Chtel bych se zeptat na vase zkusenosti ohledne reseni korekce akustiky mistnosti.
Ja pouzivam aktivne dve reseni. Na me 'produkcni stanici' mam monitory Neumann KH 120 II + sub 750, takze tady pouzivam jejich MA-1. Moc tam toho nastavit nejde, krome klasicke target curve a dalsich par klasik. Jako hlavni vyhodu vnimam perfektni sladeni subu s repro, ale nic dalsiho zasadniho. Mozna to je proto, ze u blizkeho poslechu se mistnost nema sanci tolik projevit, nebo mam dobrou akustiku, nebo nevim. Ne ze by mi na tom neco vadilo, hraje to uplne v pohode a prirozene.
Pak u sve hifi sestavy pro zabavu pouzivam Trinnov Nova a tady to je rozdil jako krava. V podstate se to bez toho neda poslouchat, i pres vsechny akusticke upravy, kterych mam celkem dost. Tady posloucham cca ze 3 metru a zcela jiste se mistnost projevuje vic. Jde toho nastavit o dost vic, ale to je tak trochu i kamen urazu. Trvalo mi fakt dlouho, nez jsem to vyladil a nasel nastaveni, kde mi nebude neco vadit. Neni ani tak problem s frekvencni odezvou a nalezeni vhodne target curve. Ale dlouho mi trvalo to vyladit tak, aby mi neco nevadilo hlavne v casove domene - faze, group delay. Trinnov je v tomto hodne schopny, mozna to nejlepsi reseni na trhu a taky si za to nechaji zaplatit, ale nez jsem na to prisel, tak to byl teda porod. Resil jsem to s jejich supportem, kteri mi pomohli na dalku neco nastavit a od ceho jsem se mohl odpichnout. Muselo prijit nekolik lidi na kontrolni poslech, protoze mi z toho uz hrabalo...
S ostatnimi moznostmi jako jsou Dirac, Sonarworks, pripadne nejake manualne vytvorene konvolucni filtry apod. mam jen anekdoticke zkusenosti, ale co jsem tak slysel se mi moc nelibilo. Neco to vetsinou zlepsilo, neco jineho zase zhorsilo a jako celek mi to znelo neprirozene. Ale nemel jsem moznost zkoumat, jestli to dany clovek nemel treba blbe nastavene, nebo zmerene.
Pouzivate? Jake jsou vysledky, pripadne nedostatky?





