Hudobna produkcia, alebo ako efektivne pracovat...
Cyril:v podstatě mám pokaždý stejný systém,ikdyž kolikrát nechci.Nejdřív složim hlavní melodii(vetšinou skládám na zvuku piana,smyčce,synth),která se několikrát opakuje ve výsledným songu.Pak zjistím tempo a přidám k tomu základní bicí.Následují plochy a nějaká basa.Po tomhle všem zkouším pod tu hlavní melodii nacpat ještě jednu melodii,která je úplně jiná ale sedí tam.Dá se říct,že kolikrát mám více variací hlavní melodie,která sedí do basy a ploch.Nakonec zasázím tyhle pasáže(možno nazvat patterny) za sebe a poslouchám to dokola.Pak k tomu skládám vedlejší pasáže který přijdou před a po hlavní melodii.To je celý.Vetšinou jsou to krátký minutový dema.V průběhu ještě samozřejmě zkouším měnit zvuky na jednotlivých stopách,změna bicích smyček,Dřív jsem chtěl hlavní melodii nacpat do určitýho tempa a zjistil jsem,že to apsolutně nejde.To mě dost trápilo,protože jsem chtěl dělat určitý styl hudby,ale pokaždý mi tam ta melodie nějak nešla.Tak jsem složil melodii a až pak přidal bicí a pak jsem se nestačil divit,cože to mám za tempo a jak mi to připomíná jiný styl hudby,než jsem chtěl vždycky dělat.
Dreamgate píše:Cyril:v podstatě mám pokaždý stejný systém,ikdyž kolikrát nechci.Nejdřív složim hlavní melodii(vetšinou skládám na zvuku piana,smyčce,synth),která se několikrát opakuje ve výsledným songu.Pak zjistím tempo a přidám k tomu základní bicí.Následují plochy a nějaká basa.Po tomhle všem zkouším pod tu hlavní melodii nacpat ještě jednu melodii,která je úplně jiná ale sedí tam.Dá se říct,že kolikrát mám více variací hlavní melodie,která sedí do basy a ploch.Nakonec zasázím tyhle pasáže(možno nazvat patterny) za sebe a poslouchám to dokola.Pak k tomu skládám vedlejší pasáže který přijdou před a po hlavní melodii.To je celý.Vetšinou jsou to krátký minutový dema.V průběhu ještě samozřejmě zkouším měnit zvuky na jednotlivých stopách,změna bicích smyček,Dřív jsem chtěl hlavní melodii nacpat do určitýho tempa a zjistil jsem,že to apsolutně nejde.To mě dost trápilo,protože jsem chtěl dělat určitý styl hudby,ale pokaždý mi tam ta melodie nějak nešla.Tak jsem složil melodii a až pak přidal bicí a pak jsem se nestačil divit,cože to mám za tempo a jak mi to připomíná jiný styl hudby,než jsem chtěl vždycky dělat.
Na to kasli. Styl je jenom forma, tak proc ji prispusobovat obsahu? Pokud je to hudebne dobre,tak bych se nezatezoval tim,kolik to ma bpm.
-
Brooklyn / juanita juarez
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
tanecni hudba je pro me v tomhle ohledu tezsi. 'hudebni' hudbu si v posledni dobe nejdriv rozvrhnu v notach/midi, a ty pak 'produkuju' - mam predem zajisteno, ze je to rozumne sestaveny. u elektroniky casto zacinas s prazdnym listem papiru, je to obcas docela frustrujici pocit.Cyril píše:dendy: no jo ale ty to mas v tomhle dobry, kdyz delas psytrance. Ale netanecni hudba se dela takhle "linearne" dost tezko, aby z toho pak nebyla sracka...
brooklyn,lupo: tak tak presne tak...
cyril: no principialne je uplne jedno AKY styl robis, pointa celej hudby je o tom ze ma nejake intro, uvod, hlavnu temu, vyvrcholenie a koniec ... pripadne sa ti "refren" (nejaka cast hlavnej temy) viac krat zopakuje, prepojena nejakymi intermezzami... u psy je jediny rozdiel ze tych "hlavnych tem" a "vyvrcholeni" tam mas viac za sebou ale inak je to to iste vsade ... ked sa fakt odosobnis od stylu a pouzitych nastrojov a divas sa na skladbu (track) s ciste abstraktneho hladiska tak je to vzdy to iste...
cyril: no principialne je uplne jedno AKY styl robis, pointa celej hudby je o tom ze ma nejake intro, uvod, hlavnu temu, vyvrcholenie a koniec ... pripadne sa ti "refren" (nejaka cast hlavnej temy) viac krat zopakuje, prepojena nejakymi intermezzami... u psy je jediny rozdiel ze tych "hlavnych tem" a "vyvrcholeni" tam mas viac za sebou ale inak je to to iste vsade ... ked sa fakt odosobnis od stylu a pouzitych nastrojov a divas sa na skladbu (track) s ciste abstraktneho hladiska tak je to vzdy to iste...
to co je tedy popsano je pripad tzv. sukcesivni kompozice... jeji problem je v tom, ze je casto totalne na hovno
kdyz neco vznika tim, ze se pridava jedna linka k druhe, tak to vyzaduje daleko vice umu nez naopak - jelikoz vetsina lidi nevi co je to kontrapunkt apod. tak na sebe vrstvi bud nevrstvitelne nebo podrizuji jednu linii druhe, aby aspon ta jedna/puvodni/ si ponechala sve "kvality"... nakonec to vsak vede k tomu ze ve chvili kdy je v kompozici zaclenena hierarchie hlasu, tak bez onoho puvodni hlasu je to nezivotna sracka - nemam jestli mam jeste psat o horizontale a vertikale, ale dobra rada do hudebniho zivota je: komponujte pokud mozno vse soucasne
ja by som videl hlavny rozdiel medzi elektronikou a normalnym popom v tom, ze napad v elektronike je viac prepojeny s technologiou, clovek musi skladat tu vec priamo zo zvukov ktore v tom naozaj budu, inak sa neda riesit atmosfera a cele vyznenie skladby. rock/pop sa da kludne napisat v notach na servitku a hocikedy neskor plnohodnotne zaranzovat skoro do lubovolnej podoby. ale ci je tazsie jedno alebo druhe, to nejde porovnat. ked je dakto dreveny, nedokaze ani jedno ani druhe
ja si myslim ze toto je dost idndividualne.. a mam pocit ze je to v takych dvoch bodoch.. 1. je skomponovanie hudby, 2. dokazanie ju zrealizovat do pocuvatelnej finalnej podoby...
2. bod hovori prave o tom ze to moze spravit uz kde kto, kto ma skusenosti s finalizaciou, aranzovanim, masteringom..
1. bod zas je o tom aky postup si zvolime.. bud je to hladanie cez groove a nasledne lepenie napadov, bud vieme co chceme spravit a ideme na istotu, alebo hudbu vnutorne pocujeme a napiseme ju od A po Z...
najlepsie je vediet si udrzat oba body.. ale rozhodne ten druhy bod je o sebadiscipline to proste dokopat do zdarneho konca co je asi kamen urazu...
a na to je dobre mat bud kapelu alebo team ktory to spolocnymi silami dava dohromady az to dokonci
2. bod hovori prave o tom ze to moze spravit uz kde kto, kto ma skusenosti s finalizaciou, aranzovanim, masteringom..
1. bod zas je o tom aky postup si zvolime.. bud je to hladanie cez groove a nasledne lepenie napadov, bud vieme co chceme spravit a ideme na istotu, alebo hudbu vnutorne pocujeme a napiseme ju od A po Z...
najlepsie je vediet si udrzat oba body.. ale rozhodne ten druhy bod je o sebadiscipline to proste dokopat do zdarneho konca co je asi kamen urazu...
a na to je dobre mat bud kapelu alebo team ktory to spolocnymi silami dava dohromady az to dokonci
co se mych zkusenosti tyce - proces komponovani je u vetsiny popprofiku zalezitosti rutiny, kdy se aplikuji 1000x vyzkousene fungujici modely a jde tedy jen o to, s cim se v onom modelu bude pracovat - jednodseji receno - pracuje se na bazi opaku konceptualniho rozvijeni - zde se postupuje presne obracenne - dopredu je jasne, ze 2 takty predveti, 2 takty zaveti - modulacni spojka, vedlejsi tema, refren, mezihra a tonalni sjednoceni temat nebo jinak... rozhodujici je tedy sonicka slozka, kdy dle stylu je volen zvuk a na zaklade jeho charalkteru je utvarena ona napln modelu.... snad je to srozumitelne 





