Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
dendy : budes chodit takovat do vidna .. sak to jazdi zadarmo akurat sa ti znizi dojazd o 60km ..
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
dendy nebral bych to tak tragicky... navic ona ta kupni sila tady proste neni, takze jsme z tohohle pohledu marginalni opodstatnene a neni to chyba tesly (nemyslim teslu litovel, liptovsky hradok, valmez, pardubice ani stropkov )
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Tak už 3 dny jezdím v novém tatošovi Celkově dojmy velmi nadšené a pozitivní...
Je to hodně veliké auto (větší než jsem myslel) - takový decentní a zároveň velmi luxusní mastodont Je velmi příjemné sedět výš nad děním na silnici.
Jede a pluje to velmi kultivovaně, tiše a příjemně s velkou silou v pozadí (230k). U jiných aut (třeba u předchozího Volva) jsem měl tendenci trochu divočit (jet rychle atd.), ale tady si naopak úplně užívám takové poklidné tiché jemné "plavby" ... (velmi pohodlný podvozek, který na nerovnostech moc neposkakuje)
Má to neuvěřitelné vychytávky ... nejvíce fascinující je pro mě adaptivní tempomat, když ho člověk zadá, tak pak už se nemusí o nic starat (jako u obvyklého tempomatu, kdy auto před ním zpomalí nebo vjede do cesty, on musí zabrzdit, znovu pak dávat tempomat atd.) - tady se Volvo stará o vše samo, radar neomylně drží vzdálenost od auta před sebou (nebo toho které tam náhle vjede), pokud zabrzdí nebo zastaví, Volvo udělá to samé, když se rozjede, Volvo se též rozjede (a ještě je navíc možné určit si vzdálenost od toho vozidla). Je to neomylné (i když chvilku má člověk pnutí tomu nevěřit - třeba když se řítí k autu které právě vjelo do cesty ale Volvo neomylně přibrzdí ...) Takhle projet třeba jižní spojku je požitek - takový automatický pilot. Nebo kdekoliv jinde (ve městě, na dálnici). Já to všechno jen sleduju s nohama na podlaze a jen otočím volantem kam třeba
Kromě toho to má schopnost nezávisle na tempomatu zablokovat když je před ním překážka ve městě - chodec, cyklista, rychle zabrzdí auto atd. To jsme si schválně zkusili u nás na ulici - dal jsem na cestu krabici rozjel se a půl metru před ní auto samo prudce zastavilo ...
Další vychytávky jako třeba kontrola jízdy v pruzích, upozornění na vozidla ve slepém uhlu na obou stranách, stranové přední kamery (když člověk nevidí dobře věci napravo , nalevo ), vyhřívané přední sklo, odvětrávaná sedadla atd atd jsou moc fajn. A taky adaptivní bixenony (natáčejí se do zatáček) a zejména automatická světla - rozsvěcují se podle denní/noční doby a hlavně, dálková se sama ztlumí když něco jede do protivky apod. Jsem zatím maximálně spokojený.
Jediné minus je pro mě zatím sedadlo, v recenzích se uvádí že jsou to snad nejpohodlnější sedadla vůbec, ale pořád mám nějak potíž najít nějakou optimální polohu (má to x všelijakých nastavení) a docela cítím po jízdě bederní páteř ... snad se to vylepší ...
Kufr veliký, v pohodě jsem ted naložil celou sestavu nástrojů na slovenský kurz ..
Jsem strašně rád že jsem nešel do toho Mercedesa ...
Je to hodně veliké auto (větší než jsem myslel) - takový decentní a zároveň velmi luxusní mastodont Je velmi příjemné sedět výš nad děním na silnici.
Jede a pluje to velmi kultivovaně, tiše a příjemně s velkou silou v pozadí (230k). U jiných aut (třeba u předchozího Volva) jsem měl tendenci trochu divočit (jet rychle atd.), ale tady si naopak úplně užívám takové poklidné tiché jemné "plavby" ... (velmi pohodlný podvozek, který na nerovnostech moc neposkakuje)
Má to neuvěřitelné vychytávky ... nejvíce fascinující je pro mě adaptivní tempomat, když ho člověk zadá, tak pak už se nemusí o nic starat (jako u obvyklého tempomatu, kdy auto před ním zpomalí nebo vjede do cesty, on musí zabrzdit, znovu pak dávat tempomat atd.) - tady se Volvo stará o vše samo, radar neomylně drží vzdálenost od auta před sebou (nebo toho které tam náhle vjede), pokud zabrzdí nebo zastaví, Volvo udělá to samé, když se rozjede, Volvo se též rozjede (a ještě je navíc možné určit si vzdálenost od toho vozidla). Je to neomylné (i když chvilku má člověk pnutí tomu nevěřit - třeba když se řítí k autu které právě vjelo do cesty ale Volvo neomylně přibrzdí ...) Takhle projet třeba jižní spojku je požitek - takový automatický pilot. Nebo kdekoliv jinde (ve městě, na dálnici). Já to všechno jen sleduju s nohama na podlaze a jen otočím volantem kam třeba
Kromě toho to má schopnost nezávisle na tempomatu zablokovat když je před ním překážka ve městě - chodec, cyklista, rychle zabrzdí auto atd. To jsme si schválně zkusili u nás na ulici - dal jsem na cestu krabici rozjel se a půl metru před ní auto samo prudce zastavilo ...
Další vychytávky jako třeba kontrola jízdy v pruzích, upozornění na vozidla ve slepém uhlu na obou stranách, stranové přední kamery (když člověk nevidí dobře věci napravo , nalevo ), vyhřívané přední sklo, odvětrávaná sedadla atd atd jsou moc fajn. A taky adaptivní bixenony (natáčejí se do zatáček) a zejména automatická světla - rozsvěcují se podle denní/noční doby a hlavně, dálková se sama ztlumí když něco jede do protivky apod. Jsem zatím maximálně spokojený.
Jediné minus je pro mě zatím sedadlo, v recenzích se uvádí že jsou to snad nejpohodlnější sedadla vůbec, ale pořád mám nějak potíž najít nějakou optimální polohu (má to x všelijakých nastavení) a docela cítím po jízdě bederní páteř ... snad se to vylepší ...
Kufr veliký, v pohodě jsem ted naložil celou sestavu nástrojů na slovenský kurz ..
Jsem strašně rád že jsem nešel do toho Mercedesa ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
mna strasne bavi na tom mojom citroene , ze to samo pridava plyn do kopca a z kopca .. proste ja drzim na jednom mieste , mam rychlost trebars 90 a ked pridem ku kopcu , tak to samo pridava , a z kopca ubera .. nemusim vobec tlacit alebo pustat plyn .. skoro ako tempomat , ale udavam rychlost plynom ..
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
uf, mne se z tech automatickejch picovinek dela uplne zle. ale na druhou stranu, kdyz vam to vyhovuje... pro "neridice" to asi bude lepsi volba takovahle poloautomaticka mrcha (neridicem myslim nekoho, kdo to nezere a neproziva jako ja ).
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
pozor na to samopridavani plynu kdyz se blizite ma horizont!
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Můj ideální model je limuzína s řidičem (a já v posteli nebo v křesle) Ale neřidič ? Naopak - připadám si jako pilot boeingu a naplno si užívám všech těchto úžasných hi tech schopností a vymožeností (které zároveň pobyt na divokých silnicích činí bezpečnější a pohodlnější, člověk se i méně unaví) - narozdíl od řidičů zápasících se škytavým mechanickým favoritem a podobnými vozíky
Kromě toho, tyto možnosti jsou volitelné a vypínatelné + tohle Volvo se dá přepnout i na manuální převodovku, jenom nemám jediný důvod proč bych to dělal Od automatu není cesty zpět ... 3 týdny jsem jezdil na automatech v USA a když jsem pak měl jet starým Volvem z Prahy domů, dělalo mi to velké potíže a bylo to velmi neobratné a zatěžující ... manuál už nikdy více
Kromě toho, tyto možnosti jsou volitelné a vypínatelné + tohle Volvo se dá přepnout i na manuální převodovku, jenom nemám jediný důvod proč bych to dělal Od automatu není cesty zpět ... 3 týdny jsem jezdil na automatech v USA a když jsem pak měl jet starým Volvem z Prahy domů, dělalo mi to velké potíže a bylo to velmi neobratné a zatěžující ... manuál už nikdy více
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Tohle se mi líbí a určitě po něčem podobném půjdu, protože už skoro 6 let jezdím bez tempomatu a je to otravné furt hlídat a lechtat plyn. Ono to člověku šetří hlavně nervy a jak píšeš Jižní spojka, tím je výstižně řečeno vše. Já jel dneska pro změnu z jižních Čech a někde cca 75 (!) km před Prahou už se tvořily kolony, jelo se krokem spojka plyn. Je to neskutečně únavné.Ivo píše: Má to neuvěřitelné vychytávky ... nejvíce fascinující je pro mě adaptivní tempomat, když ho člověk zadá, tak pak už se nemusí o nic starat (jako u obvyklého tempomatu, kdy auto před ním zpomalí nebo vjede do cesty, on musí zabrzdit, znovu pak dávat tempomat atd.) - tady se Volvo stará o vše samo, radar neomylně drží vzdálenost od auta před sebou (nebo toho které tam náhle vjede), pokud zabrzdí nebo zastaví, Volvo udělá to samé, když se rozjede, Volvo se též rozjede (a ještě je navíc možné určit si vzdálenost od toho vozidla). Je to neomylné (i když chvilku má člověk pnutí tomu nevěřit - třeba když se řítí k autu které právě vjelo do cesty ale Volvo neomylně přibrzdí ...) Takhle projet třeba jižní spojku je požitek - takový automatický pilot. Nebo kdekoliv jinde (ve městě, na dálnici). Já to všechno jen sleduju s nohama na podlaze a jen otočím volantem kam třeba
Kromě toho to má schopnost nezávisle na tempomatu zablokovat když je před ním překážka ve městě - chodec, cyklista, rychle zabrzdí auto atd. To jsme si schválně zkusili u nás na ulici - dal jsem na cestu krabici rozjel se a půl metru před ní auto samo prudce zastavilo ...
Další vychytávky jako třeba kontrola jízdy v pruzích, upozornění na vozidla ve slepém uhlu na obou stranách, stranové přední kamery (když člověk nevidí dobře věci napravo , nalevo ),
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
To je přesně ono: kolony, nekonečná brzda,spojka, plyn, popojíždění, zapomeneš, bud zůstaneš trčet (a houkají na tebe), nebo si nevšimneš a do někoho tukneš ... A takhle jen v pohodě sedíš a auto to dělá všechno spolehlivě za tebe, jinak je to strašně vyčerpávající ... Nebo někdo ti vjede z jiného pruhu do cesty, ty nemusíš stihnout zareagovat, systém ano. Nemluvě o chodcích, cyklistech atd. Ale myslím že do téhle míry to mají vychytané zatím jen u Volva ... Na příštích modelech to budou mít už i s automatickým otáčením volantu: https://www.media.volvocars.com/global/ ... eer-assist
A jdou ještě dál
Co je ale pro mě nepochopitelné, že na jedné straně vyvíjejí a aplikují tyhle absolutně futuristické vychytávky a vymoženosti, ale navigační systém mají stále silně předpotopní ... je ted trochu lepší než u mého staršího Volva, no ale pořád je každý Tomtom za 5 korun (nebo Navigon v mobilu) 100x lepší. Nechápu to ... že někoho neangažují kdo by jim vyvinul navigaci na stejné úrovni jako ty ostatní věci.
Já jsem si do auta dal ještě jejich systém Sensus Touch Connected kde je dotyková iGo navigace. Při předávání auta se ale ukázalo, že prodejce někde ztratil SD kartu s daty, slíbil že dopošle Tak musím používat tu Volvo navigaci ... čekám na to iGo jako na spasení, fakt bych nerad zase na okno lepil mobil s Navigonem Ta Volvo navigace je lehce frustrující ...
A jdou ještě dál
Co je ale pro mě nepochopitelné, že na jedné straně vyvíjejí a aplikují tyhle absolutně futuristické vychytávky a vymoženosti, ale navigační systém mají stále silně předpotopní ... je ted trochu lepší než u mého staršího Volva, no ale pořád je každý Tomtom za 5 korun (nebo Navigon v mobilu) 100x lepší. Nechápu to ... že někoho neangažují kdo by jim vyvinul navigaci na stejné úrovni jako ty ostatní věci.
Já jsem si do auta dal ještě jejich systém Sensus Touch Connected kde je dotyková iGo navigace. Při předávání auta se ale ukázalo, že prodejce někde ztratil SD kartu s daty, slíbil že dopošle Tak musím používat tu Volvo navigaci ... čekám na to iGo jako na spasení, fakt bych nerad zase na okno lepil mobil s Navigonem Ta Volvo navigace je lehce frustrující ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
tomuto nerozumiem .. vysvetli ..hombrefeo píše:pozor na to samopridavani plynu kdyz se blizite ma horizont!
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Asi abys nevzlétl do oblak ?
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ved to auto automaticky ubera plyn ked prichadzas na horizont .. nechapem , ako by si si mohol vliezt do oblak ..
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
lebo ty nevidis, co ta caka na horizontu a auto zasa nepozna, kde ten kopec konci, takze stale pridava...Pytkin píše:tomuto nerozumiem .. vysvetli ..hombrefeo píše:pozor na to samopridavani plynu kdyz se blizite ma horizont!
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Dobry system ma pripraveny BMW. Kamery + GPS + laser + ultrazvuk. Umí to předjíždět, rozeznává nejen značky ale i elektronické tabule.
http://www.autoforum.cz/technika/bmw-co ... podle-bmw/
http://www.autoforum.cz/technika/bmw-co ... podle-bmw/
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
hombrefeo : no ale s normalnym plynom to je predsa to iste .. tiez pribrzdis ..