Zapojení AD/DA převodníku
Zapojení AD/DA převodníku
Ahoj jsem tu nový a zajmám se o hudbu,studio atd.Potřeboval bych poradit jak a mezi co zapojit ad/da převodník.
Re: Zapojení AD/DA převodníku
AD / DA prevodnik možeš zapojiť všade kde je audio analogovy signal .. pretože z analogoveho spraví digitál a potom naspeť z digitalu analog 

Re: Zapojení AD/DA převodníku
OK , skus vybrať AD/DA prevodnik ,konkretny typ .. a niekto ti povie na čo sa použiva , lebo AD/DA sa použiva vo všeliakych zariadeniach
Re: Zapojení AD/DA převodníku
Mám zvukovku focusrite 18i20 a ta v sobě má převodník,ale jak jsem vyčetl tak hw převodníky jsou ve vysledku o poznání lepší.
Re: Zapojení AD/DA převodníku
No asi takhle: řekněme, že samotné A/D a D/A převodníky budou lepší, ale je potřeba dodat i tu věc, že s nimi můžeš adekvátně pracovat jen ve správných podmínkách (=poslech). Odhaduji, že za stávající situace je pro tebe zmíněná Focusrite kvalitativně ažaž a myslím, že pracovat několik let s ní rozhodně neuškodí a ty se toho spoustu naučíš (aniž bys o něco přišel).
Mrkni se třeba na popis Apogee, Forsell, Lavry apod. převodníků, kde jsou popsané používané vstupy/výstupy, takže i to napoví, co se kam a jak připojuje.
P.
Mrkni se třeba na popis Apogee, Forsell, Lavry apod. převodníků, kde jsou popsané používané vstupy/výstupy, takže i to napoví, co se kam a jak připojuje.
P.
Re: Zapojení AD/DA převodníku

Re: Zapojení AD/DA převodníku
Jak už název napovídá: AD převodník převede analogový signál na digitální a DA digitální na analogový.
Do AD převodníku je možné poslat jakýkoliv analogový signál (např. výstup z preampu, zesilovače, analogových kláves apod. do analogového vstupu AD převodníku) a převodník ho pak ze svého digitálního výstupu pošle v digitálním formátu do digitálního vstupu zvukové karty a umožní tak nahrát zvuk v digitální podobě v příslušném audio programu v počítači. (nedává se jak píše Dudas "mezi mikrofon a zesilovač
DA převodník převede digitální signál na analogový, tj z digitáního výstupu zvukové karty se signál přivede do digitáního vstupu DA převodníku a z jeho analogového výstupu je pak možné poslat analogový signál do monitorů, do vstupu analogového HW apod.
Obvyklými typy digitálních konektorů jsou AES EBU, SPDIF nebo ADAT a je nutné aby typy konektorů a formátů v převodníku a zvukové kartě odpovídaly.
V běžných zvukových kartách jsou obvykle AD DA převodníky vestavěny, čili analogový signál je převáděn na digitální přímo uvnitř karty (a naopak). Převodníky samy o sobě jsou podobně zásadní součástí nahrávacího řetězce jako preamp nebo mikrofon a jejich zvuková kvalita se může velmi lišit. V běžných zvukových kartách je jejich zvuková kvalita obvykle jen (pod)průměrná.
Samostatné high end AD DA převodníky mohou významným způsobem vylepšit kvalitu výsledného zvuku (a je to podobná "alchymie" jako preampy atd.) Najdeme je v multikanálové podobě (Mytek, Antelope, Apogee, Ferrofish, Forssell, Meitner, Lavry atd.) nebo jako dedikované dvoukanálové AD DA převodníky té nejvyšší kvality (Lavry, Mytek, Forssell apod.)
Pokud aspirujeme na špičkový zvuk jako výsledek naší práce, je samozřejmě třeba vzít do úvahy i kvalitu převodníků. Co pomůže skvělý mikrofon a preamp, když výsledek bude převeden do digitální domény jako plochý, lehce naostřený zvuk bez jemných detailů a přirozeného 3D (obvyklé výsledky low end převodníků, které vyniknou zejména při přímém srovnání se špičkovými převodníky) . Na druhé straně pokud je naše celkové vybavení (mikrofony, preampy atd.) zatím jen v začátečnické úrovni, je mnohem lepší se nejdříve zaměřit spíše na mikrofony, preampy, akustiku atd. a nečekat že špičkový převodník sám o sobě všechno náhle změní. A pamatovat na známé pravidlo, které říka že (nahrávací) řetězec je tak silný jako jeho nejslabší článek ...
Do AD převodníku je možné poslat jakýkoliv analogový signál (např. výstup z preampu, zesilovače, analogových kláves apod. do analogového vstupu AD převodníku) a převodník ho pak ze svého digitálního výstupu pošle v digitálním formátu do digitálního vstupu zvukové karty a umožní tak nahrát zvuk v digitální podobě v příslušném audio programu v počítači. (nedává se jak píše Dudas "mezi mikrofon a zesilovač

DA převodník převede digitální signál na analogový, tj z digitáního výstupu zvukové karty se signál přivede do digitáního vstupu DA převodníku a z jeho analogového výstupu je pak možné poslat analogový signál do monitorů, do vstupu analogového HW apod.
Obvyklými typy digitálních konektorů jsou AES EBU, SPDIF nebo ADAT a je nutné aby typy konektorů a formátů v převodníku a zvukové kartě odpovídaly.
V běžných zvukových kartách jsou obvykle AD DA převodníky vestavěny, čili analogový signál je převáděn na digitální přímo uvnitř karty (a naopak). Převodníky samy o sobě jsou podobně zásadní součástí nahrávacího řetězce jako preamp nebo mikrofon a jejich zvuková kvalita se může velmi lišit. V běžných zvukových kartách je jejich zvuková kvalita obvykle jen (pod)průměrná.
Samostatné high end AD DA převodníky mohou významným způsobem vylepšit kvalitu výsledného zvuku (a je to podobná "alchymie" jako preampy atd.) Najdeme je v multikanálové podobě (Mytek, Antelope, Apogee, Ferrofish, Forssell, Meitner, Lavry atd.) nebo jako dedikované dvoukanálové AD DA převodníky té nejvyšší kvality (Lavry, Mytek, Forssell apod.)
Pokud aspirujeme na špičkový zvuk jako výsledek naší práce, je samozřejmě třeba vzít do úvahy i kvalitu převodníků. Co pomůže skvělý mikrofon a preamp, když výsledek bude převeden do digitální domény jako plochý, lehce naostřený zvuk bez jemných detailů a přirozeného 3D (obvyklé výsledky low end převodníků, které vyniknou zejména při přímém srovnání se špičkovými převodníky) . Na druhé straně pokud je naše celkové vybavení (mikrofony, preampy atd.) zatím jen v začátečnické úrovni, je mnohem lepší se nejdříve zaměřit spíše na mikrofony, preampy, akustiku atd. a nečekat že špičkový převodník sám o sobě všechno náhle změní. A pamatovat na známé pravidlo, které říka že (nahrávací) řetězec je tak silný jako jeho nejslabší článek ...
Re: Zapojení AD/DA převodníku
Ivo: pekne popsano.
To asi ne, ze jo...MDudas píše:Medzi mikrofon a zosilovac. Alebo medzi gitaru a zosilovac. Bohuzial, viac sa na takto formulovanu otazku odpovedat neda...
Re: Zapojení AD/DA převodníku
Děkuji za kterou koli odpověď.Zůstanu u focusrite a jejím integrovným převodníkem.
Re: Zapojení AD/DA převodníku
MDudas to, predpokladám, myslel ironicky , ako odpoveď v takej všeobecnej rovine, v akej bola pôvodná otázka. A jeho odpovedi sa nedá nič vytknúť, pokiaľ ide o celok ad/da (bez ohľadu na to, čo je medzi d <> d ).
V poslednej dobe je tu dosť tém, kde najprv nie je jasné, na čo sa vlastne zakladateľ témy pýta.
Ivov príspevok je samozrejme viac "chápajúci" a prínosný ... )
V poslednej dobe je tu dosť tém, kde najprv nie je jasné, na čo sa vlastne zakladateľ témy pýta.
Ivov príspevok je samozrejme viac "chápajúci" a prínosný ... )
Re: Zapojení AD/DA převodníku
Mám Steinberg UR824 + Lavry Black AD10 a plánuji koupit DA převodník k vůli většímu počtu analogových výstupů buď Apogee (DA16X) nebo RME (ADI-8DS) s interními hodinami.
Když bych clockoval DA převodníkem zvukovku (z důvodu pravděpodobně lepších hodin, zvlášť když by to byl Apogee DA16X), bude mi zvukovka převádět WCLK signál dál do AD převodníku, nebo je to blbost? Apogee i RME mají BNC out , Steinberg UR824 má BNC in+out a Lavry má BNC in.
Představa: DA převodník (master) clock BNC out - zvukovka (slave) BNC in - zvukovka BNC out - AD převodník BNC in.
A další věc, RME ADI-8 je AD/DA převodník v jednom, funguje to tak, že v reálný čas je možný použít oboje? Že bych z DA části šel ven na externí processing a rovnou zpátky do AD?
Předem díky.
Když bych clockoval DA převodníkem zvukovku (z důvodu pravděpodobně lepších hodin, zvlášť když by to byl Apogee DA16X), bude mi zvukovka převádět WCLK signál dál do AD převodníku, nebo je to blbost? Apogee i RME mají BNC out , Steinberg UR824 má BNC in+out a Lavry má BNC in.
Představa: DA převodník (master) clock BNC out - zvukovka (slave) BNC in - zvukovka BNC out - AD převodník BNC in.
A další věc, RME ADI-8 je AD/DA převodník v jednom, funguje to tak, že v reálný čas je možný použít oboje? Že bych z DA části šel ven na externí processing a rovnou zpátky do AD?
Předem díky.
Re: Zapojení AD/DA převodníku
Prvni cast otazky - asi zalezi na konkretni zvukovce, treba RME to tak dela, ze prepnes zvukovku do slave modu a ona pak hodiny, na kterych visi, posila dal.
Re: Zapojení AD/DA převodníku
BNC by som radsej zapojil ten Tecko ..

a druha casto .. ano oba AD aj DA funguje paralelne ..

a druha casto .. ano oba AD aj DA funguje paralelne ..
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Zapojení AD/DA převodníku
Pochopitelně, pokud neni rozvod individuálních Wordclocků tj. neni externí generátor s mnoha výstupama, pak určitě jak píš Pytkin přes BNC "téčka". A hlídat terminace. Sériový zapojení bude fungovat, ale je to to kvalitativně nejhorší zapojení. Někteří výrobci jej dokonce přímo nedoporučují.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC