Nahrávání bicích se Stevem Albinim(Nirvana, Pixies)

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Odpovědět
Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Nahrávání bicích se Stevem Albinim(Nirvana, Pixies)

Příspěvek od carloff » 11 lis 2011 20:18

Myslím, že pro hodně lidí z fóra bude zajímavý report, jak nahrává nástroje Steve Albini..
aneb live z Chicaga...
začneme s bicíma.
jako první Steve zkontroloval blány a aby pořádně sedly vyfénoval je...


pak osadil mikrofony celé bicí
Kick velmi zajímavě :


snare:
vrch Sony C37 pořádně asi prokleplý podle úderů na grillu..

zespodu Josephson E22s
Tomy:
zespodu i zvrchu Josephosn E 22s


OH velmi zvláštně jako by kašlal na jakékoliv fáze...3 mikrofony jeden nad snare druhé dva nad ride a crash ale vysoko jako OH
3x Se Electronics SE 4 ( Šáfa bude mít radost)
takhle:

je to mázlý přes sklo lepší fotku nemám

no a roomy
2x Coles 4038 asi centimetr nad podlahu směřující na sadu bicích a asi 7 metrů od kitu..

Hihat se vůbec nezvučil...
cesta Neotek preampy , valley dynamite snare a room, 1176 kick , GML EQ trochu pridan na muj podnet 130 hz...


zdravím z Electrical:)
Naposledy upravil(a) carloff dne 12 lis 2012 20:44, celkem upraveno 2 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Fillippos
Příspěvky: 714
Registrován: 21 zář 2010 21:52

Re: Nahrávání bicích se Stevem Albinim(Nirvana, Pixies)

Příspěvek od Fillippos » 12 lis 2011 00:43

Fajn report, díky..

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Nahrávání bicích se Stevem Albinim(Nirvana, Pixies)

Příspěvek od Liquid Sound » 12 lis 2011 12:57

NIc moc zajímavýho mi tam nepřijde, prostě personal taste při výběru mikrofonů. Spíš by mě zajímalo fénování blan resp. jeho smysl...? Jejich větší vypnutí? Blána během pěti vteřin vychladne, mimojiné by musel fénovat po každy tejku během nějž by se úderama a vychladnutim zase rozjela. Nějakej jinej důvod? Nebo si to klasicky chtěl zasloužit (což nemyslim nijak zle ale obdobný rituální mambo jumbo vídám u zvukařů třebas z AR) ? ;)
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Wohma
Příspěvky: 1656
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Re: Nahrávání bicích se Stevem Albinim(Nirvana, Pixies)

Příspěvek od Wohma » 12 lis 2011 13:14

Na te fotce to vypada, jako by fenoval hlavne rafky (resp. jejich okoli), mozna si pak blana lip/rychleji sedne a zvuk je konzistentnejsi? (Jen hadam)
Jak velky jsou ty prostory?
Dik za fajn report.

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Nahrávání bicích se Stevem Albinim(Nirvana, Pixies)

Příspěvek od Liquid Sound » 12 lis 2011 13:27

To aby blána dobře sedla se řeší - v nejhorších případech (např. při restaurování starejch nástrojů) seřezem korpusu na opětovnou kolmost nebo žádanej úhel. Tyhle věci se vibracema prostě za ty léta vojedou a hrany se zakulatěj. Jinak se dá použít v případě lokální nerovnosti jemnej smirek - ale to se musí vědět jak (moc). A to se samo neřeší ve studiu a už vůbec to nepřísluší sound engineerovi.

Napadlo mě, že by to přitáhli z venku ze zimy, ale i tak by si za setup, line check a sound check nástroje/blány zvyknou. Navíc za mořem je vcelku běžný že se nástroje rentujou a je tam maník co má soupravu na starosti, tj. tyhle věci se nedějou tak rychle jako u nás (pokud je budget).

No na důvod jsem zvědavej.
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Re: Nahrávání bicích se Stevem Albinim(Nirvana, Pixies)

Příspěvek od carloff » 12 lis 2011 14:47

liquid ty ses zas nejakej chytrej nic ve zlem :wink: staci se zeptat jakehokoliv dobreho bubenika

  přeloženo z anglického originálu Prof. Sound's Drum Tuning Bible sestavenou americkým bubeníkem Scottem Johnsonem (a.k.a. Prof. Sound)

Ladění rezonanční blány - začátek postupu
      Předpokládám, že jste už prověřili hrany korpusu, tak jak je to popsáno v kapitole "Styčné hrany", takže můžeme začít:
1.     Vyberte si blánu podle doporučení pro tomy, velký nebo malý buben, jak je popsáno v jednotlivých kapitolách.
2.     Přečtěte si jednotlivé kapitoly celé a pak se vraťte do této kapitoly.
3.     Sundejte kompletně obě blány, je to důležité pro správnou funkci této ladící procedury. Až poznáte rozsahy ladění vašich bubnů, pak sundávat obě blány nebude vždy nutné. Pamatujte, že základem je najít interval/nejlepší bod ladění každého bubnu.
4.     Po sundání blan klepněte rukou nebo tupou stanou paličky na korpus a zjistíte všechny "nenormální" vibrace. Pokud bzučí "mušle" , odmontujte je a vložte dovnitř kolem pružiny kousek vaty nebo filcu, případně můžete "mušle" od korpusu odizolovat tenkou gumou nebo filcem.
5.     Postavte buben na koberec, hrací stranou dolů, nasaďte rezonanční blánu.
6.     Důležité je utáhnou všechny šrouby až do polohy, kdy mají kontakt s podložkou nebo ráfkem. Pokud jdou utahovat snadno , jde to prstama, když šrouby od začátku ladění "dřou", použijte klíč. Až máte všechny šrouby takhle dotaženy, povolte je zpět o 1/4 otáčky.
7.     Dále pomocí dvou ladících klíčů v přímce naproti sobě postupně po 1/2 otáčkách utahujte až dosáhnete na každém šroubu celé 3 otáčky. Nyní usazujeme blánu, tón není důležitý.
8.     Zvedněte buben pár centimetrů od země a udeřte na blánu a poslouchejte, jestli je zvuk čistý bez nějakého zkreslení. Pokud zvuk zkreslený je utáhněte šrouby ještě o další 1/2 otáčky a znovu poslechneme, takto postupujeme dokud zvuk nezní čistě. Nemějte obavu blánu pořádně utáhnou, mnohem více, než je normální výška ladění při hře. Je nezbytně nutné aby buben před začátkem procesu ladění měl čistý tón.
9.     Dále, s bubnem zpět na koberci, lehce poklepejte ladícím klíčem (doporučuji dřevěnou tužku s gumou na konci) tak asi 2,5-4cm od okraje blány u každého ladícího šroubu. Poslouchejte rezonanci každého úderu a laďte až do sladění celé blány (tedy až budou znít všechny místa na okraji stejně a zvuk bude rovný bez vibráta) na pořadí ladění nezáleží, ale pozor: LAĎTE VŽDY POUZE NAHORU, NIKDY NE DOLŮ. Tím je myšleno, že pokud je šroub naladěn příliš vysoko a potřebujeme ho srovnat k jinému, tak ho musíme nejdřív povolit a pak postupně utahovat až do shodné polohy.
10.     Pokud vaše blány nejsou od firmy REMO, přejděte k dalšímu bodu. Pokud používáte lepené blány jako jsou např. "Removky",  zatlačte na střed blány až praskne lepený spoj. Nechcete prorvat blánu skrze buben takže s mírou, bavíme se tak o 1/2kg zátěži. Pak opět srovnáme ladění.
11.     Dále necháme buben "odstát" 12hodin nebo vezmeme fén (ne úplně horký) a zahříváme blánu po obvodu. Uděláme 2-3 otáčky kolem dokola tak 5-7,5cm nad povrchem. Na 12" tom by to mělo bejt při použití běžnýho fénu tak 8 vteřin na jedno kolo. Tento proces usadí blánu, její obruč i ráfek. Pozn.: může to být rozdílné při 2-vrstvé nebo tlusté bláně, vyzkoušejte jednou tak a jednou bez a budete souhlasit.
12.     Po usazení a zchlazení, s bubnem stále na koberci, postupně pomocí 2 klíčů povolujte až do bodu bez rezonance.
13.     Upevněte buben na stojan nebo uchopte za ráfek. Začneme postupně a rovnoměrně utahovat šrouby po 1/4 otáčkách, po každém "kolečku" udeřte klepněte na blánu. Nebojte se utahovat po 1/8 nebo 1/16 otáčky, hledáme nejnižší bod, kdy buben poprvé zahraje čistý tón. NA TOMTO BODU SE ZASTAVÍME. Pro vybranou blánu je toto na daném bubnu nejnižší možné ladění. pokud nedostanete čistý tón, vraťte se do bodu 5) a blánu znovu usaďte. Pokud to takhle půjde několikrát po sobě a blána bude mít stále při  zvyšujícím se ladění zkreslený zvuk, je něco špatně. Buď je špatná blána nebo styčné hrany a nebo blána ještě pořádně nedosedla. Já bych blánu nechal ještě dalších 24 hodin naplou na bubnu a pak znovu vyzkoušel. Přišel sem na to, že v mnoha případech problémy "odejdou" přes noc, nevím proč. Pokud nemůžete čekat, vyzkoušejte jinou blánu nebo zkuste znovu fén. Pokud tedy dosáhnete nejnižšího možného čistého tónu STOP! v této fázi ladění nebudem už ladit výš.
přejdi dále na "Ladění hrací blány".
 Totez se dela i s hraci blanou :wink:
 
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Nahrávání bicích se Stevem Albinim(Nirvana, Pixies)

Příspěvek od Liquid Sound » 12 lis 2011 15:03

Asi neznám žádnýho dobrýho bubeníka.
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Re: Nahrávání bicích se Stevem Albinim(Nirvana, Pixies)

Příspěvek od carloff » 12 lis 2011 15:07

Vajgl o tom treba fenovani povidal i na seminari ... Dobry bubenik by si bici umel naladit na studio nejen hrat....mel jsem ve studiu Douga Youwella od Suzan Vegy a prinesl si svuj fen i s novyma blanama.... :wink:
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Odpovědět