SIA - po technické stránce
Re: SIA - po technické stránce
No, myslím, žes udělal první krok v toleranci. Zkus ještě trochu pokračovat. Ani mně se všechno nelíbí a i já mám svá zvuková "fuj". Ale respektuju svobodný rozhodování každýho umělce, jeho agentů, marketingových oddělení a dalších.
Nicméně na základě těch "fuj" si nemyslím o nikom z těch lidí, kteří se na tom ve studiu "vyřádili", že nutně udělali špatně svou práci. Naopak, často dělají práci geniálně a dokážou plnit ty nároky investorů tak, že je to i těžko k pochopení. Za mě jediné rozumné, co se s tím dá dělat je jít si svou cestou a nenechávat se tím ani znervózňovat, ani ovlivňovat. Konec konců, podobné šílenosti se nám dějí každý den v mnoha dalších odvětvích a musíme s nimi nějak žít, i když třeba jsou náporem na náš nervový systém mnohem víc, než hudba, kterou můžeme na svých poslechových aparátech směle ignorovat
Nicméně na základě těch "fuj" si nemyslím o nikom z těch lidí, kteří se na tom ve studiu "vyřádili", že nutně udělali špatně svou práci. Naopak, často dělají práci geniálně a dokážou plnit ty nároky investorů tak, že je to i těžko k pochopení. Za mě jediné rozumné, co se s tím dá dělat je jít si svou cestou a nenechávat se tím ani znervózňovat, ani ovlivňovat. Konec konců, podobné šílenosti se nám dějí každý den v mnoha dalších odvětvích a musíme s nimi nějak žít, i když třeba jsou náporem na náš nervový systém mnohem víc, než hudba, kterou můžeme na svých poslechových aparátech směle ignorovat
Re: SIA - po technické stránce
Hele, stručně a česky- Sia má zajímavý hlas a výborně zpívá, většinu písní bych nezkousnul, ale 2,3, 4 jsou super- super ve smyslu hudby, že se mi subjektivně líbí a klidně bych takové těžší popové skladby ve svém portfoliu měl a chtěl,ale..... Nicméně ani jedna se nedá smysluplně poslouchat jakožto hudební poslechový zážitek ve smyslu technické kvality- takový Bob Ludwig by asi znechuceně odplivl (asi ne, je to prý gentleman) a řekl něco ve smyslu, že snad lepší poslouchat řev paviána. Osobně bych uvítal, aby u každé skladby, co se mi někdo snaží prodat ať už na nosiči či online, bylo alespoň to chabé DR numero a fotka z wave editoru a ušetřil bych si trápení uší, alespoň. A ztrátu penez samo. Dnes totiž nelze vrátit mizerně nahranou hudbu, neboli je to prodej šuntu bez možnosti reklamace.
P.S Ti lidé ve studiu na 99procent umí svou práci, ale trh a marketing a budoucí zisk je nutí vydávat toto - znova napíšu - SHIT. Ať si to Greyhound velebí jak chce, za mne uřvaná, plochá a ořezaná - tedy neposlouchatelná nahrávka.
P.S Ti lidé ve studiu na 99procent umí svou práci, ale trh a marketing a budoucí zisk je nutí vydávat toto - znova napíšu - SHIT. Ať si to Greyhound velebí jak chce, za mne uřvaná, plochá a ořezaná - tedy neposlouchatelná nahrávka.
Re: SIA - po technické stránce
Určitě existují platformy a způsoby, jak zakoupenou hudbu vrátit. Ale sorry jako - v dnešní době? Všechno si můžeš poslechnout před nákupem - doma, v klidu, ve špičkové kvalitě, kdy určitě v mžiku uslyšíš, jestli je to dynamická nahrávka lahodící tvému uchu, nebo přehulená sračka (abych tak použil tobě blízkou terminiologii).
Tak jako jsi vytáhl šest let staré téma, tak myslím ještě víc opožděně, zdá se, přistupuješ k hudbě jako k médiu. Přizpůsob se. Je to mnohem snažší, než si zbytečně stěžovat
Tak jako jsi vytáhl šest let staré téma, tak myslím ještě víc opožděně, zdá se, přistupuješ k hudbě jako k médiu. Přizpůsob se. Je to mnohem snažší, než si zbytečně stěžovat
Re: SIA - po technické stránce
neviem kto ozivil tento stary zombie thread ale diky, aspon som si pripomenul ako velmi sa mi paci tento song
Re: SIA - po technické stránce
Netuším na které, ano platil jsem si chvíli Qobuz, tam vidíš u alba, jaké vydavatelství to vydalo a musíš se spolehnout jen na své uši, pokud si píseň (album) nezaplatíš, nemáš možnost si jej otevřít v žádném editoru,ani změřit dyn.rozsah. Asi bude existovat nějaké zařízení, kde i online stream půjde otestovat jinak, než ušima, ale to fakt nevlastním. Dtto co vím i různé online shopy, tam si kousek skladby můžeš sice pustit, ale opět jen online. Bavíme li se o klas.fyzickém nosiči, pak asi nebude problém si jej v shopu pustit ve vlastním zařízení, nevím, nezkoušel jsem, Nepřistupuji k hudbě jako k médiu, ale jako relaxaci, zážitku a dnešní směr vydavateltsví , kdy máme média o rozsahu vysoce přesahujícím 100dB jsou schopna vyprodukovat tedy zmasterovat (mou terminologíí přehulit sračku) song o dynamickém rozsahu 3dB, se skvělou zpěvačkou, jen proto, ať to hraje v rádiu více nahlas se mi prostě nelíbí a po právu to nazývám přehulenou sračkou, neb to nic jiného není.biscuit píše: ↑20 lis 2023 07:44Určitě existují platformy a způsoby, jak zakoupenou hudbu vrátit. Ale sorry jako - v dnešní době? Všechno si můžeš poslechnout před nákupem - doma, v klidu, ve špičkové kvalitě, kdy určitě v mžiku uslyšíš, jestli je to dynamická nahrávka lahodící tvému uchu, nebo přehulená sračka (abych tak použil tobě blízkou terminiologii).
Tak jako jsi vytáhl šest let staré téma, tak myslím ještě víc opožděně, zdá se, přistupuješ k hudbě jako k médiu. Přizpůsob se. Je to mnohem snažší, než si zbytečně stěžovat
Re: SIA - po technické stránce
Ten song je boží, jakože hudba. Plus někdo na YT k tomu dodělal prima klip s kousky filmu Kick Ass2 tuším, pohádka pro teenagery, ale dá se zkouknout, kvůli hezké holce minimálně. Ten song je ovšem nahrán resp. finálně zmasterován naprosto tragicky stejně špatně, jako ten v úvodu threadu
Re: SIA - po technické stránce
ja si myslim ze je zmastrovany naprosto super .. proste takto ma moderny pop zniet ... to ze sa ti to nepaci a preferejues iny typ masteringu je samozrejme tvoj subjektivny dojem a proti tomu nieje co namietat ale v ramci kriterii dnesneho moderneho popu to ma zvuk na jednotku .. a spuste ludi sa to paci desiatkam milinov ludi (minimalne) ..
Re: SIA - po technické stránce
nahodou som narazil na tuto verziu, ta sa mi paci este viac ako original
Re: SIA - po technické stránce
dendy : mně se víc líbí originál, otázka vkusu. jistě, a desítky milióny lidí poslouchají hudbu z mobilu,přes pecky v uších - tam máš pravdu, je to naprosto jedno. Kdo poslouchá hudbu a je naprosto jedno jaký žánr na kapku slušnějším aparátu, tak tohle poslouchat nechce. A ne, nemá tak moderní pop ani nic jiného znít, jak už jsem psal, každý nástroj, tón, ma svou technickou definici, a to, že to zprasíš do sebe, kdy naprosto nepřirozeně sliješ nástroje do jednolitého kraválu, ořízneš špičky signálu, jen proto,aby to v rádiu nehrálo víc potichu než konkurenční song a jiný důvod to nemá, to si buď jist, tak to není kritérium moderního popu ani ničeho jiného, ale jen marketingu. Sia má u zadku jak to doma komu zní, ona chce být slyšena v co nejvíc rádiích a chce at to poslouchá co nejvíce lidí. Na koncertě snad slyšíš hrát stejně silně basu vs např. cinknutí trianglu? A sorry, vše, co používají masy lidí v masovém měřítku je naporsto běžný spotřební materiál ničím nevynikající, ba průměrný, at je o hudbu, auta, nábytek, mobil, počítač atd...např. když jsi hráč PC her, nekoupíš si průměrný levný stroj za 15k,ale dedikované zařízení a pak na tom nechceš hrát hru v SD rozlišení v 5fps. To samé je s hudbou, ano, kdybych ji poslouchal z mobilu,v autě apod, tak je mi to jedno, ale pokud kapánek rozumím hudbě, hudebním nástrojům, tak nemohu napsat, že toto je technicky dobře. BTW, na čem posloucháš hudbu a jak ji posloucháš, ať víme? Někdo světe div se i při běhání atp.... Každý holt jinak. A tihle nenároční spotřebitelé se spokojí s každým šrotem. Já ti garantuji, že když ti pustím ze slušné aparatury desku Sia při kapku vyšší hlasitosti, do půl hodiny budeš unavený a bude tě bolet hlava. Pořádně nahranou hudbu naopak při stejné hlasitosti oceníš.
Re: SIA - po technické stránce
dendy: ještě teda kousavá otázka- proč ten song na digitálu má rozsah 3dB a na analogu - vinylu tentýž song má 12dB a je to nahrané resp. mastering je naprosto jiný, píseň má jasné kontrury nástrojů, jejich lokalizaci, různé poměry hlasitosti mezi nástroji a zpěvem v různých částech? Proč to teda není i na vinylu 'moderně' jak by to teda dle tebe mělo být?
Re: SIA - po technické stránce
Počkej, tak teď mi přijde, že trochu přešlapuješ v lejně. Na jedné straně mluvíš o tom, že se to na dobrém aparátu nedá poslouchat a na straně druhé mluvíš něco o audio editoru a měření dynamického rozsahu. Já z toho mám pocit, že lžeš sám sobě a jsi obětí hloupé hifisticko-audiofilské propagandy, která tak jako většina propagand staví sice na pravdivém tvrzení, ale totálně ho překrucuje až za hranici demagogie.
Jinak k tomu vinylu - možná zase technicky. Zkus se vrátit k prosté mechanické fyzice gramofonového zápisu, pak snad pochopíš, proč se pro desky dělá obvykle speciální mastering (od dob, co převážila digitální platforma) - je to nutnost a kompromis, nikoliv "lepší" master pro audiofily.
Re: SIA - po technické stránce
P.S. popiš jak a na čem posloucháš hudbu, pak třeba porozumím, proč ti to nevadí a obhajuješ to! Díky.
Na obr. je Chandelier. Pokud si vážně myslíš, že je to v pohodě, technicky téměř dokonalé, další diskuze podle mne postrádá smysl.
Doplnění - ješte třeba obhájená diplomová práce na téma, které nazýváš propagandou. V CZ, pro jednoduchost. Existují samo další, v jiných jazycích. doporučuji obzvlášť pečlivě číst kapitolu 6 .Mír s tebou ala technická dokonalost.
https://is.muni.cz/th/255902/ff_b/bc_pr ... _final.pdf
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 03 kvě 2021 17:38
Re: SIA - po technické stránce
Sorry, prostě ses usvědčil a umlátil vlastními argumenty, které jsou spíš frázemi. Věci jsou v praxi daleko složitější a jako skoro vždy - po získání opravdového přehledu nejednoznačné.
Tenhle případ tady je krásný v tom, že tobě vadí hudba, která je dynamicky zprocesovaná a natlačená co nejblíž k digitální nule (o čemž tě nejlépe přesvědčí obrázek waveformu - z čehož zároveň plyne i zjištění pro všechny znalé, že celému procesu prakticky vůbec nerozumíš), ale přitom jedeš daleko ořezanější a dynamicky ochuzenější vyprávěnku o loudness war. Na okraj bych ti rád sdělil, že je nyní rok 2023 a od dob, kdy se loudness war dostala do stavu nejvyššího vyhrocení už uplynula pěkná řádka let a od té doby se toho poměrně dost významného událo. K přečtení bych doporučil např. tento článek, který poměrně jednoduchou formou vysvětluje co se od té doby dostalo do praxe: https://www.sweetwater.com/insync/what- ... ld-i-care/
A mimo jiného, o tom, jak vypadá běžný radiový výstupní řetězec jsi asi taky nikdy neslyšel. To by sis asi už nikdy žádné radio nezapnul, protože z toho podle tvých měřítek pak musí lézt naprostý ekelhaft, který by tě druhotně mohl i usmrtit. Řetězec je většinou tvořen několika destruktivními prvky za sebou Pro představu to vypadá nějak takhle: autogain > rozšíření sterea > eq > multiband komprese a limiter > clipper. Dělají se i speciální krabice se zakomponovanými všemi potřebnými prvky chainu, např.: https://www.tekobroadcast.com/en/radio- ... ssor-dpro6
Proto tam může kdekdo pustit klidně 100 let starou desku a pak hned soudobou nahrávku a nemusí se prakticky o nic starat...
A tvé hifistické otázky na naše poslechové řetězce jsou taky very funny. Jsi tady na fóru, kde většina z nás s hudbou nějak pracuje, takže se dá předpokládat, že většina z nás primárně poslouchá na lepších či horších studiových monitorech s alespoň základními úpravami našich kutlochů, nebo studií. Osobně můj nejběžnější poslech tvoří cesta: RME HDSP AIO > DIY passive ladder attenuator > Fluid Audio FX8 (okolo nějaký Vicoustic blbosti + ARC3).
Tenhle případ tady je krásný v tom, že tobě vadí hudba, která je dynamicky zprocesovaná a natlačená co nejblíž k digitální nule (o čemž tě nejlépe přesvědčí obrázek waveformu - z čehož zároveň plyne i zjištění pro všechny znalé, že celému procesu prakticky vůbec nerozumíš), ale přitom jedeš daleko ořezanější a dynamicky ochuzenější vyprávěnku o loudness war. Na okraj bych ti rád sdělil, že je nyní rok 2023 a od dob, kdy se loudness war dostala do stavu nejvyššího vyhrocení už uplynula pěkná řádka let a od té doby se toho poměrně dost významného událo. K přečtení bych doporučil např. tento článek, který poměrně jednoduchou formou vysvětluje co se od té doby dostalo do praxe: https://www.sweetwater.com/insync/what- ... ld-i-care/
A mimo jiného, o tom, jak vypadá běžný radiový výstupní řetězec jsi asi taky nikdy neslyšel. To by sis asi už nikdy žádné radio nezapnul, protože z toho podle tvých měřítek pak musí lézt naprostý ekelhaft, který by tě druhotně mohl i usmrtit. Řetězec je většinou tvořen několika destruktivními prvky za sebou Pro představu to vypadá nějak takhle: autogain > rozšíření sterea > eq > multiband komprese a limiter > clipper. Dělají se i speciální krabice se zakomponovanými všemi potřebnými prvky chainu, např.: https://www.tekobroadcast.com/en/radio- ... ssor-dpro6
Proto tam může kdekdo pustit klidně 100 let starou desku a pak hned soudobou nahrávku a nemusí se prakticky o nic starat...
A tvé hifistické otázky na naše poslechové řetězce jsou taky very funny. Jsi tady na fóru, kde většina z nás s hudbou nějak pracuje, takže se dá předpokládat, že většina z nás primárně poslouchá na lepších či horších studiových monitorech s alespoň základními úpravami našich kutlochů, nebo studií. Osobně můj nejběžnější poslech tvoří cesta: RME HDSP AIO > DIY passive ladder attenuator > Fluid Audio FX8 (okolo nějaký Vicoustic blbosti + ARC3).