to bolo myslene dobromyselne, sa ukludni... ano, hram 25 rokov na flautu a myslim ze na nu hram pouzitelne. ale 6hodin denne je davka pre profesionala a mne sa vidi ze ti chalani to beru ako spas... proste z tej hodnoty mi zabehlo, tak sa uz nehnevajRošky píše:kexík: Magor ? Nevěděl jsem že si tu nadávame... Asi jsem na nesprávném fóru?
Učil ses někdy na něco hrát ? Myslím pořádně hrát, doopravdy a dostat to na použitelnou, nejlépe profesionální úroveň...to je 6 a víc hodin denně, speciálně u houslí...to mně překvapuje, že to někomu připadá moc... Výkon těch houslistů vypovídá o potřebě cvičit. I když je třeba objektivně dodat, že jim asi nejde o to hrát profi...ale poslouchat se to v tomhle stádiu nedá.
Možná by těm talentovanějším stačily 4.
Speciálně pro Iva ale i ostaní
Kexík: aha, přehlíd jsem tam u toho magora ten smajlík...to jsem se lekl, že jsem za tu dřinu a odříkání (jak říkáme v bigbítu) ještě zde peskován ...
OK, ale já jsem běžně hrál a pracoval s lidmi, kteří cvičili 6 a víc hodin denně (já osobně jsem to kdysi vydržel jen rok)... mně to právě tak hrozný nepřijde. Ale to už je asi OT.

Rošky
na housle se cvici, abys byl dobry 8-10 hodin denne, vikendy a kdyz se chces odpocinout okolo 4 ..
na konzerve jsem zavideli decharum...ti byli schopni cvicit 2-3 hodiny...vic to fyzicky neslo
na konzerve jsem zavideli decharum...ti byli schopni cvicit 2-3 hodiny...vic to fyzicky neslo
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 15 srp 2007 22:27
to je pravda...no mimoriadne dolezita je metodika cvicenia,ale je pravda ze jednoducho urcity/ nie maly/ pocet hodin tam byt musi,pretoze je absolutne ziaduce aby si prislusne svaly mechanikcym opakovanim zafixovali konkretne pohyby a spravny sposob ich vykonavania.u niektorych inych nastrojov je ten pocet hodin variabilny,slacikove su specificke tym ze je tam neustale pritomny faktor intonacie,problemu,ktoremu sa venuje pozornost zvlast
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
rad bych upozornil, ze v kvantite to urcite neni.. radeji mensi porce, ale s zeleznou pravidelnosti a hlavne aby to cloveka bavilo. existuje x pripadu, kdy si lidi enormnima treninkovejma davkama odrovnali ruce.. tzn. vseho s mirou, navic ja sem zastancem alternativniho pristupu k hrani tzn: snazit se hrat na nastroj po svem.. to, ze nekdo bude valit x hodin denne stupnice a dalsi srandy este neznamena, ze to z nej udela lepsiho hrace.. urcita technicka vyspelost je na miste, mam ale takovou zkusenost, ze oc lepsi technika o to slabsi invence...
no ja si myslim ze kdyz spravne cvicis tak se rukam nic nestane, pokud si pokazis ruce je to proto ze mas budto spatneho ucitele, nedelas neco dobre technicky nebo mas smulu ze mas genetickou indispozici..
v oblasti cviceni je vice lepe...ale musi to byt spravne...
pokud chces byt opravdu dobry na smyccovy nastroj tak 6-8 hodin je minimum--o pravidelnosti nemusim mluvit..soboty nedele nejsou abys mel volno ale abys mohl vic cvicit:))
v oblasti cviceni je vice lepe...ale musi to byt spravne...
pokud chces byt opravdu dobry na smyccovy nastroj tak 6-8 hodin je minimum--o pravidelnosti nemusim mluvit..soboty nedele nejsou abys mel volno ale abys mohl vic cvicit:))
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Muj kamarad je jeden z nejlepsich ceskych houslistu, ktery hodne hraje po celem svete. Idealni doba na cviceni pro nej je 6 hodin denne, kdyz to klesa pod 4, tak uz vnima zhorseni techniky hry. Rekl mi, ze chce byt i nadale spickovy hrac, proto tomu musi davat tolik hodin. Zna nekolik ceskych houslistu, kteri maji slusne jmeno, ale na intenzivni cviceni kaslou a na jejich hre je to znat - odbornik to pozna.
Jeho pracovni doba je vcetne tehle cviceni vzdy alespon 12 hodin denne.
A ty penize, co za to ma... No jsem rad, ze pracuji v prumyslovem odvetvi.
Takze u houslistu je to urcite o kvantite.
Jeho pracovni doba je vcetne tehle cviceni vzdy alespon 12 hodin denne.

A ty penize, co za to ma... No jsem rad, ze pracuji v prumyslovem odvetvi.
Takze u houslistu je to urcite o kvantite.
To není minimum, ale absolutní snesitelné maximum (a to ještě jen krátkodobě) ... To už pak začíná být kontraproduktivní ... 4-5 hodin denně (z dlouhodobého hlediska a též s malými prázdninami) je rozumné ... Kromě toho housle jsou maximálně neergonomickým nástrojem na krk a páteř a dost nesymetrickým (vše se krásně vykrucuje na jednu stranu). Čili je to dost velká sebedestrukce ...carloff píše: pokud chces byt opravdu dobry na smyccovy nastroj tak 6-8 hodin je minimum--o pravidelnosti nemusim mluvit..soboty nedele nejsou abys mel volno ale abys mohl vic cvicit:))
Je to drezúra - a taková i trochu frustrující, stačí povolit a všechno předchozí snažení je (skoro) zbytečné ... Tedy pokud se člověk zaměřuje na interpretaci předem daných skladeb. Pokud jde více tvůrčí cestou, může se více soustředit na jemnější aspekty než na nekonečnou mechanickou rutinu ...
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 15 srp 2007 22:27
Ten muj kamarad je interpret klasicke hudby. Rekl mi, ze rozdil mezi tim, kdo intenzivne trenuje a tim kdo ne je v tom, ze netrenujici lide nezahraji kvalitne extremne narocne party. Proste tam udelaji spoustu chyb. Na mene narocnych skladbach se ten rozdil nepozna.
Zdravotni problemy, ktere zminuje Ivo samozrejme ma.
Zdravotni problemy, ktere zminuje Ivo samozrejme ma.
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 15 srp 2007 22:27
"Na mene narocnych skladbach se ten rozdil nepozna"
neexistuje nic take ako samostatne oddelovanie "techniky"/behanie prstov/ a "vyrazu"/srdce/ ..technikou je uplne vsetko co sa prejavi na hre -technika je vlastne "sposob ako...."cize,technikou sa rozumie sposob prevedenia so vsetkymi atributmi - a z toho dovodu samozrejme zainteresovany clovek a odbornik spozna okamzite ci ide o hraca ktory s tym travi cas alebo nie - dokonca na jednoduchych skladbach sa to casto prejavi velmi zretelne...
vyzera to ako paradox,ale je to tak.jednoduche skladby so skromnou fakturou,metrikou,najviac ukazu ako si tie ruky ovladas.prirovnal by som to k tomu,ze kebyze si zena da nejake nariasene saty s mnozstvom zahybov a kdejakych casti tak sa to jej telo v tom nejak skryje,aproximuje.kdezto ked si oblecie tenucke minisaty,okamzite vidiet co ma za telo a kde su vsetky nedostatky...
samozrejme ze ked raz niekto necvici a hra tazku skladbu,tak sa to spozna takisto,ze narocne miesta nezvladne,len tam zvycajne tiez byva dost miest kde sa skryt
neexistuje nic take ako samostatne oddelovanie "techniky"/behanie prstov/ a "vyrazu"/srdce/ ..technikou je uplne vsetko co sa prejavi na hre -technika je vlastne "sposob ako...."cize,technikou sa rozumie sposob prevedenia so vsetkymi atributmi - a z toho dovodu samozrejme zainteresovany clovek a odbornik spozna okamzite ci ide o hraca ktory s tym travi cas alebo nie - dokonca na jednoduchych skladbach sa to casto prejavi velmi zretelne...
vyzera to ako paradox,ale je to tak.jednoduche skladby so skromnou fakturou,metrikou,najviac ukazu ako si tie ruky ovladas.prirovnal by som to k tomu,ze kebyze si zena da nejake nariasene saty s mnozstvom zahybov a kdejakych casti tak sa to jej telo v tom nejak skryje,aproximuje.kdezto ked si oblecie tenucke minisaty,okamzite vidiet co ma za telo a kde su vsetky nedostatky...
samozrejme ze ked raz niekto necvici a hra tazku skladbu,tak sa to spozna takisto,ze narocne miesta nezvladne,len tam zvycajne tiez byva dost miest kde sa skryt
adam_kurutz - za huslistov nedokazem hovorit, ale za elektricku gitaru, keby som mal hovorit, tak nemozem s tvojim prispevkom suhlasit. clovek, co nema nacvicene mnoho hodin a nezvlada narocne technicke kusky moze hrat iste menej technicky narocne veci ovela krajsie a kvalitnejsie, aj ked ma nacvicene menej, ako niekto iny - to uz je o talente.