;)
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30 čer 2005 08:30
Neblazni starec, skus zostat este chvilu panic co sa tyka Forra a jeho kniziek (hlavne tej o ktorej pises). Skus si najst autora, ktory nemusi pisat zlozito a strasne vela len preto, aby ukazal, aky je matik, fyzik, muzikant, teoretik, praktik, zahradnik, cestovatel, jazykovedec, opravar, reklamator, terminator a predator...Markus_Mai píše:chtel bych si poridit knihu D. Forro - Domaci nahravaci studio a zatim se mi nedari ji na nejakym eshopu najit...pamagite mina ?:)
DANO0 ... ;-DDDDDDDDDDD krasne jsi to vystih`
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30 čer 2005 08:30
Jindy, je super, ze neco takoveho delas. Spousta lidi je pasivnivh a jen sedi u televize. Na druhou stranu mi prijde, ze jsi teprve na zacatku cesty, co se tyce tvorby a ta tvoje dilka zni trochu detinsky. Nenech se tim ale odradit. Pamatuji si, ze jsem presne takhle zacinal - vybrnkavani jednoduchych melodii, ktere jsem se snazil zabalit do peknych zvuku.
Co bych ti fakt doporucil, je zajit za clovekem, ktery ma konzervator nebo AMU a aby ti vysvetlil zaklady hudebni nauky. Jestli ti napriklad akordy nic nerikaji, tak myslim, ze to potrebujes jako sul. Staci par setkani a najednou pochopis spoustu veci. Hlavne se to pak projevi na tve muzice, ktera uz nebude znit jako detsky song.
Mam kamarada, ktery ma AMU a kamaradku, ktera pilne cvicila spoustu let v LSU a nekdy jim fakt "zavidim" tu prupravu, protoze jsou schopmi z fleku improvizovat netusenym zpusobem. Ja jako samouk se jim v zadnem pripade nemohu rovnat. Lety cviceni se ale da leccos dohnat.
Navic sekvencery dnes umoznuji skladat melodii z nekolika stop, ktere postupne prihravas, takze jses po case schopen vytvorit podobne dilko, jako tihle profici z fleku.
Jo a na tu knihu domaci nahravaci studio mam podobny nazor jako rastis.
Pokud bych mel doporucit nejake vyukove cteni, tak v anglictine je dobry web pro zacatecnicky http://www.tweakheadz.com/guide.htm
Uprimne receno, krome uz trochu zastarale knihy od Vlacheho nevim v cestine o nicem, co by mi nejak vyrazne pomohlo. Vsechno, co jsem se naucil o muzice, hardware, atd. bylo v anglictine. Ted samozrejme nepocitam tituly typu "Vyuka klaviru pro zacatecniky", ktere maji v kazdych hudebninach.
Co bych ti fakt doporucil, je zajit za clovekem, ktery ma konzervator nebo AMU a aby ti vysvetlil zaklady hudebni nauky. Jestli ti napriklad akordy nic nerikaji, tak myslim, ze to potrebujes jako sul. Staci par setkani a najednou pochopis spoustu veci. Hlavne se to pak projevi na tve muzice, ktera uz nebude znit jako detsky song.
Mam kamarada, ktery ma AMU a kamaradku, ktera pilne cvicila spoustu let v LSU a nekdy jim fakt "zavidim" tu prupravu, protoze jsou schopmi z fleku improvizovat netusenym zpusobem. Ja jako samouk se jim v zadnem pripade nemohu rovnat. Lety cviceni se ale da leccos dohnat.
Navic sekvencery dnes umoznuji skladat melodii z nekolika stop, ktere postupne prihravas, takze jses po case schopen vytvorit podobne dilko, jako tihle profici z fleku.
Jo a na tu knihu domaci nahravaci studio mam podobny nazor jako rastis.
Pokud bych mel doporucit nejake vyukove cteni, tak v anglictine je dobry web pro zacatecnicky http://www.tweakheadz.com/guide.htm
Uprimne receno, krome uz trochu zastarale knihy od Vlacheho nevim v cestine o nicem, co by mi nejak vyrazne pomohlo. Vsechno, co jsem se naucil o muzice, hardware, atd. bylo v anglictine. Ted samozrejme nepocitam tituly typu "Vyuka klaviru pro zacatecniky", ktere maji v kazdych hudebninach.
Naposledy upravil(a) fova dne 23 čer 2006 23:11, celkem upraveno 1 x.
fova: heh, koukám že někdo prochází stará témata
supr...souhlasím, s tím co jsi napsal...můžu ti říct, že jsem na začátku cesty, kdy jsem se začal snažit tvořit hudbu vážněji, dřív jsem si s tím jentak hrál a promrhal tak 7 let...alespoň sem se docela slušně naučil ovládat různé softy a mix mi taky jde když chci...hlavně bojuju s leností něco tvořit, to je nejhorší...
na melodii/noty, akordy, harmonii a tak dále jistě potřebuji nějakého učitele/člověka - z knihy nejsem schopen se naučit nic. tohle téma jsem před nějakým časem založil, protože jsem spíš chtěl znát knihy jako "muzitronika" - stejně sem to ještě nesehnal, ale tahle historie synthů se mi líbí, ikdyž mi asi k ničemu moc prakticky nebude.
jsem schopný na ovládání takových wysiwïg nebo point & click programů, to mi vždycky šlo, takže takovej photoshop, fruit nebo vst synth není problém...ale udělat opravdu dlouhou a dobře zvládnutou melodickou skladbu, to asi zatim nesvedu, mám se co učit, máš pravdu. už mě taky štve, že moje melodické počiny zní povětšinou dětsky.

na melodii/noty, akordy, harmonii a tak dále jistě potřebuji nějakého učitele/člověka - z knihy nejsem schopen se naučit nic. tohle téma jsem před nějakým časem založil, protože jsem spíš chtěl znát knihy jako "muzitronika" - stejně sem to ještě nesehnal, ale tahle historie synthů se mi líbí, ikdyž mi asi k ničemu moc prakticky nebude.
jsem schopný na ovládání takových wysiwïg nebo point & click programů, to mi vždycky šlo, takže takovej photoshop, fruit nebo vst synth není problém...ale udělat opravdu dlouhou a dobře zvládnutou melodickou skladbu, to asi zatim nesvedu, mám se co učit, máš pravdu. už mě taky štve, že moje melodické počiny zní povětšinou dětsky.
No a proto si prave myslim, ze potrebujes tu hudebni prupravu. Me take nekdy stve ma omezenost v muzicirovani - "Proc nejsem schopen zahrat to, co ten druhy". Ber to tak, ze clovek s hudebnim vzdelanim muze tvorit, co si zamane - techno, vaznou hudbu a vzdy z toho vyleze neco na urovni. Ti ostatni se musi hooodne snazit, aby to znelo dobre.
Ja ale nedelam techno, kde je to mnohem jednodussi a kazda nedokonalost tvurce se ukryje za efekty a hotovymi smyckami.
Ja ale nedelam techno, kde je to mnohem jednodussi a kazda nedokonalost tvurce se ukryje za efekty a hotovymi smyckami.
No to mas teda vysoke ambice. Ridit cely orchestr neni prca. Myslim, ze by ti pomohlo poslouchat skladby po usecich a premyslet, jak ty nastroje autori poskladali dohromady. Nebo si sezen midi soubory nejakych slavnych skladeb (treba pop music) a v sekvenceru si je prostuduj stopu po stope. Najednou pochopis, jak se pracuje s basou a jak maji vypadat bici, jak tvorit lead melodii a jak ji doplnuje akordicky - harmonicky doprovod.