Speciálně pro Iva ale i ostaní

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 08 říj 2007 08:58

Rošky píše:kexík: Magor ? Nevěděl jsem že si tu nadávame... Asi jsem na nesprávném fóru?
Učil ses někdy na něco hrát ? Myslím pořádně hrát, doopravdy a dostat to na použitelnou, nejlépe profesionální úroveň...to je 6 a víc hodin denně, speciálně u houslí...to mně překvapuje, že to někomu připadá moc... Výkon těch houslistů vypovídá o potřebě cvičit. I když je třeba objektivně dodat, že jim asi nejde o to hrát profi...ale poslouchat se to v tomhle stádiu nedá.
Možná by těm talentovanějším stačily 4.
to bolo myslene dobromyselne, sa ukludni... ano, hram 25 rokov na flautu a myslim ze na nu hram pouzitelne. ale 6hodin denne je davka pre profesionala a mne sa vidi ze ti chalani to beru ako spas... proste z tej hodnoty mi zabehlo, tak sa uz nehnevaj

Uživatelský avatar
tony9
Příspěvky: 1385
Registrován: 04 zář 2003 23:51

Příspěvek od tony9 » 08 říj 2007 12:11

P%u159idaL jsem dal%u161í ukázku problém je v tom %u17ee ten soubor na kompu v pohod%u11b op%u159ehraju a jakmile ho dám na net tak se v polovin%u11b ukon%u10dí , fakt v%u16fbec nechápu %u10dím to m%u16f%u17ee být.

Tak asi je chyba někde u mě, dal jsem ještě jednu a ta alespoň mně funguje

Rošky
Příspěvky: 119
Registrován: 12 srp 2004 11:08

Příspěvek od Rošky » 08 říj 2007 13:53

Kexík: aha, přehlíd jsem tam u toho magora ten smajlík...to jsem se lekl, že jsem za tu dřinu a odříkání (jak říkáme v bigbítu) ještě zde peskován ...:-) OK, ale já jsem běžně hrál a pracoval s lidmi, kteří cvičili 6 a víc hodin denně (já osobně jsem to kdysi vydržel jen rok)... mně to právě tak hrozný nepřijde. Ale to už je asi OT.
Rošky

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 08 říj 2007 14:04

na housle se cvici, abys byl dobry 8-10 hodin denne, vikendy a kdyz se chces odpocinout okolo 4 ..
na konzerve jsem zavideli decharum...ti byli schopni cvicit 2-3 hodiny...vic to fyzicky neslo
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

adam_kurutz
Příspěvky: 268
Registrován: 15 srp 2007 22:27

Příspěvek od adam_kurutz » 08 říj 2007 14:27

to je pravda...no mimoriadne dolezita je metodika cvicenia,ale je pravda ze jednoducho urcity/ nie maly/ pocet hodin tam byt musi,pretoze je absolutne ziaduce aby si prislusne svaly mechanikcym opakovanim zafixovali konkretne pohyby a spravny sposob ich vykonavania.u niektorych inych nastrojov je ten pocet hodin variabilny,slacikove su specificke tym ze je tam neustale pritomny faktor intonacie,problemu,ktoremu sa venuje pozornost zvlast

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi » 08 říj 2007 15:09

rad bych upozornil, ze v kvantite to urcite neni.. radeji mensi porce, ale s zeleznou pravidelnosti a hlavne aby to cloveka bavilo. existuje x pripadu, kdy si lidi enormnima treninkovejma davkama odrovnali ruce.. tzn. vseho s mirou, navic ja sem zastancem alternativniho pristupu k hrani tzn: snazit se hrat na nastroj po svem.. to, ze nekdo bude valit x hodin denne stupnice a dalsi srandy este neznamena, ze to z nej udela lepsiho hrace.. urcita technicka vyspelost je na miste, mam ale takovou zkusenost, ze oc lepsi technika o to slabsi invence...

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 08 říj 2007 15:18

no ja si myslim ze kdyz spravne cvicis tak se rukam nic nestane, pokud si pokazis ruce je to proto ze mas budto spatneho ucitele, nedelas neco dobre technicky nebo mas smulu ze mas genetickou indispozici..
v oblasti cviceni je vice lepe...ale musi to byt spravne...
pokud chces byt opravdu dobry na smyccovy nastroj tak 6-8 hodin je minimum--o pravidelnosti nemusim mluvit..soboty nedele nejsou abys mel volno ale abys mohl vic cvicit:))
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
fova
Příspěvky: 3941
Registrován: 21 říj 2004 14:52

Příspěvek od fova » 08 říj 2007 17:01

Muj kamarad je jeden z nejlepsich ceskych houslistu, ktery hodne hraje po celem svete. Idealni doba na cviceni pro nej je 6 hodin denne, kdyz to klesa pod 4, tak uz vnima zhorseni techniky hry. Rekl mi, ze chce byt i nadale spickovy hrac, proto tomu musi davat tolik hodin. Zna nekolik ceskych houslistu, kteri maji slusne jmeno, ale na intenzivni cviceni kaslou a na jejich hre je to znat - odbornik to pozna.
Jeho pracovni doba je vcetne tehle cviceni vzdy alespon 12 hodin denne. :-)
A ty penize, co za to ma... No jsem rad, ze pracuji v prumyslovem odvetvi.

Takze u houslistu je to urcite o kvantite.

Uživatelský avatar
fova
Příspěvky: 3941
Registrován: 21 říj 2004 14:52

Příspěvek od fova » 08 říj 2007 17:06

Carloff dobre vi o cem mluvi, ze? ;-)

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 08 říj 2007 17:47

carloff píše: pokud chces byt opravdu dobry na smyccovy nastroj tak 6-8 hodin je minimum--o pravidelnosti nemusim mluvit..soboty nedele nejsou abys mel volno ale abys mohl vic cvicit:))
To není minimum, ale absolutní snesitelné maximum (a to ještě jen krátkodobě) ... To už pak začíná být kontraproduktivní ... 4-5 hodin denně (z dlouhodobého hlediska a též s malými prázdninami) je rozumné ... Kromě toho housle jsou maximálně neergonomickým nástrojem na krk a páteř a dost nesymetrickým (vše se krásně vykrucuje na jednu stranu). Čili je to dost velká sebedestrukce ...

Je to drezúra - a taková i trochu frustrující, stačí povolit a všechno předchozí snažení je (skoro) zbytečné ... Tedy pokud se člověk zaměřuje na interpretaci předem daných skladeb. Pokud jde více tvůrčí cestou, může se více soustředit na jemnější aspekty než na nekonečnou mechanickou rutinu ...

adam_kurutz
Příspěvky: 268
Registrován: 15 srp 2007 22:27

Příspěvek od adam_kurutz » 08 říj 2007 17:50

pokud si pokazis ruce je to proto ze mas budto spatneho ucitele, nedelas neco dobre technicky nebo mas smulu ze mas genetickou indispozici..
v oblasti cviceni je vice lepe...ale musi to byt spravne...


takto to je...mozem potvrrdit za aktivnu klaviristicku karieru :D

Uživatelský avatar
fova
Příspěvky: 3941
Registrován: 21 říj 2004 14:52

Příspěvek od fova » 08 říj 2007 21:35

Ten muj kamarad je interpret klasicke hudby. Rekl mi, ze rozdil mezi tim, kdo intenzivne trenuje a tim kdo ne je v tom, ze netrenujici lide nezahraji kvalitne extremne narocne party. Proste tam udelaji spoustu chyb. Na mene narocnych skladbach se ten rozdil nepozna.

Zdravotni problemy, ktere zminuje Ivo samozrejme ma.

adam_kurutz
Příspěvky: 268
Registrován: 15 srp 2007 22:27

Příspěvek od adam_kurutz » 08 říj 2007 22:52

"Na mene narocnych skladbach se ten rozdil nepozna"

neexistuje nic take ako samostatne oddelovanie "techniky"/behanie prstov/ a "vyrazu"/srdce/ ..technikou je uplne vsetko co sa prejavi na hre -technika je vlastne "sposob ako...."cize,technikou sa rozumie sposob prevedenia so vsetkymi atributmi - a z toho dovodu samozrejme zainteresovany clovek a odbornik spozna okamzite ci ide o hraca ktory s tym travi cas alebo nie - dokonca na jednoduchych skladbach sa to casto prejavi velmi zretelne...
vyzera to ako paradox,ale je to tak.jednoduche skladby so skromnou fakturou,metrikou,najviac ukazu ako si tie ruky ovladas.prirovnal by som to k tomu,ze kebyze si zena da nejake nariasene saty s mnozstvom zahybov a kdejakych casti tak sa to jej telo v tom nejak skryje,aproximuje.kdezto ked si oblecie tenucke minisaty,okamzite vidiet co ma za telo a kde su vsetky nedostatky...
samozrejme ze ked raz niekto necvici a hra tazku skladbu,tak sa to spozna takisto,ze narocne miesta nezvladne,len tam zvycajne tiez byva dost miest kde sa skryt

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 09 říj 2007 00:09

adam_kurutz - za huslistov nedokazem hovorit, ale za elektricku gitaru, keby som mal hovorit, tak nemozem s tvojim prispevkom suhlasit. clovek, co nema nacvicene mnoho hodin a nezvlada narocne technicke kusky moze hrat iste menej technicky narocne veci ovela krajsie a kvalitnejsie, aj ked ma nacvicene menej, ako niekto iny - to uz je o talente.

fantozzi
Příspěvky: 313
Registrován: 11 zář 2006 21:25

Příspěvek od fantozzi » 09 říj 2007 00:33

> rastis - o talentu a hlavně o citu pro hru. Znám kytaristu, co se dokáže nadrtit i technicky náročnou věc, ale je to tvrdý jak prase. A u jiných, kteří si tu věc třeba trošku upraví, aby byla lehčí, tak to na poslech zní daleko líp

Odpovědět