youtube : britsky studia (hlavne historie)
Nádhera ... a všichni hrají pěkně dohromady, s nadšením a krásně jim to jde - kdo to dnes umí ? Udělá se pár verzí a vybere se nejlepší. A člověk ví, že to tak ti lidé opravdu uměli a opravdu to tak "naživo" nahráli, když to poslouchá.syncro píše:Miluju tomuzikanti co umí hrát, inženýři co umí zvučit. Paráda...
Dík, Saša
Dnes 150 verzí jednoho vokálu, autotune, tisíc editací a nevím co ještě až se to nějak polepí ... a všechno většinou playbacky pěkně po jednom ...
Ivo: Přesně tak. Nahrávat kapely, kterým to hraje dohromady, bez stupidních "to pak nějak prostříháš", je odměna. Naštěstí ještě jsou 
Saša
PS: Koukni prosím sem - http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=5380&start=60

Saša
PS: Koukni prosím sem - http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=5380&start=60
imho je uplne jedno jak to vznika - pravidlo, ze z howna bic neupletes tady plati stejne jako kde jinde - i kdyz je jasny, ze michat nahravky excelentni sehrany kapely je to nejlepsi ... to nepopiram ... ale v popredi musi byt vzdycky skladba - nebo lepe napsano "pisnicka" .... to se tady ale opakuju uz podesate nejmin 

Naposledy upravil(a) onehalph dne 05 bře 2007 16:45, celkem upraveno 1 x.
onehalph: Já si nemyslím, že je jedno jak to vzniká. Primární je určitě dobrá písnička, v tom máš naprostou pravdu. Ale totálně vyžehlený take sestavený z dvaceti prostřihů podle mne trochu ztrácí na atmosféře a ucelenosti a ačkoli potom nedokáži přesně říci "tady byl střih", tak nějak podprahově je to cítit. Nejvíc mi to přijde u vokálů, kdy každý hlas má v daném okamžiku nějakou barvu, stupeň momentálního opotřebení, náladu a dynamiku a ta se v čase velmi rychle mění. S výjimkou jedné zpěvačky, která svůj hlas opravdu výborně kontrolovala, jsem ještě nikdy nepracoval s vokalistou, u nějž by tohle nehrálo roli... Ale tohle je odbočka a možná jsem jenom v zajetí toho, že mi to "postaru" přijde "poctivější"
Protože stromy byly dřív zelenější a voda mokřejší a já zkrátka "fotrovatím" 
Saša


Saša
Jde o to, že díky dnešním možnostem a praxi může každý neumětel znít na nahrávce jako by skoro uměl zpívat ... Vzpomínám si když jsem kdysi byl na koncertě Evy Pilarové a při jedné písničce úplně vypnuli mikrofony a zazpívala to na celý sál akusticky ... To jsou ti, co zpívat opravdu umějí ... U některých dnešních rychlokvašek si nejsem tak jistý ... Pak se "zneužívá" technika ...
To je hezký pokoukání...s takovou relativně jednoduchou technikou udělali tenkrát tak skvělý nahrávky... Řekl bych že je to v písničce a v uchu, ne (jen) v ceně vybavení. A v reálném výkonu těch muzikantů. Všechny ty Melodyny, kvantizace a smyčky muziku dnes často strašně odosobňujou, tenkrát museli na ten pás dostat skutečnej výkon, někdo to zkrátka musel umět zahrát nebo zazpívat...smekám.
Ale není to tak jednoduchý, když se ta současná (mnou výše natřená) technologie použije vkusně a s mírou (fascinuje mně Hans Zimmer), dá se to dotlačit v dobrém slova smyslu ještě dál.
Já si v zásadě myslím, že dobrá nahrávka se dá udělat i na poměrně obyčejný gear od určité úrovně nahoru.
Ale není to tak jednoduchý, když se ta současná (mnou výše natřená) technologie použije vkusně a s mírou (fascinuje mně Hans Zimmer), dá se to dotlačit v dobrém slova smyslu ještě dál.
Já si v zásadě myslím, že dobrá nahrávka se dá udělat i na poměrně obyčejný gear od určité úrovně nahoru.
Rošky
zimmer mi pride fakt nuda a to prinejmensim
Vybaveni minimalni, ale ve sve minimalisticnosti maximalni, dneska se za kanal z takovejch veci plati zlotem... nicmene to byla vic muzika a min alchymie... i kdyz ten joe meek nebyl vubec neskodnej a jeho veci sou faaakt divny.
Ackoli 60ky posloucham asi nejraci (ale ne zrovna ty veci z tohodle filmu), tak si myslim, ze sme o 50 let jinde a hudba je dneska neco jinyho, nema smysl se snazit delat to samy. Novy moznosti se daj pouzit k zachranovani neumetelu, ale i k tvorbe novejch veci a tam bysme meli asi smerovat, ne?
Hlavne myslim, ze je hezky se kouknout, jak to fungovalo
Vybaveni minimalni, ale ve sve minimalisticnosti maximalni, dneska se za kanal z takovejch veci plati zlotem... nicmene to byla vic muzika a min alchymie... i kdyz ten joe meek nebyl vubec neskodnej a jeho veci sou faaakt divny.
Ackoli 60ky posloucham asi nejraci (ale ne zrovna ty veci z tohodle filmu), tak si myslim, ze sme o 50 let jinde a hudba je dneska neco jinyho, nema smysl se snazit delat to samy. Novy moznosti se daj pouzit k zachranovani neumetelu, ale i k tvorbe novejch veci a tam bysme meli asi smerovat, ne?
Hlavne myslim, ze je hezky se kouknout, jak to fungovalo

-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03