Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
trosku rozdil
185/65/14 
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Dnes jsem musel pár km převézt Hyundai i20 a ještě nabrat benzín - a šlo mi to jako bych byl na druhé lekci v autoškole
Neuvěřitelné jak si člověk zvykne a reflexy se pevně ustálí (po 8 měsících jezdění s automatickou převodovkou). Nastartoval jsem při zmáčknuté brzdě, rozjížděl se nadvakrát ... většinu cesty jel na dvojku, před křižovatkami pouze zmáčkl brzdu - s příslušnými efekty atd
) Funguje to ale i naopak - když jsem v USA sedl v červnu do auta s automatickou převodovkou tak jsem často brzdil tak že jsem nejdřív naplno zmáčknul spojku (což byla brzda
Ten Hyundai není špatný, ale proti Volvu jde volant pěkně ztuha (i když je Volvo 2x těžší) a podvozek styl žebřiňák
(Volvo jen tak "pluje")
Ten Hyundai není špatný, ale proti Volvu jde volant pěkně ztuha (i když je Volvo 2x těžší) a podvozek styl žebřiňák
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Ono Volvo je ina trieda
hrkalka Huindai je niekde inde. Ad ta prevodovka, mne je to fuk
sadnem a idem.
235/18 na zimu je trochu vela, nie?
na zimu tensie, na snehu - kasi lepsie drzia tensie gumy ako hrube.
Mam VW Passat, 4x4 ale na zimu vzdy 185/65/15 a leto 225/45/17. Aj ked je pravdou ze na maloktore nove auta vyssej strednej triedy je este moznost dat 15-16 palcove.
235/18 na zimu je trochu vela, nie?
Mam VW Passat, 4x4 ale na zimu vzdy 185/65/15 a leto 225/45/17. Aj ked je pravdou ze na maloktore nove auta vyssej strednej triedy je este moznost dat 15-16 palcove.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
do snehu a do piesku tenke gumy, tie siroke su iba pekne...tomy45 píše:Ono Volvo je ina triedahrkalka Huindai je niekde inde. Ad ta prevodovka, mne je to fuk
sadnem a idem.
235/18 na zimu je trochu vela, nie?na zimu tensie, na snehu - kasi lepsie drzia tensie gumy ako hrube.
Mam VW Passat, 4x4 ale na zimu vzdy 185/65/15 a leto 225/45/17. Aj ked je pravdou ze na maloktore nove auta vyssej strednej triedy je este moznost dat 15-16 palcove.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
No nejni sníh jako sníh - při určitých podmínkách jsou výhodnější užší a při jiných zase širší gumy.
P.
P.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
tie siroke maju vyznam iba na mekkom podlozi (a velkej homtnosti), co ujazdeny snieh uz nieje...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Takže by je chtělo mít přepínací
podle typu momentální situace ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
No rek bych, ze pokud chces byt pripravenej na hlubsi snih, tak spis stredni nebo uzsi. Jinak zimni rallye se jezdi na ultratenkejch.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Tak ono zase - jak často jezdíme v opravdu hlubokém sněhu ? Skoro vůbec ... většinou v klasické břečce, nebo na nasněžené odhrnuté cestě ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
tak ja jen, ze na minule strance jsi daval nejake foto a psal jsi neco o zimnich pneu... Ale rozhodni si to jak chces;)
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Však ano ... ale zima u nás na cestách většinou neznamená metr sněhu, obvykle se auta potýkají s břečkou, zasněženou nebo lehce zledovatělou cestou apod. A jak se ukazuje různé zimní pneumatiky se chovají různě (při stejných velikostech) - a to jsem zminoval (chování Nokian WR vs Dunlop 4D) ... Ale hlavně - u těchto aut jsou parametry kol i pneumatik tak nějak dané a předepsané (i v technickém průkazu), takže asi možná lepší doporučení výrobce brát do úvahy ? Kromě toho třeba XC70 má přes 2 tuny, takže asi ta velikost kol a pneumatik má svoje opodstatění ...
Existují i naprosto specializované pneu do zimy, ledu a sněhu (Dunlop Grandtrek apod), ale ty už pak většinou nejsou ideální na svitění po německých dálnicích + jsou strašně hlučné. Takže nezbývá než kompromis
U předchozího Volva jsem měl zimní o něco užší (215 vs 205) a byl to vždycky strašný opruz řešit při výměně kol i výměnu rezervy (která musela být stejného rozměru aby se nepoškodily systémy auta).
Existují i naprosto specializované pneu do zimy, ledu a sněhu (Dunlop Grandtrek apod), ale ty už pak většinou nejsou ideální na svitění po německých dálnicích + jsou strašně hlučné. Takže nezbývá než kompromis
U předchozího Volva jsem měl zimní o něco užší (215 vs 205) a byl to vždycky strašný opruz řešit při výměně kol i výměnu rezervy (která musela být stejného rozměru aby se nepoškodily systémy auta).
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
K doporučení - co není v TP, tak není povoleno. Takže bych se k tomu jako k "doporučení" nestavěl
a hlavně na to nereagujte ve smyslu "proč bych si tam nemoh dát ty o palec větší disky s nižším profilem pneu, byť to to není v TP zapsáno?"...
P.
P.




