no, na x3-jkach starsich ako 4 roky zvykne obcas odchadzat prevodovka (automat) - tu mame vymenenu pred 3-4 mesiacmi (este povodny majitel) plus vpredu xdrive pravy aj lavy je vymeneny uz .. ale male sa mi teda nezda ani pre rodinu, uplne v pohode miesta je tam imho az az dost ...fova píše:To je X3, Dendy, ze?
Tyhle starsi modely se mi docela libi.
Jen je to pro rodinu s detmi dost male. To by spis chtelo X5.
A take musis chytit zanovni kousek, aby nebyl mechanicky odpraveny. Diky vyssi celkove hmotnosti u SUV-ecek pry dily mechanicky odchazi drive, takze cokoliv starsi 5-ti let muze byt riskantni koupe.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Excome, ja mam benzin a ty turbo diesel. Nemuzes srovnavat spotrebu, protoze to jsou uplne odlisne svety.
Turbo diesel bude mit vzdy nizsi spotrebu nez benzin, ale za cenu vyssich tlaku, slozitejsi konstrukce motoru a vyssich provoznich nakladu.
Kolega ma na dvoulitrovem benzinovem Subaru Forester take 11l/100km.
Jinak ten muj motor ma 150 koni, takze slaby rozhodne neni
Turbo diesel bude mit vzdy nizsi spotrebu nez benzin, ale za cenu vyssich tlaku, slozitejsi konstrukce motoru a vyssich provoznich nakladu.
Kolega ma na dvoulitrovem benzinovem Subaru Forester take 11l/100km.
Jinak ten muj motor ma 150 koni, takze slaby rozhodne neni

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
mě to papá málo Liberec Praha 100km/h 3,8l nafty OCTAVIA 1.9 TDI 66kW
a má za sebou 240000km 


Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Timhle stylem jizdy ale budes mit za chvili u toho TDI motor plny usazenin karbonu.
TDI neni motor staveny na permanentni provoz pri nizkych otackach a jednou za cas ho musis poradne prohnat.
TDI neni motor staveny na permanentni provoz pri nizkych otackach a jednou za cas ho musis poradne prohnat.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
povedal by som , ze ked uz na nom najazdil 240.000 km , tak je mu to jedno ..
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Treba to ale najel nekdo jiny a Alex ho ma jen chvilku.
TDI je na tu dekarbonizaci opravdu velmi citlivy. Benzinove motory si nechaji v tomhle ohledu libit mnohem vic.
TDI take hodne vadi, kdyz se provozuje vyhradne ve meste.
Spotreba pod 4 litry je u tohohle motoru dost fantasticka. Kdyz to prezenu, tak Alex musi jezdit skoro na volnobezne otacky.
A u Skodovek palubni pocitace zase tak moc nekecaji.
TDI je na tu dekarbonizaci opravdu velmi citlivy. Benzinove motory si nechaji v tomhle ohledu libit mnohem vic.
TDI take hodne vadi, kdyz se provozuje vyhradne ve meste.
Spotreba pod 4 litry je u tohohle motoru dost fantasticka. Kdyz to prezenu, tak Alex musi jezdit skoro na volnobezne otacky.

A u Skodovek palubni pocitace zase tak moc nekecaji.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ted v tom vedru se zapnutou klimou spis jeste pod otacky 

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
klimu jsem zpnutou neměl včera Rokycany Praha bez klimky 3,9 průměr 100-110km/h když jedu Německo 100-180km/h průměr 4,9
mám v oleji takovou šťávu co snižuje spotřebu
používám to už skoro 15let je to supr do všech motorů
dokonce mi to "opravilo " převodovku u níž šla blbě zařadit 1
mám v oleji takovou šťávu co snižuje spotřebu


dokonce mi to "opravilo " převodovku u níž šla blbě zařadit 1

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Pridám taky svou trochu do mlýnku,
Jezdím vintage Renaultem 21- Turbo Diesel 2,0l
Z roku 91, najeto 190 000 a spotřeba se splahá okolo 6,5L na 100 v léte.
Cool kára. V elektrice , jeste by to chtělo litý kolečka.
Jezdím vintage Renaultem 21- Turbo Diesel 2,0l
Z roku 91, najeto 190 000 a spotřeba se splahá okolo 6,5L na 100 v léte.
Cool kára. V elektrice , jeste by to chtělo litý kolečka.

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Pánové, to je nějaká latina tady... za 4 litry jezdí můj Peugeot 206, tak bych chtěl vidět ty vaše obludy 
Samozřejmě pokud si to někdo měří na okresce, kde to lechtá při stovce, tak jo...

Samozřejmě pokud si to někdo měří na okresce, kde to lechtá při stovce, tak jo...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Dnes som sa pomaly po dvoch rokoch dozvedel, ze som jazdil s nefunkcnou regulaciou podtlaku a nejaky cas dokonca kvoli nefunkcnej cievke bez jedneho valca
Kedze mam valcov osem, tak som to nejak vyraznejsie nepocitoval. Je pravda, ze poslednu dobu sa mi zdalo, ze auto nejak menej slape, ale pripisoval som to tomu, ze som si uz nanho zvykol a nestaci mi
S vyssou spotrebou som ratal, ale posledne dni to bolo po meste okolo 25litrov na sto. A ked sa mi kontrolka motora, ktora mi doteraz svietila(vysvetlenie nizsie), este aj rozblikala, tak som si povedal, ze to asi treba riesit
Ked som isiel davnejsie prvy krat na diagnostiku kvoli rozosvietenej kontrolke motora, tak s compu vybehlo, ze pravdepodobne (kedze sa jedna o sporadicku chybu) katalyzator na jednej strane valcov neprefiltruje dobre sajrajt s motora(jedna hodnota asi z desiatich mala odchylku), ale bolo mi povedane aby som to neriesil, ze to nie je velky problem.
Ale kedze uz zacala aj blikat, tak som nastupil do servisu a na diagnostike vypadlo asi 8 zavad. Po odmontovani deklu motora som s mechanikom cumel ako puk, ze jedno tiahlo podtlaku visi dolamane, lebo bolo z umelej hmoty! A druhe tam vobec nebolo.
Dnes mi to dokoncili, sadol som a myslel som, ze mi tam rovno supli dvanastvalec. Hladky chod ako vysavac, auto ide ako vystrelene z praku a spotreba sa mi ustalila na 13ke po miernom santeni.
Urcite kazdemu kto ma aspon trochu benzinu v krvi odporucam tych valcov viac.

Kedze mam valcov osem, tak som to nejak vyraznejsie nepocitoval. Je pravda, ze poslednu dobu sa mi zdalo, ze auto nejak menej slape, ale pripisoval som to tomu, ze som si uz nanho zvykol a nestaci mi

S vyssou spotrebou som ratal, ale posledne dni to bolo po meste okolo 25litrov na sto. A ked sa mi kontrolka motora, ktora mi doteraz svietila(vysvetlenie nizsie), este aj rozblikala, tak som si povedal, ze to asi treba riesit

Ked som isiel davnejsie prvy krat na diagnostiku kvoli rozosvietenej kontrolke motora, tak s compu vybehlo, ze pravdepodobne (kedze sa jedna o sporadicku chybu) katalyzator na jednej strane valcov neprefiltruje dobre sajrajt s motora(jedna hodnota asi z desiatich mala odchylku), ale bolo mi povedane aby som to neriesil, ze to nie je velky problem.
Ale kedze uz zacala aj blikat, tak som nastupil do servisu a na diagnostike vypadlo asi 8 zavad. Po odmontovani deklu motora som s mechanikom cumel ako puk, ze jedno tiahlo podtlaku visi dolamane, lebo bolo z umelej hmoty! A druhe tam vobec nebolo.
Dnes mi to dokoncili, sadol som a myslel som, ze mi tam rovno supli dvanastvalec. Hladky chod ako vysavac, auto ide ako vystrelene z praku a spotreba sa mi ustalila na 13ke po miernom santeni.
Urcite kazdemu kto ma aspon trochu benzinu v krvi odporucam tych valcov viac.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
se docela bavim tim vasim sledovanim spotreby.. mit napr. trilitrovej obsah a sledovat spotrebu, to uz je nejaka uchylka ne?
a dendy, jestli si myslis, ze v bmw umej motory a neumej je nastavit na optimalni parametry a nejakej jouda co ti to nacipuje to umi lip, tak si to dobre rozmysli.. osobne bych si nikdy auto po nekom, kdo nechal precipovat nekoupil a sam bych to samozrejme taky nikdy nedopustil.. cerny saze z vejfuku mne prijdou jako vetsi ostuda, nez to, ze mi auto "nejede"..

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Neco jsem si o cipech precetl a take bych do nej nesel.
Nejprve musis najit nekoho, kdo to opravdu umi, coz z prezentace na webu tezko poznas. A kdyz uz si to nechas udelat, tak vzdy je to neco za neco.
Nejprve musis najit nekoho, kdo to opravdu umi, coz z prezentace na webu tezko poznas. A kdyz uz si to nechas udelat, tak vzdy je to neco za neco.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=3948
tenhle clanek je velmi trefnej...
tenhle clanek je velmi trefnej...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
no neviem - mne ten clanok pride hodne zaujaty, hodne "naduto" a jednostranne napisany (v style ze autor vie vsetko lepsie ako ktokolvek iny a kazdy kto zastava iny nazor je hlupak) ...
z praxe.. svagor mal passata ,2L tdi .. po chipnuti mu isla dole spotreba o 1 L (kombinovana), a to ho teda vobec nesetri - jazdi hodne sportovym stylom ... v clanku sa niekolkokrat omiela ako dan chipu zvysenie spotreby - no neviem.. ja sa chystam chipovat prave koli tomu ze spotreba ide dole (pri rovnakom style jazdy ako pred chipovanim)
ad zivotnost .. moderne turbodiesely v pohode zvladaju 400.000km ... ak chip znizi zivotnost aj o 100.000km je mi to fuk - momentalne mam najazdenych 130tis a nechystam sa za 4-5 rokov dat 200.000km - a dlhsie auto neplanujem vlastnit pretoze zastavam nazor ze kazdych 4-5 rokov treba auto vymenit...
z praxe.. svagor mal passata ,2L tdi .. po chipnuti mu isla dole spotreba o 1 L (kombinovana), a to ho teda vobec nesetri - jazdi hodne sportovym stylom ... v clanku sa niekolkokrat omiela ako dan chipu zvysenie spotreby - no neviem.. ja sa chystam chipovat prave koli tomu ze spotreba ide dole (pri rovnakom style jazdy ako pred chipovanim)
ad zivotnost .. moderne turbodiesely v pohode zvladaju 400.000km ... ak chip znizi zivotnost aj o 100.000km je mi to fuk - momentalne mam najazdenych 130tis a nechystam sa za 4-5 rokov dat 200.000km - a dlhsie auto neplanujem vlastnit pretoze zastavam nazor ze kazdych 4-5 rokov treba auto vymenit...