ajaj.. nad Reasonom uvažujem už dlhšiu dobu, kedysi dávno som ho mal kradnutý a bavilo ma v nom robit, rewire s abletonom funguje na 1*, bolo by to pre mna také fajn tučné VST a tiež stale rozmýšlam že predám moju DX7s a kúpim nejaký softverový FM syntak.. týmto PX7 sa mi to spojilo v jedneho chrobáka či mi fčul vrtá v hlave
Vážení nevím jak kdo ale Reason byl vždy Reason ... vždycky jsem se zamýšlel nad tím proč je málo lidí kteří něco vytvoří nebo vyprodukují poslouchatelného a zvukově jedinečného u nás. A už jsem na to přišel protože čekají jako ovce až jim někdo přinese ten či onen zvuk a pak už ho jen použijí ... nechtějí tvorbě zvuku věnovat stejnou péči jako co nejrychleji dojít k cíli. Kdyby takto pracovali všichni tak pořád na něco čekáme. Takže pokud očekáváme ohlas na naši tvorbu je potřeba vytáhnout si hlavu z prdele a začít uvažovat kreativně. Zvuk nevybírat z knihovny ale kreativně vzít jakýkoliv vzorek zvuku a pokusit se z toho vytáhnout maximum .. je jasné že třeba na bicích není co moc oběvovat a tam využijete nějaké předpřipravené smaply ale jinak je to o experimentování,. Elektronika je o experimentování. Nikoliv jako u bigbítu narvat to tam na plný kule. Nic proti dobrýmu bigbítu. Už jste si někdy zkusili vytvořit vlastní Refill ? Posbírat svoje zvuky a udělat z nich vlastní knihovnu ? Už jste někdy nasamplovali nějaký mechanický zvuk nebo fragment a procesovali ho tak dlouho dokud z něho nevypadlo něco užitečného rytmického ? Kdo z Vás využil aspoň na 50% Thor ? Kdo z Vás umí používat Subtractor ? Kolik z Vás využilo combinator několika synťáků a efektů a propojilo parametry tak aby se ty zvuky navzájem prolínaly ... a tak je to se vším . My češi si budeme pořád stěžovat že se s něčím nedá dělat ale zároveň nejsme ochotni se do problému ponořit a otevřít ho a vyřešit. A když to nejde takhle že to půjde jinak. Vážení sjeďte si všechny tutoriály na reason co jich je na Youtube a pak otevřete svoji kreativitu, muzikálnost a do toho protože reason je kompletní produkční studio pro jakýkoliv styl. Ale hlavní je především muzikant bez něj to nikdy nepůjde ... Věřím že se všichni polepšíme .... Čus.
Nebylo by špatné kdybysme zjistili kolik lidí skutečně s reason reálně tvoří samozřejmě legálně ....
reneno ja ked som tvoril v reasone (to bola este verzia 4) tak si trufam povedat ze som jeho moznosti vyuzil na maximum .. bezne som malaval combinator patche kde som mal aj 8-10 subtractorov, kopu efetktov, routovania, vzajomnych modulacii .. a potom takych combinatorov v projekte hromadu .. a naozaj som sa realne potykal s problemom kvality vysledneho zvuku (opakujem to bola verzia 4), ked som potom presiel na Cubase a VSTi tento problem zmizol..
nikdo nerika, ze v reasonu nemuze byt clovek kreativni, ale jde o to, ze za ty prachy jde v jinym softu bejt proste kreativnejsi a co se tyce treba zmineneho subtractoru, tak dle meho ucha proste nezni tak dobre, jako konkurence... je spousta i free softu, kterej je zvukove daleko presvedcivejsi - jinak zadnej soft samozrejme neni samospasitelnej a kreativita je to hlavni - pred 20 lety nikdo ani nesnil o moznostech, ktery dnes jsou a presto vznikaly uzasny nahravky, takze o tom zadna
ano to je možné ... ale asi si v té době neměl vícestopou kartu a neměl si každou stopu na jednom výstupu a výsledný zvuk si nemixoval mimo Reason ? Protože než se propojila SSL konzole z Record tak to byl jediný způsob jak rozumně smíchat. Nebo požít ReWire a míchat v Cubase. Na tohle taky občas využiju Cubase když se mi zdá zvuk z mixu divný hodím to všechno do roviny a pošlu si to do mixu Cubase a tam si to poslechnu jestli mám v uších zahučené nebo je to algoritmem sečítání zvuku. Osobně si myslím že zvuky mixu šly hodně nahoru a navíc když můžeme udělat paralelní procesování tak si s prostorem i zvukem můžeme vyhrát naprosto super. Navíc ten výstupní Compressor v Reasonu je docela měkký. Osobně ale nedám dopustit na finální mix na analogové konzoli s připojeným pořádným hardwarem, lampou a EQ případně pěkným páskovým echem nebo perfektním hallem špinavým Lexiconem. Prostě je to jen o přístupu a kreativitě jak jsem napsal. Báječné věci se dají udělat i na iPodu ... Na cesty miluju Nano studio kde si to pěkně naklupu a pak to jen vyexportuju do midi jak dojedu domů a tvořím dál v počítači v Reasonu. Tož tak synci ...
haralambos píše:nikdo nerika, ze v reasonu nemuze byt clovek kreativni, ale jde o to, ze za ty prachy jde v jinym softu bejt proste kreativnejsi a co se tyce treba zmineneho subtractoru, tak dle meho ucha proste nezni tak dobre, jako konkurence... je spousta i free softu, kterej je zvukove daleko presvedcivejsi - jinak zadnej soft samozrejme neni samospasitelnej a kreativita je to hlavni - pred 20 lety nikdo ani nesnil o moznostech, ktery dnes jsou a presto vznikaly uzasny nahravky, takze o tom zadna
hari mluvíš mi z duše ... před 20 lety nikdo ani nesnil ale hudby se dělala ...
Já si myslím že Reason je dobrá investice když si vezmeš nemusíš dokupovat profi pluginy které už má v sobě všetně SSL kompresoru, Echa, RV7000 atd. Navíc nikdo Tě nenutí používat plný Reason .... Můžeš jít nejprv do Essentials o tolik slabší není.
Ale nakonec je to na každém člověku .... já si koupil i Cubase Essential ... naproti tomu Reason si stáhneš a můžeš tvořit i zdarma ... U toho Reasonu se mi líbí že jsem ho měl doma nainstalovaný asi půl roku a vždycky když jsem ho otevřel tak jsem si tam našel nějaký zvuk nebo něco co mi víc vyhovovalo. Cubase je naproti tomu holá bez emocí. Všechno si musíš dokoupit nebo instalovat free VSTi pluginy. Neříkám že je to špatné ale je to Německy chladné. Naproti tomu Reason je o emocích o možnostech .... nakonec název Reason ... hovoří za vše že ?
renemo: Ty se ptas proc nevznika v Cechach moc dobra elektronicka hudba?
Ty jsi klasickej priklad zvanila, ktery jen teoretizujou jestli jde vysrat hovno kulaty, ale vysledky nikde. Venku proste nezvani, zapnou kompa, neco tam nahrajou a naklikaj a nic neresi.