
ja si myslim ze dolezite je aku ma auto spotrebu pri velkych rychlostiach( ked niekto chodi casto mimo mesta ), je vela aut ktory ked to vytnes uz len na 140 tak si mozu s vasou rodinou seriozne sadnut za stol a navecerat sa.. proste vir v nadrzi...
zas su auta ako AUDI, BMW ktore ked to vytnu tak maju 6-7 litrov pri 200km/h...
zas su auta ako AUDI, BMW ktore ked to vytnu tak maju 6-7 litrov pri 200km/h...
Take jsem casto sluzebne pouzival trivalcovou Fabii 1.2 HTP a to byla na dalnici hruza. Ten motor vubec netahne, musel se stale drzet ve vysokych otackach a diky tomu spotreba ve vyssich rychlostech dosahovala neuveritelnych cisel kolem 13l/100Km.
Naproti tomu 1.4 TDI je velmi zajimavy motor na dalnici. Ma poradny zatah, klasicky nizkou spotrebu pod 6 litru/100km a do 130km/h ma velmi slusny vykon. Pri vyssi rychlosti uz je znat ta absence objemu a tolik netahne.
Naproti tomu 1.4 TDI je velmi zajimavy motor na dalnici. Ma poradny zatah, klasicky nizkou spotrebu pod 6 litru/100km a do 130km/h ma velmi slusny vykon. Pri vyssi rychlosti uz je znat ta absence objemu a tolik netahne.
Turbodiesely jsou obecne vynikajici na dalnici, mene uz do mestskeho provozu. Maji nekultivovany chod (ala traktor), vyssi naklady na udrzbu (plati zvlast pro ojetiny) a tak se vyplati pri rocnim najezdu presahujicim 20000km. Pro ekologicky smyslejici jedince jeste pridam vyssi znecistovani zivotniho prostredi.
A kdyz se vysype turbo, tak to je minimalne za 20000Kc
Takze tyhle motory spis preferuji firmy pro sluzebni auta s vysokym rocnim najezdem, kde po ctyrletem leasingu se jich hned zbavi.
A kdyz se vysype turbo, tak to je minimalne za 20000Kc

Takze tyhle motory spis preferuji firmy pro sluzebni auta s vysokym rocnim najezdem, kde po ctyrletem leasingu se jich hned zbavi.
Jenze nejde srovnavat benzinak s preplnovanym ropakem. Ty jsou velmi usporne a maji vykon. Je zajimave, ze je mi na spotrebu jedno jestli jedu 130 nebo 180, kdyz to roztahnu, uz se jenom udrzuje. Dalsi vyznamny faktor jsou kola, siroke nizkoprofily si vezmou pri stejnem tempu o litr,litr a pul vic. Plus, a to velmi vyznamne je ucinnost brzd, nedavno jsem to zkousel na mokre vozovce ze 70 natvrdo zaslapnout a na zimnich 15" brzdna draha na nulu cca 12m. Coz mi prijde jako velmi dobry vysledek, protoze na tuto vzdalenost mam zpravidla vzdy rozhled.
hm tak AUDI by som nehadzal do jedneho vreca sa autami .. su bezne auta, ci uz drahsie alebo lacnejsie, a potom je special kategoria dopravnych prostriedkov "AUDI", to je kategoria sama o sebe.. specialne Q7 ...EXCOM píše: zas su auta ako AUDI, BMW ktore ked to vytnu tak maju 6-7 litrov pri 200km/h...


Nové téma je výborný nápad;-)
Takže taky něco do mlýna: Teď jezdím Nissan Qashqai s renaultím motorem 1.5 dci, v číslech 78kW kontra 1400 kg hmotnost, pneu 16x215 a za půl roku, resp 25t. km, mám spotřebu 5.8 l nafty, což je imho skvělé (1/2 dálnice, zbytek město a mimoměsto) - viz http://moje.auto.cz/xtalker/qq.html . Předtím jsem měl Renault Scenic 2 1.9 dci, 88kW/1515kg, pneu 16x205 a jezdilo to kolem sedmi litrů - stejný nájezd a podmínky jako qashqai. Předchozí vůz byla Oktávka kombi, 1.9 tdi 81kW... a s tou se dalo jet za 5.5 l dlouhodobý průměr. Ale byla to jenom norma Euro 2. Obě dci-čka jsou Euro 4.
Osobně mám občas nutkání přesednout do nějakýho vysokootáčkovýho benzínu, než jsem koupil Nissan, tak jsem zkoušel Clio Sport 2.0 - 200HP bez turba, to byla vynikající hračka, zároveň i vhodná na běžný ježdění, což nemůžu moc říct o stejně výkonným, ale mnohem tvrdším Civicu TypeR;-) Ovšem obávám se, že přístě praktičnost půjde stranou úplně a skončím nějak takhle. Asi krize středního věku;-)
Takže taky něco do mlýna: Teď jezdím Nissan Qashqai s renaultím motorem 1.5 dci, v číslech 78kW kontra 1400 kg hmotnost, pneu 16x215 a za půl roku, resp 25t. km, mám spotřebu 5.8 l nafty, což je imho skvělé (1/2 dálnice, zbytek město a mimoměsto) - viz http://moje.auto.cz/xtalker/qq.html . Předtím jsem měl Renault Scenic 2 1.9 dci, 88kW/1515kg, pneu 16x205 a jezdilo to kolem sedmi litrů - stejný nájezd a podmínky jako qashqai. Předchozí vůz byla Oktávka kombi, 1.9 tdi 81kW... a s tou se dalo jet za 5.5 l dlouhodobý průměr. Ale byla to jenom norma Euro 2. Obě dci-čka jsou Euro 4.
Osobně mám občas nutkání přesednout do nějakýho vysokootáčkovýho benzínu, než jsem koupil Nissan, tak jsem zkoušel Clio Sport 2.0 - 200HP bez turba, to byla vynikající hračka, zároveň i vhodná na běžný ježdění, což nemůžu moc říct o stejně výkonným, ale mnohem tvrdším Civicu TypeR;-) Ovšem obávám se, že přístě praktičnost půjde stranou úplně a skončím nějak takhle. Asi krize středního věku;-)
zas to netreba silytdendy píše:audi medzi autami je ako access medzi vyrobcami VA synthov

Q7 je urcite fajnove auto, ale v tomto smere sa mi TOUAREG zda byt sympatickejsi... aj ked ani to neni moje auto ktore by som musel vychvalovat

Naposledy upravil(a) EXCOM dne 11 úno 2008 21:22, celkem upraveno 3 x.
Nedavno jsem se svezl kratce po sobe ve dvou SUV a muzu rict, ze to je parada: Obrovsky prostor kolem sebe v kabine, clovek sedi o pul metru vyse, nez vsichni ostatni na silnici a ma vynikajici prehled o situaci na vozovce, motoricky jsou to hrozne silne vozy, vybava je dost nadstandardni, atd. Samozrejme ze to svadi k tomu chovat se jako "buh" na silnici: "Vsichni ostatni uhnete, ted jede king!"
Hned jsem se zacal poohlizet po tom, za kolik se da sehnat slusna ojetina, ale nejde to pod 500 000Kc, takze jsem toho zase nechal.
Konkretne Q7 je ojete tak za 1,5Mil. Kc.
Hned jsem se zacal poohlizet po tom, za kolik se da sehnat slusna ojetina, ale nejde to pod 500 000Kc, takze jsem toho zase nechal.
Konkretne Q7 je ojete tak za 1,5Mil. Kc.