fova píše:Neni ctyrkolka jako ctyrkolka
Doposud jsem si myslel, ze vsechny ctyrkolky funguji +/- stejne. Jak je videt, nektere by se ctyrkolkami radsi ani nazyvat nemely

To je jasné že nefungují, je to dané spoustou faktorů a konstrukčním záměrem. Některé mají uzávěrku diferenciálu, jiné ne, některé mají ESP, STC nebo DSTC (protiprokluzové a stabilizační systémy) atd. Běžné SUV nejsou míněny jako opravdové "terénní" vozy. No ale kam taky jezdit u nás "do terénu" , když skoro všude vedou cesty
Já si 4x4 u svého Volva V70 (včetně DSTC) nemůžu vynachválit ... V zimních podmínkách, v neodhrnutém sněhu na cestách a do kopců, i v břečkách, ve kterých se běžná auta pohnou jen s potížemi, tohle autíčko jede naprosto s přehledem a ve spojení se stabilizačním systémem DSTC skoro jako po asfaltu ... Je jasné, že na průjezdy lesními roklinami nebo pouštěmi to není, ale tam se neychystám

4x4 byl můj parametr číslo 1 při koupi nového auta ... Zatím jsem maximálně spokojený, ba přímo nadšený
V pohodě projíždíme místy, zimními zavátými cestičkami a neošetřenými výjezdy, kde by můj předchozí Opel Omega zůstal beznadějně zapadnutý až do jara

A že Jablonec je pořádná Sibiř ... Protismykový stabilizační systém je na tyhle podmínky též k nezaplacení - jakmile auto jen pomyslí na to, že by mělo jít do smyku, okamžitě se začnou počítačově vyrovnávat záběry jednotlivých kol tak,aby to nenastalo ...
A když už "tatošujeme"

tak musím říct, že je to po všech stránkách úplně jiná liga než předchozí Omega nebo Octavia. Jak jízdními vlastnostmi, tak vybavením, pohodlím, kvalitou, uživatelskou přívětivostí a "inteligencí" (o všechno se stará, všechno hlásí

) ... Velmi decentní, pohodlné, ale když je třeba, vystřelí jak raketa ... a na rozdíl od mých předchozích aut, když je na dálnici třeba předjet, tak se k tomu půl minuty neodhodlává, ale rovnou s přehledem a nekompromisně realizuje

To vše se spotřebou kolem 7l nafty ... (motor 136 kW/185 koní). 220 km/h v pohodě. Zabudovaná Volvo RTI navigace, deš'tový senzor, vyhřívané sedačky, integrované dětské sedačky vzadu (to je taky k nezaplacení - jeden pohyb a ze zadní sedačky se stane dětská sedačka), hands free, pěkný poslech (6 repro), inteligentní tempomat ... no prostě moc fajn
