Vše, co se netýká hudebního šílenství, MIDI a audia
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2848
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Fractal »

skoda, nissan, ford, subaru? nevim pokud pujde o auto z druhe ruky

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2030
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Ondra P. »

Fractal píše:skoda, nissan, ford, subaru? nevim pokud pujde o auto z druhe ruky
to spíš záleží kolik co bude mít najeto, já bych osobně nešel nad 100 000km u jetýho auta...

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od BS »

biscuit píše:a je na sever rozumny kupovat si ropaka? ja teda mam zasadni heslo, ktery se asi spouste z vas libit nebude - nafta patri do kamen ;)
tak tak. nafta do traktoru, traktor na pole :]

biscuit
Příspěvky: 9629
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od biscuit »

ekeaze píše:
Fractal píše:skoda, nissan, ford, subaru? nevim pokud pujde o auto z druhe ruky
to spíš záleží kolik co bude mít najeto, já bych osobně nešel nad 100 000km u jetýho auta...
na km tolik nezalezi, zvlast u nas, kde tento udaj nema absolutne zadnou vypovedni hodnotu. kvalitni auto, ktery je opecovavany najede 400tisic i vic (peci jsou mysleny i takovy veci jako generalka motoru apod.).
nejlepsi pri vyberu a nakupu, je autum dobre rozumet, nebo si s sebou nekoho opravdu zkusenyho vzit. navic konkretni auta a modely maj taky konkretni mouchy, ktery se casto opakujou - je castym jevem, ze se vyrobci proste "seriove" neco nepovede. taky je dobry, pocitat s tim, ze u ojetyho auta je hned z kraje idealni nechat udelat vzevrubnou prohlidku, nesetrit a nacaty dily nechat vymenit za novy. treba si rict - koupim auto za 100k a mit pripravenych dalsich 30 na to dat ho do slusnyho stavu.
a uplne nejdulezitejsi podle me je, aby auto nemelo za sebou velkou bouracku, nebo netrpelo nejakou fatalni vadou (takovy ty libustky, co pak prijdou cloveka na kurevskej balik, treba vyrobni vada motoru ala toyota vvti). no a pak mit taky kliku ;)

jsem takovej rozumbrada, ale jsou to rady, jak pro nejlepsiho kamarada :-D

Uživatelský avatar
ReaktoplazmAR
Příspěvky: 2412
Registrován: 04 srp 2008 14:25

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od ReaktoplazmAR »

ked sa kupuje ojazdené auto tak pred uzavretím obchodu je dobré s ním íst na diagnostiku, už ked je zaujem o auto jasný tak obetovat tých 50€... aj ked tá informácia može byt tak isto zavádzajúca a nepravdivá ako počet km..
btw: u nás na počet km ani nepozerat, radšej poobzerat ako sú zodrané pedále, ako je zodraný potah okolo páky ( či nebol menený ), ako sú zodrané gombíky okien, volant atd.. to napovie o veku auta viac.. tiež je dobré počas skúšobnej jazdy pustit volant či to niekam netahá a skúsit na rovinke prudšie zabrzdit bez držania volantu či to nestiahne do strany... idealne je prist k studenému autu (ako štartuje?) a zvuk motora počúvat naopak pri teplom motore !! a hlavne sa vyhnút autám s vystreleným airbagom a vytopeným..

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Ivo »

Myslím že počet ujetých km je taková trochu "pověra". Když někdo s autem zachází neurvale, tak po 20 000 km je na tom hůř než někdo kdo o něj pěkně pečuje a má najeto 200 000 ... Dnešní auta a motory (zejména třeba turbodiesely) v pohodě zvládnou 500 000 km i více ...

Mně spíš při koupi zajímají jiné věci ... Když je to třeba tak, že auto koupeno u autorizovaného prodejce s autorizovaným značkovým servisem, tam má pravidelný servis dle předpisů a pak je tam zase přenecháno (a koupeno nové), co víc si přát ? Počet km pak není tím primárním parametrem ...

Uživatelský avatar
ReaktoplazmAR
Příspěvky: 2412
Registrován: 04 srp 2008 14:25

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od ReaktoplazmAR »

Ivo: to rozhodne ano, najdoležitejší je celkový stav, aj ked akú takú info to dá (hlavne vzhladom ku konkretnemu motoru.. rozvody, vačky etc..) a dalšia vec je že kedysi sa odtáčalo max. 50 000 a dnes sa odtáča do nekonečna.. to je sice problém tých staršých aut, ale može človek natrafit aj na nejaký "naleštený taxik", ktorý vyzerá skoro na nerozoznanie od ostatných aut, ale má o 200 000 km viac a pod kapotou je polozadretý a polorosypaný..
kamoš predáva cca. 8-ročný Patrol, ktorý má (skutočne) najazdené 50 000 km !! každý kto sa na to príde pozriet sa smeje a pýta že z čoho to je poskladané.. to je na hlavu.. ja by som to odtáčanie km postavil mimo zákon :)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22156
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Pytkin »

Ivo : ja nechodim do autorizovaneho servisu , lebo mam strach ze urobia zo mna darcu organov a povymienaju mi nove veci za stare .. radsej idem do servisu , kde mozem mechanikovi pozerat na ruky a viem ze ma neojebe .. Takze pre mna to , ze bolo auto servisovane v znackovom servise , je dost zle meradlo ..


jackies

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od jackies »

Fractal píše:paranoid android... jako ja :)
No, z vlastní zkušenosti na tom něco bylo. Teď už POUZE ke známému, takže v dnešní době raději nevím :wink:

U mě to byla vyměněná autobaterie a přední okno ! ( za poškrabané, a v rohu ofouklé nějakým sprejem, čož bylo vidět jen proti slunci ) :shock:
To jsem ale zjistil až druhý den, a s obavou, že se mi vysmějí jel zařizovat.
Ten dotyčný "montér" dostal ihned vyhazov, protože jak vyplynulo z akce a hovoru to byla ta poslední kapka.
Neudělal to poprvé.
( docela velký autorizovaný škodovácký servis )

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Ivo »

Pytkin píše:Ivo : ja nechodim do autorizovaneho servisu , lebo mam strach ze urobia zo mna darcu organov a povymienaju mi nove veci za stare .. radsej idem do servisu , kde mozem mechanikovi pozerat na ruky a viem ze ma neojebe .. Takze pre mna to , ze bolo auto servisovane v znackovom servise , je dost zle meradlo ..
To si vůbec nemyslím. Autorizované servisy si za prvé vůbec nemůžou dovolit podobné jednání, zejména u prestižních značek, protože mateřský koncern dost dbá na pověst a kvalitu. Za druhé mají přesně předepsané úkony, metodiku a speciálně vyškolené pracovníky. Mají přístup k softwaru, součástkám a aktualizacím z první ruky a jsou v přímém propojení s výrobcem. A zejména je-li to někde v Německu, tam už vůbec nehrozí nějaké "české" přístupy, ale je tam naprostá preciznost a důslednost. A za třetí - pokud nejdeš do autorizovaného servisu 1) nemáš jistotu že běžný servisman zná všechno do detailu a udělá to v daném případě dobře (pokud nemluvíme o výměně oleje nebo pneumatiky). Může to v případě velmi sofistikovaných aut (audi, volvo, bmw, lexus atd,) i dost zkazit 2) nemá aktualizace informací a metodiky a přímé propojení s výrobcem. Příklad: měl jsem loni auto ve Volvu na periodickém servisu a oni automaticky podle VIN zjistili že pro toto auto je k dispozici nějaká celková čerstvá aktualizace přeprogramování řídící jednotky, automaticky a zdarma to udělali (řešilo to nějaké inerakce nafty a a oleje v motoru), což by v případě, že bych to dal do běžného servisu nemohlo nastat. Neautorizovaný servis taky nemá k dispozici originální aktualizovanou diagnostiku atd.

Samozřejmě - chodit s Favoritem do autorizovaného servisu je asi zbytečné :)

Já osobně bych se díval na hi end auto, které by nemělo servisní knížku dokládající pravidelné předepsané servisy v autorizovaném servisu s velikou nedůvěrou a nechtěl bych ho ... (bylo by mi to podezřelé a měl bych pocit, že majitel o auto nedbal a chtěl ušetřit když ho dával na servis nějakému Frantovi Vopršálkovi z Horní Lhoty ...)

Moje Volvo bylo tím případem, kdy bylo zakoupeno u autorizovaného prodejce/servisu Volvo, tam pravidelně servisováno a tam po 3 letech vráceno a vyměněno za nové. Majitelkou byla navíc žena. A jezdilo po německých cestách. Výsledkem bylo, že auto bylo skoro jako úplně nové (uvnitř i venku), předané do detailu a puntíčkařsky s veškerou výbavou a doplňky, které byly přiloženy a zabaleny jako nové. Prošlo 2 STK (v Německu i u nás) bez sebemenší závady. Při předání kromě celkového servisu a diagnostiky mi ještě jako bonus dali úplně novou originál Volvo baterku. Mám ho přes rok, najezdil jsem přes 30 000 km a jede jako hodinky bez jakéhokoliv problému zatím. Při pravidelném servisu udělali předepsané ukony a neshledali žádnou další závadu. Musím to zaklepat, ale zatím to plně potvrzuje to, co si myslím. U nás bych ojeté auto už nikdy nekupoval. Jednak se lidé tady o auta většinou hůře starají, jsou tu horší cesty a dělají se s tím techtle-mechtle potom. V Německu je mnohem větší výběr kvalitních, opečovávaných, důvěryhodných i cenově přístupnějších aut. Takže pro příští pojedu určitě zase tam.

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od BS »

tak on problem u atu co maji najeto treba 150tis nebo kolem 200tis km, neni az tak, ze by nevydrzel motor, ale spise to vsechno okolo, bude uz ve velmi spatnem stavu diky oppotrebeni, takze pravdepodobnost dodatecnych nakladu u auta, ktery koupim se 150tis km, je mnohem vyssi, nez u auta, ktery koupim, kdyz ma najeto 30tis. km...

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Ivo »

Ano, bude třeba měnit destičky, obložení, tlumiče, čepy, rozvody atd. U nového auta tohle dlouho nebude třeba, u auta s 30 000 km to bude třeba méně. Ale je to náležitě zohledněno i v ceně. Auto nové bude stát např. 1,5 mil., auto s 30 000 km 800 000 a auto s 200 000 km 250 000. A součet nákladů na výměnu tlumičů, čepů, destiček, rozvodů apod. může být třeba plus minus 60 - 80 000,- i s rezervou (a nedělá se to naráz, ale postupně ...). Takže pořád myslím že se to bohatě vyplatí ... (s tím, že auto - i to nejlepší nové) nepovažuju za nic jiného než spotřební materiál ... A třeba po 3-4 letech používání (na kratší dobu si člověk kupuje auto málokdy), je čistá prodejní ztráta v našem příkladu v prvním případě 700 000, ve druhém 500 000 a ve třetím (i s náklady na extra součástky) třeba 200 000 ... Takže i tady mi po jednoduché úvaze vychází, že kupovat nové auto asi má cenu jen když člověk neví co s penězi a moc se to nevyplatí. Kdy za mnohem nižší cenu může koupit 3leté auto, které má většinou nadstandardní bohatou výbavu, která by v případě nového auta stála další kvanta navíc .. Trochu do toho dá na výměnu různých spotřebních součástek, ale pořád je to v součtu neskonale méně než kdyby to koupil nové nebo skoro nové (a bude to přitom jezdit úplně stejně), nemluvě o ztráte při následném prodeji. S tím, že o koupi typu auta, které stojí nové 200-300 000 neuvažuju. Zase aby to trochu jelo a bylo velké, chytré a pohodlné :wink:

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od BS »

Nevim no, ja bych do ojetiny s 200tis km najeto nikdy nesel. Rozdil v cene rozhodne neni takovej jak pises, staci se kouknout treba na vzorek aut BMW3, nebo VW Passat. Vyjed si treba na autoscoutu stejnej rocnik a akorat si zapinej pocet najetych km. Rozdil v cene mezi najeto 50tis a najeto 200tis km rozhodne nebude takovej jak pises, takze vzhledem k riziku a vzhledem ke skrytym nakladum o jejichz vysi muzes jen spekulovat, ta o par desitek tisic nizsi cena na tom aute s 200tis km neni az takove lakadlo. mluvim za sebe, samozrejme.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Ivo »

Já jsem to zkoumal předloni, ted už to nezkoumám. A vím že třeba u Volva V70 AWD ,které mě zajímalo, stálo nové cca 60 000 EUR, 1-2leté s najetými 20-40 000 km to bylo kolem 30 000 EUR a pak 3-4 leté s najetými 100-150 000 km se pohybovaly standardně kolem 12 - 15 000 EUR (podle typu a výbavy)

Odpovědět