Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Je to sice hezké, ale servisy subaru taky nejsou na každém rohu. Jsem čech, vybral jsem si tu nejsilnější Yeti. Líbí se mi designově. Budu s ní jezdit hodně do Finska, pobaltí, Polsko, Švédsko, Norsko, možná i severozápadní Rusko... všude tam má škoda poměrně dobrý odbyt a dostupné náhradní díly.
Zatím to nespěchá, na cesty se chystám nejdříve až za půlrok, ale spořit si spořím a když tak z druhé ruky, co už. Vybírat můžu do nekonečna a spokojený nebudu nikdy jak se znam.
Zatím to nespěchá, na cesty se chystám nejdříve až za půlrok, ale spořit si spořím a když tak z druhé ruky, co už. Vybírat můžu do nekonečna a spokojený nebudu nikdy jak se znam.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Počkej až po téhle kruté zimě vylezou všechny díry a po vládních škrtech nikdo cestářům prachy nepřileje.Ivo píše:To je vždycky otázka jestli to člověk opravdu potřebuje do terénu (u nás toho "terénu" zase tolik není, resp. skoro žádný...)

Ale pravda to je. Mně třeba nějaké SUV vůbec neláká. Na co když jezdím po cestě? Kdybych měl barák někde na svahu, asi by se to v zimě hodilo, ale jinak je to imho spíš koule na noze.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
a je na sever rozumny kupovat si ropaka? ja teda mam zasadni heslo, ktery se asi spouste z vas libit nebude - nafta patri do kamen 
ale evropa je uz hodne tdickova. popravde ja uz jsem z tech traktoru trochu v rozpacich a nevim co si o tom mam myslet. vzdycky nekde stojim, pride typek ke krasny kare, nastartuje to a traktor.. rozumim tomu, kdyz nekdo jezdi desetitisice kilometru rocne, ale uz mi to prijde trochu pritazeny za vlasy, ta diesel manie. osobne kdybych chtelk setrit, tak jedine lpg, nebo jiny alternativy, ktery jsou dnes u novejch motoru mozny...

ale evropa je uz hodne tdickova. popravde ja uz jsem z tech traktoru trochu v rozpacich a nevim co si o tom mam myslet. vzdycky nekde stojim, pride typek ke krasny kare, nastartuje to a traktor.. rozumim tomu, kdyz nekdo jezdi desetitisice kilometru rocne, ale uz mi to prijde trochu pritazeny za vlasy, ta diesel manie. osobne kdybych chtelk setrit, tak jedine lpg, nebo jiny alternativy, ktery jsou dnes u novejch motoru mozny...
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Souhlas.
Uvedomte si, ze tyhle motory pracuji s vyssimi provoznimi tlaky, jsou konstrukcne slozitejsi, maji vice elektroniky a vyssi hmotnost a timhle vsim nahravaji vyssim provoznim/servisnim nakladum. Financne se vyplati opravdu jen cloveku s vyssim rocnim najezdem.
Naopak u atmosferickeho benzinoveho motoru se de facto nema co rozbit (kdyz to trochu prezenu).
Ono se staci podivat kolik turbodieselu jezdi rallye...
Uvedomte si, ze tyhle motory pracuji s vyssimi provoznimi tlaky, jsou konstrukcne slozitejsi, maji vice elektroniky a vyssi hmotnost a timhle vsim nahravaji vyssim provoznim/servisnim nakladum. Financne se vyplati opravdu jen cloveku s vyssim rocnim najezdem.
Naopak u atmosferickeho benzinoveho motoru se de facto nema co rozbit (kdyz to trochu prezenu).
Ono se staci podivat kolik turbodieselu jezdi rallye...

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Také nemám moc rád naftu. Teď půl roku jezdím v Oktávce kombi 1.2 TSI a nemůžu si stěžovat. Není to trhač asfaltu, ale dynamika jí nechybí. Průměrně jezdím 5,9-6l/100km. Pro mě ideální rodinné auto. 

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Na druhou stranu ona nafta ma take sve kouzlo - ten zatah od spodnich otacek je proste famozni.
Klasickemu benzinovemu motoru to prece jen chvili trva nez se dostane do otacek a zrychli.
Problem s timhle TSI je v tom, ze nemas prebytek vykonu pro krizove situace (napr. rychle predjeti nebo prudka zmena jizdniho pruhu). Je to spise pro pohodoveho rozvazneho ridice.
Kolega ma Superba s 1,4 TSI a je to parada, dokud neprijde na dalnici prvni kopec. Pak musi podrazovat, otacky leti nahoru a tim padem i spotreba. Obavam se, za takhle honeny motor nevydrzi 300000km jako treba sestivalec.
Ale pokud jezdis pohodove, tak kouzlo tohoto motoru je v te spotrebe.
Klasickemu benzinovemu motoru to prece jen chvili trva nez se dostane do otacek a zrychli.
Problem s timhle TSI je v tom, ze nemas prebytek vykonu pro krizove situace (napr. rychle predjeti nebo prudka zmena jizdniho pruhu). Je to spise pro pohodoveho rozvazneho ridice.
Kolega ma Superba s 1,4 TSI a je to parada, dokud neprijde na dalnici prvni kopec. Pak musi podrazovat, otacky leti nahoru a tim padem i spotreba. Obavam se, za takhle honeny motor nevydrzi 300000km jako treba sestivalec.
Ale pokud jezdis pohodove, tak kouzlo tohoto motoru je v te spotrebe.
Naposledy upravil(a) fova dne 07 led 2011 23:34, celkem upraveno 1 x.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Myslím, že se sem nejspíš můžu zařaditfova píše: Je to spise pro pohodoveho rozvazneho ridice.

Tak to mám opačnou zkušenost.fova píše:Kolega ma Superba s 1,4 TSI a je to parada, dokud neprijde na dalnici prvni kopec. Pak musi podrazovat, otacky leti nahoru a tim padem i spotreba.


fova píše: Obavam se, za takhle honeny motor nevydrzi 300000km jako treba sestivalec.
To ukáže čas.

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Myslel jsem tim trochu sviznejsi jizdu (130km/h a vic) a s nalozenym autem.Vrzalík píše:Tak to mám opačnou zkušenost.fova píše:Kolega ma Superba s 1,4 TSI a je to parada, dokud neprijde na dalnici prvni kopec. Pak musi podrazovat, otacky leti nahoru a tim padem i spotreba.Mimo město do kopce 100km rychlostí na 6 mně to jede
![]()
Tam uz to proste ztraci rychlost a je treba podrazovat, abys tech 130km/h udrzel.
Nicmene ja mluvim o Superbu a ty o Oktavce. U tebe se to mozna bude chovat kapanek jinak.
- ReaktoplazmAR
- Příspěvky: 2412
- Registrován: 04 srp 2008 14:25
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ja zas jazdím celý život len na nafte.. ani neviem prečo.. u nás boli vždy všetky autá naftové, tak asi držím tradiciu..
aj ked naposledy ked som kupoval auto tak som rozmýšlal o benzíne, ale len z jedného dovodu, lebo sa mi strašne lúbi Mondeo a tie dieslové sú proste nepodarky, zato na benzínové som počul len chválu.. inak nemyslím si že by prevádzka diesloveho auta vychadzala extra lacnejšie než benzinového..,
no a k tomu prebytku výknu pre krízové situacie, tak to si myslím že je o štýle jazdy, ked je niekto zvyknutý mat plyn na podlahe tak už tam tá rezerva nemáaká byt.. je dobré jazdit tak aby ešte vždy nejaká rezerva vo výkone bola, ale to sa IMO týka hlavne staršých aut, dnešné autá majú výkonu dost pokial do neni Matiz alebo tak..
aj ked naposledy ked som kupoval auto tak som rozmýšlal o benzíne, ale len z jedného dovodu, lebo sa mi strašne lúbi Mondeo a tie dieslové sú proste nepodarky, zato na benzínové som počul len chválu.. inak nemyslím si že by prevádzka diesloveho auta vychadzala extra lacnejšie než benzinového..,
no a k tomu prebytku výknu pre krízové situacie, tak to si myslím že je o štýle jazdy, ked je niekto zvyknutý mat plyn na podlahe tak už tam tá rezerva nemáaká byt.. je dobré jazdit tak aby ešte vždy nejaká rezerva vo výkone bola, ale to sa IMO týka hlavne staršých aut, dnešné autá majú výkonu dost pokial do neni Matiz alebo tak..
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ono je to jedno... at budu mit jakoukoli karu, tak tohle budu resit fakt az jako posledni, a kdyz to nahodou benzin nebo plynous bude tak co? co uz...
bude stastny jako blecha i za tu frezu
bude stastny jako blecha i za tu frezu

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Tak se zdá, že dojde na generační obměnu. Primera (ze které nejsem na větvi)-> ASX. Doufám, že změna bude pozitivní
a po všech těch autech v benzínu to bude diesel.





Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
Nemá tady někdo BMW 330, nebo 225 XD v kombi , rok 2006-2009 ? Zajímaly by mne zkušenosti co se týče spotřeby a vůbec spolehlivosti.
Je to můj kandidát no. 1 , jen co mi stále odrazuje je pojištění , který stojí na 330 cca. 60 k ročně, což je ranec
Teď mám ješte SUV RAV4, na ježdění je to supr auto , ale schází tomu ten sportovní šmrnc, prostě je to jen dopravovadlo, ale zato spolehlivý.
Je to můj kandidát no. 1 , jen co mi stále odrazuje je pojištění , který stojí na 330 cca. 60 k ročně, což je ranec

Teď mám ješte SUV RAV4, na ježdění je to supr auto , ale schází tomu ten sportovní šmrnc, prostě je to jen dopravovadlo, ale zato spolehlivý.
Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
atomx: mitsu vypada pekne a u takhle velkyho auta mi prijde nafta prirozena.. uz je to takovej nakladacek 
fova: on ten zatah odspodu je hezka vec, ale to razeni.. navic diesel aby vubec jel, tak to je bez turba nemyslitelny. turbo u benzinu je taky o velkou starost navic. to proste je pro cloveka, kterej se o to auto stara; u naftaku se to dnes dava do konvencnich aut, coz mi prijde dost na hlavu uhozeny, i kdyz chapu, ze se to neda uplne srovnavat s benzinovym preplnovanim.
navic ja mam rad prave to od ctyr tisic otacek nahoru, to se teprv zacinaj dit veci.. a to jezdim jen s takovejma plouzitkama (i kdyz mazdicka jde az do 7800rpm v sesti valcich
).

fova: on ten zatah odspodu je hezka vec, ale to razeni.. navic diesel aby vubec jel, tak to je bez turba nemyslitelny. turbo u benzinu je taky o velkou starost navic. to proste je pro cloveka, kterej se o to auto stara; u naftaku se to dnes dava do konvencnich aut, coz mi prijde dost na hlavu uhozeny, i kdyz chapu, ze se to neda uplne srovnavat s benzinovym preplnovanim.
navic ja mam rad prave to od ctyr tisic otacek nahoru, to se teprv zacinaj dit veci.. a to jezdim jen s takovejma plouzitkama (i kdyz mazdicka jde az do 7800rpm v sesti valcich

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa
ekeaze : BMW 330 ma tusim Excom ..