Ukazka diskusie s internetovym trolom
Re: Nord Lead A1
Podmieňuju? to snad nie..... To potom na akustickom klavíry zrejme za ten svet žiadnu expresivitu nedosiahneš však????? je to chujovina....expresivita je vec hráča a jeho prístupu k nástroju. To že modulácia môže jeho expresivitu umocniť...dajme tomu...ale vžiadnom prípade ju nemôže podmieňovať.....
Naposledy upravil(a) hubert dne 13 úno 2015 13:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Nord Lead A1
Asi tak ako pocet valcov motora ovpyvnuje ci sofer jazdi ako debil alebo ohladuplnebassline píše: Ale modulacne moznosti nastroja podmienuju expresivitu.
Re: Nord Lead A1
Za největší klad Nordleadů považuju promyšlenost jejich konstrukce. Nemyslím teď tu fyzikckou ale myslím "to co to umí". Parametry jsou u Nordu tak dobře odladěny že i s malým počtěm parametrů je možné dosahovat velké škály zvuků. Není třeba mít 20 LFO a 10 obálek. Bohužel u A1 to zašlo trochu daleko a dost mi to připomíná přístup Korgu a jejich MMT v Electribu MX. Možnosti oscilátoru jsou zredukována na jakási makra, kdy pro takový typ zvuku vyberu takový model. Trochu mi to připadá jako "Nordlead pro blbý":)
Re: Nord Lead A1
Bavime sa o syntetizeroch...Aka expresivita by mohla vzniknut, pokial by pocas hrania neboli k dispozicii ziadne modulacie ? Teda ziadne velocity, pitch bend, mod wheel a podobne. Mal by si iba staticky zvuk, kde by si svoju expresivitu mohol vyjadrit iba tak v nepresnom timingu not...hubert píše:Podmieňuju? to snad nie..... To potom na akustickom klavíry zrejme za ten svet žiadnu expresivitu nedosiahneš však????? je to chujovina....expresivita je vec hráča a jeho prístupu k nástroju. To že modulácia môže jeho expresivitu umocniť...dajme tomu...ale vžiadnom prípade ju nemôže podmieňovať.....
Okrem toho akusticke nastroje, pokial ich uz spominas, maju uz hotovu modulaciu v ramci ich vlastnej konstrukcie, napr. sila uhodzu na klavir, sustain pedale a podobne...
Re: Nord Lead A1
Bassline: už aj v iných témach som si všimol, že ty skôr ako obsah, riešiš akési gramatické okienko a preto to už nechám tak....expresivita je hudobný pojem a nie synťákový....a modulácia a expresivita su dosť odlišné veci. Týmto končím celý tento aj tak úplne zbytočný offtopic. Prosím nejakého moderátora nech to celé premaže a nechá tu len to čo sa týka témy. Týmto sa všetkým ospravedlňujem za OT
- countrymetalman
- Příspěvky: 217
- Registrován: 23 lis 2007 14:05
Re: Nord Lead A1
Ano, vím, jak to myslíš, bassline, např. taková ta modulace filtru s pozvolným náběhem bublání při otevírání resonance je mocný výrazový prostředek, já myslel spíše takový ten zvukový "ocásek", změnu některých vyšších harmonických kmitočtů, tedy některé v čase se nepatrně měnící parametry filtru, co třeba u Odyssey, Mini D nebo OB dokážou zježit i ty poslední chlupy na zádech, to A4 ani žádné mně známé běžné jiné nové ani pure analog synty neumí. A je jedno jak na to hraju, na Mini D stačí hrát dva tóny dokola a druhou rukou lehce měnit cutoff a rezonance a je to tam. Za to třeba zmíněný Jordan Rudess když začne onanovat ty svoje stupnice, ale na přehalovanej zvuk 2x víc zapadenější, utopenější v mixáži než třeba zvuk kytar nebo zpěvy, jak lze slyšet snad na každým koncertě Dream Theater, to se mi sice taky líbí, ale nebere tolik jako klidně méně hraní ale víc emocí ve zvuku. Muzika už dávno není o stupnicích a harmonii, ale o zvuku, pro mne. Mám dojem, že češi např. proti američanům absolutně nedokážou muzikou předat pocity a nálady, tedy zvukově v první řadě. Bez ohledu na styl. Stejný jako obrazy - buď předáš kresbou něco konkrétního, co hned každej pozná, a nebo na to budeš civět celej život a stejně na to nepřijdeš, co tam je namalovaný. Ale máš z toho dlouhodobě nejakej pocit, jinej než co je běžnej normální pracovní den. A o tom to je. Myslím, že mám velkou pokoru ke zvuku a k umění předávat tím zvukem svoje pocity a nálady a že jsou nástroje, který to dovedou a je skoro jedno, jak na ně umíte hrát. 1000x důležitější je jakou náladu a emoce tím kterým zvukem umíte předat dál, posluchačům nebo i jen sami sobě, tj. jakej zvuk z nich dokážete dostat, jak na vás ten zvuk působí. Apropo nemám a ani nechcíi mít absolutně žádnou pokoru k pouhému přehrávání partitury, bez zvukovýho výrazu, jak to předvádí absolventi běžných českých hudebních škol a konzervatoří. Tenhle problém je tady ale už od komančů, co pamatuju. Vzít záskok do baru konzervatoristu - byť klavírního virtuóza - znamenalo obvykle horší výsledek než obehrát celej večer bez kláves, i kdyby měl sem tam nahradit nějaký klávesový sólo třeba basista na basu, ale v rytmu a s pocity, náladou tý skladby. Těžko vysvětlovat, kdo tím neprošel... škoda. Ale tak to má asi být, někdo lituje mě, já zase někoho jinýho, myslím zcela upřímně, fakt je mi až líto některých dobrých kamarádů muzikantů, co jsou sice skvělí lidé, zahrajou všechno, ale zvukově je to jako robot, nepřinese to hezký natož emotivní zážitek nikomu Velice si vážím Věry Martinové - není to o klávesách, ale velmi podobný příklad v oblasti kytarové: i když hraje i velký megakoncert zcela sama se svou "Martinkou", dokáže komukoliv v publiku předat takový emoce pouze tím, že slyší a usměrňuje patřičným směrem barvu - zvuk své kytary a hlasu. Několikrát mi spadla brada. Zatímco jiní muzikanti, na stejným PA (stejný amfiteátr) co sice technicky zahráli 10x víc, mi nedali emotivně vůbec nic, bylo to odehraný cosi, ale ne předaný emoce. To pak popíjíš pivo, dáš cigáro, máš max. radost žes tam byl a to slyšel, ale to je všechno. A konkrétně ve srovnání s paní Martinovou takhle na jednom podiu nejen u mne pohořelo hodně i velmi známých a profi muzikantů... No a netvrdím, že sám umím předat nějaké emoce svým šmrdláním navenek, ale občas sám cejtím, když se zadaří hodně emotivní zvuk, tak to i se mnou docela emotivně zatřepe Obvykle hraju se zavřenýma očima, takže je mi i celkem jedno co prsty hrajou, tedy pokud nejde o covery a komerci, ale snažím se dělat celou muziku spíš pouze zvukem, ten vytváří ty nálady. Když mám něco, co zní jako přes 20 metrů plastový roury od WC, tak fakt dám maximálně něco lehčího z partu, ale o emocíxh a nějaký muzice nemůže být řeč. Proto nesnáším ty laciné konzumní zvuky. A vím, který nástroje už mi někdy ty dokonalý pocity a dokonalou muziku poznat umožnily, ať už jsem na ně hrál sám nebo je slyšel u jiných. Já vlastně akorát nerozumím, proč tak zásadní věci nikdo tady nechce pochopit nebo fakt je tady 90% absolventů - muzikantů co s pokorou zahrají všechny technické Chopinovy finesy nebo naopak dokážou dostat za pár minut z řady sequencerů výběrem zakoupených smyček hotovou skladbu? Možná na konec - techniku hry se nakonec naučí každej snaživej blbec, i automatický rytmus se dá naučit mnohaletým aktivním poslechem americký muziky, ale to cítění muziky se zvukem a inspirace zvukem pro předávání emocí, tj. něco víc než odehrání s autodoprovodem na samohrajce, to se koukám asi naučit nedá, buď to máš nebo ne.bassline píše:Ale modulacne moznosti nastroja podmienuju expresivitu. Mozno to takto CMM myslel.hubert píše:Samotný nástroj žiadnu expresivitu nemá....tá prichádza až s prstami a invenciou.
K Nordu - samozřejmě mám stále na mysli Lead A1, pokud jsem občas napsal A4, tak to jsem si poplet s Elektronem Analog Four A4 - to je typický špičkový nástroj pro producery a DJing, zatímco A1 pro muzikanty naživo sorry za to.
Re: Nord Lead A1
countrymentalman: to je dlhe, pochybujem ze to bude niekto cele citat ..
Re: Nord Lead A1
clovece .. kde si zobral , ze ja som producent ?countrymetalman píše:To Pytkin: hele ty producente,
samozrejme myslel som to obecne .. moja skusenost s dobrymi muzikantami je taka , ze je uplne jedno na aky nastroj hraju , tak to hra jak diva svina .. pamatam si , ked som bol maly chlapec a mal som doma susedov poly 800 a yamaha FB-01 .. Tam tam boli v presetoch take zvuky nic moc , ked som ja na ne klimprcal .. potom dosiel ku mne pozriet spoluziak , velmi dobry klavirista .. a zrazu tie uplne zle zvuky , boli uplne popici .. a padal som z nich na rit ..countrymetalman píše: ten tvůj nakydanej hnůj, cituji: "expresivita nastroja je dana v prvom rade samotnym hracom , ktory na ten nastroj hraje .. treba vediet hrat a potom aj nastroj hraje .." byla myšlena na mne nebo obecně?
clovece ... toto som si neni uplne isty .. pocuval som tie tvoje ukazky , co si sem dal s tou paradnou XP30 .. znelo to jak zla samohrajka ..uplna tragedia .. zvuk klavira , jak z casio MT 21 .. A ten co na neho hral , to bolo jak ked jozko od sustruhu si sadne za to casio a jednym prstom si tam daco vyklepkava .. Ja som si myslel podla tvojich reci , ze si fakt dobry klavesista .. ale teda ukazky hovoria , ze opak bude pravdou .. ale mozno ze na ukazkach nehrajes ti ale daky jouda .. potom sa opsravelnujem ..countrymetalman píše: Myslím, že hrát na klávesy umím a aby ses nedivil,
Re: Nord Lead A1
Len aby sme nemystifikovali:
Analog four je analog four
a A4 je A4
nie som síce Chick Corea ale tie všetky litánie o expresívnych zvukoch a virtuozite a čo ja viem čom ešte - to sa stále bavíme o tých country trojakordovkách?
Analog four je analog four
a A4 je A4
nie som síce Chick Corea ale tie všetky litánie o expresívnych zvukoch a virtuozite a čo ja viem čom ešte - to sa stále bavíme o tých country trojakordovkách?
Re: Nord Lead A1
dedko : jo jo .. hovorime o tej expresivite :
Re: Nord Lead A1
Expresivny = citovo zafarbeny, kto nema jasno v pojmoch, ujo Google pomoze. Dedukujem teda, ze nezivy nastroj moze mat expresivny prejav len s pomocou toho kto nan hra - ako na nom hra. Prevodniky, filtre, atd. charakterizuju nastroj - pokym syntak nebude mat AI expresivny nebude.
Co sa tyka Clavia XYZ typ, najviac som si osahal kedysi Dendyho cervenu krabicu a bol to pre mna dost svojsky stroj. Porovnavat je uplne zbytocne, tiez nie kazdy si kupuje kabriolet, ked chce auto, ze ano...
CountryMentalMan:
Neexistuje konzumny lacny zvuk, len konzumny a lacny aranz. Bodka.
Mozno by pri hrani stalo za to otvorit tie oci a ine vnemy, aby si zistil-presvedcil sa ci to emotivne nevnimas len ty. Lebo podla toho co pises, vsade vidis kopec blaznov a 1 lietadlo...
Myslim si, ze tvoje emocie ti zatemnili usudok a ten endorfin by si mal rozriedit. Neposunies sa a nedostanes dalej kym budes presvedceny o tom, ze vies vsetko. Len ten, ktory dostatocne pokorne vnima svoje vedomosti, vie, ze vie este stale malo...
Co sa tyka Clavia XYZ typ, najviac som si osahal kedysi Dendyho cervenu krabicu a bol to pre mna dost svojsky stroj. Porovnavat je uplne zbytocne, tiez nie kazdy si kupuje kabriolet, ked chce auto, ze ano...
CountryMentalMan:
Neexistuje konzumny lacny zvuk, len konzumny a lacny aranz. Bodka.
Mozno by pri hrani stalo za to otvorit tie oci a ine vnemy, aby si zistil-presvedcil sa ci to emotivne nevnimas len ty. Lebo podla toho co pises, vsade vidis kopec blaznov a 1 lietadlo...
Myslim si, ze tvoje emocie ti zatemnili usudok a ten endorfin by si mal rozriedit. Neposunies sa a nedostanes dalej kym budes presvedceny o tom, ze vies vsetko. Len ten, ktory dostatocne pokorne vnima svoje vedomosti, vie, ze vie este stale malo...
Re: Nord Lead A1
Nezlobte se, musím to ještě víc upřesnit. Říkejme tomu klidně "literární okénko". Vlastnil jsem delší dobu NL1, NL3 a NL2X měl půjčený z Audioteku na jeden den. K tomu pár levnějších analogů, včetně novodobého DSI 08.Jirka Štolfa píše:Myslím takový ten široký/bohatý měký zvuk. Prophet, Jupiter apod. NL2ka to prostě neumí. Zní mnohem víc tvrdě a ostře.
Nord Lead 2x zní takhle:
1) úderný. Vím, to slovo zní totalitně, ale je prostě úderný. Zvuky s rychlou obálkou v unisonu jsou jako když někdo tříská železnou palicí po tlustém ocelovém laně a ten kov je potažen jen velmi jemnou vrstvičkou gumy (asi tak 0,3 mm) .....vděčí za to mj. vyšší polyfonii proti NL2.
2) konkrétnější, detailnější. Zřejmě 24 bitovýma převodníkama, ale není to oproti NL2 tak velký posun, jako proti novější NL3.
3) hladký a studený (ale pěkný) oproti chlupatým a teplým analogům.
4) mohutný, zlověstný, brutální v basech. Studený a zároveň tlustý bas. Jako když Arnold v 6. dnu vstoupí do kostela a ještě než nestvůra zdemoluje kostel, je slyšet předzvěst jejího příchodu. Jako když při procházce tunelem metra je slyšet z dálky se blížící temně hučící souprava, není kam utéci.
5) lehce zabroušený, jako když pitbullovi trošku zapilujete drápky, protože vydával nepříjemé zvuky, když se jednou za týden zatoulal na skleněnou terasu. Pořád ale zůstal pitbulem, zůstaly mu zuby, varlata atd.
Tak!
Re: Nord Lead A1
peteness: pekna charakteristika
prejdime k ukazkam...co je podla teba mohutny a zlovestny bass ? Kazdy v tom vidi asi nieco ine. Pre mna to moze byt napriklad toto:
Schvalne ci rozoznate o ktory typ Norda ide
prejdime k ukazkam...co je podla teba mohutny a zlovestny bass ? Kazdy v tom vidi asi nieco ine. Pre mna to moze byt napriklad toto:
Schvalne ci rozoznate o ktory typ Norda ide
Re: Nord Lead A1
tu sa ponuka otazka , ci je to expresivna ukazka , alebo nie ..
Re: Nord Lead A1
No v zmysle basslineovej teorie ze čím viac modulácie tým viac expresivity, tak je toto totálne neexpresívna ukážka