Vše, co se netýká hudebního šílenství, MIDI a audia
Odpovědět
biscuit
Příspěvky: 10646
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od biscuit »

kluci, ono najezdit 200tisic po nemeckejch dalnicich a po ceskejch vyhrkanejch silnicich je taky kurva rozdil...
ja tvrdim, ze auto s 200tisici, muze bejt v lepsim stavu nez auto s 50tisici, je v tom strasne moc jinejch faktoru.

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od BS »

biscuit: ja osobne proste podvedome sahnu po aute, ktery ma min najeto. kdyz mame zbytek paraemtru +- stejnejch, treba stari vozu, objem motoru, stupen vybavy, atd,, tak si radeji vyberu to, ktery ma najeto min, protoze urcite uznas, pravdepodobnost opotrebeni/defektu ostatnich dilu je nizsi.

Ivo: srovnavas jabka a hrusky. dej si vyhledat vozidla stejneho stari, napr. 3 roky, podivej se na cenu auta ktery ma najeto 50tis a ktery ma najeto 150tis.. Rozdil v cene nebude vic nez 10-15%.

biscuit
Příspěvky: 10646
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od biscuit »

bs: jasny, ale jak vis, ze udaj na tachometru ukazuje realnou hodnotu? to prece nejde brat jako smerodatnej udaj, jen ciste orientacni, kterymu muzes a nemusis verit. ja doporucuju koukat na to co psal reaktoplazmar - koukat uz na konkretni opotrebeni (sedacky, volant, saltpaka, pedaly - to jsou veci, ktery vidi i laik a dalsi veci, ktery vidi, nebo zmeri odbornik - tlaky, poklep na karoserii (kytovani se pozna), stav podvozku, sjeti kol, stav lozisek, kotoucu, vejfuku, manzet, koroze...) tohle povazuju za daleko dulezitejsi. navic auto ma urcity servisni intervaly, takze dostat do ruky auto s 60tis. ktery ma pred rozvodama, cekaj ho mozna i brzo tlumice atd. muze bejt horsi, nez auto, ktery je treba prave po tomhle intervalu udrzby se 100tis. (kdyz na to samozrejme majitel nesere a ma treba i servisni knihu). je to proste hrozne relativni a navic viz. prvni veta ;)
ale samozrejme, abych furt nemlel to svy, taky podvedome budu tihnout k autu s mensim najezdem km, jen vim, ze k tyhle prvoplanovitosti je dobry prihlizet az uplne nakonec.

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od BS »

tak v cesku bych si v zivote nic ojetyho nekoupil, ale v nemecku se z tachometrama tak nesachuje, nehlede na to, ze je idelzni jet auto kupovat s vlatnim chosem + si v miste domluvit prohlidku ve znackovym servisu....

jinak se myslim shodnem :]

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Ivo »

Shodneme se myslím i v tom, že kdybych na to s nadhledem měl, tak si samozřejmě nejraději koupím to auto nové :) Ale protože je jak je a jsme rádi že nějak přežíváme, tak pak je asi třeba zapojit i racionálně-ekonomické aspekty ... :wink: (tj. poměr cena-výkon-provozní náklady-životnost-perspektivní prodejní cena).

Ale zpět k té naší dílčí uvaze - pro mě osobně bude přitažlivější auto, které ma najeto třeba 120, ale má jednoho majitele, autorizovanou servisní historii atd. než auto co má 50 tisíc km, ale má 2 majitele, servisní knížka není nebo neuplná atd. ...
BS píše:ze je idelzni jet auto kupovat s vlatnim chosem
aha, co je to chos ? :)

biscuit
Příspěvky: 10646
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od biscuit »

...a nebo je z nejake firmy, kde se na tom stridalo x soferu, navic bez vztahu k autu, protoze je to sluzebak (i kdyz to taky neni zadna absolutni pravda)

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od BS »

Ivo: kua, mne tam vypadly 2 pismenka. melo tam byt "s vlastnim mechosem" :D

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22451
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Pytkin »

Ivo píše:
To si vůbec nemyslím. Autorizované servisy si za prvé vůbec nemůžou dovolit podobné jednání, zejména u prestižních značek, protože mateřský koncern dost dbá na pověst a kvalitu. Za druhé mají přesně předepsané úkony, metodiku a speciálně vyškolené pracovníky. Mají přístup k softwaru, součástkám a aktualizacím z první ruky a jsou v přímém propojení s výrobcem.
Autorizovane servisi si mozu dovolit vsetko .. Nechce sa mi to tu riesit .. Mozme o tom rozpravat hodiny , ale na co ? ty mas svoje skusenosti .. ja svoje .. to je vsetko .. Proste pre mna autorizovany servis neni ziadna zaruka , skorej naopak ..

BS píše:tak on problem u atu co maji najeto treba 150tis nebo kolem 200tis km, neni az tak, ze by nevydrzel motor, ale spise to vsechno okolo, bude uz ve velmi spatnem stavu diky oppotrebeni, takze pravdepodobnost dodatecnych nakladu u auta, ktery koupim se 150tis km, je mnohem vyssi, nez u auta, ktery koupim, kdyz ma najeto 30tis. km...
Tak tak .. I ked samozrejme auto jazdene v nemecku , bude asi v lepsom stave (vzhladom na cesty) v porovnani s tym co je jazdene u nas ..

Uživatelský avatar
ReaktoplazmAR
Příspěvky: 2413
Registrován: 04 srp 2008 14:25

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od ReaktoplazmAR »

Pytkin píše:
Ivo píše:
To si vůbec nemyslím. Autorizované servisy si za prvé vůbec nemůžou dovolit podobné jednání, zejména u prestižních značek, protože mateřský koncern dost dbá na pověst a kvalitu. Za druhé mají přesně předepsané úkony, metodiku a speciálně vyškolené pracovníky. Mají přístup k softwaru, součástkám a aktualizacím z první ruky a jsou v přímém propojení s výrobcem.
Autorizovane servisi si mozu dovolit vsetko .. Nechce sa mi to tu riesit .. Mozme o tom rozpravat hodiny , ale na co ? ty mas svoje skusenosti .. ja svoje .. to je vsetko .. Proste pre mna autorizovany servis neni ziadna zaruka , skorej naopak ..
suhlasím s Pytkinom.. je to bežná prax, nepoznám sice nikoho komu by podobné niečo spravili v servise, ale zato poznám x prípadov (hlavne bmw, mercedes, audi/vw/škoda) kedy niekto zohnal podobným sposobom nejakú drahú "súčiastku" novú a za polovičnú cenu, tí "pitvači" ked predávajú sa tým vobec netaja, skor naopak.. moja skusenost je taka že skoro každý čo robí s autami má nejakého takého známeho..

biscuit
Příspěvky: 10646
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od biscuit »

problem autorizovanych servisu je ten, ze si nemohou dovolit pouzivat druhovyrobove dily (nebo maji jiny duvod). vyjimkam cest (napr. v auto duba - jeste v dobe, kdy byli autorizovanym servisem toyoty, mi nabidli opravu na zaklade dodanych vlastnich dilu).
spousta druhovyrobovych dilu je za daleko lepsi peniz a neni pravidlem, ze jsou mene kvalitni - vetsinou si navic jde vybrat z vetsi skaly produktu.
zbytek uz je ciste o lidech a jejich charakteru, nehlede na to, jestli se jedna o autorizovany nebo neautorizovany servis. mam par kamaradu, co pracovali ve znackovych servisech a nejednou jsem slysel prihody, jak co na dilne zkurvili a jak to pak davali do kupy.. :-)


danielo
Příspěvky: 7
Registrován: 27 srp 2009 15:31

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od danielo »

skoda A8 - mesto 20 a to jezdim klidek :wink:, ale dalnice 15 +- ve 150 km/h

biscuit
Příspěvky: 10646
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od biscuit »

co to je skoda a8? to je nejaka lokomotiva?

danielo
Příspěvky: 7
Registrován: 27 srp 2009 15:31

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od danielo »

biscuit píše:co to je skoda a8? to je nejaka lokomotiva?
hehe v podstate ano, ale ma jenom 12 valcu..

Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 3111
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Re: Spotreba nasho 4kolesoveho tatosa

Příspěvek od Fractal »

Obrázek


tak uz jsem si vybral SEXY-S trojku SKODA(pomer cena vykon)-SAAB(nejlepsi)-SUBARU(z nejlepsich) nebo: SIKMO-OKEE HONDY vs. MAZDY... rozpocet sice zatim vazne, ale do leta muze byt vsecko jinak (doufam ze nedopadnu jak nekteri ezonaci co maji na starosti novou krev...

a kdo uhadne co je na obrazku tak s nim udelam track, nebo rmx :)

Odpovědět