Jinak obecně - je to skoro náboženská víra co je u toho volvo systému třeba
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Tak jasně že člověk nejede se zavázanýma očima nebo u toho nespím ... ale pokud je vidět prázdná dálnice na 2km , tak je to myslím ok
A v tom Německu to jiní svištěli ještě mnohem rychleji .. Jasně že tak nejedu pořád, ale když, tak je to s bezpečným přehledem.
Jinak obecně - je to skoro náboženská víra co je u toho volvo systému třeba
Mám ho zapnutý, valí se to na auto co je přede mnou a já tomu uvěřím, nechám nohy na podlaze a nakonec to vždycky velice v poklidu naprosto spolehlivě a ještě s odstupem přibrzdí ... někdy je víra na poslední chvíli menší a zabrzdím sám (i když samozřejmě zbytečně
A funguje to spolehlivě i na myškáče (hodně blbý zvyk v Německu mimochodem ... před někým se objeví nákladák a aby nemusel zpomalit vyjede do levého pruhu a nezajímá ho že musí kvůli němu zpomalit ten co zrovna jede tam ...)
Jinak obecně - je to skoro náboženská víra co je u toho volvo systému třeba
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
inak TOTO!! ked ste este v CZ mali "normalne" poznavacie znacky, tak tymto boli povestni na slovensku ludia s brnenskou poznavacou znackouivo píše:A funguje to spolehlivě i na myškáče (hodně blbý zvyk v Německu mimochodem ... před někým se objeví nákladák a aby nemusel zpomalit vyjede do levého pruhu a nezajímá ho že musí kvůli němu zpomalit ten co zrovna jede tam ...)
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Děje se to samozřejmě i u nás hodně ... a tohle je jedna z věcí co mě na dálnici štve skoro nejvíc ... prostě aby nemusel zpomalit, tak suverénně odbočí do levého pruhu bez ohledu na to že tam zrovna někdo jede podstatně rychleji .... neskutečné uvažování těch lidí v pravém pruhu ... za tohle bych pokutoval a bral body více než za většinu jiných věcí.
A další obvyklá roztomilost na dálnicích: nákladák jedoucí 90 km/h začne předjíždět nákladák jedoucí 89,9 km/h .... akce trvá 5 min, chvíli to vypadá že si povídají ... za nimi zpomalených 20 aut. Pak se nakonec před ten původí zařadí a zbytek cesty jedou zase těsně za sebou , jen si prohodili pořadí ... Strašně by mě vždycky zajímalo zeptat se toho člověka - co ho k tomu předjíždění vede ...
a jestli je si vědom že tím zpomalí půl dálnice a sám nic nezíská ...
A další obvyklá roztomilost na dálnicích: nákladák jedoucí 90 km/h začne předjíždět nákladák jedoucí 89,9 km/h .... akce trvá 5 min, chvíli to vypadá že si povídají ... za nimi zpomalených 20 aut. Pak se nakonec před ten původí zařadí a zbytek cesty jedou zase těsně za sebou , jen si prohodili pořadí ... Strašně by mě vždycky zajímalo zeptat se toho člověka - co ho k tomu předjíždění vede ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ivo: v prvnim pripade ano, ale jen v pripade, ze ridic v levem neni notoricky ridic v levem. levy pruh slouzi pro predjizdeni a kdokoliv se v nem zdrzuje dobu delsi, nez nezbytne nutnou k predjeti je dle meho soudu kokot a zpusobuje problemy vsem okolo sebe. na takovy lidi brat ohled je pro me pod caru. sam i kdyz valim, se radim vzdy do prava (kdyz se nebavim o naprosto rozflakane silnici ala d1). navic v pripade ze vidim, ze prede mnou jede pomerne slusne rychle auto a bude chtit brzo predjizdet, snazim se mu to co nejvic zprijemnit a necham ho predjet a az pak ho predjedu ja. obecne se snazim, aby se na silnici jelo dobre vsem, ne jen mne. az tohle bude obecnej trend, budeme v raji.
zatim je ale u nas situace takova, ze relativne velky procento lidi (bejvalo myslim jeste o kus vetsi) si vali v levym na svuj nastavenej tempomat a z vysoka sere na vsechny ostatni.
mauxovo socialni priblizovadla...


jaro, mergl se ti poved, musim se dostavit uz jen kvuli autum
zatim je ale u nas situace takova, ze relativne velky procento lidi (bejvalo myslim jeste o kus vetsi) si vali v levym na svuj nastavenej tempomat a z vysoka sere na vsechny ostatni.
mauxovo socialni priblizovadla...


jaro, mergl se ti poved, musim se dostavit uz jen kvuli autum
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
nehovoriac o tom , ze reakcny cas pocitaca bude vzdy lepsi , ako reakcny cas cloveka , co prave zaspaldendy píše:to su v celku jednoduche ulohy kde naozaj reakcny cas je najdolezitejsi a v tomto uz ma pocitac s kvalitnymi senzormi jasne pred clovekom navrch (uz len tym ze reakcnym casom u cloveka fyzicky nieje mozne podliest 120-100 ms .. 100ms znamena ze pri rychlost 100km/h prejdes 2.7 metra od momentu kym vedomie zaregistruje udalost, kym je mozog vobec schopny vydat prikaz ruke/nohe na reakciu)
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ale ved na ceskej dialnici sa inde ako v lavom pruhu jazdit neda .. nesnaz sa mi nahovorit , ze jazdis v pravom .. to moze len clovek , co nema vztah k svojmu autu .. resp. len ten CO HO NEMA RAD !!!biscuit píše:ivo: v prvnim pripade ano, ale jen v pripade, ze ridic v levem neni notoricky ridic v levem. levy pruh slouzi pro predjizdeni a kdokoliv se v nem zdrzuje dobu delsi, nez nezbytne nutnou k predjeti je dle meho soudu kokot a zpusobuje problemy vsem okolo sebe.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
velká tragédie
http://hradec.idnes.cz/smrt-divka-predm ... -zpravy_hv ale tady právě přicházejí do hry tyhle moderní systémy: volvo city safety (a myslím že podobně to mají i jiné špičkové značky) neomylně a natvrdo zablokuje a zastaví auto pokud mu do cesty vejde chodec, cyklista apod. (nebo auto před ním náhle zabrzdí) ... člověk za této situace většinou nemá šanci včas zareagovat ... je pravděpodobné že auto s tímto systémem by této tragédii mohlo zabránit .. ale musí to být hrůza, i pro tu řidičku, i když to asi vůbec není její vina

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
pytkin: my nemame jen jednu dalnici
na vetsine useku nasich dalnic neni jizda v pravem pruhu nijak zavadna. a to mam auta spise s tuzsim podvozkem. samozrejme jezdim tak jak pisu. to co pises ty, je jen vymluva. navic takto jezdi casto auta luxusni, ktera maji podvozek adaptabilni, takze daleko komfortnejsi nez ja. jak jsem psal, na d1 je to jiny kafe, ale i tam se da jezdit gentelmansky a ohleduplne, jen v trosku jinym rezimu.
ivo: je to smutny, ale nestesti se dejou. nebyl jsem tam, ale casto se da situace predvidat. tim nechci rict, ze ja bych tam treba tu holcicku ve stejny chvili nesrazil, kdybych tam jel. ale vim, ze jenom proto, ze davam pri jizde vetsinou pozor, uz nekolikrat jsem nekomu usetril bonus na povinnym ruceni, ci neprejel psa. nekdy se mi ty krizovy situace promitaj dopredu , kdyz vidimveci kolem sebe a pomaha mi to, ze jsem na ne pripravenej. ale treba kdyz se mi postavil do cesty naves, tak jsem byl sakra prekvapenej (takze zadny nadprirozeno se nekona
). reakcni doba desna, jeste to na danym povrchu extra dobre nebrzdilo (klouzal jsem se i s abs) a nez jsem do nakladaku dobrzdil, trvalo to snad pet vterin, kdy jsem se stacil zaprit, pomodlit trikrat zdravas a dvakrat otcenas a pak teprve jsem narazil
proto je prave vyhoda, kdyz s tou situaci clovek pocita, nez se stane - to pak reaguje s predstihem a mozna prave lepe nez kompjutr.
ivo: je to smutny, ale nestesti se dejou. nebyl jsem tam, ale casto se da situace predvidat. tim nechci rict, ze ja bych tam treba tu holcicku ve stejny chvili nesrazil, kdybych tam jel. ale vim, ze jenom proto, ze davam pri jizde vetsinou pozor, uz nekolikrat jsem nekomu usetril bonus na povinnym ruceni, ci neprejel psa. nekdy se mi ty krizovy situace promitaj dopredu , kdyz vidimveci kolem sebe a pomaha mi to, ze jsem na ne pripravenej. ale treba kdyz se mi postavil do cesty naves, tak jsem byl sakra prekvapenej (takze zadny nadprirozeno se nekona
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Biscuit - to je právě to, že tyto systémy zareagují 100x rychleji než člověk a ještě v poslední chvíli (a ještě to u toho předtím zařve a rozbliká se červeně na skle - už jako preventivní varování) řidič se sice může při tom samozabrzdění bouchnout hlavou do volantu, ale je to nic proti tragédii ... rychleji než kompjútr člověk nezareaguje zcela jistě ... a protože podobné situace se mohou stát velmi snadno, i když člověk jede v poklidu a s přehledem, tyhle last moment vychytávky jsou pro mě u auta to vůbec nejdůležitější ...
Pointa neočekávaných situací je právě v tom že s nimi člověk nepočítá ...
Pointa neočekávaných situací je právě v tom že s nimi člověk nepočítá ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ale jak rikam, kdyz ctes teren, spoustu veci vidis dopredu. kolikrat jedu za autem a tusim co ten clovek udela a taky se tak stane. snazim se ti jen rict, ze tohle pocitac neumi a neni na tom nic vedeckeho, jen soustredenost a pozornost. uznavam, ze me jezdeni proste bavi a rad se mu venuju naplno. ale tim vubec nechci nejak snizovat vyznam tech systemu - ani v nejmensim. na nich mi vadi jedina vec, ze kdyz nezafunguji, blby clovek se na ne jeste bude vymlouvat.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Nic proti aktivni bezpecnosti, az budou vsechna auta vybavena v zakladni vybave jako tve volvo, tak to bude urcite supr. Ale logika tveho uvazovvani je fakt zajimava. Pokutoval bys lidi, kteri dodrzuji pravidla a brani ti tim v jejich nedodrzovani, protoze ocekavaji ze je budes dodrzovat... V Nemecku sis mozna mohl vsimnout, ze to vyjizdeni do leveho pruhu vsichni v pohode respektujou. To ze jedes rychleji, nez je maximalni povolena nebo doporucena rychlost je jen a pouze tvuj problem a ty musis davat pozor jestli si to muzes dovolit a vcas to prizpusobit.Ivo píše:Děje se to samozřejmě i u nás hodně ... a tohle je jedna z věcí co mě na dálnici štve skoro nejvíc ... prostě aby nemusel zpomalit, tak suverénně odbočí do levého pruhu bez ohledu na to že tam zrovna někdo jede podstatně rychleji .... neskutečné uvažování těch lidí v pravém pruhu ... za tohle bych pokutoval a bral body více než za většinu jiných věcí.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Biscuit - buď si jistý nikdo nejede tak že všechno lážo plážo nechává na systémech a kašle na to ... to principiálně není možné (v rámci normální psychiky a pudu sebezáchovy) ... je jasné že základ je jízda adekvátní situaci a maximální pozornost. Ale fyzika je fyzika a když ti zpoza stromu vběhne během vteřiny někdo pod auto, tvůj lidský software zareaguje pozdě, resp. v rámci svých daných možností a limitů ... jiný software/hardware nesrovnatelně rychleji - a o tom to je ...
Amorph: v Německu převažují úseky dálnic kde není omezená rychlost, čili jet jakkoliv rychle není proti žádným pravidlům. Platí to i na našich dálnicích: jedeš 130, předjíždíš auto a další auto v pravém pruhu, které dojelo pomalu jedoucí nákladák ti vjede náhle do cesty, ty musíš dupnout na brzdu a ještě se vylekáš, sorry, tohle považuju docela za nezodpovědnou bláznivost, Pokud chci předjet, musím se nejdřív podívat, jestli v levém pruhu nic nejede ... a na tam prostě bezohledně vjet někomu do cesty ...
Amorph: v Německu převažují úseky dálnic kde není omezená rychlost, čili jet jakkoliv rychle není proti žádným pravidlům. Platí to i na našich dálnicích: jedeš 130, předjíždíš auto a další auto v pravém pruhu, které dojelo pomalu jedoucí nákladák ti vjede náhle do cesty, ty musíš dupnout na brzdu a ještě se vylekáš, sorry, tohle považuju docela za nezodpovědnou bláznivost, Pokud chci předjet, musím se nejdřív podívat, jestli v levém pruhu nic nejede ... a na tam prostě bezohledně vjet někomu do cesty ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
presne viem ivo o com hovoris a toto aj mna sere.. ako ja sam ked idem v pravom pruhu a dobehnem nejake pomaly iduce auto vzdy sa pozrem ci v lavom nejde niekto uz rozbehnuty vyrazne rychlejsie ako ja.. ak ide radsej na chvilu pribrzdim, pockam az prejde a az potom sa zaradim do prava.. nerobim inym co nechcem aby robili mne.. neriesim ci sa len teraz preradil do laveho alebo tak ide uz pol hodinu - je mi to fuk, to je jeho vec.. proste sa mu tam nevopcham lebo to pokladam za bezohladnost ... aspon mozem s kludnym svedomim stavnato nadavat blbcom ktori to robia
)))
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Ivo: no, nemas tak uplne pravdu s tema nemeckyma dalnicema: na přibližně jedné polovině délky není rychlost pro osobní vozy nikterak omezena, platí zde pouze všeobecné, avšak nezávazné doporučení, dodržovat dobrovolný limit 130 km/hod. Přibližně jedna třetina dálnic má pak trvající omezení rychlosti, zbytek se řídí hustotou dopravy a jinými faktory. - http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lni ... C4%9Bmecku
Co se tyce Cech, tak kdyz chci predjizdet a mam limit 130 a jedu treba 120, tak se podivam a kdyz 50m za mnou nevidm auto, tak neni duvod, proc bych nevybocil. A pokud ty v tu chvili jedes adekvatne provozu, tak nemas problem. Jak pise biscuit, mas jezdit vpravo pokud nepredjizdis, nebo neni soubezny souvisly provoz.
Co se tyce Cech, tak kdyz chci predjizdet a mam limit 130 a jedu treba 120, tak se podivam a kdyz 50m za mnou nevidm auto, tak neni duvod, proc bych nevybocil. A pokud ty v tu chvili jedes adekvatne provozu, tak nemas problem. Jak pise biscuit, mas jezdit vpravo pokud nepredjizdis, nebo neni soubezny souvisly provoz.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ivo: ohledne systemů. ja presne vim o cem jsou. a taky vim, o cem je muj system. jedu vecer lesem, kde je normalne 90, ale ja treba zpomalim na 50 (schvalne pisu extrem) a jedu tak, abych mel jistotu, ze az mi tam vbehne kanec, budu mit sanci zastavit (kdyz se mi nezjevi metr pred autem). spousta ostatnich ridicu, at uz vybavena lepsimi technologiemi v aute, nebo ne, kdyz me dojede, se mi povesi na kufr a v prvni mozne prilezitosti me predjede a bude si to hasit minimalne 90, ackoliv je viditelnost znacne omezena a prostredi rizikove. a presne to o cem pises ty mi potvrzuje moji teorii, ze lidem stoupa s technologiemi pocit nesmrtelnosti a pritom opomiji zakladni pravidla. to ze mas v aute nejaky system to neznamena, ze ted muzes jezdit jinak, protoze to za tebe system osefuje. to znamena, ze kdyz budes davat pozor jako bys daval v jakymkoliv jinym aute, system tvoji sanci na nehodu jeste snizi - proste vychytava tva potencionalne hlucha mista (neber to doslova, vim ze nejsi blbec).
dendy: modelova situace - jedes 140 tachometrovejch v pravym pruhu. dojizdis kamion, ktery jede do kopce 82 km/h (presne). kouknes se doleva do zrcatka a vidis auto, ktere je jeste dost daleko, ale je evidentni, ze to vali jako prase (skoro by se mi chtelo napsat jako ivo na bundesdalnici - ivo promine, je to jen priklad
). ty vis, ze kdyz das levej blinkr a zacnes predjizdet, auto v levym pruhu bude mit dost casu, aby upravilo rychlost a predficelo te pohodlne hned jak predjedete kamion. nijak vyrazne ho neomezis a uz vubec nezpusobis nebezpecnou situaci. o zmene smeru jizdy ho informujes jeste davno predtim, nez zacnes predjizdeci manevr. a ty mi chces rict, ze radeji zpomalis na 82 km/h a poslusne pockas, az si ono cune, ktery neumi jezdit na dalnici predjede vas oba, podradis si a zacnes dolovat z auta cerny saze, abys kamion nejak kultivovane predjel?
nemluvim o situaci, kdy ho muzes nechat proficet a nemusis nijak vyznamne zpomalovat, aby ses jal predjizdet nakladak az za tim, kterej tak pospicha... to je bezna slusnost a i vuci hulvatovi ji provadim taky. casto jim taky davam blinkrem najevo, ze se blizi cas, kdy bych chtel taky predjizdet a oni bud zrychli nebo zpomali (nekteri na to samozrejme serou, protoze tempomat a ty si vyliz prdel v tom pravym - to pak podrazuju ja a nechavam ho v tresku z prave prekroceneho mach1
)
dendy: modelova situace - jedes 140 tachometrovejch v pravym pruhu. dojizdis kamion, ktery jede do kopce 82 km/h (presne). kouknes se doleva do zrcatka a vidis auto, ktere je jeste dost daleko, ale je evidentni, ze to vali jako prase (skoro by se mi chtelo napsat jako ivo na bundesdalnici - ivo promine, je to jen priklad
nemluvim o situaci, kdy ho muzes nechat proficet a nemusis nijak vyznamne zpomalovat, aby ses jal predjizdet nakladak az za tim, kterej tak pospicha... to je bezna slusnost a i vuci hulvatovi ji provadim taky. casto jim taky davam blinkrem najevo, ze se blizi cas, kdy bych chtel taky predjizdet a oni bud zrychli nebo zpomali (nekteri na to samozrejme serou, protoze tempomat a ty si vyliz prdel v tom pravym - to pak podrazuju ja a nechavam ho v tresku z prave prekroceneho mach1




