FL Studio ::: Ukrutně dlouhej render

Trackery, Reason, FL Studio...
Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

FL Studio ::: Ukrutně dlouhej render

Příspěvek od delay »

Pls HELP.

Stalo se mi nyní poprvé, že render projektu v FL studiu (délka asi 4.50 min) trvá snad 40 min.
Je pravda, že tam mám asi 30 patternů a dost samplerů a wrapperů, ale měl sem i víc a šlo to renderovat během minuty. Zátěž CPU je asi 25%, protože je to téměř bez FX.

Chci se zeptat, jestli nemáte potuchy, co by to mohlo způsobovat? Nějaký nastavení o kterém víte, že je problematické atd...
Zatím jsem si neudělal čas to prověřit důkladně, jsem uprostřed nahrávacího procesu, jen sem chtěl vzít mp3 a kontrolně ji pustit na různejch místech...

Díky za každou radu. GOOD NIGHT :wink:

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 5071
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph »

nevim, jestli to fruity umoznuje, ale zkus realtime export

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

Nejsem Fruity expert, ale při exportu je na výběr sposta funkcí jako dithering, delay compensation, HQ for all plugins..., ale tohle vůbec nemá vliv na rychlost, stejně tak mp3 nebo wav, realtime sem hledal už minule, ale asi není (?)

Jindy2
Příspěvky: 2037
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 »

delay: u Fruity se ti ta rychlost renderu ovlivňuje tím Sampler interpolation...já tam mám nastaveno to nejvyšší (512) a stejně mi to jde celkem rychle, tak max 5 minut...

jinak něco jako realtime render tam je...já to dělal tím disk recordingem - nastavíš si v mixeru tu disketku na masteru a někam to uložíš...jak se to přehrává, tak se to hned ukládá...

konkrétně nevím, co ti to způsobuje, možná nějaký zprasený plugin...30 patternů je celkem málo, i když se to tak nedá měřit, tak já dělal zatím maximum track 30 nástrojů a 80 patternů a renderovalo se to tak těch 5 minut, zátěž procesoru na 95%, prostě strop...
myslim si, že jestli máš problém jen s tímhle jedním trackem, tak ho prostě živě nahraj (ten disk recording) a kašli na to...ale zajímalo by mě, co je příčinou problému, třeba to bude vědět kexik...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

nemas tam vela stop sytrusu so zvukmi ktore maju 8x oversampling pri renderi? sytrus sa da nastavit tak ze pri renderi robi syntezu preciznejsie (na vyssej samplovacke ktoru na konci downsampluje). rozhodne skus vypnut v rendrovacom paneli funkciu hq for all plugins, niektore pluginy, ktore tuto funkciu podporuju, potom renderuju desne pomaly
a este, background rendering trva asi 10x dlhsie, aj ked na popredi ziadna aplikacia nebezi, ak mas dualcore, background rendering vobec nema zmysel pac render bezi len na jednom cpu

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

Sytrus vůbec...
Nicméně už jsem na to přišel:

Dělají mi to tři kanály s Fruity SoundFont Playerem, ve kterých je načten stejný SF file. Je zajímavé, že v projektu se chovají normálně a hrají dohromady, ale v renderu to takhle šíleně spomaluje. Budu asi muset vyzkoušet jinej SF player.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

sf player ma takisto hq rendering... v lavom dolnom rohu okienka pluginu
mas ho zapnuty?
sf player pouzivam vo velkom a na rozdiel od vst sf playerov je dost usporny
inak skus trebars sfz player ale bacha na problem s registrami (ked zmazes registre windows napriklad pri reinstalacii, v projektoch kde si mal sfz player zmizne informacia o banke a sf2 subore, ktory bol v skladbe pouzity, takze ak to nemas dakde napisane, si v riti. mozes si ale dovnutra skladby urobit poznamku vo fruity notepade, tak to robim ja. sfz je co do zvukovej kvality extratrieda)

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

Kexik: Já vím, už jsi mi to jednou radil, já pro ulehčení a rychlost práce používám ten interní SF, pač mi nějak vyhovuje. Nicméně je asi čas změny.
HQ rendering u Fruity SF mám vypnuto (default).

Možná ještě zkusím reinstal FL8.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

mozno ze je blba sf2 banka... na druhej strane, co je na 40min renderi spatne? daj si cigaretku, alebo to pusti na noc

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

Jo, na finalnim renderu mi nezalezi, ale paklize rychle v mezicase potřebuji mp3 pro kontrolu kdekoli v terénu, tak je to trochu vopruz :). Díky za komunikaci :)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

no tak vtedy budes renderovat realtime. ako napisal jindy, das ulozit mastertrack (disketka dole na sabli), nastavis kurrzor na zaciatok playlistu, stlacis record a prehras projekt. minusom je ze vznikne .wav a nie mp3 ale mp3 enkoding robi FL BLBO, pouziva sice lame ale s blbymi flagmi...

Vuid
Příspěvky: 819
Registrován: 20 led 2006 22:46

Příspěvek od Vuid »

kexik:
...pouziva LAME ale s blbymi.....co je to "flagmi"?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

flag je zastava, v prenesenom vyzname pokyn. lame zere ulohu v podobe lame nazovsuboru a potom idu flagy, kadejake pripony a dalsie nastavenia, ktorymi sa da vyladit ako presne ma kompresia prebiehat. exact audio copy pouziva takyto retazec, napriklad:
%l--alt-preset 128%l%h--alt-preset standard%h %s %d
kazdopadne mp3 vyrobena rovno fruity je nic moc, to pocuje snad kazdy

Vuid
Příspěvky: 819
Registrován: 20 led 2006 22:46

Příspěvek od Vuid »

kexik:
Jo tak, ja myslel ze je to neco ve slovencine:)
Moudrej z toho stejne nejsem, ale to je jedno, kdyztak si o nastaveni LAME encoderu poctu jinde. Zatim to nepotrebuju, byl jsem jen lehce zmaten...

delay:
Prinejhorsim muzes to co leze z FL nahrat nejakym audio editorem (Sound Forge), ale to te jiste napadlo.

Jindy2
Příspěvky: 2037
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 »

kexik: Já mám podle obrázku dole asi Fraunhofer, že?
To je také nějak horší než Lame jste tu psali. Kde vzít to "správné" Lame, jde to integrovat zadarmo do Sound Forge?

Obrázek

Odpovědět