: 1044
Registrován: 11 lis 2008 00:16

Příspěvek od luphtrack » 25 bře 2009 20:39

vem si jeste hadr na holy a třicet kilo briket
Obrázek
live free or die!

Wohma
Příspěvky: 1656
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Příspěvek od Wohma » 25 bře 2009 20:48

Na nahravani bicich jsou nejdulezitejsi dobre naladeny bici a co nejpresnejsi bubenik :-)

Uživatelský avatar
marian
Příspěvky: 240
Registrován: 22 čer 2008 12:29

Příspěvek od marian » 25 bře 2009 20:59

Wohma píše:Na nahravani bicich jsou nejdulezitejsi dobre naladeny bici a co nejpresnejsi bubenik :-)
mame sadu yamaha stage custom so snare yamaha maple custom, cinely nic moc ale daju sa.. a bicie su naladene velmi pekne

bubenik je podla mna dost invencny a presny (nenahanaju sa s clickom)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 25 bře 2009 21:19

hlavne su presluchy hihat-snare, snare samotny a cinely. to ked poseries, neporiesis neskor. kopak sa da natrigrovat, ale snare nie, ak v nom bude aj hajtka (a aj bez nej je to orech) a cinely samosebou natrigrujes tazko aby zneli prirodzene. snaz sa co najviac na zaciatku nahrat na skusku a pocuvat vysledok po stopach a urobit z toho sam zavery. nespoliehaj sa ze to potom nejak doma poriesis, ale spekuluj hned, ako to spravit lepsie. nenapisal si co mas za mikrofony (kolko stop) atd. inak tu uz nejake hodne podrobne tutorialy ludia popisali (syncro?), hladaj

Uživatelský avatar
marian
Příspěvky: 240
Registrován: 22 čer 2008 12:29

Příspěvek od marian » 25 bře 2009 21:42

kexik: takze ak som dobre pochopil, treba mat co najmenej presluchov snare-hihat, snare-cinely, to je jasne

nahravam do 8 stop (kick, snare, kotol, prechody-2x, hihat, overhed-2x)

mic na kopak - opus 99
overhead - 2x AT4041
snare - SM57, audix OM7 (vyskusam co bude lepsie)
hihat - audix F15
prechody a kotol - audix F10, F12

predosilovace presonus mp20 a a DAV BG-1 , zvukovka presonus firestudio project
este neviem co pretiahnem cez tie predzosiky

Uživatelský avatar
luphtrack
Příspěvky: 1044
Registrován: 11 lis 2008 00:16

Příspěvek od luphtrack » 25 bře 2009 21:50

tak sorry, ja si myslel, ze to je opet nejaka recese
Obrázek
live free or die!

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 26 bře 2009 03:26

Skoda ze bici budes tcit jen do 8mi stop. Otazka samozrejme pro jakou hudbu a pod, nekde 8 bude dostacujici, nekde naopak ti bude vic mikrofonu hodne chybet.

Kopak je idealne fajn mit sejmutej na dva mikrofony, Jednim se zamerit na co nejlip zachycenej attack, druhym na telo, bass / barvu. Neni ale podminkou, casto ze dvou kopakovejch mikrofonu koncim jen u jednoho kterej zastoupi jak citelnej attack tak i basovy telo.

Snare.
nahravam vzdy na 2 mikrofony nahore i dole. Klasika Shure SM57 zni naposto skvele. Dulezity je ho mit vhodne naladenej, ostatne jako celou sadu, nicmene Snare je pro zvuk bicich nejzasadnejsi, je proto potreba mu venovat nejvetsi peci. U virblu (cecka, esaku, srotaku, nebo jak mu kdo rika) me vzdy nejvic zere kdyz houka – cili ze se po uderu ozve jeste dlouhej „uuuuuuuu“ ton. Poridil jsem ted tlumici nalepky od fimy TAMA dnes jsem je zkousel ale prijde mi ze uplne presvedive nefunguji. Zlata stara gafa... Nebo krome tehle dvou moznosti je potom jeste supr mit tlumici krouzky (vhodnou velikost podle rozmeru virblu), ktery se polozi na blanu a zabrani skaredymu houkani. Nekdy ale zvuk zatlumi moc a pak Snare trosku ztrati plnost a barvu, v tom pripade je fajn ho nekde nechat kousek nad blanou aby se nedotykal celou svoji plochou. Pro Snare je jeste zcela zasadni aby se vhodnym umistnenim mikrofonu zamezilo co nejlepe preslechu z HHT, protoze ta ma tendenci se v Snare mikrofonu znacne prosazovat. Hlavne v tvrdsi muzice kde do ni bubenici rezou.


HHT
Bubenici kteri rezou do HHT by si meli do studia vzit takovou ktera ma lehci tenci zvuk, protoze silou hrana otevrena HHT je nestesti samo – prolejza do vsech mikrofonu a je dost obtizny s ni pracovat.


Tomy
nekdy je fajn je vytlumit jako snare pokud houkaji.


Blany (BD/SN/TOM)
vzdycky jsem radej kdyz si bubenik veme rozehranou blanu nez tu kterou rano koupil po ceste do studia. Novy blany nemaj hezkej zvuk potrebuji cas nez se rozehraji.


Mechanika bicich
Kapely casto do studia vozej bici ktery pouzivaj na koncertech a podle toho taky vypadaj, kopakova slapka vrze, dokonce bubenikova zidlicka vrze. Pred nahravanim je potreba mit vse promazano a odpozorovano jestli pri hre neco nevytvari rusivy zvuky, tech mist je cela rada.


Overheady
Umistni je tak aby jsi v nich slysel vse co potrebujes. Ja je pouzivam hlavne kvuli cinelum a vejskovy informaci cely sady. Casto se pouzivaji jako zastupce celyho zvuku sady. Snaz se najit misto kde budou nejen hlasitostne ale taky v panorame znit prirozene a vyvazene jak BD, SN, tak i HH a cinely. Pak jeste je potreba rozlisovat a vyzkouset vhodnej zpusob snimani, ( zda M/S ci klasickou cestou ).


Room mikrofony
z meho pohledu nejzasadnejsi pro objem, udernost plnost a vubec celkovej zvuk bicich. Room mikrofony s vhodnou compressi a EQ jsou pro plnej zvuk zasadni. Pokud bych mel malo mikrofonu nebo vstupu, ozelel bych bejt tebou mikrofon od jednoto z prechodu a rozhodne bych tim vysetril jeden mikrofon na MONO Room, kterym si zajistis zvuk mistnosti kde bici budou hrat a tim padem delku zvuku bubnu. Ja pouzivam 2x stereo Room ribbon mikrofony (1x stereo Royer R-121 (nekdy ho pouzivam mono) a 1x AEA R88) mam je v odlisnejch vzdalenostech od sady a podle potreby si jejich vzajemnym pomerem a sirkou sterea urcuju delku a sytost prostorovyho zvuku bubnu. Pokud tak si opravdu zajisti alespon ten jeden mono mikrofon na Room, je to zasadni bod. Mimochodem dost me stve Room zvuk bicich kterej delaj v Sonu nebo Citronu, probuh, komu je k cemu hodinovej naprt dozvuk ? Ani agro-metal a ani nikdo jinej takovej zvuk nemuze chtit. Bici potrebujou delsi dozvuk ale ne aby znely jako v hale hlavniho nadrazi. Kdybych si moh vybrat jestli bici v prehnane dlouhym dozvuku nebo suchy tak si vyberu ty v suchy mistnosti, protoze blbej dozvuk je v bicich neopravitelnej.


Cinely
pokud budes tocit tvrdej rock, kde bubenik cinely nesetri, snaz se umistnit Room mikrofony tak aby co nejvice braly mistnost a charakter budunu. Osvedcilo se mi umistnit Room mikrofony vice k podlaze kde se zlepsil pomer cinelu od snare a kopaku. (snare je v room mikrofonu zasadni). Pokud jsou Room mikrofony ale hodne nizko u podlahy hrozi pak pro zmenu nebezpeci ze se prosadi z cely sady nejvice kopak, coz je taky neprijemnost, je proto nutny najit vhodny misto..


Pak jeste zcela zasadni a nepodcenitelna vec – mistnot kde budou bici nahravany. Pro rock je dulezity mit zivou mistnost bohatou na odrazy s hezkym dozvukem. Pro elektro, pop ci jazz hudbu jsou vyhledavany naopak zatlumeny mistosti, kde je velmi kratkej dozvuk, nebo temer zadnej. Pro kazdou hudbu se hodi neco jinyho, podle toho co hledas si vyber i mistnost. Pokud ma studio vetsi dozvuk nez kterej chces muzes pouzit paravny kterejma muzes ovlivnit miru dozvuku, tohle vse ale vyzaduje zkusenosti.

Pokud budes tocit JAZZ nebo POP, budes mit o neco min starosti protoze tam nebudou bici znit v extremni silovy hre, cimz je mysleno ze nebudou po celou dobu pisnicky znit buraceji rychly cinely nebo rincici vybusna HHT. Smichat bici rock kapely a smichat poklidnej POP je strasne rozdilna prace, pop se snima i micha mnohem lip protoze se nejedna o extremni situaci ani zvuk - rychlost hry +pocet za sebou jdoucich not a dynamika/sila uderu.

Uživatelský avatar
komasix
Příspěvky: 1073
Registrován: 25 říj 2007 22:52

Příspěvek od komasix » 26 bře 2009 07:57

Já měl vždycky problém - i když jsem nahrával třeba jen do dvou stop - že virbl vždycky táhnul ke straně. Když jsem to řešil panoramou tak ve výsledku byl v podstatě virbl uprostřed a všechno ostatní na jedný straně :)
Když sem laboroval s polohou mikrofonu tak jsem nakonec ztratil přirozený činely. Takže kompromis a míň mrdat do virblu.
Jinak to co píše ESCON se mi moc líbí. Kdybych měl na to prostředky tak bych to řešil stejně. Vlastně s tim experimentuju ale jaksi v takové čínské rovině :D
Naposledy upravil(a) komasix dne 26 bře 2009 09:10, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
marian
Příspěvky: 240
Registrován: 22 čer 2008 12:29

Příspěvek od marian » 26 bře 2009 08:30

ESCON: moc velke diki

ideme nahravat taky pop/jazz , takze tu miestnost co sme si vybrali je myslim v pohode. Je to taka stredna velkost , s minimalnym dozvukom

dakujem za rady, vyskusam sa pohrat aj s tym room mikrofonom, asi ozeliem jeden mikrofon z prechodov


P.S. Skusal niekto pri nahravani prechodov, zosnimat spodnu blanu, a strcit mikrofon dovnutra korpusu ?

Brenda Walsh
Příspěvky: 220
Registrován: 04 říj 2007 11:21

Příspěvek od Brenda Walsh » 26 bře 2009 09:11

K těm přeslechům snr vs. hh: zažil jsem několikrát, že se používal takovej malinkej jakoby "paravánek" z nějakýho tlumivýho materíálu (2x přeloženej koberec + molitan), kterej se vložil před mikrofon, kterej snímal horní blánu u snare, a to tak že tvořil jakousi hráz mezi mikrofonem a hajtkou. Byl pořešenej samozřejmě tak aby bubeníkovi nepřekážel (což ne vždycky jde). Přidělanej těsně vedle mikrofonu, na jeho stojanu. Malej cca 30x20cm.

Uživatelský avatar
komasix
Příspěvky: 1073
Registrován: 25 říj 2007 22:52

Příspěvek od komasix » 26 bře 2009 09:48

Já bych si na tenhle styl pohrál se sběrem + ambient, maximálně bych nakontaktoval virbl. Aby zvuk byl přirozenej a s takovejma bubnama to musí fungovat. (Nevim proč ale pořád si představuju zvuk bicích asi jako ve 4hero)

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 26 bře 2009 11:04

Nedavno jsem michal rockovy skladby, kde byly bici nahrany stylem 1x kopak, 1x snare a pak 2x overheady, 2x room a 2x ambient. No kupodivu se to dalo umichat docela v pohode.

Jo a dost dulezity je si pri mixu srovnat faze na stopach, aby sedel hlavne virbl a kopak.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 26 bře 2009 11:29

Nejsem zadnej harcovnik v nahravani bicich a nedelam tvrdej rock.

Me vzdycky prislo, ze v OH uz mam dozvuku az az, takze mi roomy tolik neschazely. Zatim jsem na ne taky nemel ani stopy, nekdy musim vyzkouset.

Prvni bici co sem nahraval jsem nahral bez spodniho mikraku na snare a ten mi pak pomerne dost chybel. Mam rad snare hodne plnej ve stredech a tak jsem potom pri michani resil problemy, jak ty stredy z toho horniho mikraku vytahnout, neudelat z toho snaru kartonovou krabici a z hihaty vrak. Jakmile sem pridal do repertoaru ten spodni mic, tak je hned veseleji.


Protoze nesnimam bici mnoha mikrakama (ani nechci), tak vychazim z rozsireny metody snimani 3. Ta zahrnuje overheady a predni mic vsechny stejne vzdaleny od epicentra, kterym je snare. Pridavam dva mikraky na snare a jeden na hajtku a kdyz je potreba tak este jeden na tomy, ale v tom co nahravam se tomy moc neprosazujou a tak vetsinou staci, kdyz hrajou jen z overheadu.


Mam lepsi zkusenosti s vetsima minstnostma nez s mensima (a nizkejma stropama). Samozrejmosti je neprilis velkej dozvuk i v tech vetsich.

Co se tyce mechaniky bicich jak pise Jirka... to mi pride ze je taky o vkusu, me do spousty veci vubec nevadi, ze to trochu skripe a vrze... v maly mire mi to pride jako dobra soucast.

No a dobry ladeni a utlumeni skopku je kapitola sama pro sebe.

Uživatelský avatar
bledule
Příspěvky: 104
Registrován: 29 pro 2005 22:33

Příspěvek od bledule » 27 bře 2009 16:15

Hodně hezkej přízpěvek od EW,naprosto souhlasím s názorem,že zásadní pro celkovej sound je room mic.Mě to trklo až když jsem si pouštěl jednotlivý stopy a celkovou sumu u Addictive drums.Plnost a přirozenost zvuku se nedá ničím nahradit.Ten zvuk místnosti OH mics prostě nedaj,to je dobrý na vejškovou stereo informaci.Sám používám LDC asi 2,5m daleko a dost laboruju s EQ a kompresorem.Cimru mám relativně hodně zatlumenou,protože slouží i jako zkušebna a kytarista je hovado,který má v oblibě šíleně řinčivý vysoký frekvence.Musím říct,že s tou vejškou umístění room mic mi nasadil EW brouka do hlavy.Osobně používám úplně sračkovou sadu Superluxů a relativně kvalitní room /hat800/.Na top
u snare dávám SM57 a kopák trigeruju.Můj přístup ke zvuku bicích se neustále mění a vyvíjí.Jsem bubeník a celkovej sound sady je pro mě víc než inspirující a hledání zvuku virblu je u mně hledáním svatýho grálu.Neustále experimentuju a na mixu virblu trávím nejvíc času.Snímat spodek virblu je věc,která mi taky dost rozšířila obzory.8 stop je šeredně málo,osobně vůbec nepoužívám tomy,tak mi to stačí.Nejvíc se mi líbí garážovej špinavej rockovej zvuk /Eagles Of Death Metal,White Stripes/ a old school sound starejch nahrávek,vůbec nemám rád ten vykleštěnej close micking soud.Neexistuje univerzální přístup k věci a bicí lze v nahrávce udělat originálně,v nahrávkách člověk slyší mraky variací a má tu možnost dát tomu podobu podle svýho gusta.Před pěti lety jsem používal pady a Alesis DM5 a myslel si,že akustický bicí jsou přežitek,no to jsem byl ale vůl...
Souhlasím s názorem,že dobrej zvuk bubnů je 70 procent kvality nahrávky a děsně mě štve,že se lidi u nás v práci pořád bavěj o fotbale a o dětech a ne o tom jak míchat muziku.....

Odpovědět