- ReaktoplazmAR
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 04 srp 2008 14:25
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ja si na nizky profil tiež nepotrpim.. 55 a a radšej aj viac presne ako píšeš, mne sa aj naoko viac páči "balon" než nizky profil, ale konkretne tieto kolá presne tento motív sa mi dávno lúbili a zhodou okolností sa mi ich podarilo kúpit velmi lacno a nechcel som zvačšovat priemer, aj ked 55 by sa mi tam vošlo..
okrem toho tým autom chodí 99% len žena do roboty o 2 dediny dalej..
ta moja to tiež dala o obrubnik ale išiel som tade a dá sa povedat že provizorne značenie a frezovanie cesty ktoré tam zrovna robia k tomu dost zvádza a podla toho ako ten obrubnik vyzeral nebola určite prvá..
okrem toho tým autom chodí 99% len žena do roboty o 2 dediny dalej..
ta moja to tiež dala o obrubnik ale išiel som tade a dá sa povedat že provizorne značenie a frezovanie cesty ktoré tam zrovna robia k tomu dost zvádza a podla toho ako ten obrubnik vyzeral nebola určite prvá..
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Kdyby to někoho zajímalo, pojezdil jsem si ted trochu v nové mohutně oslavované XC90 a napsal jsem pár dojmů na naše Volvo fórum. Když všechno dobře půjde, mohl by možná v lednu/únoru být opožděný Ježíšek
Tak jsem si před pár dny na 2 hodiny XC90 půjčil a vyzkoušel jak to jen šlo (na běžné cestě, na dálnici i trošku na polní cestě + všechny ty high end ptákovinky). Řeknu rovnou výsledek - jdu do toho Zdůvodňuju si to pro sebe oficiálně tím že to má o něco větší kufr než XC70 (který ho už ale sama má obrovský) + ještě dutina pod ním v případě 5 místné verze. Vozím s sebou na semináře a koncerty obrovské množství hudebních nástrojů, kterých stále přibývá, takže prostor je základ (i včetně té největší Thule rakve). To je oficiální důvod (abych to před sebou okecal a zdůvodnil), neoficiální a převažující je ten že je to krásná hračička (to už je i XC70, ale tohle je ještě pro větší kluky
Je jasné že se ted nebudu pokoušet o nějakou odbornou objektivní recenzi (kterých je už všude mraky), ale jen o mé subjektivní srovnání s mou dosavadní úžasnou XC70
XC70 je veliké auto (větší než V70, kterou jsem měl předtím 5 let), ale XC90 je obrovské auto. Vysoké skoro jako já (178 cm) a mohutné ze všech stran. Hned jsem si u Českých Drah ověřil, že i tak vysoké auto se vejde na autovlak, protože už 10 let minimálně 2x ročně jezdím pracovně do Košic (vždy autovlakem) a nejsem masochista abych to řídil po cestě (dokud konečně nepostaví dálnici Žilina - Košice). Prý jo (až do 2 m - sice za 1000,- navíc od 160 cm, ale ok . Takže tohle jsem si mohl odfajfknout ..
Pocit po nasednutí je impozantní - jednak je to příjemně vysoko a jednak krásně pohodlná sedadla, asi ještě o malounko propracovanější než u XC70 (ale i tam je to super) - a to jsem si ještě přiobjednal masážní opěradlo Zkoušené auto bylo verze Inscription s bezklíčovým odemykáním, což je fajn. Startování probíhá otočením knoflíku u řadící páky. Chod motoru (D5) je celkem kultivovaný, podobný jako u XC70, ale při akceleracích bych řekl podstatně tišší (s tím že pro mě je ideál auto s hlukem 0 dB Maximální výkon D5 verze je 225 k (což je o 5k méně než má XC70 Polestar, která je zároveň i o nějaký ten metrák lehčí). Bylo to trošinku znát (a jistě se do toho promítalo i to, že předváděcí auto mělo najeto cca 2000 km takže ještě údajně nejelo na plný výkon). Při běžném jízdním režimu byla živost a síla srovnatelná s XC70, když jsem přepnul do dynamického režimu, nemělo to ten drive a sílu jako když šťouchnu do řadící páky u XC70 a přepnu do sportovního režimu a stane se z toho malé Ferrari Věřím že ohlášený Polestar pro XC90 a větší zaběhnutí motoru se k tomu přiblíží, zatím v tomto moje XC70 vítězí ...
A teď ty ptákovinky: má to pořádný dotykový displej a (věřím že) konečně i pořádnou navigaci. Co je ovšem geniální, je ten "head up" displej nebo jak se to jmenuje. Na údaje o rychlosti, značkách, pokyny navigace atd. nemusím koukat na displeji u volantu, ale vidím je hned přímo před sebou daleko na cestě přesně tam, kam se dívám ... tohle je super. Ovšem je za to daň - nelze mít v tom případě vyhřívané přední okno ... hmmm ...
Adaptivní tempomat mi přijde ovládáním jednodušší na XC70, ale jak říká Murphy: "když selžou všechny pokusy, přečtěte si návod" Je tam navíc ještě možnost omezit rychlost atd.
Intellisafe systémy jsou ještě o generaci pokročilejší než u XC70 a neuvěřitelným způsobem mapují vše a všechny kolem a jsou připraveny ve zlomku vteřiny zareagovat (u mé XC70 mě už asi 3x ve městě zachránily před políbením nečekaně brzdícího auta přede mnou).
Co je opravdová lahůdka je 360 stupňů parkovací kamera: člověk vidí auto z ptačí perspektivy s podrobným okolím ze všech stran, to je opravdu skvělé a maximálně přehledné.
Skoro všechno se tady ovládá na velmi pružném a citlivém dotykovém displeji, který se rychle přepíná do potřebných módů. Ale i tak si nemůžu pomoct a přemýšlím jestli není jednodušší otočit knofllík a snížit rychlost ventilátoru nebo teplotu, než hrabat za tím účelem po displeji ... ale co už ...
Zvukový systém byl ve zkoušeném autě high performance (čili takový jaký mám v XC70) a znělo to podobně skvěle. Jasně, je tu ještě Bower Wilkins Premium Sound (za 90 k navíc), ten si vyzkouším ve středu, doufám že to nebude radikálně lepší ... říkám si ale že až tolik zase hudbu v autě hudbu neposlouchám (spíš mluvené slovo) a na špičkový poslech mám svoje studio ... tak uvidíme
Otvírání kufru pohybem nohy + dálkově i zavírání je dobrá sranda ... Kufr jsem si proměřil, XC90 ho má asi o 10 cm delší, šířka je podobná jako u XC70 a celkově je asi o 10 cm vyšší. Plus XC90 má navíc pěknou dutinu pod dnem kufru (místo 3. řady sedadel, kterou nechci).
Toto auto mělo vzduchový podvozek (tj. možnost zvyšovat/snižovat o pár cm). Zvláštní je že jsem se dozvěděl, že tento typ podvozku (kromě toho že stojí 70k navíc) je ve skutečnosti o něco tvrdší než běžný podvozek (dávají tam trochu tvrdší pérování). Ta informace mě potěšila, protože vzduchový podvozek mi přijde zbytečný a opravdu jsem měl dojem že nerovnosti cítím pod zadkem o něco málo víc než u své XC70. Snad ten běžný nevzduchový podvozek bude srovnatelný ... Taky si snad ve středu vyzkouším
Obrovské panoramatické střešní okno je příjemné (když nesvítí slunce). Zatmavená zadní skla jsou poctivě temná, takže dovnitř nejde skoro vůbec vidět (a to se mi líbí). Uvažuju i o laminovaných sklech, která by kromě jiného měla snížit i hluk zvenčí.
Přídavné topení s dálkovým ovládání za astronomickou cenu nechci ... nemluvě o tom že pokud se klima bude takhle vyvíjet, bude víc třeba spíš automatické předchlazení a ne vyhřívaný, ale chlazený volant Ale to prý ještě nemají.
Jo - a je tu taky parkovací asistent pro zaparkování a vyjíždění z těsnějších prostor. Ale i tady se zatím odvolávám na pana Murphyho, zatím mi přišlo, že manuálně zaparkuju mnohem snadněji
Trošku jsem to zkusil i na polní cestě ... má to o něco vyšší podvozek než XC70 ... ale je pravda že s takovým autem se člověk do toho terénu spíš trochu bojí, aby mu něco neudělal Zajímavé že světlá výška podvozku je jen o 2,8 cm vyšší než u XC70
Takže zatím asi tak, ve středu se půjdu mrknout na pískovou metalízu (moje asi vybraná barva - černá neeee ! ) + si poslechnout rozdíl mezi High performance a Premium Sound. Pak uvidíme
Takže zatím tak
A tady obě porovnávaná autíčka pěkně vedle sebe
Tak jsem si před pár dny na 2 hodiny XC90 půjčil a vyzkoušel jak to jen šlo (na běžné cestě, na dálnici i trošku na polní cestě + všechny ty high end ptákovinky). Řeknu rovnou výsledek - jdu do toho Zdůvodňuju si to pro sebe oficiálně tím že to má o něco větší kufr než XC70 (který ho už ale sama má obrovský) + ještě dutina pod ním v případě 5 místné verze. Vozím s sebou na semináře a koncerty obrovské množství hudebních nástrojů, kterých stále přibývá, takže prostor je základ (i včetně té největší Thule rakve). To je oficiální důvod (abych to před sebou okecal a zdůvodnil), neoficiální a převažující je ten že je to krásná hračička (to už je i XC70, ale tohle je ještě pro větší kluky
Je jasné že se ted nebudu pokoušet o nějakou odbornou objektivní recenzi (kterých je už všude mraky), ale jen o mé subjektivní srovnání s mou dosavadní úžasnou XC70
XC70 je veliké auto (větší než V70, kterou jsem měl předtím 5 let), ale XC90 je obrovské auto. Vysoké skoro jako já (178 cm) a mohutné ze všech stran. Hned jsem si u Českých Drah ověřil, že i tak vysoké auto se vejde na autovlak, protože už 10 let minimálně 2x ročně jezdím pracovně do Košic (vždy autovlakem) a nejsem masochista abych to řídil po cestě (dokud konečně nepostaví dálnici Žilina - Košice). Prý jo (až do 2 m - sice za 1000,- navíc od 160 cm, ale ok . Takže tohle jsem si mohl odfajfknout ..
Pocit po nasednutí je impozantní - jednak je to příjemně vysoko a jednak krásně pohodlná sedadla, asi ještě o malounko propracovanější než u XC70 (ale i tam je to super) - a to jsem si ještě přiobjednal masážní opěradlo Zkoušené auto bylo verze Inscription s bezklíčovým odemykáním, což je fajn. Startování probíhá otočením knoflíku u řadící páky. Chod motoru (D5) je celkem kultivovaný, podobný jako u XC70, ale při akceleracích bych řekl podstatně tišší (s tím že pro mě je ideál auto s hlukem 0 dB Maximální výkon D5 verze je 225 k (což je o 5k méně než má XC70 Polestar, která je zároveň i o nějaký ten metrák lehčí). Bylo to trošinku znát (a jistě se do toho promítalo i to, že předváděcí auto mělo najeto cca 2000 km takže ještě údajně nejelo na plný výkon). Při běžném jízdním režimu byla živost a síla srovnatelná s XC70, když jsem přepnul do dynamického režimu, nemělo to ten drive a sílu jako když šťouchnu do řadící páky u XC70 a přepnu do sportovního režimu a stane se z toho malé Ferrari Věřím že ohlášený Polestar pro XC90 a větší zaběhnutí motoru se k tomu přiblíží, zatím v tomto moje XC70 vítězí ...
A teď ty ptákovinky: má to pořádný dotykový displej a (věřím že) konečně i pořádnou navigaci. Co je ovšem geniální, je ten "head up" displej nebo jak se to jmenuje. Na údaje o rychlosti, značkách, pokyny navigace atd. nemusím koukat na displeji u volantu, ale vidím je hned přímo před sebou daleko na cestě přesně tam, kam se dívám ... tohle je super. Ovšem je za to daň - nelze mít v tom případě vyhřívané přední okno ... hmmm ...
Adaptivní tempomat mi přijde ovládáním jednodušší na XC70, ale jak říká Murphy: "když selžou všechny pokusy, přečtěte si návod" Je tam navíc ještě možnost omezit rychlost atd.
Intellisafe systémy jsou ještě o generaci pokročilejší než u XC70 a neuvěřitelným způsobem mapují vše a všechny kolem a jsou připraveny ve zlomku vteřiny zareagovat (u mé XC70 mě už asi 3x ve městě zachránily před políbením nečekaně brzdícího auta přede mnou).
Co je opravdová lahůdka je 360 stupňů parkovací kamera: člověk vidí auto z ptačí perspektivy s podrobným okolím ze všech stran, to je opravdu skvělé a maximálně přehledné.
Skoro všechno se tady ovládá na velmi pružném a citlivém dotykovém displeji, který se rychle přepíná do potřebných módů. Ale i tak si nemůžu pomoct a přemýšlím jestli není jednodušší otočit knofllík a snížit rychlost ventilátoru nebo teplotu, než hrabat za tím účelem po displeji ... ale co už ...
Zvukový systém byl ve zkoušeném autě high performance (čili takový jaký mám v XC70) a znělo to podobně skvěle. Jasně, je tu ještě Bower Wilkins Premium Sound (za 90 k navíc), ten si vyzkouším ve středu, doufám že to nebude radikálně lepší ... říkám si ale že až tolik zase hudbu v autě hudbu neposlouchám (spíš mluvené slovo) a na špičkový poslech mám svoje studio ... tak uvidíme
Otvírání kufru pohybem nohy + dálkově i zavírání je dobrá sranda ... Kufr jsem si proměřil, XC90 ho má asi o 10 cm delší, šířka je podobná jako u XC70 a celkově je asi o 10 cm vyšší. Plus XC90 má navíc pěknou dutinu pod dnem kufru (místo 3. řady sedadel, kterou nechci).
Toto auto mělo vzduchový podvozek (tj. možnost zvyšovat/snižovat o pár cm). Zvláštní je že jsem se dozvěděl, že tento typ podvozku (kromě toho že stojí 70k navíc) je ve skutečnosti o něco tvrdší než běžný podvozek (dávají tam trochu tvrdší pérování). Ta informace mě potěšila, protože vzduchový podvozek mi přijde zbytečný a opravdu jsem měl dojem že nerovnosti cítím pod zadkem o něco málo víc než u své XC70. Snad ten běžný nevzduchový podvozek bude srovnatelný ... Taky si snad ve středu vyzkouším
Obrovské panoramatické střešní okno je příjemné (když nesvítí slunce). Zatmavená zadní skla jsou poctivě temná, takže dovnitř nejde skoro vůbec vidět (a to se mi líbí). Uvažuju i o laminovaných sklech, která by kromě jiného měla snížit i hluk zvenčí.
Přídavné topení s dálkovým ovládání za astronomickou cenu nechci ... nemluvě o tom že pokud se klima bude takhle vyvíjet, bude víc třeba spíš automatické předchlazení a ne vyhřívaný, ale chlazený volant Ale to prý ještě nemají.
Jo - a je tu taky parkovací asistent pro zaparkování a vyjíždění z těsnějších prostor. Ale i tady se zatím odvolávám na pana Murphyho, zatím mi přišlo, že manuálně zaparkuju mnohem snadněji
Trošku jsem to zkusil i na polní cestě ... má to o něco vyšší podvozek než XC70 ... ale je pravda že s takovým autem se člověk do toho terénu spíš trochu bojí, aby mu něco neudělal Zajímavé že světlá výška podvozku je jen o 2,8 cm vyšší než u XC70
Takže zatím asi tak, ve středu se půjdu mrknout na pískovou metalízu (moje asi vybraná barva - černá neeee ! ) + si poslechnout rozdíl mezi High performance a Premium Sound. Pak uvidíme
Takže zatím tak
A tady obě porovnávaná autíčka pěkně vedle sebe
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
len moj subjektivny pocit z fotiek : ta predna maska je hrozna .. mam pocit ze designovo to ide k horsiemu ..
kolko ta to auto cca vide ?
kolko ta to auto cca vide ?
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Záleží na výbavě ... principiálně o něco levněji než srovnatelná BMW nebo Audi ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
mne sa praveze predok tej 90-tky paci, na 70-tka vyzera nudne ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
A co Model X, Ivo? Nelaka?
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Co to je model X ?
Jinak z těch barev mě asi nejvíc láká písková metalíza. Bílá barva mi přijde moc "plain", černou nechci ...
Jinak z těch barev mě asi nejvíc láká písková metalíza. Bílá barva mi přijde moc "plain", černou nechci ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Tesla Model X
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
mne prijde ta 70 sice trochu usedla, ale bez excesu, celkem sympaticka a zkratka Volvo. Ta 90 podle me trpi vyraznym "macho" efektem.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Pro mě není primární vzhled, ale praktické vlastnosti. Ale ta XC90 se mi i tak docela líbí - živě hlavně vypadá mnohem lépe než na fotkách.
Co se týče Tesly X - to by bylo super na lokální pojíždky, ale na daleké cesty tady nepoužitelné (nabíjení). V Tesle jsem loni jel, je to skvělé ...
Co se týče Tesly X - to by bylo super na lokální pojíždky, ale na daleké cesty tady nepoužitelné (nabíjení). V Tesle jsem loni jel, je to skvělé ...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ivo preboha len tu farbu nie .. auta s takouto farbou zo zenou volame ze "pussycar"
preco nechces ciernu ? podla mna takemuto autu ta cierna moc sekne, dava punc solidnosti, luxusnosti..
este v modrej vyzera celkom slusne.. hlavne v tej farbe nevidis len tak XC90 na ceste...
preco nechces ciernu ? podla mna takemuto autu ta cierna moc sekne, dava punc solidnosti, luxusnosti..
este v modrej vyzera celkom slusne.. hlavne v tej farbe nevidis len tak XC90 na ceste...
jo inak ivo vazne !! keby som mal rozpocet ako mas zrejme ty, nevaham a idem do Tesla Xthovt píše:Tesla Model X
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Černá je temná, mafiánská, škaredá Pro mě jakákoliv barva kromě černé ... Písková béžová metalíza se mi líbí asi nejvíc, zítra ji uvidím live ... (obrázky zkreslují) nebo bílá ... Modrá, červená, zelená atd - to mi přijde trošku barvotiskové
Tesla je tady naprosto nepoužitelná, kromě pojížděk do okruhu 100 km ... A nevím jak je na tom s kufrem
Tesla je tady naprosto nepoužitelná, kromě pojížděk do okruhu 100 km ... A nevím jak je na tom s kufrem
- ReaktoplazmAR
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 04 srp 2008 14:25
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
predok sa mi podobá na Q7 alebo SantaFe. zozadu je to stále Volvo
krasne auto
krasne auto
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ano svetla su oslahnute od audi co ale neni vyslovene na skodu .. inak ta modra neni nahodou matna ?? na tej fotke to tak vyzera .. uplne zerem matnu v poslednej dobe )
kazdopadne ivo tuto kupu ti schvalujem bez ohladu na farbu .. a tisko zavidim (samozrejme v dobrom)
kazdopadne ivo tuto kupu ti schvalujem bez ohladu na farbu .. a tisko zavidim (samozrejme v dobrom)
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
naprosto souhlasim. podle me je to dokonce nevkusnej kyc plne vystihujici podstatu vrcholu doby konzumni. + pozlatko jak u auta z jine cenove kategorie (nizsi, samozrejme). myslim, ze takovato draha auta, maji byt predevsim sama sebou - tedy proste poradnymi auty. nechapu, ze to ivovi, duchovne zalozenemu, nevadiAmorph píše:mne prijde ta 70 sice trochu usedla, ale bez excesu, celkem sympaticka a zkratka Volvo. Ta 90 podle me trpi vyraznym "macho" efektem.