SIA - po technické stránce
- Greyhound90
- Příspěvky: 562
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
SIA - po technické stránce
Zajímal by mě váš názor. Jak dosáhnout takové kvality zvuku? (V českých či slovenských podmínkách). A vůbec je to možné? A proč je to tak kvalitní? Mám samozřejmě na mysli zvukovou stránku. Myšlenku videa pro hysterické pubertální dívenky co spí s plyšáčky a na které je toto namířeno samozřejmě ignoruji, neboť nestojí za komentář.
Re: SIA - po technické stránce
Skus to okopirovat .. svojimi prostriedkami to napodobni ..
Re: SIA - po technické stránce
Nie je to mozne ak nemas k dispozicii spevacku rangu Sia a cely ten tym producentov,muzikantov,mix-master inzinierov okolo.Ludia co vedia co robia..Je to vsetko o skille a vedomostiach nie o geografickej polohe..
Re: SIA - po technické stránce
Mhm...v čem je tady ta "speciální" (když už jí vyzdvihuješ) zvuková kvalita (ve srovnání s těmi stovkami jiných, podle mého zvukově stejně kvalitních skladeb okolo)?
P.
P.
Re: SIA - po technické stránce
Zalezi co myslis tou zvukovou strankou.
Pokud zpěv, aranže, produkci - tak to tady nikdo moc neumi.
Pokud ti jde o naslapanej a nabrousenej radiovej zvuk(mastering) s velkým loudness, tak ten vesmes umim.
Pokud zpěv, aranže, produkci - tak to tady nikdo moc neumi.
Pokud ti jde o naslapanej a nabrousenej radiovej zvuk(mastering) s velkým loudness, tak ten vesmes umim.
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
Re: SIA - po technické stránce
to som sa chcel aj ja opytatpavlii píše:Mhm...v čem je tady ta "speciální" (když už jí vyzdvihuješ) zvuková kvalita (ve srovnání s těmi stovkami jiných, podle mého zvukově stejně kvalitních skladeb okolo)?
P.

tak era radiovehu zvuku s velkym loudness sa blizi ku koncuOxyygen píše: Pokud ti jde o naslapanej a nabrousenej radiovej zvuk(mastering) s velkým loudness, tak ten vesmes umim.

https://tech.ebu.ch/docs/r/r128.pdf
tu je to dosledok toho rozbraty na drobne aj s obrazkami: https://www.masteringthemix.com/blogs/l ... nd-youtube
nedavno ma na to kamos upozornil, a ono to fakt vyzera ze robit take tie nabusene nalimitovane mastery, az toto vyjde ako nariadenie pre radia a streamingove sluzby, strati uplne zmysel ...
Re: SIA - po technické stránce
Podle mě to dokonce hraje dost úděsně, bude to klasický problém komprimace youtube, ale nejen ten, jsou na youtube věci, který hrajou podstatně líp,
ani bych si netroufnul z týhle nahrávky tvrdit, jestli je ten hlas nějak úmyslně filtrovanej, nebo jestli je to prostě špatně ..
ani bych si netroufnul z týhle nahrávky tvrdit, jestli je ten hlas nějak úmyslně filtrovanej, nebo jestli je to prostě špatně ..
- Greyhound90
- Příspěvky: 562
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
Re: SIA - po technické stránce
Mimochodem zajímavá kniha, jak se takové hity dnes dělají:
http://www.65pole.cz/clanky/263-stroj-na-hity
http://www.65pole.cz/clanky/263-stroj-na-hity
Re: SIA - po technické stránce
Oxygen chcel som ta pochvalit ze to snad ani nie je Cesky-Slovensky povedat bez falosnej skromnosti to umim..Ale ako vidim uz si to opravil na "vesmes umim":D
.A potom tie radia omielaju a omielaju ich pesnicky (zamerne, lebo clovek ked sedi v aute napriklad a preklikava radia tak zastane na stanici kde prave hraju to co pozna)..No a tak vznikaju hity..Nehovorim ze tie pesnicky su zle,alebo interpreti bez talentu,to vobec nie..Len proste je to tvrdy business..
Tak stroj na hity funguje tak ze mainstream radia hraju len interpretov podpisanych v Major labels (Sony,Universal,Warner) kto vie preco?Greyhound90 píše:Mimochodem zajímavá kniha, jak se takové hity dnes dělají:
http://www.65pole.cz/clanky/263-stroj-na-hity

Je to tak udesne az je to dobre praveze:)Ked si vypocujes napriklad Chandelier tak pocujes "bzuciacu" basu okolo tusim 10kHz,tiez to znie jak chyba ale dotvara to perfektne atmosferu..Hudba je umenie a nie exaktna veda..Ked pocuvam Slovensku-Cesku pop music tak je kopec pesniciek technicky uplne super znejucich no zvukari ich Bohuzial orezu o vsetky emocie a charizmu mam pocit.markuc píše:Podle mě to dokonce hraje dost úděsně, bude to klasický problém komprimace youtube, ale nejen ten, jsou na youtube věci, který hrajou podstatně líp,
ani bych si netroufnul z týhle nahrávky tvrdit, jestli je ten hlas nějak úmyslně filtrovanej, nebo jestli je to prostě špatně ..
Naposledy upravil(a) gambler dne 08 čer 2017 17:15, celkem upraveno 1 x.
Re: SIA - po technické stránce
Aha .. pokud bys věděl, jak se to dělá, docela bych to někdy rád zkusil - teda mám na mysli ořezat zvukově to bezbřehé charizma česko - slovenských kapel. To bude jeden z těch obecně platných omylů česko - slovenských muzikantů. nebo už neplatí to, že dobrej song funguje i u táboráku s rozladěnou kytarou ?
edit: těch 10 kHz na base by mě taky zajímalo
edit: těch 10 kHz na base by mě taky zajímalo

Re: SIA - po technické stránce
"Dobrej song funguje i u taboraku"
Sorry ale toto je tak krcmovy zvast ze az.. To by potom musel Bachov-Air fungovat pri taboraku s rozladenou gitarou minimalne rovnako dobre ako Knocking on heaven s door..
Tak si to pusti pesnicku Chandelier a pocuvaj v refrene basu (jej top end okolo 10kHz) ked ta to zaujima..

Tak si to pusti pesnicku Chandelier a pocuvaj v refrene basu (jej top end okolo 10kHz) ked ta to zaujima..
Naposledy upravil(a) gambler dne 08 čer 2017 17:57, celkem upraveno 3 x.
Re: SIA - po technické stránce
Este sa tvar jak moralny vitaz
Podla teba asi ludia co Sii mixuju a mastruju tracky v zivote nepoculi o tom co je youtube ..Zrejme preto ze necitaju audiozone, tak sa k nim este tato top secret informacia nedostala:D A kto vie, mozno sadli za mix pult prvy krat v zivote a zrovna im prisili mixovat-mastrovat Siu..Nejake tlacenky protekcne 


Re: SIA - po technické stránce
Hele, já se nijak netvářím, prostě s tebou nechci polemizovat, jestli dovolíš. Můj názor je ten, že o tom víš ho.no a ani nevím ,jestli to, co píšeš, má bejt vtipný nebo mě to má jako urážet nebo co vlastně .. prostě se diskuze s tebou nechci dál zúčastnit, je to jasný ?
Re: SIA - po technické stránce
co se týká hudby tak nic moc... Chandelier je tisickrat lepsi, co se napaditosti a hudebniho předení vlákna týká
toto je dost pruměr, ale ptal ses na technickou stranku, aranž je veledůležitá, ale to se asi musi oddělit, pokud chces dostat rozumnou odpověd, já neumím dělat rozumně nic, ale aspoň bude sranda
si prvně nalejme cisteho vina v tom, že tohle není nic speciálního, nic extra, ani zvukově, ani hudebně, SIA je výborná zpěvačka, no já jsem zase nedostižný houbař (pro ty, co opravdu rozumí zpěvu)
tohle není nic o masteringu, hraje roli, ale není to ani zdaleka důvod proč ti to zní "dobře?", navíc v tomhle songu má prsty týpek co dělal desku Adele, Clarkson, Allen a spol. (spol. n.v.p. - společnost na vydělávání peněz)
1) jsou tu použity určitě jen ty vysoce kalitní samplebanky, žádná špína, to jde slyšet hned na těch tablách nebo jak se tomu nadává, nástroje taky budou top notch, nechce se mi laborovat nad tím jak moc jsou některé simulace a některé živě, asi se to nědělalo zrovna na levném vybavení, ale to už dneska jak všichni víme nehraje roli... možná jen hajzlpapírovou roličku
2) distortion, clipping, distortion a clipping, je tam uplně všude, samozřejmě pokaždé jiného charakteru, snad na každé stopě, neumím poznat jestli byl vtisknut producentem, nebo mixerem (nebo to byl jeden a ten samý týpek), za některé aspekty bych ho vyliskal, něco by šlo udělat ještě lépe, protože mu ten beat zas až tak moc nešlape jak by měl, ale to mohli zplundřit při masterereringu, nevím, ani ten snareoclap nepleská jak by měl podle mě... další clip určo přišel při masteru, jen tak, pro jistotu
3) chytře rozmístěné a uchopené reverby, krátké, poziční ale i nějakě ty dlouhé, často jen pro pocit, skoro neslyšitelné,
4) žádná komperese youtube, to si myslíte, že ten kdo to uploadoval neměl "notičky" jak udělat finalizaci pro audio složku videa, aby komprese měla co nejmenší dopad? je tam, ale její vliv je asi jako centimetrový poprašek vyčpělého černého pepře uprostřed půlmetrové pizzy... jo btw, podle mě původní hudební video zní kapku lépe a video z filmu úplně nejlépe, protože není natlačené
5) popový eq/dyn profil, hnusná presence na středech bez kterě by to "nebylo ono", podpořená tím "současným" rozplizlým synthem v pozadí, naštěstí jsou tady ošetřené dobře výšky, - žádné tam totiž pořádně nejsou!!!!!!!! (to už prozrazuju ažaž, ale všimni si clapu a té perkuse s ním)
ostatně zpěv má taky takovou nehezkou presenci na vyšších středech, vám to příjde ok?
6) profesionální práce s basou, s basovými samply a s celým basovým spektrem... i když je ho tam strašně málo, tlačí to kde má a působí to dojmem že je basa nahlas, přitom, kdybys použil nějaký běžný analyzer, tak ji tam "skoro neuvidíš"
7) ono to není od techniky ale tu pisnicku znas jen diky... tradaaaa....marketing marketing marketing marketing, das do toho milion a vydelas dva, mi fakt ver, normalni byznys... tahle pisnicka zaplatila dalsi tri kapely, ktere si diky tomu muzou hrat to svoje...jen si ji zadej do googlu a najdes o ni takovou medialni maširku ze mas pocit jakoby to byl song tisicileti... bez slyseni ji 50krat z radia nebo z playlistu by se ti NELIBILA, ani bys o ni NEZAKOPL, studoval jsem hudebni marketing a tam sem se dozvedel take veci, ze mi krvaci usi kdykoli slysim vlastne cokoli cerstveho, co ma vic nez 50 000 poslechů a neni z Nigerie
8.) taky to není od techniky, ale všimni si mikrovýstavby, samply nejsou celou dobu pořád stejné, někdy se zahušťují, podkládají
9) 0:37 tam je lupanec, wtf
10) musím se přiznat že tam moc sidechainingu neslyším, ale to může být dost dobře tím, že jsem hluchej
dal jsem si práci to fakt poslechnout a něco o tom napsat, největší horror je, že to co jsem napsal, by asi platilo pro dnešní topten v hitparádách, možná tady už kecám, fakt se mi to nechce zkoumat, to si radši přečtu nějaké novinky na ezone,
je to strasne nepříjemná písnička, jakmile slysim tady presne tenhle sled akordu v refrenu, na první, 8X zasebou uplně stejně, jeste k tomu v takovemhle uspavacim tempu, vetsinou to beru automaticky jako odpad, tady jsou dokonce sloky stejné jako refreny, mezihry projistotu uplně prázdné, z muzikologického hlediska hudba pro blbečky a idioty, vživotě bych si to dobrovolně nepustil, ted me z toho bolí hlava - Greyhound90? Nenávidím tě!
jen přiklad:
tohle jsem produkoval já od A do Z, s tím, že jsem ale neměl úplně poslední slovo, youtube to samozrejme dalo cele potiseji nez to bylo puvodne, protoze v te dobe jsem jeste nevedel o jejich systemu hlidani hlasitosti a tuším, že to tam kluci stejně navalili zkušeně z 128bit mp3jky... ja vím, nic extra, ale zase tak v dupě to není ne?
nemuzu se rovnat producentum od SIA, ale je to cele delane na kolene, geofraficka poloha - v lese, nakonec me dotlacili do popoveho zvuku, ja to zamyslel vice EDM-like, je to uz stara zalezitost, nahrána a dokončena za pár dní, neska bych to udelal zase jinak
hudebni myslenka, rap, zpev a texty: dva normalni kluci z panelákoviště, ktere to bavilo, a kteri me oslovili protoze se jim libilo jedno hiphopove album co jsem delal a z nejakeho duvodu pro ně bylo sympaticke, ze jsem cizinec... no, ale kteri se dva dny na to rozpadli, pak zalozili rodiny, zacli normalne pracovat a uplne se na to vys*ali
(i kdyz ted se zase neco rysuje), kdybych tady ukazal demo puvodniho tracku, ktere udelali doma na fruityloops, tak se budete smát, blít, nebo obojí
zkušeně to taky dali na svoje fb profily a čekali na dolary
ps.: navalili jsme to ale i na Spotify a díky tomuhle jsem pak dostal dalších zillion zakázek, tak se to dělá!
toto je dost pruměr, ale ptal ses na technickou stranku, aranž je veledůležitá, ale to se asi musi oddělit, pokud chces dostat rozumnou odpověd, já neumím dělat rozumně nic, ale aspoň bude sranda
si prvně nalejme cisteho vina v tom, že tohle není nic speciálního, nic extra, ani zvukově, ani hudebně, SIA je výborná zpěvačka, no já jsem zase nedostižný houbař (pro ty, co opravdu rozumí zpěvu)
tohle není nic o masteringu, hraje roli, ale není to ani zdaleka důvod proč ti to zní "dobře?", navíc v tomhle songu má prsty týpek co dělal desku Adele, Clarkson, Allen a spol. (spol. n.v.p. - společnost na vydělávání peněz)
1) jsou tu použity určitě jen ty vysoce kalitní samplebanky, žádná špína, to jde slyšet hned na těch tablách nebo jak se tomu nadává, nástroje taky budou top notch, nechce se mi laborovat nad tím jak moc jsou některé simulace a některé živě, asi se to nědělalo zrovna na levném vybavení, ale to už dneska jak všichni víme nehraje roli... možná jen hajzlpapírovou roličku
2) distortion, clipping, distortion a clipping, je tam uplně všude, samozřejmě pokaždé jiného charakteru, snad na každé stopě, neumím poznat jestli byl vtisknut producentem, nebo mixerem (nebo to byl jeden a ten samý týpek), za některé aspekty bych ho vyliskal, něco by šlo udělat ještě lépe, protože mu ten beat zas až tak moc nešlape jak by měl, ale to mohli zplundřit při masterereringu, nevím, ani ten snareoclap nepleská jak by měl podle mě... další clip určo přišel při masteru, jen tak, pro jistotu
3) chytře rozmístěné a uchopené reverby, krátké, poziční ale i nějakě ty dlouhé, často jen pro pocit, skoro neslyšitelné,
4) žádná komperese youtube, to si myslíte, že ten kdo to uploadoval neměl "notičky" jak udělat finalizaci pro audio složku videa, aby komprese měla co nejmenší dopad? je tam, ale její vliv je asi jako centimetrový poprašek vyčpělého černého pepře uprostřed půlmetrové pizzy... jo btw, podle mě původní hudební video zní kapku lépe a video z filmu úplně nejlépe, protože není natlačené
5) popový eq/dyn profil, hnusná presence na středech bez kterě by to "nebylo ono", podpořená tím "současným" rozplizlým synthem v pozadí, naštěstí jsou tady ošetřené dobře výšky, - žádné tam totiž pořádně nejsou!!!!!!!! (to už prozrazuju ažaž, ale všimni si clapu a té perkuse s ním)
ostatně zpěv má taky takovou nehezkou presenci na vyšších středech, vám to příjde ok?
6) profesionální práce s basou, s basovými samply a s celým basovým spektrem... i když je ho tam strašně málo, tlačí to kde má a působí to dojmem že je basa nahlas, přitom, kdybys použil nějaký běžný analyzer, tak ji tam "skoro neuvidíš"
7) ono to není od techniky ale tu pisnicku znas jen diky... tradaaaa....marketing marketing marketing marketing, das do toho milion a vydelas dva, mi fakt ver, normalni byznys... tahle pisnicka zaplatila dalsi tri kapely, ktere si diky tomu muzou hrat to svoje...jen si ji zadej do googlu a najdes o ni takovou medialni maširku ze mas pocit jakoby to byl song tisicileti... bez slyseni ji 50krat z radia nebo z playlistu by se ti NELIBILA, ani bys o ni NEZAKOPL, studoval jsem hudebni marketing a tam sem se dozvedel take veci, ze mi krvaci usi kdykoli slysim vlastne cokoli cerstveho, co ma vic nez 50 000 poslechů a neni z Nigerie

8.) taky to není od techniky, ale všimni si mikrovýstavby, samply nejsou celou dobu pořád stejné, někdy se zahušťují, podkládají
9) 0:37 tam je lupanec, wtf
10) musím se přiznat že tam moc sidechainingu neslyším, ale to může být dost dobře tím, že jsem hluchej
dal jsem si práci to fakt poslechnout a něco o tom napsat, největší horror je, že to co jsem napsal, by asi platilo pro dnešní topten v hitparádách, možná tady už kecám, fakt se mi to nechce zkoumat, to si radši přečtu nějaké novinky na ezone,
je to strasne nepříjemná písnička, jakmile slysim tady presne tenhle sled akordu v refrenu, na první, 8X zasebou uplně stejně, jeste k tomu v takovemhle uspavacim tempu, vetsinou to beru automaticky jako odpad, tady jsou dokonce sloky stejné jako refreny, mezihry projistotu uplně prázdné, z muzikologického hlediska hudba pro blbečky a idioty, vživotě bych si to dobrovolně nepustil, ted me z toho bolí hlava - Greyhound90? Nenávidím tě!

jen přiklad:
tohle jsem produkoval já od A do Z, s tím, že jsem ale neměl úplně poslední slovo, youtube to samozrejme dalo cele potiseji nez to bylo puvodne, protoze v te dobe jsem jeste nevedel o jejich systemu hlidani hlasitosti a tuším, že to tam kluci stejně navalili zkušeně z 128bit mp3jky... ja vím, nic extra, ale zase tak v dupě to není ne?
nemuzu se rovnat producentum od SIA, ale je to cele delane na kolene, geofraficka poloha - v lese, nakonec me dotlacili do popoveho zvuku, ja to zamyslel vice EDM-like, je to uz stara zalezitost, nahrána a dokončena za pár dní, neska bych to udelal zase jinak
hudebni myslenka, rap, zpev a texty: dva normalni kluci z panelákoviště, ktere to bavilo, a kteri me oslovili protoze se jim libilo jedno hiphopove album co jsem delal a z nejakeho duvodu pro ně bylo sympaticke, ze jsem cizinec... no, ale kteri se dva dny na to rozpadli, pak zalozili rodiny, zacli normalne pracovat a uplne se na to vys*ali

zkušeně to taky dali na svoje fb profily a čekali na dolary
ps.: navalili jsme to ale i na Spotify a díky tomuhle jsem pak dostal dalších zillion zakázek, tak se to dělá!
