Preset vs. Výroba
Preset vs. Výroba
Kratky pokec s Ecsonom ma inspiroval k zalozeniu tohto threadu o teme, ktora ma dost zaujima.
VYRABATE SI PRI TVORBE VASEJ HUDBY VLASTNE ZVUKY? ALEBO POUZIVATE PRESETY?
Aby som nebol alibista, tak hned vylozim karty na stol: Podla mna zalezi najviac na style hudby. Preto ked robim nejake popoviny a rozne podklady, tak urcite nic nove nevymyslam, myslim si, ze urcite by som nespravil napr. lepsi pad ako Spectrasonics...
Aj ked robim rozne svoje veci, tak vyuzivam presety, ktore ma oslovia. Tie potom bud necham tak, alebo ich upravujem.
Najcastejsie experimentujem s "vatovymi" zvukmi, ktore robia atmosferu a doplnaju skladbu...
VYRABATE SI PRI TVORBE VASEJ HUDBY VLASTNE ZVUKY? ALEBO POUZIVATE PRESETY?
Aby som nebol alibista, tak hned vylozim karty na stol: Podla mna zalezi najviac na style hudby. Preto ked robim nejake popoviny a rozne podklady, tak urcite nic nove nevymyslam, myslim si, ze urcite by som nespravil napr. lepsi pad ako Spectrasonics...
Aj ked robim rozne svoje veci, tak vyuzivam presety, ktore ma oslovia. Tie potom bud necham tak, alebo ich upravujem.
Najcastejsie experimentujem s "vatovymi" zvukmi, ktore robia atmosferu a doplnaju skladbu...
Re: Preset vs. Výroba
Ja jsem tada cistej presetak.. nepouzivam ale tovarni presety..
ale presety treba Vengeance, TSE atd..
ale presety treba Vengeance, TSE atd..
ja sam seba nazyvam sample-mangler.. pouzivam rozne sample ktore si upravujem k svojmu obrazu.
vlastne zvuky si nerobim z viacerych dovodov:
1.neviem to
2.nebavi ma to
3.zabera to vela casu ktoreho nemam nazvys takze ho radsej venujem aranzovaniu
4.sample ma inspiruju, casto ma nahodou najdeny zvuk nabudi a prinesie mi nove podnety
5.netrpim utkvelou predstavou ze viem vsetko najlepsie a ani si nemyslim ze sampling je 'kradez'
vlastne zvuky si nerobim z viacerych dovodov:
1.neviem to
2.nebavi ma to
3.zabera to vela casu ktoreho nemam nazvys takze ho radsej venujem aranzovaniu
4.sample ma inspiruju, casto ma nahodou najdeny zvuk nabudi a prinesie mi nove podnety
5.netrpim utkvelou predstavou ze viem vsetko najlepsie a ani si nemyslim ze sampling je 'kradez'
Naposledy upravil(a) Solarfall dne 28 led 2006 19:49, celkem upraveno 1 x.
Používám obojí. Některé zvuky si vytvářím sám (hodně na Kawai K4) a některé vybírám z presetů a upravuji k obrazu svému (např. nemám moc potřebu upravovat tovární smyčce a piano v Trinity apod.)
Ale používat presety na monofoním analogu, kde je právě to tvoření největší zábava, to by mě asi nenapadlo (u toho mě i dost baví práce s efekty - chorus/flanger/phaser, overdrive, různé tempo delaye...)
Ale používat presety na monofoním analogu, kde je právě to tvoření největší zábava, to by mě asi nenapadlo (u toho mě i dost baví práce s efekty - chorus/flanger/phaser, overdrive, různé tempo delaye...)
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Jo, preset je nekdy dobra inspirace, jak nejakej zvuk vyrobit, casto ho ale rozedituju k nepoznani. Nekdy rad zacinam treba na na MS2000 z initu. Preset se ale pouzit nestydim, nekdy fakt sedne uplne presne, zalezi na pouziti.
Priklad
http://www.munro.wz.cz/download/Jeffry_sample.mp3
Ten prvni flasinet je preset z CS2x jmenem Moondot, jen jsem ubral tempo arpeggia a kroutim u toho benderem (s ponekud vetsim rozsahem, nez byl origos).
Ten druhej basovej zvuk je moje tvorba (da li se to u rompleru vubec rict, dva vzorky pres sebe, nejak pokroucenej filtr a fx).
Priklad
http://www.munro.wz.cz/download/Jeffry_sample.mp3
Ten prvni flasinet je preset z CS2x jmenem Moondot, jen jsem ubral tempo arpeggia a kroutim u toho benderem (s ponekud vetsim rozsahem, nez byl origos).
Ten druhej basovej zvuk je moje tvorba (da li se to u rompleru vubec rict, dva vzorky pres sebe, nejak pokroucenej filtr a fx).
Presety moc ne. Snad s výjimkou některých bicích sad (Simmons SDS7 - na to nemám nervy programovat - strašný ovládání, E-mu PRO/Cussion - tady nejaky presetovy sady docela shanim), ale i tam obvykle upravuju. Jo a taky takový ty věci jako samply Wurlitzer piana, některý piana na DX-7 a akustický nástroje obecně tam asi nejde co měnit. Taky jsem narval pamě? FB01 presetama bas z internetu, ale i tam dolaďuju. No a asi piano expander Roland MKS20 - 8 presetů, ketrý se ukládají do 8 bank a mění se u nich EQ, Chrus, Tremollo - v podstatě teda pres?ák.
jinak presety jsou docela dobrej způsob jak pronikat do složitejch nástrojů jako Microwave II, FM syntezátory apod. kde si člověk hůř představuje co se děje uvnitř.
jinak presety jsou docela dobrej způsob jak pronikat do složitejch nástrojů jako Microwave II, FM syntezátory apod. kde si člověk hůř představuje co se děje uvnitř.
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
pre mna je to rozdiel asi taky, ako jedlo uvarene z mrazenych polotovarov, a jedlo uvarene zo surovin co si niekto sam vypestoval.
preset je pre mna hnusna mrazena brokolica z LIDLu...
tiez ma to dost bavi. a asi by som ani nedokazal byt s tym co robim spokojny, keby som to robil inak. ja si rad robim veci podla svojho a najlepsie uplne od zakladu (designu syntu samotneho)
a dost mi aj vadi, ked pocuvam hudbu a presne viem ze odkial je nejaky (uz 100x pocuty) zvuk...napr massive attack - 100th window album mi uplne znechutil fakt ze su tam vsade Absynth presety, ktore som uz vela krat pocul...to ma potom nebavi ani trochu.
(aj ked prokofieva pocuvam tiez vzdy hraneho na klaviry a vobec mi to nevadi...)
preset je pre mna hnusna mrazena brokolica z LIDLu...
tiez ma to dost bavi. a asi by som ani nedokazal byt s tym co robim spokojny, keby som to robil inak. ja si rad robim veci podla svojho a najlepsie uplne od zakladu (designu syntu samotneho)
a dost mi aj vadi, ked pocuvam hudbu a presne viem ze odkial je nejaky (uz 100x pocuty) zvuk...napr massive attack - 100th window album mi uplne znechutil fakt ze su tam vsade Absynth presety, ktore som uz vela krat pocul...to ma potom nebavi ani trochu.
(aj ked prokofieva pocuvam tiez vzdy hraneho na klaviry a vobec mi to nevadi...)
podla mna je to beznemu posluchacovi uuuplne jedno ci si si to sam vypiplal alebo si len upravil preset ... nerozozna to ani nahodou, (no ak samozrejme ten sampel nie je uz milion krat prevareny ako 909,303,808 a spol. ... ktore sa aj tak stale dokola pouzivaju a posluchacom sa to furt paci)
ja neberem sample ako mrazeny polotovar z lidlu ale ako kvalitnu domacu zeleninu co si kupim na trhu (vyberam si len kvalitne sample), pretoze nemam cas ani chut travit poobedia rylovanim v zahradke ked omnoho radsej varim v kuchyni...
no ale samozrejme zahradkarom ich hobby neberem.. len sa mi nepaci ked sa vyvysuju nad kucharov...
no to su mi metafory
ja neberem sample ako mrazeny polotovar z lidlu ale ako kvalitnu domacu zeleninu co si kupim na trhu (vyberam si len kvalitne sample), pretoze nemam cas ani chut travit poobedia rylovanim v zahradke ked omnoho radsej varim v kuchyni...
no ale samozrejme zahradkarom ich hobby neberem.. len sa mi nepaci ked sa vyvysuju nad kucharov...
no to su mi metafory

Na presetech se da dobre ucit. Treba kdyz otevru zvuky do Virusu v SoundDiveru, prehledne vidim jake vlny ma ktery oscilator, v jakym jsou pomeru, jak velky vliv maji filtry, LFO, ring modulator...
Prumerny clovek cizi samply nepozna, leda producent, ktery je pak objevi nekde na sample CD. Hodnekrat se mi neco hodne libilo a pak to u me trochu kleslo na cene, kdyz se ukazalo, ze je to samplovacka. Treba "Blow Me" od Buriana, tam jsou dokonce vedle sebe dva samply z jedné složky toho samplepacku. Ale to nic nemeni na tom, ze je to hitovka.
Prumerny clovek cizi samply nepozna, leda producent, ktery je pak objevi nekde na sample CD. Hodnekrat se mi neco hodne libilo a pak to u me trochu kleslo na cene, kdyz se ukazalo, ze je to samplovacka. Treba "Blow Me" od Buriana, tam jsou dokonce vedle sebe dva samply z jedné složky toho samplepacku. Ale to nic nemeni na tom, ze je to hitovka.
ako kedy.. pri user friendly synthe ma bavi zacat s cistou pilou/obdlznikom/cimkolvek;) a postupne si to vsetko naladit sam a mam potom aj vacsiu radost z vysledneho zvuku..
samozrejme niekedy ked ma nejaky preset inspiruje vyjdem z presetu ale v drvivej vacsine pripadov si ho upravujem aby mi "sadol" a nakoniec skoncim s tym ze vysledok uz nema s povodnym presetom uz skoro nic spolocne
napr. psy kopaky si vytvaram skoro vylucne sam (v soundforge z cisteho sinusu pitch obakou
) sample pouzivam viac menej len na perkusie a vysky (niekedy ani na tie) ...
samozrejme niekedy ked ma nejaky preset inspiruje vyjdem z presetu ale v drvivej vacsine pripadov si ho upravujem aby mi "sadol" a nakoniec skoncim s tym ze vysledok uz nema s povodnym presetom uz skoro nic spolocne

napr. psy kopaky si vytvaram skoro vylucne sam (v soundforge z cisteho sinusu pitch obakou

...snad nemyslis tie strasne hranate bicie s tym najprisernejsim zvukom bicich co pouzival Elan a spol? ja tomu hovorim skladbokaza.tom.x píše:...Simmons SDS7 - na to nemám nervy programovat
Naposledy upravil(a) dano dne 29 led 2006 12:48, celkem upraveno 1 x.
s tym rozdielom, ze mrazene jedlo je snaha o nahradu cerstveho, kym presety v syntoch robia naozaj profesionali, ktory ten zvuk aj VEDIA spravit...aum generator píše:preset je pre mna hnusna mrazena brokolica z LIDLu...
len dufam ze tu nikto nepovazuje pridanie filtra, pohranie sa s obalkou, efektom, alebo ine "sprznenie" zvuku za nepouzivanie presetov...aum generator píše:tiez ma to dost bavi. a asi by som ani nedokazal byt s tym co robim spokojny, keby som to robil inak. ja si rad robim veci podla svojho a najlepsie uplne od zakladu (designu syntu samotneho)
ak som sa pytal, ci si vyrabate zvuky, myslel som to doslova, to znamena uplne od piky... predsa presety uptavujeme asi vsetci

podla mna je presne toto problem niektoych veci... ked uz muzikant nema originalny napad, tak slahne aspon vyrobeny zvuk... ale hlavne nemuzikanti kaslu na zvuky, dokazu pocuvat aj GM nastroje, to co ich zaujima je dobry hudobny napad... Preto Prokofieva znesies stale, aj ked je stale hrany na klaviri, lebo to nie je o zvuju ale o napade.aum generator píše:a dost mi aj vadi, ked pocuvam hudbu a presne viem ze odkial je nejaky (uz 100x pocuty) zvuk...napr massive attack
su styly ktore su vylozene zalozene na inovativnych zvukoch.. experimental, noise, idm... tu by pouzivanie presetov bolo uplne popretie podstaty stylu...
mna ale tieto styly vobec neba...
mne ide hlavne o dobry rytmus, dobru melodiu a zaujimavu strukturu skladby...
originalita zvukov je u mna az za tymto vsetkym...
v tomto mojom nazore ma utvrdilo ked som zistil ze jedna z mojich najoblubenejsich dnb skladieb od Adama F - Circles pouziva ako beat cisty zrychleny funky break... ta skladba je genialna aj ked Adam F ten beat vysamploval...
jej sila nie je v nepocutych zvukoch ale v niecom inom... v samotnej hudbe...
producenti elektronickej hudby su casto posadnuti zvukom a nie samotnymi hudobnymi napadmi... a to sa mi moc nepaci..
mna ale tieto styly vobec neba...
mne ide hlavne o dobry rytmus, dobru melodiu a zaujimavu strukturu skladby...
originalita zvukov je u mna az za tymto vsetkym...
v tomto mojom nazore ma utvrdilo ked som zistil ze jedna z mojich najoblubenejsich dnb skladieb od Adama F - Circles pouziva ako beat cisty zrychleny funky break... ta skladba je genialna aj ked Adam F ten beat vysamploval...
jej sila nie je v nepocutych zvukoch ale v niecom inom... v samotnej hudbe...
producenti elektronickej hudby su casto posadnuti zvukom a nie samotnymi hudobnymi napadmi... a to sa mi moc nepaci..
otazka je ci by znela tak ganialne aj keby v nej nebol ten vysamplovany beat ale nejaky co by si vystaval sam s jedntlivych zvukov... ale to uz je skorej filozoficka uvaha takze to netreba rozvijatSolarfall píše:Adama F - Circles pouziva ako beat cisty zrychleny funky break... ta skladba je genialna aj ked Adam F ten beat vysamploval...

to je jeden extrem, opacny extrem su ludia co moc do potredia davaju kompoziciu a uplne kaslu na zvukovu kvalitu / originalitu - take tracky sa pocuvaj minimalne rovnako zle ako tie sice kompozicne super ale remeselne na urovni stoky .. proste musi to byt vyrovnane, 1:1 originalne zvuky aj kompozicia, obidvoje je rovnako dolezite, akonahle jedno ustupuje do uzadia na ukor druheho, pocuvatelnost ide dole ...Solarfall píše:producenti elektronickej hudby su casto posadnuti zvukom a nie samotnymi hudobnymi napadmi... a to sa mi moc nepaci..