Hudobna produkcia, alebo ako efektivne pracovat...
2 lupo: no ja novinar nejsem a proto me to zabolelo
jeste v dobach meho studia platilo za ponizujici, kdyz nasi praci nekdo zhodnotil jakozto pouzivajici novinarsky zargon... vem si kdo dnes prispiva do hudebnich periodik - to snad ani jinak nelze brat nez urazku
hudebni publicistika je v 90 procentech na te nejnizsi urovni v jeji mnohasetlete historii...
2 lupo: tak je to priznacny
mimochodem ted kvuli praci zpracovavam nejaky kritiky kolem roku 1897 a kdyz to vidim, jak je to napechovany znalostma, stylistickou vytribenosti a hlavne trefnosti - dnesni kritika je ve znameni jednoho - nekrtickeho prejimani poznatku a formulaci a to i za predpokladu, ze nekdo udela zcela jinou desku
jednou jste proste nekomu zneli jako underworld, tak to mate nadosmrti na taliri a mohl by si klidne delat ve stylu evy a vaska 
jsme hrube offtopic, ale moje predstava novinare kdysi byla, ze je to clovek ktereho to co dela BAVI a ze SAM vyhledava informace, je investigativni a ze ma prehled. Bohuzel to tak neni. Hahah, v Rock a popu? a kdo? Jana Komankova? ktera si pletla Nicka Kamena s Michaelem Kamenem? nebo snad Rodriguez (dejtemicasopisajahoznicimnapopeltrebaRollingstones) ? 
Preco ? Ked si muzikant nevie dat rady so zvukovou finalizaciou svojho materialu , tak by som hladal dakeho spojenca , ktory neni tak dobry muzikant , ale zase mu to ide viac s tym zvukom .. a mohlo by ho to bavit .. a dalsi nazor casto moze priniest este zaujimave vstupy a podnety ..kexik píše:to v nasich koncinach moc nefunguje, dobrych producentov je hodne malo a je velmi tazke ich ziskat... pochopitelna vec, pri tak malom trhu... oni mrchy sa totiz z robenia muziky pokusaju uzivitPytkin píše:dalsia moznost je dat to dokoncovat niekomu inemu ..
co pozeram tak kazdy ma rad tu nahravaciu cast.
no ja som prave presne opak: vyzivam sa v robeni aranzma, "davania dokopy", masteringu, to je moje, ked to vsetko zacne davat zmysel...
na svojich veciach sa to ucim zlozit (to ma velmi bavi, ale tazko sa prenasa presny napad z hlavy do realu, vacsinou mi to tak neznie ako som chcel), otextovat, nahrat, naspievat ... to ma az tak nebavi ked sa mam priznat, mozno preto ze som na to co inde robi cela kapela len sam. ale to je mozno aj vyhoda
rady k efektivnosti? no nejake rady by som mal
napr.
-ako uz odznelo, napad v momente zapisat, nech sa deje co sa deje
-naucit sa ovladat velmi dobre nejaky DAW soft aby clovek nemal pri robeni muziky problemy s routovanim a pod. to len zhorsuje pohodu, musi to byt zautomatizovane, proste na to nemyslis len to robis
-nezalezi na tom v COM robis ale AKO. ak mas jeden vstavany eq, compressor, chorus, flanger, phaser... a robia co maju aspon trochu a
nehadzu nejaky digitalny bordel tak sa v tom musi dat urobit dobry mix
samozrejme cim lepsie efekty tym lepsie sa pracuje, ale tu na elelectrozone som si vsimol ze tomu vela ludi priklada privelky vyznam
-dobry zvuk sa nemusi rovnat kvalitny zvuk, v kolko dobrych skladbach je pocut nejaky total brum a pod a aj tak su to oblubene pecky, taketo chyby davaju tej skladbe aj vlastne caro, ale vsetko s mierou
-cim horsi su muzikanti, tym viac prace je na skladbe (preto som ja na cvicenie mixu uplne idealny pripad
)
-ak sa dohadujes s ludmi, treba byt vzdy korektny a dochvilny, co si ja cenim na muzikantoch je profesionalny pristup, bez rozdielu hudobnych stylov ci veku. ked kapela dojde bez podiovky a idu hned hrat tak to by som vrazdil takych somarov, potom je vzdy zle na zvukara (zvukar = mučeník
)
-ucho je pan, ucho si cen a davaj nanho pozor
-ak si nasiel recept na nejaky hit (proste pocujes ze je to to hit) tak sa ho drz
to ma teraz tak napadlo, este mozno doplnim
PS: skladieb s C,G Am,F nikdy nie je dost!
no ja som prave presne opak: vyzivam sa v robeni aranzma, "davania dokopy", masteringu, to je moje, ked to vsetko zacne davat zmysel...
na svojich veciach sa to ucim zlozit (to ma velmi bavi, ale tazko sa prenasa presny napad z hlavy do realu, vacsinou mi to tak neznie ako som chcel), otextovat, nahrat, naspievat ... to ma az tak nebavi ked sa mam priznat, mozno preto ze som na to co inde robi cela kapela len sam. ale to je mozno aj vyhoda
rady k efektivnosti? no nejake rady by som mal
napr.
-ako uz odznelo, napad v momente zapisat, nech sa deje co sa deje
-naucit sa ovladat velmi dobre nejaky DAW soft aby clovek nemal pri robeni muziky problemy s routovanim a pod. to len zhorsuje pohodu, musi to byt zautomatizovane, proste na to nemyslis len to robis
-nezalezi na tom v COM robis ale AKO. ak mas jeden vstavany eq, compressor, chorus, flanger, phaser... a robia co maju aspon trochu a
nehadzu nejaky digitalny bordel tak sa v tom musi dat urobit dobry mix
samozrejme cim lepsie efekty tym lepsie sa pracuje, ale tu na elelectrozone som si vsimol ze tomu vela ludi priklada privelky vyznam
-dobry zvuk sa nemusi rovnat kvalitny zvuk, v kolko dobrych skladbach je pocut nejaky total brum a pod a aj tak su to oblubene pecky, taketo chyby davaju tej skladbe aj vlastne caro, ale vsetko s mierou
-cim horsi su muzikanti, tym viac prace je na skladbe (preto som ja na cvicenie mixu uplne idealny pripad
-ak sa dohadujes s ludmi, treba byt vzdy korektny a dochvilny, co si ja cenim na muzikantoch je profesionalny pristup, bez rozdielu hudobnych stylov ci veku. ked kapela dojde bez podiovky a idu hned hrat tak to by som vrazdil takych somarov, potom je vzdy zle na zvukara (zvukar = mučeník
-ucho je pan, ucho si cen a davaj nanho pozor
-ak si nasiel recept na nejaky hit (proste pocujes ze je to to hit) tak sa ho drz
to ma teraz tak napadlo, este mozno doplnim
PS: skladieb s C,G Am,F nikdy nie je dost!
http://www.danokrnac.sk , http://www.automix.sk , http://www.myspace.com/thebadplayer
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII
to deekay: tak s tebou sa chcem stretnut!
nechcem aby to vyznelo, ze som nejaky velky tvorivec,ale akurat som si spocital kolko mam rozrobenych veci na HDD a konecne cislo je 87. samozrejme, ze niektore veci su iba drobne napady,ale dost vela je tam takych, co by stacilo nejak "rozumne nahadzat na seba" a boli by hotove. A prave s tym mam problem. Nechcem to robit len pre to ze musim. Ale mozno to ani nijak inak nejde.som z toho na nervy:)
nechcem aby to vyznelo, ze som nejaky velky tvorivec,ale akurat som si spocital kolko mam rozrobenych veci na HDD a konecne cislo je 87. samozrejme, ze niektore veci su iba drobne napady,ale dost vela je tam takych, co by stacilo nejak "rozumne nahadzat na seba" a boli by hotove. A prave s tym mam problem. Nechcem to robit len pre to ze musim. Ale mozno to ani nijak inak nejde.som z toho na nervy:)
pokojneluto píše:to deekay: tak s tebou sa chcem stretnut!
nechcem aby to vyznelo, ze som nejaky velky tvorivec,ale akurat som si spocital kolko mam rozrobenych veci na HDD a konecne cislo je 87. samozrejme, ze niektore veci su iba drobne napady,ale dost vela je tam takych, co by stacilo nejak "rozumne nahadzat na seba" a boli by hotove. A prave s tym mam problem. Nechcem to robit len pre to ze musim. Ale mozno to ani nijak inak nejde.som z toho na nervy:)
rad sa pohrajkam ale musi to byt nieco co je moj styl pocuvania pretoze s takou hudbou aku clovek nepocuva ti asi nepomozem
zatial mam rekord hrajkania sa 3 tyzdne s jednou skladbou (na PC reprakoch... takze zbytocna robota ale tak sa clovek uci, inac na nich repro to znelo uzasne
inac moje vlastne rozrobene napady koncia len pri cisle 54 zatial
edit: teraz som si az pripadal ako tazky profik
http://www.danokrnac.sk , http://www.automix.sk , http://www.myspace.com/thebadplayer
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII
luto: Vím jak ti je. Já sem na tom podobně
. Občas přemýšlím, komu to nacpu aby to dokončil, ale většinou to nemá význam. Stává se mi to jen u elektroniky, písně písňovaté mi zaplaťpánbůh jdou, ale ty zas nenahrávám
.
Co jsem tak vysledoval, tak hrozně důležité skládat s nějakou vizí příběhu - abstrakce. U elektroniky se hrozně lehce plácá a pak vlastně ani nevíš, co chceš udělat...
Co jsem tak vysledoval, tak hrozně důležité skládat s nějakou vizí příběhu - abstrakce. U elektroniky se hrozně lehce plácá a pak vlastně ani nevíš, co chceš udělat...






