Preco att kratsi? Ved mal by byt po usek kde je konci zahnutie nie?Pytkin píše:ano tie milisekundy by si tam mal vidiet .. ked ich nevidis , no tak to ten kompresor nerobi asi uplne spravne .. to je cele ..phancak píše:Podla mna na obrazku co som vyznacil usek ATT a REL. dlzka att. a rel. by mala zodpovedat nastaveniu 10ms a 50ms.
inak ked sa divam na ten tvoj obrazok .. attack by si mal vyznacit kratsi a release dlhsi .. a bude to blizsie tym hodnotam ..
teoria okolo kompresorov
Re: teoria okolo kompresorov
Re: teoria okolo kompresorov
V pohode, vdacny som Ti aj zato.Stan píše:Sorry
Re: teoria okolo kompresorov
2:1 znamena 2 dB na vstupe 1dB na vstupe. 4dB =2, 6dB=3...12dB=6dB -tak neviem co som potom zle napisal.Stan píše:Attack na kompresoru znamena za jak dlouho bude kompresor reagovat na vstupni signál, to znamená ze pokud bude atack na minimum (tedy nejrychlejsí) tak bude mit vliv na transient zvuku ihned po detekci signálu. Delsi Attack znamená vice transientu, jinymi slovy kompresor ignoruje signal po dobu nastavenyho Attacku.
Release je za jak dlouho se kompresor vraci do vychozi pozice. Vem si to tak ze kompresor utlumuje silný signál v nejakem pomeru a dusledkem toho je ze slabsi signal vnímame jako hlasitejsi. Mej taky na pameti ze rychlost prichezejiciho signalu je pro nastaveni release taky dulezita. Pokud nastavis release tak ze se nestaci vrati na nulu, pak nasledny vstupni signal bude ovlivnen zbyvajici kompresi. Jinak receno pokud budes mit nastaveny release kompresoru na 16-tinové noty a příchozi noty budou 32-tinky pak se kompresor nestaci vratit do vychozí pozice pred prichodem noveho signalu a tento signal bude ovlivněn zbytkovou kompresi.
Edit: Co se tyce RATIO mas opet mylnou predstavu Pomer napr. 2:1 znamena ze z dva decibely nad treshold se smrskneou jen na jeden decibel. 8:1 = ze z kazdeho signalu ktery prekroci treshold o 8dB se stlaci na 1dB.
Re: teoria okolo kompresorov
Ok tak jeste jednou.
2:1 = 2dB in/1 dBout
4:1 = 4dB in/1dB out
6:1 = 6db in/1dB out
ect.
2:1 = 2dB in/1 dBout
4:1 = 4dB in/1dB out
6:1 = 6db in/1dB out
ect.
Re: teoria okolo kompresorov
Ok tak este raz. Nastaveny pomer mam 2:1 to znamena ze 2 dB nad treshold bude len 1dB na vystupe. LENZE JA MAM 12dB nad hranicou to znamena 6dB na vystupe.
Ja som nepisal o 4,6,10:1 ani slovo.
Ja som nepisal o 4,6,10:1 ani slovo.
Re: teoria okolo kompresorov
Ma chyba, spatne jsem te pochopil.
Re: teoria okolo kompresorov
2phancak: ale hlavně si všimni toho, co píše Stan před pár příspěvky: budeš-li mít tóny za sebou v kratším intervalu, než je nastavený Release, tak ti nikdy odpovídat hodnoty Attack a Release z průběhu v dílčích místech nebudou - právě proto, že kompresor zabírá ještě po nějakou dobu od okamžiku, kdy úroveň signálu klesne pod nastavený Threshold.
P.
P.
Re: teoria okolo kompresorov
Ano to mi je jasne. Dakujem
Re: teoria okolo kompresorov
phancak : no nechapem stale , preco chces aby si to nastavenie aj videl .. proste to nastavis a nejak to pracuje .. nikto negarantuje , ze tie krivky budu take , ako je nastavene ..
Re: teoria okolo kompresorov
pytkin vies ono su 2 typy ludi.. ti co robia muziku a riadia sa tym ako to hra, proste nastavia vec podla ucha aby dosiahli zvuk co chcu dosiahnut.. a potom su ti co maturuju stale s frekvencnymi analyzermi , a detailnymi zoomami na waveformy, a roozberaju detaily ktore im v skutocnosti nikdy lepsiu muziku robit nepomozu...
Re: teoria okolo kompresorov
dendy: Ja to nepotrebujem vyuzit v muzike, potrebujem to na uplne nieco ine. Proste to chcem vidiet chcem otestovat zopar kompresorov to je cele. Myslim, ze na tom nieje nic zle.
Re: teoria okolo kompresorov
ach tak to je iny pripad.. nuz tak potom vedz ze strasna hrba kompresorov (hlavne SW) proste nefunguje presne ako by mali.. casto robi a aj dost nieco ne nez hovoria nastavenia.. obcas su plne chyb a neziaducoch efektov (aspon zo striktne teoretickeho hladiska).. pri ich pouzivani to ale proste realne az tak nevadi lebo casto tieto "odchylky" od matematicky presneho fungovania im kazdemu davaju specificky charakter.. keby vsetky kompresory fuNgovali uplne striktne 1:1 matematicky presne, stacil by na svete 1 
Naposledy upravil(a) dendy dne 11 led 2015 21:35, celkem upraveno 1 x.
Re: teoria okolo kompresorov
A HW oto viac pretoze suciastky, tolerancie atd. Ale myslim ze prave preto boli take dobre lebo to ,,zle,, sa na nich prave vyuzivalo k dobremu. Ale u SW by som cakal presnost. No na jeden som uz narazil co robi NIC.
Re: teoria okolo kompresorov
V postate se da rict ze zadny kompresor se nebude chovat stejne at uz analogovy HW nebo pluginy jelikoz je tam mnoho faktoru at uz je to kompresor jen s ovladanim vstupniho a vystupniho signalu ktery maji pevne nastaveny ratio a treshold je udavan silou vstupniho signalu (ex.LA2A) ci kompresory s moznosti ovládáni dalsich parametru, at uz vyuzivají ci simuluji FET, OPTO atd.technologiii. Bud jsou kompresory transparentni a nebo priadvaji urcity sonicky charakter. Takze z ciste vedeckého hlediska by jsi mel testovat transparentni kompresory s minimalnim ovladanim ale i tak kazdy plug-in (predpokladam ze testujes pouze software) vyuziva jine algoritmy. Kdyby tomu tak nebylo byl by pouze jeden vyrobce pro jeden kompresor. Podle me je to ztrata casu ale nevim na co to potrebujes,, kdyz ja testuju kompresory tak podle toho co delaji se signalem sonicky, at uz na vokalu base ci bicich atd. Tak nevim jak ti to testovani pujde a k jakym zaverum dojdes protoze i Free pluginy jsou schopny konkurovat svoji kvalitou velkym a drahym firmam, napriklad Free VST FerricTDS.




