Tracks reconstruction
Tracks reconstruction
Ahoj všem. Nenašel jsem podobné vlákno, zkusím tedy nové. Potřebuji poradit s typem zvuku, se kterým nemám žádnou zkušenost. Jde o výrazně zkreslený perkusivní zvuk ala JK Flesh:
Nemohl by mi někdo poradit, jak takového zvuku dosáhnu?
- podle mě je master bus ošetřen nějakou distortion/saturation jednotkou, jak jinak by se dosáhlo takové úrovně zkreslení na všech instrumentech?
- perkuse jsou podle mě vrstvené samply, zkreslené a následně (asi) zkreslené znovu na master busu?
- dva typy bass linie - jedna sub basa, která při zkreslení vytváří hlasitější zkreslený podkres, než je tomu u běžné produkce a upper fequency bass linie
- po týdnu práce jsem nebyl schopný se takovému zvuku moc přiblížit
Děkuji!
Nemohl by mi někdo poradit, jak takového zvuku dosáhnu?
- podle mě je master bus ošetřen nějakou distortion/saturation jednotkou, jak jinak by se dosáhlo takové úrovně zkreslení na všech instrumentech?
- perkuse jsou podle mě vrstvené samply, zkreslené a následně (asi) zkreslené znovu na master busu?
- dva typy bass linie - jedna sub basa, která při zkreslení vytváří hlasitější zkreslený podkres, než je tomu u běžné produkce a upper fequency bass linie
- po týdnu práce jsem nebyl schopný se takovému zvuku moc přiblížit
Děkuji!
Re: Tracks reconstruction
JA by jsem si to typnul na Hevyocity EVOLVE
Re: Tracks reconstruction
Stan: Díky za odpověď. Myslíš obsah? Já používám např. Kontakt Damage, to je hádám podobné. Nešlo mi ani tak o obsah, jako spíš o ten výsledný zvuk. Je to výrazně zkreslené, ale jsou relativně zachované low end elementy. Zajímalo by mě, jaký chain efektů-procesorů je na master busu.
Když se o podobný zvuk pokusím přidání distortion/saturation jednotek na master bus, low bottom end je vždy nestabilní, rozplizlý zvuk.
Když se o podobný zvuk pokusím přidání distortion/saturation jednotek na master bus, low bottom end je vždy nestabilní, rozplizlý zvuk.
Re: Tracks reconstruction
co se zeptat primo fleshe, mozna ti nezrekne cely signal flow ale treba by ti mohl rici neco blizsiho. Jinak co vim tak dost zajimavy a pouzivany multiband distortion byl Trash od iZotope. Pochybuju ze to prohani celkove, podle me to jsou bud jednotlivy tracky nebo grupy (drums, bass, synths bright, synths dark ...)
Naposledy upravil(a) Stan dne 25 črc 2019 21:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Tracks reconstruction
Hlavně ty distorsny, ktere maji volitelne frekvencni pasmo a mix knob
Sound Toys Decapitator, Radiator, Devil Loc Deluxe, Audio Assault HeadCrusher
Hornet Graffio, Camel Audio CamelCrusher, Audio Damage Grind, FuzzPlus 3, FXpansion Maul, Melda MWaveFolder, D16 Redoptor
Na master Audio Damage Rough Rider 2, Kazrog KClip3, True Iron, Elysia Karacter, Lindell Audio 6X-500, SKnote Grasso, Klanghelm IVGI, Kush Audio
Za zminku stoji Tone Empire, Tritik KrushPro, Unfiltered Audio Indent 2, Rob Papen RP-Distort, KiloHearts Faturator, Tek'it Audio Winkl, LVC-Audio PhreePhuzz
ty co jsem začernil používám skoro furt, ne ale vždy hned na stopu do insertu, ale jako efektove sendy, nebo jen jako sycení zvuku pres send do groupy
Sound Toys Decapitator, Radiator, Devil Loc Deluxe, Audio Assault HeadCrusher
Hornet Graffio, Camel Audio CamelCrusher, Audio Damage Grind, FuzzPlus 3, FXpansion Maul, Melda MWaveFolder, D16 Redoptor
Na master Audio Damage Rough Rider 2, Kazrog KClip3, True Iron, Elysia Karacter, Lindell Audio 6X-500, SKnote Grasso, Klanghelm IVGI, Kush Audio
Za zminku stoji Tone Empire, Tritik KrushPro, Unfiltered Audio Indent 2, Rob Papen RP-Distort, KiloHearts Faturator, Tek'it Audio Winkl, LVC-Audio PhreePhuzz
ty co jsem začernil používám skoro furt, ne ale vždy hned na stopu do insertu, ale jako efektove sendy, nebo jen jako sycení zvuku pres send do groupy
Re: Tracks reconstruction
wow, znam ani ne polovinu
ale klanghelm je spise saturator a Camel Audio CamelCrusher je spise na experimentalni zvuky nez na cileny zvuk. Tak nevim

Re: Tracks reconstruction
Stan, Fractal:
Díky za připomínky! Zítra začnu zkoušet.
Fractal:
Ještě by mě zajímal postup s ošetřeným master busem. Ten výčet výš je pro mě docela novinkou. Já mám běžně na masteru compressor, multi-band comp., sadu EQ, limiter a to je vše. Když jsem zkoušel vytvořit sound design u tohoto tracku, tak jsem na master přidal např. decapitator a celý mix se rozhodil. Přivedlo mě to na myšlenku, že master bus by měl být asi s daným vst ošetřen od samého začátku stavění tracku, je to tak? Ne až u fáze mixu např.
Dál jsem si všiml, že frekvenčně je kopák a basa postavená (notami) docela blízko sebe. Proto mi z toho vyleze vždycky nestabilní low end. Ikdyž mám na bass group side chain kompresi z kick group, tak společně s decapitatorem na master busu je to šílené. Po chvíli snažení vše srovnat už uši nic neslyší, jen náročný rámus
Díky za připomínky! Zítra začnu zkoušet.
Fractal:
Ještě by mě zajímal postup s ošetřeným master busem. Ten výčet výš je pro mě docela novinkou. Já mám běžně na masteru compressor, multi-band comp., sadu EQ, limiter a to je vše. Když jsem zkoušel vytvořit sound design u tohoto tracku, tak jsem na master přidal např. decapitator a celý mix se rozhodil. Přivedlo mě to na myšlenku, že master bus by měl být asi s daným vst ošetřen od samého začátku stavění tracku, je to tak? Ne až u fáze mixu např.
Dál jsem si všiml, že frekvenčně je kopák a basa postavená (notami) docela blízko sebe. Proto mi z toho vyleze vždycky nestabilní low end. Ikdyž mám na bass group side chain kompresi z kick group, tak společně s decapitatorem na master busu je to šílené. Po chvíli snažení vše srovnat už uši nic neslyší, jen náročný rámus

Re: Tracks reconstruction
Vzdycky zalezi na zdroji
Decapitator se uspesne pouziva jako masterovaci saturator, ale jasne ze kdyz se pořádně vybudi, tak z toho je spise drtička sinusoid
Tech pristupu k tvorbe je spousty, ja na master zasadne nic nikdy nedavam, master je master a je urceny pro mastering (jenze taky zalezi cemu rikas master, pokud ti vsechny savle leti do jednoho busu tak je to master? Protoze muj master vypada jinak)
Zaklad je namichavat ty signaly, suchy a efektovy, casto to umi i samotný plugin, ale je to o tom ceho chces docilit, co hledas
Na kopak fakt funguje camelcrusher, ma super kompresor (nezapinej phat), dobre dva typy zkresleni, filtr a mix knob
Vsecko to toc opatrne, zas ale nehledas barvy a nejaky fine tuning jako pri masteringu, hledas takove to zrno, tezko se to popisuje
Devil Loc velice opatrně pridava hezke zrno treba, zkusil bych ho na nejakou tu smycku, mozna aji hajtky, protoze ma zase ten lowpass
Pokud mudes mit stejny sampl toho snare, tak uz ta distorze, aby to znělo podobne jako ukazka, nemuze byt velky problem
S tim lowendem je to jednoduche, (a proto nedavej nic na master) proste jeď dvě lajny jeste pred master busem, jednu suchou - v ni nech jen ty zvuky co zasahuji do basů, a druhou zefektovanou, zkreslenou, zprasenou... no a ten poměr musis odhadnout pak sam
Decapitator se uspesne pouziva jako masterovaci saturator, ale jasne ze kdyz se pořádně vybudi, tak z toho je spise drtička sinusoid
Tech pristupu k tvorbe je spousty, ja na master zasadne nic nikdy nedavam, master je master a je urceny pro mastering (jenze taky zalezi cemu rikas master, pokud ti vsechny savle leti do jednoho busu tak je to master? Protoze muj master vypada jinak)
Zaklad je namichavat ty signaly, suchy a efektovy, casto to umi i samotný plugin, ale je to o tom ceho chces docilit, co hledas
Na kopak fakt funguje camelcrusher, ma super kompresor (nezapinej phat), dobre dva typy zkresleni, filtr a mix knob
Vsecko to toc opatrne, zas ale nehledas barvy a nejaky fine tuning jako pri masteringu, hledas takove to zrno, tezko se to popisuje
Devil Loc velice opatrně pridava hezke zrno treba, zkusil bych ho na nejakou tu smycku, mozna aji hajtky, protoze ma zase ten lowpass
Pokud mudes mit stejny sampl toho snare, tak uz ta distorze, aby to znělo podobne jako ukazka, nemuze byt velky problem
S tim lowendem je to jednoduche, (a proto nedavej nic na master) proste jeď dvě lajny jeste pred master busem, jednu suchou - v ni nech jen ty zvuky co zasahuji do basů, a druhou zefektovanou, zkreslenou, zprasenou... no a ten poměr musis odhadnout pak sam
Re: Tracks reconstruction
JInak co jsem tak koukal na netu tak zadnou signalflow v rozhovorech nijak nenaznacuje jediny co zminil je ze pouziva vyhradne Ableton Live. Tak by nebylo od veci se podivat timto smerem jestli nevyuziva standardni vybavu AL nebo neco pro MAX.
Re: Tracks reconstruction
Stan: tak beztakzejo, urco to nebude zadna veda, co sem projel nejake jine jeho tracky tak nejsou vsecky zdistorsnovane stejnym zpusobem a nektere vubec
si to dovedu predstavit i v Reasonu
Ja sem spis uvazoval nad tim, jak se k tomu priblizit s tim co mam, tech moznosti je cela rada, nekteri lidi prdnou sampl a uz jim to zni "hotově", ja zas rad kombím a designuju
si to dovedu predstavit i v Reasonu
Ja sem spis uvazoval nad tim, jak se k tomu priblizit s tim co mam, tech moznosti je cela rada, nekteri lidi prdnou sampl a uz jim to zni "hotově", ja zas rad kombím a designuju
Re: Tracks reconstruction
Stan, Fractal
Pánové, velice děkuji. Docela jsem se posunul. Zásadní věc je asi ta úroveň sycení zrna vůči dry signálu. Nevím, jestli jsem to správně pochopil, ale vytvořil jsem si jednoduché 2 pre master kanály, jeden prohnaný zkreslující jednotkou, jeden dry. Zkreslil jsem drums, fx, synth a to s cca 65% wet nastavením na zkr. jednotce. Do dry kanálu jsem poslal bassové linie (sub i linku od 100 Hz nahoru). Výsledek už zní hodně dobře, hlavně výrazně vyrovnanější spodek.
Ani tak se mi nepodařilo úplně "simulovat" zvuk ukázky. Dovedlo mě to k závěru, že samotný sound design/synthesis bude asi mít důležitý podíl. Vzhledem k tomu, že jsem si nedbale naházel do DAW rychle instrumenty a začal spíš experimentovat se zvukem tak to zatím není ideální. Zkusím ale znovu.
Jinak net mám docela projetý a vím, že nikde nic moc nezmiňuje jako JK Flesh. Vzhledem k tomu, že znám jeho tvorbu jako Godflesh, tak tíhnu k přesvědčení, že používá spíš nějaký kvalitní chain, než jen MAX, nebo std Live věci, ale nevím. Skoro zvažuji, že mu napíšu
)) Jako Godflesh zase zmiňuje, že používá Logic.
Tohle jsem našel na webu - pro zajímavost:
"A lot of people have asked me what setup Justin and Ben uses. Well, finally, I've gotten this info straight from Justin himself. Here is the text that I received from Justin describing the setup. Any questions or comments etc...you know where to send it!
Sent to me: Monday June 29th, 1998
"ho ho...i use a custom made Japanese Fender Stratocaster with a rare locked tuning set up, which is great for downtuning. I use stainless steel strings in conjuction with metal picks/plectrums that give me the required metallicness (literally that is !). I use a normal 4 speaker Marshall Cab but its quite old...the Marshall head i use is very specific, can't get my tone with anything else, it's an ancient Marshall JCM800, and i use specific EQ setttings. I use an old Boss Heavy Metal distortion pedal again with very specific EQ settings (bass 3/4 on,treble 3/4 off) in conjuction with Boss Delay pedal, digital or analog. i generally use the delay as an sound widener; very short delay, lots of signal giving a sharp reverb style attack. I also use the delay in larger repeat settings for certain tracks...sometimes with a Cry Baby Wah Wah pedal, like the guitar break in 'wake' and the last guitar motifs in 'gift from heaven' to use modern GFlesh examples...i sometimes use a Boss pitch shifter pedal as well for split tones ,where i can split a note into 2 creating an nice ugly mesh of tone. Oh yeah, i use the bottom selector on my strat (pick ups that is) the most sharp basically....the other intengral part of my sound is the tuning of course (GFlesh sound in general) which has been for years C sharp..besides the extra tracks on 'streetcleaner' ('tiny tears' etc onwards ,the EP that never was!) where we were at B, but without having a clue how to control the tuning at the time (it was 1989!!) For the new album a lot if not all the material is in B, but this time we've got a fuckin clue, and its clear and brutal."
Je to asi vztažený především na kytary, který jako Godflesh používají. O drums ani zmínka. Nepochopil jsem EQ settings bass 3/4 on, treble 3/4 off. A zaujalo mě ladění v Csharp, co to znamená? Že root nota bassy/riffu je skoro vždy Csharp?
PLL
Pánové, velice děkuji. Docela jsem se posunul. Zásadní věc je asi ta úroveň sycení zrna vůči dry signálu. Nevím, jestli jsem to správně pochopil, ale vytvořil jsem si jednoduché 2 pre master kanály, jeden prohnaný zkreslující jednotkou, jeden dry. Zkreslil jsem drums, fx, synth a to s cca 65% wet nastavením na zkr. jednotce. Do dry kanálu jsem poslal bassové linie (sub i linku od 100 Hz nahoru). Výsledek už zní hodně dobře, hlavně výrazně vyrovnanější spodek.
Ani tak se mi nepodařilo úplně "simulovat" zvuk ukázky. Dovedlo mě to k závěru, že samotný sound design/synthesis bude asi mít důležitý podíl. Vzhledem k tomu, že jsem si nedbale naházel do DAW rychle instrumenty a začal spíš experimentovat se zvukem tak to zatím není ideální. Zkusím ale znovu.
Jinak net mám docela projetý a vím, že nikde nic moc nezmiňuje jako JK Flesh. Vzhledem k tomu, že znám jeho tvorbu jako Godflesh, tak tíhnu k přesvědčení, že používá spíš nějaký kvalitní chain, než jen MAX, nebo std Live věci, ale nevím. Skoro zvažuji, že mu napíšu

Tohle jsem našel na webu - pro zajímavost:
"A lot of people have asked me what setup Justin and Ben uses. Well, finally, I've gotten this info straight from Justin himself. Here is the text that I received from Justin describing the setup. Any questions or comments etc...you know where to send it!
Sent to me: Monday June 29th, 1998
"ho ho...i use a custom made Japanese Fender Stratocaster with a rare locked tuning set up, which is great for downtuning. I use stainless steel strings in conjuction with metal picks/plectrums that give me the required metallicness (literally that is !). I use a normal 4 speaker Marshall Cab but its quite old...the Marshall head i use is very specific, can't get my tone with anything else, it's an ancient Marshall JCM800, and i use specific EQ setttings. I use an old Boss Heavy Metal distortion pedal again with very specific EQ settings (bass 3/4 on,treble 3/4 off) in conjuction with Boss Delay pedal, digital or analog. i generally use the delay as an sound widener; very short delay, lots of signal giving a sharp reverb style attack. I also use the delay in larger repeat settings for certain tracks...sometimes with a Cry Baby Wah Wah pedal, like the guitar break in 'wake' and the last guitar motifs in 'gift from heaven' to use modern GFlesh examples...i sometimes use a Boss pitch shifter pedal as well for split tones ,where i can split a note into 2 creating an nice ugly mesh of tone. Oh yeah, i use the bottom selector on my strat (pick ups that is) the most sharp basically....the other intengral part of my sound is the tuning of course (GFlesh sound in general) which has been for years C sharp..besides the extra tracks on 'streetcleaner' ('tiny tears' etc onwards ,the EP that never was!) where we were at B, but without having a clue how to control the tuning at the time (it was 1989!!) For the new album a lot if not all the material is in B, but this time we've got a fuckin clue, and its clear and brutal."
Je to asi vztažený především na kytary, který jako Godflesh používají. O drums ani zmínka. Nepochopil jsem EQ settings bass 3/4 on, treble 3/4 off. A zaujalo mě ladění v Csharp, co to znamená? Že root nota bassy/riffu je skoro vždy Csharp?
PLL
Re: Tracks reconstruction
zminuje specificky tento Dist a ten ma basy a vysky takze podle toho co rika by ho mel mit nastven cca takto
https://www.ultimate-guitar.com/en/wiki/C_sharp_tuning
co se tyka tuningu tak jsem to pochopil tak ze jeho klasicky (v dobe publikace) zvuk vychazel z ladeni C#. tim mel na mysli naladenou kytaru do C# pokud nevis jak tak se podivej napriklad zde
https://www.ultimate-guitar.com/en/wiki/C_sharp_tuning
Re: Tracks reconstruction
Stan:
Ad. pedal - zatím jsem vůbec nic nenašel, co by to nasimulovalo.
Edit:
Ad. tuning - jo tak ladění kytary si budu muset doplnit, napravo poznávám C# (Db) chord - C# G# E, ale co je C# F# B netuším. V tomhle mám mezery.
Ad. pedal - zatím jsem vůbec nic nenašel, co by to nasimulovalo.
Edit:
Ad. tuning - jo tak ladění kytary si budu muset doplnit, napravo poznávám C# (Db) chord - C# G# E, ale co je C# F# B netuším. V tomhle mám mezery.
Naposledy upravil(a) PLL dne 31 črc 2019 00:21, celkem upraveno 2 x.
Re: Tracks reconstruction
Stan:
Demonstration video pedalu:
6:38 "Remember, do not touch the settings, all max out"
Demonstration video pedalu:
6:38 "Remember, do not touch the settings, all max out"
