teoria okolo kompresorov
Re: teoria okolo kompresorov
No nemlaskat je prave potiz, kdyz delam tutorialy tak mam Beyery DT190 a pri povidani je tam spousty drobnych mlaskani z pod jazyka ktery pri kompresi samozrejme vylezou napovrch. Zkousim Declicker z Ozone 6 co trochu pomaha ale jeste to neni ono.
Re: teoria okolo kompresorov
no ved to pisem .. tuzkaStan píše:OT: Cim resite mlaskani, myslim plugin nebo osvedcenou techniku. Mam problem tohle vyresit at delam co delam.

Re: teoria okolo kompresorov
pouzivaj rozum trochu .. atack je na -6 lebo prvy ton bol na -6 .. a release je na -12dB lebo druhy ton je -12dB .. cize preslo sa z tonu -6 na -12 .. cize release sa prejavil v tomto prechode ..phancak píše:Este mi vysvetlite preco attack je zobrazeni na -6 a release na -12 preco to nie vsetko napr. na -6?
Re: teoria okolo kompresorov
"no ved to pisem .. tuzka"
Tak to by jsem psal romany.
To je jedno i tak diky, zitra se tomu budu venovat pokusim se na neco prijit a vytvorit nejakou kombinaci ucinny De-Mlasker.
Tak to by jsem psal romany.

To je jedno i tak diky, zitra se tomu budu venovat pokusim se na neco prijit a vytvorit nejakou kombinaci ucinny De-Mlasker.

Re: teoria okolo kompresorov
Ved ja ho pozivam. Lenze keby prvy a druhy ton trvali aj po 5 minut aj tak by sa release prejavil na prechode tonov.To znamena ze kompresor zacina pracovat az pri prechode z jedneho tonu do druheho, inak stale drzi a pri zmene nastane release? To sa mi zda dost blbe.Pytkin píše:pouzivaj rozum trochu .. atack je na -6 lebo prvy ton bol na -6 .. a release je na -12dB lebo druhy ton je -12dB .. cize preslo sa z tonu -6 na -12 .. cize release sa prejavil v tomto prechode ..phancak píše:Este mi vysvetlite preco attack je zobrazeni na -6 a release na -12 preco to nie vsetko napr. na -6?
Re: teoria okolo kompresorov
Co myslis tim ze komresor drzi pokud mas vypnuty automaticky release coz je u tohoto kompresoru TCR pak je release takovy jaky si nastavis.
Re: teoria okolo kompresorov
stan : no ak je toho vela a potrebujes to spravit automaticky , tak taky nastroj som este nenasiel
.. my robime reklamy , kde bezby cas je 10, 15, 20, 30 sec .. tam si ten voiceover proste prejdes a vycistis od vsetkych paszvukov za 20-30 minut .. inak dobre je dat speakerovi sa napit , ak ma sucho v ustach .. hned sa vyeliminuje kopec slin ..
phancak : no ked mas konstantnu amplitudu na vstupe , tak kompresor drzi dany utlm .. nema dovod ho menit .. pocuj .. ty ides na to uplne zle podla mna .. studujes daco co je uplne nepodstatne .. skorej si nastruduj krivku kompresoru a zamyslaj sa nad tym co to robi .. tomuto obrazku rozumies ?


phancak : no ked mas konstantnu amplitudu na vstupe , tak kompresor drzi dany utlm .. nema dovod ho menit .. pocuj .. ty ides na to uplne zle podla mna .. studujes daco co je uplne nepodstatne .. skorej si nastruduj krivku kompresoru a zamyslaj sa nad tym co to robi .. tomuto obrazku rozumies ?

Re: teoria okolo kompresorov
@Pytkin: Piti jsem uz taky zkousel, a porad tam neco je. Zkusim silnejsi preamp aby jsem nemusel mit mikrofon tak blizko, tutorialy jedu prez malou zvukovku a mic preamp je dost slaby takze musi byt vystaveny naplno a mikrofon blizko pusy. Editovati15-20 minut je pro me nemyslitelny, to by jsem 2 hodiny delal tutorial a 22 hodin editoval. 
@Phancak: Taky si myslim podle toho co pises ze nechapes princip komresoru a jak funguje. Na tom neni nic spatneho, jen je treba si trochu o tom neco precist a cemu nerozumis tak na to se zeptat.

@Phancak: Taky si myslim podle toho co pises ze nechapes princip komresoru a jak funguje. Na tom neni nic spatneho, jen je treba si trochu o tom neco precist a cemu nerozumis tak na to se zeptat.

Re: teoria okolo kompresorov
Asi sa moc nerozumieme, mne ide iba o attack a release ci dane hodnoty zodpovedaju tomu co uvidim na obrazku. Predsa ak nastavim attack 10ms tak predsa tych 10ms musi byt aj vidiet , u hardwarovych komp. to moze byt ine predsa suciasky, tolerancia atd. robi svoje ale u softwaru by to malo byt presne podla mna.Pytkin píše:stan : no ak je toho vela a potrebujes to spravit automaticky , tak taky nastroj som este nenasiel.. my robime reklamy , kde bezby cas je 10, 15, 20, 30 sec .. tam si ten voiceover proste prejdes a vycistis od vsetkych paszvukov za 20-30 minut .. inak dobre je dat speakerovi sa napit , ak ma sucho v ustach .. hned sa vyeliminuje kopec slin ..
phancak : no ked mas konstantnu amplitudu na vstupe , tak kompresor drzi dany utlm .. nema dovod ho menit .. pocuj .. ty ides na to uplne zle podla mna .. studujes daco co je uplne nepodstatne .. skorej si nastruduj krivku kompresoru a zamyslaj sa nad tym co to robi .. tomuto obrazku rozumies ?
A co sa tyka toho obrazku, jasne ze rozumiem co je treshold ratio.
Treshold hranica odkial zacina kom. pracovat. Vsetko nad hranicou je komprimovane v pomere ratio n:1.
Max. Ratio = LIMITER
Vstupny signal -12 db, treshold napr -24 dB tj 12dB nad hranicov tresh. Bude komprimovane v pomere napr.2:1, tj 6dB, cize na vystupe bude -18 dB, zvysnich 6dB je GR. Myslim ze tomu chapem dost dobre.
A da sa to aj takto: vystup= vstup- treshold/ratio+ treshold
Re: teoria okolo kompresorov
Podla mna na obrazku co som vyznacil usek ATT a REL. dlzka att. a rel. by mala zodpovedat nastaveniu 10ms a 50ms.
- Přílohy
-
Re: teoria okolo kompresorov
Attack na kompresoru znamena za jak dlouho bude kompresor reagovat na vstupni signál, to znamená ze pokud bude atack na minimum (tedy nejrychlejsí) tak bude mit vliv na transient zvuku ihned po detekci signálu. Delsi Attack znamená vice transientu, jinymi slovy kompresor ignoruje signal po dobu nastavenyho Attacku.
Release je za jak dlouho se kompresor vraci do vychozi pozice. Vem si to tak ze kompresor utlumuje silný signál v nejakem pomeru a dusledkem toho je ze slabsi signal vnímame jako hlasitejsi. Mej taky na pameti ze rychlost prichezejiciho signalu je pro nastaveni release taky dulezita. Pokud nastavis release tak ze se nestaci vrati na nulu, pak nasledny vstupni signal bude ovlivnen zbyvajici kompresi. Jinak receno pokud budes mit nastaveny release kompresoru na 16-tinové noty a příchozi noty budou 32-tinky pak se kompresor nestaci vratit do vychozí pozice pred prichodem noveho signalu a tento signal bude ovlivněn zbytkovou kompresi.
Edit: Co se tyce RATIO mas opet mylnou predstavu Pomer napr. 2:1 znamena ze se dva decibely nad treshold smrskneou jen na jeden decibel. 8:1 = ze z kazdeho signalu ktery prekroci treshold o 8dB se stlaci na 1dB.
Release je za jak dlouho se kompresor vraci do vychozi pozice. Vem si to tak ze kompresor utlumuje silný signál v nejakem pomeru a dusledkem toho je ze slabsi signal vnímame jako hlasitejsi. Mej taky na pameti ze rychlost prichezejiciho signalu je pro nastaveni release taky dulezita. Pokud nastavis release tak ze se nestaci vrati na nulu, pak nasledny vstupni signal bude ovlivnen zbyvajici kompresi. Jinak receno pokud budes mit nastaveny release kompresoru na 16-tinové noty a příchozi noty budou 32-tinky pak se kompresor nestaci vratit do vychozí pozice pred prichodem noveho signalu a tento signal bude ovlivněn zbytkovou kompresi.
Edit: Co se tyce RATIO mas opet mylnou predstavu Pomer napr. 2:1 znamena ze se dva decibely nad treshold smrskneou jen na jeden decibel. 8:1 = ze z kazdeho signalu ktery prekroci treshold o 8dB se stlaci na 1dB.
Naposledy upravil(a) Stan dne 11 led 2015 13:38, celkem upraveno 2 x.
Re: teoria okolo kompresorov
Dakujem STAN ale ja fakt nechcem vediet co robia jednotlive ovladacie prvy, to som pisal uz v prvom prispevku ze tomu chapem. Ja chcem len tie casi otestovat ci zodpovedaju tomu co nastavujem nic ine.
Re: teoria okolo kompresorov
ano tie milisekundy by si tam mal vidiet .. ked ich nevidis , no tak to ten kompresor nerobi asi uplne spravne .. to je cele ..phancak píše:Podla mna na obrazku co som vyznacil usek ATT a REL. dlzka att. a rel. by mala zodpovedat nastaveniu 10ms a 50ms.
inak ked sa divam na ten tvoj obrazok .. attack by si mal vyznacit kratsi a release dlhsi .. a bude to blizsie tym hodnotam ..
Re: teoria okolo kompresorov
No super o toto my iba slo.
Skusal som vela kompresorov a kazdy to robi inac, niektore free kompresory nerobia nic
.
Vedel by si my este poradit ako urobim zo sinusoveho signalu to co je na obrazku? Pise sa tam nieco o DC offset ale neviem ci je to spravne. Tiez to testujem v Sound Forge a nejde mi to nejak ukazat ako je na obrazku.
Skusal som vela kompresorov a kazdy to robi inac, niektore free kompresory nerobia nic

Vedel by si my este poradit ako urobim zo sinusoveho signalu to co je na obrazku? Pise sa tam nieco o DC offset ale neviem ci je to spravne. Tiez to testujem v Sound Forge a nejde mi to nejak ukazat ako je na obrazku.
- Přílohy
-