RENDER TEST ::: FL8 vs Repaer

Trackery, Reason, FL Studio...
Poshook
Příspěvky: 2480
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook »

delay píše:
Poshook píše:render z Reaperu je viac komprimovany a teda hlasnejsi a makksi. podla mna bude rozdiel v urovniach suchych master mixov pred MP1 procesingom. cele by som to prisudil odlisnemu fungovaniu potencakov a faderov vo FL a Reaperi. podobny problem sme riesili na Ableton fore.
No vařil jsem to v obou programech z naprosto stejných WAV souborů. Doma si dám tu práci a odzkouším to ještě v Cubase SX3, možná ACIDu.

Problém je, že když vypnu MP1 v FL, tak zvuk leze tak do -6db (suchej master) kdežto v Reaperu se sere do 0db již od začátku (jakoby tam fakticky na masteru něco bylo, zkusím ještě prohledat nastavení projektu).

Tohle mi zatím přijde dost komunistický a diktátorský...
ved to hovorim, pouzil si sice rovnake sample, ale taktiez si sa hral so sablami na mixe (panorama, volume). pamatam si tusim, ze Logic 4/5 mal defaultne v nastaveniach -6db na importnute audio, takze volume vo vysledku nikdy nemohlo sediet s inym pogramom aj pri rovnakom nastaveni mixu. rovnako tak praca s panoramou sa u programov lisi a dva programy mozu pracovat s hlasitostou audia pri zmene panoramy inak.

tiez by som sa priklonil k jednoduchsiemu testu. vezmi nejaky stereo sampel (najlepsie nejaku hotovu muziku), insertni do stopy a len vyrenderuj. potom hod oba vysledky v niektorom z programov do stop a na jednej otoc fazu. ak su zhodne, odcitaju sa na nulu

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

S žádnou panoramou sem si nehrál, ani s master faderama, ty sem nechal v obou SW na default, což je v obou případech 0dB.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

delay: zmiesaj to tak aby v oboch programoch siel zvuk hlboko pod 0dB, a potom vyexportovane wavy znormalizuj v nejakom wave editore... reaper ma inak nakalibrovane meraky totiz, na stopach reaperu mozes ist do ovela vacsieho headroomu ako vo FL koli 64bitovej engine. vo FL si musis davat bacha na digitalnu "limitaciu", plati hlavne MEDZI efektami na inzertoch kde neni ziadny merak

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

Se z toho po...

Vzal sem demo skladbu z jednoho sample CD a použil ji pro srovnání. Výsledek je neskutečně podobnej v obou SW, přičemž sem zachoval stejnej postup...
Tohle už nepobírám a končím :). Kdo to dokáže vysvětlit...?

Jen pro pořádek, předchozí ukázka byla "zmixována" (neupravoval sem jejich vzájemnou hlasitost ani panaoramu) ze 7mi samplů a tahle je jen jeden WAV...

TEST:
DOWNLOAD - Audio Track
Naposledy upravil(a) delay dne 08 črc 2008 13:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2043
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Příspěvek od Ondra P. »

ja sem toto testovani delal taky a kazdy DAW zni trosku jinak , ale sou to tak minimalni rozdily ze to stejne nema asi cenu resit....
ale muj poznatek byl tokvy to... Cubase - teplej plnej sound , Logic - podobny jako cubase ale mekkci sound (mozna hladci), Frutyloops - cistej digitalnejsi ale uzsi sound., Ableton 7 - cisty digitalnejsi sound hlavne ve vyskach (v tom smyslu jako ze pekne cisty).....

Jindy2
Příspěvky: 2037
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 »

SadLuck píše:Ha, tohle je trochu spřízněné téma, tak to tu zneužiju - Zjistil jsem, že Adobe Audition (konkrétně verze 1.5, ale mam pocit, že i novější) vytváří mp3 prokazatelně horší kvality (resp. při jiných než nejvyšších bitrate totálně kurví výšky... totálně = mnohem víc než třeba právě FL)... tak nějak si myslím, že je to tím, že Audition (myslím) používá Fraunhofer codec namísto (dnes už) klasického Lame... Nemáte s tím někdo zkušenosti? Resp. nevíte někdo, co s tím? :D
já používám Sound Forge 8.0 a tam mám taky fraunhofer a neslyšel jsem zatím žádné problémy, standartně už teď pracuju tak, že vyrenderuju z FL wav, potom to v SF prohlédnu, případně znormalizuju, přidám fade in out a uložím do mp3...v případě SF 8 je ještě tenhle plugin na mp3 zpoplatněný...

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

ekeaze: Dá se říct, že uplně souhlasím. Fruity vnímám také jako čistej digi sound, ale vadí mi možná ta sterilita (proto se poohlížím i po jinejch SW). Cubase je opravdu teplejší a měkkčí. Fajn :)

Cyril
Příspěvky: 5865
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril »

"Teplej plnej sound", "cistej digi sound"... :shock: To musi bejt problem jinde. Nebo jako podle vas Cubase pridava harmonicky, potlacuje vejsky a janevimco? Tohle mi prijde uz fakt prehnany :)

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

cyril: To teda není přehnaný a slyší to tak spousty lidí. Cubase mi přijde přirozenější než FL, co já vim čím to je, ale je to tak. Asi to není tak markatní jako pověstný zvuk AKAIů, ale funguje to.

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2043
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Příspěvek od Ondra P. »

Kdyz sem to testoval tak sem si taky rikal ze jestli nemam nejaky sluchovy haluze a jestli mne tereba neovlivnuje barva GUI toho DAW coz urcite nejkym procentem jo, ale uz sem cetl podobny temata i na logic foru atd...

ale stejne to vse hraje perfektne a sou to minimalni rozdily, takze bych spis resil DAW jak komu vyhovuje v ovladanim a funkcema

Poshook
Příspěvky: 2480
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook »

delay píše:cyril: To teda není p%u159ehnaný a sly%u161í to tak spousty lidí. Cubase mi p%u159ijde p%u159irozen%u11bj%u161í ne%u17e FL, co já vim %u10dím to je, ale je to tak. Asi to není tak markatní jako pov%u11bstný zvuk AKAI%u16f, ale funguje to.
toto je dlhorocna tema na mnohych forach. na ableton fore sa to tiez riesilo. par tipkov tvrdilo, ze Cubase hra inak (hlavne lepsie) ako Live. urobilo sa par phase cancelation testov na rendernute sample a s velkym prekvapenim sa zistilo, ze sa uplne vynulovali.

ja tvrdim, ze ked rendernes tie iste wav v Cubase a v inom "dospelom" DAW, budu uplne totozne.
rozdiely su az pri samotnej praci s internymi pluginami (EQ, Comp atd.), stretching algoritmami, fadermi, knobami... tam rozdiely urcite su a mozu sa podstatne podpisat na vysledku

stavim sa, ze ked vezmem 2 rovnake wav a dam im nazvy A a B a hodim ich sem na forum, najde sa par jedincov, ktori budu tvrdit, ze jeden hra inak ako druhy

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2043
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Příspěvek od Ondra P. »

A to je jaky test phase cencelation?

Ja bych rekl ze pokavad ma kazdy DAW jiny engine tak uz "jinak pocita" i to jaky je nastaveni volume (savli) na mixu... je jasny ze kdyz das do DAW wav a jenom ho vyrendrujes bez zadnych nastaveni tak to bude znit vsude stejne...

Cyril
Příspěvky: 5865
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril »

ekeaze: smichaj se dva zvukovy soubory a jednomu se predtim otoci faze (umej to nektery DAW nebo jsou na to pluginy). Kdyz je vysledek ticho, jsou ty soubory totozny.

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2043
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Příspěvek od Ondra P. »

aha.. no dobra no... tak mam asi haluze :)

Poshook
Příspěvky: 2480
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook »

ekeaze píše:aha.. no dobra no... tak mam asi haluze :)
do engine nepocitam to akym sposobom su nakalibrovane meraky, ako su nastavene panorama a volume fadery...to vsetko su veci okolo, ktore sa povacsinou daju nastavit.
pod engine myslim to, akym sposobom sa budu spracovavat samotne audio procesy - ako prebehne samotna interna "mixaz" a tam je to spravidla u tych lepsich DAW o tom istom

Odpovědět