Plynulá regulace tempa v Samplitude není (při použití interních efektů)...adagio píše:další destruktiva - plynule zpomalit či zrychlit. Nejlépe se zadáním envelopy - charakteristiky zpomalování. (V SoundForgi Pitch Bend)
Samplitude
Nějak jsem to nepochopil. To, co při editaci slova udělám v SF, udělám i v Samplitude. A daleko pohodlněji, přesněji a rychleji. Proto nemám potřebu SF používat...adagio píše: Píšete, že od všeho, co výše neguju, mám uši.Mám je, ale spoustu věcí jsem zvyklý dělat jen vizuálně. (Např. čistění namluveného slova - zesílit, případně doplnit písmenka t, k, apod.; Blbě se to popisuje, prostě spousta činností, kdy nekoukám po nějakých okolních meterech, jen stereotypně něco přehazuju, poopravuju, atd. Do toho mi třeba za zády žvaní deset lidí a není čas moc něco naposlouchávat... Ale zase je to specifikum. Jsem prostě zvyklý celou vlnu vidět, vybírat střihy očima apod. Na to je ale asi fakt nejlepší SoundForge.
Ještě jednou bych si dovolil odkázat na Tools - Collect project files .adagio píše: 1) Save Complete VIP ... Jediný problém je, že vznikne další adresář. Když děláte denně víc Vipů podobného názvu nebo upravujete již zarchivovaný, začne bejt na disku nějak moc variant (adresáře s Vipy) typu XXX_OK, XXX_Final, XXX_LAST apod... Ale uznávám, je to daný typem práce, organizací disku apod. Kašlem na to.
Taky to něco řeší, že ?
... tomu nerozumim, me napr. hall nebo delay zaveseny na objektu normalne prezni i po skonceni objektu. U vas ne ? (mam v.7.22)Opovrhli jste DESTRUKTIVNÍMI procesy... Jak tedy uděláte v sampu:
Chci ukončit natažený track s hudbou v určitý čas. Jsem zvyklý si najít třeba "těžký první kilo" - takt té skladby, ihned po něm to střihnout a tuto poslední "prdu" "rozhalit". Výsledkem (zvláš?, když tomu předchází třeba přechod bicích) je docela věrný "nefadeovaný" konec skladby.
Ještě se na to mrknu, ale mám pocit, že když jsem na objekt zavěsil hall, tak skončil s koncem objektu. Pokud byl však objekt delší, než samotný zvuk, tak to normálně doznělo. Vždy ale pouze po konec objektu...safa píše:... tomu nerozumim, me napr. hall nebo delay zaveseny na objektu normalne prezni i po skonceni objektu. U vas ne ? (mam v.7.22)Opovrhli jste DESTRUKTIVNÍMI procesy... Jak tedy uděláte v sampu:
Chci ukončit natažený track s hudbou v určitý čas. Jsem zvyklý si najít třeba "těžký první kilo" - takt té skladby, ihned po něm to střihnout a tuto poslední "prdu" "rozhalit". Výsledkem (zvláš?, když tomu předchází třeba přechod bicích) je docela věrný "nefadeovaný" konec skladby.
Testnu to ještě ve verzi 7.22...
overlap
... mmno to jsem prave hledal ... ale nic jako "FX overlap" nebo jak by se to mohlo jmenovat jsem nikde nenasel. Mocna jsem nalo hledal ... ale me to proste chodi - tedy reverb nebo delay dozni i po skonceni objektu (odzkouselno v praci s Freeverb a Karlette).Poshook píše:a neda sa to niekde nastavit, ci bude hall doznievat alebo skonci s koncom objektu? napriklad Wavelab alebo Sonar tuto moznost ma
Sorry, ale ten dotaz jste nedočetli...
..."nefadeovaný" konec skladby. Pokud tohle aplikuju realtime na objekt, musím ho mít ostře řízlý, aby effect fungoval, pak se mi ale vždy ozve lupnutí, dané tím ostrým řezem ve zvukové vlně. Řešení bývalo drobný "pidi-fade" na konci objektu, to ale přestane effect - reverb - fungovat. Když to udělám celé destruktivně, samplituda aplikuje effect jen na označený kus objektu, tzn. nevytvoří "prodloužení" oné ozvěny jako zbytek objektu s vykreslenou vlnou....
Zavěsit realtime umím taky, pak ale přijde ono lupnutí dané řezem, při fade křivce zase realtime nefunguje. Ideální by byla varianta destruktivního procesu, aby člověk mohl nadále pracovat s celým - rozhaleným objektem.
2. SAKS:
Nějak jsem to nepochopil. To, co při editaci slova udělám v SF, udělám i v Samplitude. A daleko pohodlněji, přesněji a rychleji. Proto nemám potřebu SF používat...
To byla reakce na to "optické" zvyšování vlny vykreslených objektů, které mě osobně mate v domnění, že je objekt moc slabý / hlasitý apod. V soundforge je daný hlasitostní rozsah -0, inf +0. a jinám to už nejde. Jsem zvyklý spoustu editací provést jen na základě "vidění". Vaše reakce byla, že mám uši
..."nefadeovaný" konec skladby. Pokud tohle aplikuju realtime na objekt, musím ho mít ostře řízlý, aby effect fungoval, pak se mi ale vždy ozve lupnutí, dané tím ostrým řezem ve zvukové vlně. Řešení bývalo drobný "pidi-fade" na konci objektu, to ale přestane effect - reverb - fungovat. Když to udělám celé destruktivně, samplituda aplikuje effect jen na označený kus objektu, tzn. nevytvoří "prodloužení" oné ozvěny jako zbytek objektu s vykreslenou vlnou....
Zavěsit realtime umím taky, pak ale přijde ono lupnutí dané řezem, při fade křivce zase realtime nefunguje. Ideální by byla varianta destruktivního procesu, aby člověk mohl nadále pracovat s celým - rozhaleným objektem.
2. SAKS:
Nějak jsem to nepochopil. To, co při editaci slova udělám v SF, udělám i v Samplitude. A daleko pohodlněji, přesněji a rychleji. Proto nemám potřebu SF používat...
To byla reakce na to "optické" zvyšování vlny vykreslených objektů, které mě osobně mate v domnění, že je objekt moc slabý / hlasitý apod. V soundforge je daný hlasitostní rozsah -0, inf +0. a jinám to už nejde. Jsem zvyklý spoustu editací provést jen na základě "vidění". Vaše reakce byla, že mám uši
Uprav si vertikální zoom křivky tak, abys slyšel to, co vidíš (Ctrl+šipka nahoru, dolů)... V Samplitude opravdu funguje shoda mezi uchem a okem...adagio píše: 2. SAKS:
Nějak jsem to nepochopil. To, co při editaci slova udělám v SF, udělám i v Samplitude. A daleko pohodlněji, přesněji a rychleji. Proto nemám potřebu SF používat...
To byla reakce na to "optické" zvyšování vlny vykreslených objektů, které mě osobně mate v domnění, že je objekt moc slabý / hlasitý apod. V soundforge je daný hlasitostní rozsah -0, inf +0. a jinám to už nejde. Jsem zvyklý spoustu editací provést jen na základě "vidění". Vaše reakce byla, že mám uši
overlap
... nojo clovece, mas pravdu ... to jsem si nikdy nevsim. Potom teda opravdu leda to dat vedle do prazdny stopy a zavesit hall na ni.Zavěsit realtime umím taky, pak ale přijde ono lupnutí dané řezem, při fade křivce zase realtime nefunguje. Ideální by byla varianta destruktivního procesu, aby člověk mohl nadále pracovat s celým - rozhaleným objektem.
... mmno myslim si, ze si stezujes na to co je pro ostatni vyhodou. S korektnim zoomem (coz se da vanic nastavit i do presetu) v praci "na oko" nevidim problem.To byla reakce na to "optické" zvyšování vlny vykreslených objektů, které mě osobně mate v domnění, že je objekt moc slabý / hlasitý apod. V soundforge je daný hlasitostní rozsah -0, inf +0. a jinám to už nejde. Jsem zvyklý spoustu editací provést jen na základě "vidění". Vaše reakce byla, že mám uši
U mně se skoro nikdy žádné lupání "tvrdého" konce objektu neobjevuje. A když se někdy lupanec objeví, upravím konec objektu o nějaký ten kousek a je to:)adagio píše:
Zavěsit realtime umím taky, pak ale přijde ono lupnutí dané řezem, při fade křivce zase realtime nefunguje. Ideální by byla varianta destruktivního procesu, aby člověk mohl nadále pracovat s celým - rozhaleným objektem.
upgrade
Lidicky, pripominam, ze cca. pred tydnem vysel upgrade patch na verzi 7.23. S verzi 8, na kterou jiste vsichni cekame, MAGIX opet otali - udajne se jednak zpozdil manual a jednak se firma rozhodla shipovat Sam V.8 s HW klicem. Co je na tom pravdy nevim, ale takove je posledni oficialni stanovisko jehoz se mi dostalo z povolanych mist.




