Jak na externí kompresor
Jak na externí kompresor
Zdravím vás,mám velký problém a sice,vybírám si kompresor zaujal mne Tl Audio 5060 a Art Voice Channel,avsak Tlko nemá digitální vstupy a výstupy a to je to co mne zajímá a nikde jsem to nezjistil.Mám zvukovku Motu 8 pre ,a nevím jakým způsobem bych přiměl mezi sebou komunikovat kompresor(Tl Audio) ,zvukovku a nasledně pak Cubase Sx3.Ve zkratce rečeno jak zasmyčkovat kompresor do zvukarny a nastavit vstupy a výstupy?... respektive nevím jak to zapojit a jak na tuto externí kompresi,budu moc rád za rady,doposud sem využíval pouze kompresi digitální...
Re: Jak na externí kompresor
Kucza: V téhle třídě jsou digitální I/O spíš ku škodě věci, ty převodníky uvnitř nebudou žádný zázrak. Nevím, jak v Cubase, ale v Logicu stačí dát na šavli plugin I/O a přidělit mu výstup(y) a vstup(y). Pak na korespondující analogový výstup z Motu připojíš vstup kompresoru a na výstup kompresoru zase korespondující analogový vstup Motu. S digitálním I/O je to úplně stejné, akorát bys to připojoval na digitální I/O Motu, ale na principu práce se nic nemění.
Možná by bylo nejlepší si za ty peníze koupit radši nějaký solidní kompresorový plugin nebo UAD1 s několika velmi slušnými kompresory. Podle mě to udělá víc práce. HW v téhle cenové kategorii ti toho zvukově moc nepřinese, ale je to samozřejmě subjektivní a můžeš mít úplně jiný názor i výsledek
Jen můj názor, Saša
Možná by bylo nejlepší si za ty peníze koupit radši nějaký solidní kompresorový plugin nebo UAD1 s několika velmi slušnými kompresory. Podle mě to udělá víc práce. HW v téhle cenové kategorii ti toho zvukově moc nepřinese, ale je to samozřejmě subjektivní a můžeš mít úplně jiný názor i výsledek

Jen můj názor, Saša
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Jak na externí kompresor
Navážu na Sašu trochu možná nezdvořile pardon ale přesto...
Co od toho očekáváš? A proč si volil zrovna lampy? Navíc 5060 je presetovej tj. ne zcela variabilní zařízení...

Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Jak na externí kompresor
4 Syncro:a co bys mi tedy doporučil?(jestliže nechci měnit zvukovku ,ale chci kvalitní externi kompresi)No mě sere že postup pro připojení korespondujících vstupů/výstupů jsem nenašel v návodu na zvukovku takže nevim jak to udělat to je to...zkoušel jsem pár metod ,avšak vznikla akorat zpětná vazba...
4 liquid sound:Od 5060 očekávám zjednodušení nic víc nic míň... lampy(u) jsem zvolil proto ,že už s tím nějaké ty zkušenosti mám a žádný Mosfet ani Jfet mi nikdo nevnutí
4 liquid sound:Od 5060 očekávám zjednodušení nic víc nic míň... lampy(u) jsem zvolil proto ,že už s tím nějaké ty zkušenosti mám a žádný Mosfet ani Jfet mi nikdo nevnutí

Re: Jak na externí kompresor
Asi tak ... myslím že kvalitní pluginy (UAD apod) přinesou mnohem lepší výsledek. Nemluvě o tom, že používání externího HW vyžaduje velmi kvaliní AD/DA převodníky, aby člověk zvuk nezdegradoval a neztratil více než "získal".syncro píše:HW v téhle cenové kategorii ti toho zvukově moc nepřinese,
Re: Jak na externí kompresor
4 Ivo: jasný, jako já chápu že to asi nemá nejlepší převodníky,ale že by to pokazilo až tak? Já právě doufal,že mi toto pomůže k živějšímu zvuku,protože jinak používám TC Powercore a výsledek je sice supr,ale ne dle mých představ proto to chci tímto způsobem...
Re: Jak na externí kompresor
Obávám se že TL Audio asi Powercore zvukově nepřekoná, spíš naopak ... Jinak stačí si udělat jednoduchou DA AD smyčku a porovnat výchozí zvuk s výsledkem, aby člověk slyšel se zvukem převodníky udělají ...
Re: Jak na externí kompresor
Sry že se ptám,ale jak udělat tu smyčku?
Re: Jak na externí kompresor
Poslat něco z DA přímo do AD a nahrát ... Čili totéž jako by tam byl externí HW ale bez něj 

Re: Jak na externí kompresor
Kucza: Neznám Motu karty, ale jestli se nemýlím, tak máš na Motu nezávislý headphone výstup (tj. dá se na něj poslat jiný signál, než na main out). Tak do tohoto výstupu pošli z Cubase ten nástroj, který chceš komprimovat. Ze sluchátkového výstupu to příslušným kabelem doveď do kompresoru na vstup. Z výstupu kompresoru se vrať do vstupů na Motu (pozor, linková úroveň, zapni pad). Otevři si v Cubase stopu, nastav na ní ty zapojené vstupy a nahraj signál, který se na nich objevil. Pokud chceš prázdnou smyčku, vynech kompresor a veď signál z výstupu rovnou do vstupu.
Není-li Motu schopna adresovat main out a headphone out zvlášť, tak máš smůlu a musel bys hledat jinou kartu... Případně lze kartu nechat, ale pořídit si externí ADAT AD/DA. Případně opravdu kompresor s spdifem.
V tomhle levelu zkušeností, tj. že tenhle systém nejsi schopen vymyslet sám, je úplně jedno, jak kvalitní jsou převodníky a nebo ten kompresor, čeká tě ještě dlouhá cesta a investuj spíš do znalostí než do HW. Nemyslím to jako urážku, říkám ti to jako radu.
Saša
Není-li Motu schopna adresovat main out a headphone out zvlášť, tak máš smůlu a musel bys hledat jinou kartu... Případně lze kartu nechat, ale pořídit si externí ADAT AD/DA. Případně opravdu kompresor s spdifem.
V tomhle levelu zkušeností, tj. že tenhle systém nejsi schopen vymyslet sám, je úplně jedno, jak kvalitní jsou převodníky a nebo ten kompresor, čeká tě ještě dlouhá cesta a investuj spíš do znalostí než do HW. Nemyslím to jako urážku, říkám ti to jako radu.
Saša
Re: Jak na externí kompresor
4 Saša:tvůj postup jsem již vymyslel předtím i aplikoval,nevěřil bys ale je tam šum(při zapojeném rackovém kompresoru )... nevim proč ale je,dokonce i přesto že sem neměl zaplý direct monitor ,okamžitě to vazbilo...
Re: Jak na externí kompresor
Kucza: "nevěřil bys ale je tam šum" Věřil, asi vždycky tam bude šum, obzvlášť u levnějších přístrojů ho bude i víc. Proč to vazbí nevím, neznám interní DSP mixák motu a je možné, že se tam někde zrcadlí vstupy na výstupy a je potřeba to vypnout.
Saša
Saša
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Jak na externí kompresor
Mno takhle... Předpokládal bych že tím budeš chtít především barvit. Pokud očekáváš zjednodušení, pak je opravdu vhodnější varianta jak psal Saša koupit nějakej dobrej plug-in. HW totiž pokud všechno hnedka nestáčíš do stop (což je momojiné časově dost náročný a tohle je mono, takže tuplem časově náročný), musíš hlídat jak byl nastavenej a někam si to psát atp. A tohle uhlídat neni zas taková legrace. S pluginem tohle neřešíš. Uznávám zase, že ve virtuálnim prostředí se leccos provádět moc dobře nedá...Kucza píše:4 liquid sound:Od 5060 očekávám zjednodušení nic víc nic míň... lampy(u) jsem zvolil proto ,že už s tím nějaké ty zkušenosti mám a žádný Mosfet ani Jfet mi nikdo nevnutí

Proč nechceš tranzistor je mi dost záhadou, protože lampový věci imho v týhle cenový kategorii v porovnání se slušnym tranzistorem vůbec nehrajou. Lampy jsou dobrý v úplně jinejch tj. mnohem vyšších cenovejch relacích. Toliko má zkušenost.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Jak na externí kompresor
Chatu, ze hledas neco jinyho nez ti nabizi plugin svet. I levny legrace jako tl audio ti nabidnou neco co pluginy nedelaj, ale je to jenom takovy zabavny "ku*vitko" a to este za dost penez. Kdyz to tak beres, tak proc ne. Na lofi efekty a barvy fajn.
Jinak jestli mas chut si nejak zvukove pomoct a posunout se, tak to znamena, ze opravdu pujdes a koupis samy skvely kramy od DA pres kompresory, eq..... .... .... AD, ktery te pridou na nemalo desitek/stovek tisic. No a k nim si este koupis skvely monitory, ktery ti to nejak dokazou v tvy skvele vytuneny mistnosti predat. To je paradni varianta sam na ni dlouhodobe aspiruju. Ale dokud nepremejslis o ty perfektni variante, tak myslim, ze muzes uplne bez jedinyho mrknuti oka a zavahani fungovat s pluginama a budes to jenom ty, kdo bude limit pro skvelej zvuk. Jako alternativu muzu doporucit investovat do skvelejch nastroju, preampu a AD. To je furt zasadnejsi nez jestli pak nekde/nekdy budes neco prohanet analog kompresorem. Nedej boze necim levnym od TL audio. Jinak treba tl audio classic C1 se prodava z druhy ruky obcas za pakatel. Po dlouhy dobe jsem obcas mel moznost slyset, co to dela a neni to tak marny a nekdy to i umi pomoct. Ale jedna se o zmeny vramci procent. Nastroje a vstupni harampadi ti udela mnohem mnohem vetsi sluzbu.
Jinak jestli mas chut si nejak zvukove pomoct a posunout se, tak to znamena, ze opravdu pujdes a koupis samy skvely kramy od DA pres kompresory, eq..... .... .... AD, ktery te pridou na nemalo desitek/stovek tisic. No a k nim si este koupis skvely monitory, ktery ti to nejak dokazou v tvy skvele vytuneny mistnosti predat. To je paradni varianta sam na ni dlouhodobe aspiruju. Ale dokud nepremejslis o ty perfektni variante, tak myslim, ze muzes uplne bez jedinyho mrknuti oka a zavahani fungovat s pluginama a budes to jenom ty, kdo bude limit pro skvelej zvuk. Jako alternativu muzu doporucit investovat do skvelejch nastroju, preampu a AD. To je furt zasadnejsi nez jestli pak nekde/nekdy budes neco prohanet analog kompresorem. Nedej boze necim levnym od TL audio. Jinak treba tl audio classic C1 se prodava z druhy ruky obcas za pakatel. Po dlouhy dobe jsem obcas mel moznost slyset, co to dela a neni to tak marny a nekdy to i umi pomoct. Ale jedna se o zmeny vramci procent. Nastroje a vstupni harampadi ti udela mnohem mnohem vetsi sluzbu.
Re: Jak na externí kompresor
moc se v tom nevyznam, ale tenhle typ procesoru ma imho taky digitalni kompresi. Lampy jsou tam jenom kvuli zesileni signalu a aby trochu zabarvily. Samotna komprese bude mnohem blize pluginum nez plne analogovym - tranzistorovym kompresorum. Aspon teda si to myslim, ze nejak takhle to je v tehle cenove tride. Kdyztak me opravte.Kucza píše:......,doposud sem využíval pouze kompresi digitální...