Ivo píše:K původní otázce by se možná ještě dalo poznamenat, že když to člověk nepozná, tak pak se tím nemusí trápit. A když to pozná, nemusí se ptát


(To by byla sranda, kdybych to zrovna trefil

Ivo píše:K původní otázce by se možná ještě dalo poznamenat, že když to člověk nepozná, tak pak se tím nemusí trápit. A když to pozná, nemusí se ptát
To fakt nevím, člověče .... Já mám "referenčních" nahrávek, nebo nahrávek které poslouchám především kvůli potěšení z krásného zvuku spousty (Diana Krall, Cinematic Orchestra, Norah Jones, nový Peter Gabriel, různé rocky, top psytrance atd atd atd), ale česká v nich není ani jedna a nic takového mě ani nenapadá když o tom přemýšlím ... Mám tu naopak spoustu českých nahrávek s pěknou zajímavou hudbou, kde zvuk je tak zprzněný, že to raději vůbec neposlouchám ... (klasika i modernější žánry)peteness píše:Takze se nabizi otazka, co z ceske oficialni tvorby (i historicky) by bylo zvukove tak kvalitni, ze by to nekdo mohl povazovat treba za nejaky svuj cil nebo za referencni nahravku.
Tak... presne si vystihol to o co som sa snazil. Nasiel si spravne slova.TOM-Thak píše:Dost zajimava diskuse.
Vesmes s vama ve vsem souhlasim, protoze pokud nekdo rekne, ze je neco super, tak to musi vztahovat vuci nejaky mnozine, se kterou porovnava.
Je to vzdycky relativni.
Kazdopadne uplne prvni prispevek ve me iniciuje stale tu myslenku ptat se.
I po letech.. a testech a i spouste vydanych skladeb mi v hlave porad koluje myslenka sakraaa jak to pouzit.. jak spravne za sebe naskladat kompresor, ekvalizer, upravu sterea.. prip. haly apod. .. nejaky know how mi furt chybi. Pokud muzu mluvit konkretne, tak se casto setkavam s otazkou, co komprimovat.. a jak moc komprimovat v mixu a jak dosahnout hlasityho, ale neprekomprimovanyho mixu.
Asi by to chtelo videt konkretni projekt konkretniho cloveka a jeho postup, aby se mi rozsvitilo hh.
Proste slysim pro mne referencni skladby a slysim, ze jde udelat cistej, plnej a hlasitej zvuk. Jelikoz se dari toho dosahnout dost lidem.. a je to pro me neco jako "super zvuk", tak si myslim, ze na to musi bejt nejaky jednoduchy obecny pravidlo.. nebo ja delam nejakou obecne zasadni chybu.
Takze souhlasim s prvnim prispevkem, ze asi nejaky rozumny know how na to musi bejt.. jako napr. vime, ze kdyz dam kompresor s dlouhym attackem a kratkym releasem na kopak, tak mu to udela "velkou" tecku.. tak nejaky podobny pouzitelny figle musej existovat i treba pro komplet mixaz.. co s tim komprimovat, co jak oddelovat frekvencne apod. a tim dosahnout svyho idealniho mixu. Mozna to bude i o vyberu nastroju.. a poradnym sladenim jednotlivejch casti uz bez komprese a ekvalizace. Tak treba kuprikladu kdyz pouziju jen sidechain na basu, zkomprimuju rytmiku bez kopaku a naperu tam nastroje z hw synthu a smicham to jen pomoci pomeru, paningu.. tak se dostanu v mixu v prumeru na -7dB, coz je doooost potichu a samej peak.
Mozna to bude patrit i trosku do jinyho threadu..
Občas se ke mě dostanou přílohy Future Music - In the studio with... http://www.futuremusic.co.uk/?catname=/ ... e%20Studio (tady sou jen ukázky) sledující různé producenty při práci, dokonce pak vydali jedno DVD, kde je těch videí asi 20 a podle mě to stojí za to. Je to všechno zaměřený víceméně na moderní taneční a elektronickou hudbu a její odnože, z těch pro mě známějších a mě žánrově bližších jsem ocenil pohled do kuchyně Kosheen.TOM-Thak píše:Dost zajimava diskuse.
Vesmes s vama ve vsem souhlasim, protoze pokud nekdo rekne, ze je neco super, tak to musi vztahovat vuci nejaky mnozine, se kterou porovnava.
Je to vzdycky relativni.
Kazdopadne uplne prvni prispevek ve me iniciuje stale tu myslenku ptat se.
I po letech.. a testech a i spouste vydanych skladeb mi v hlave porad koluje myslenka sakraaa jak to pouzit.. jak spravne za sebe naskladat kompresor, ekvalizer, upravu sterea.. prip. haly apod. .. nejaky know how mi furt chybi. Pokud muzu mluvit konkretne, tak se casto setkavam s otazkou, co komprimovat.. a jak moc komprimovat v mixu a jak dosahnout hlasityho, ale neprekomprimovanyho mixu.
Asi by to chtelo videt konkretni projekt konkretniho cloveka a jeho postup, aby se mi rozsvitilo hh.
Proste slysim pro mne referencni skladby a slysim, ze jde udelat cistej, plnej a hlasitej zvuk. Jelikoz se dari toho dosahnout dost lidem.. a je to pro me neco jako "super zvuk", tak si myslim, ze na to musi bejt nejaky jednoduchy obecny pravidlo.. nebo ja delam nejakou obecne zasadni chybu.
Takze souhlasim s prvnim prispevkem, ze asi nejaky rozumny know how na to musi bejt.. jako napr. vime, ze kdyz dam kompresor s dlouhym attackem a kratkym releasem na kopak, tak mu to udela "velkou" tecku.. tak nejaky podobny pouzitelny figle musej existovat i treba pro komplet mixaz.. co s tim komprimovat, co jak oddelovat frekvencne apod. a tim dosahnout svyho idealniho mixu. Mozna to bude i o vyberu nastroju.. a poradnym sladenim jednotlivejch casti uz bez komprese a ekvalizace. Tak treba kuprikladu kdyz pouziju jen sidechain na basu, zkomprimuju rytmiku bez kopaku a naperu tam nastroje z hw synthu a smicham to jen pomoci pomeru, paningu.. tak se dostanu v mixu v prumeru na -7dB, coz je doooost potichu a samej peak.
Mozna to bude patrit i trosku do jinyho threadu..