Zkusil jsem prevest nahrane veci ve 24/48 do formatu pro cd v soundforge 9 a nestacil jsem se divit.Jednim slovem, ne, dvema slovy - absolutne nepouzitelne.
Doslo k neskutecne degradaci asi na uroven mp3. Mozna jsem prehnane kriticky,ale neumim to vydychat.Mohli by jste dat nejake rozumy k dobru jak tuto konverzi provadite aby degradace byla co nejmensi?
nunu píše:Zkusil jsem prevest nahrane veci ve 24/48 do formatu pro cd v soundforge 9 a nestacil jsem se divit.Jednim slovem, ne, dvema slovy - absolutne nepouzitelne.
Doslo k neskutecne degradaci asi na uroven mp3. Mozna jsem prehnane kriticky,ale neumim to vydychat.Mohli by jste dat nejake rozumy k dobru jak tuto konverzi provadite aby degradace byla co nejmensi?
preco nahravas 24/48, ked vysledok ma byt 16/44.1. 24bit je OK, ale 48 namiesto 44.1 je blbost
No protoze jsem to mel prednastavene a nevsimnul jsem si jaksi...
Kazdopadne by mne zajimalo jak to prevest bez vyznamne ztraty kvality.Neverim ze se vsude toci na 44,1, protoze v drtive vetsine je vysledny produkt na cd nosici.
nunu: Na prevod bitove hloubky z 24 nebo 32floating do 16bit bych ti radil pouzit dirthering. U prevodu vzorkovaci frekvence sam netusim. To se taky necham poucit od zkusenejsich.
nunu píše:No protoze jsem to mel prednastavene a nevsimnul jsem si jaksi...
Kazdopadne by mne zajimalo jak to prevest bez vyznamne ztraty kvality.Neverim ze se vsude toci na 44,1, protoze v drtive vetsine je vysledny produkt na cd nosici.
a prave preto je 44100Hz OK a 48 nema zmysel v projektoch, ktore maju koncit na CD audio.
nunu spis neco delas blbe.. nejdriv bych resamploval (u sf se zapnutym antialias filtrem a interpolacni presnosti 4) a potom snizil bitovou hloubku (u sf pouzij preset "convert to 16bit (dither and noise shaping)")
u nas robime defaultne na 48k , kedze robime video .. a kazdu chvilu resamplujeme na 44 kvoli radio spotom , pripadne z DVD koncertov sa sem tam niekto rozhodne vidat audio cd .. resamplujeme v SF a neni to vobec pocut ..
sf, wavelab, reaper... vsetko to ma dobry konverzny algorytmus... netreba sa toho bat. pocut to je (na hodne kvalitnom geare) ale ide o uplne nepodstatnu nuansu, a nie vzdy kvalitativne k horsiemu (napodiv)
dithering tiez nie je pravidlo, niekedy je na skodu, ten naopak pocut dost a treba skusat
tom-thak: ano... najlepsie je si do master racku vo wavelabe nasypat rozny dithering (+interny) a porovnat, pripadne s roznym nastavenim sa pohrat. obzvlast na cineloch velmi pocut rozdiely. pri nastrojoch bez vysok, pripadne bez vysok v tranzientoch je to uplne jedno, na taku basu si dithering neuzijes
ako "lupu" mozes pouzit prepnutie do 8bit (pre vystupny signal), to ti ukaze nazorne, ako sa ten ktory sposob prejavi. ak pouzijes mda dither plugin, tam je knoflik zoom, ktory robi to iste... v mda sa pohraj aj s dalsimi parametrami, rychlo zistis co a ako
biscuit píše:nunu spis neco delas blbe.. nejdriv bych resamploval (u sf se zapnutym antialias filtrem a interpolacni presnosti 4) a potom snizil bitovou hloubku (u sf pouzij preset "convert to 16bit (dither and noise shaping)")
presne tak. mozno som iba hluchy, ale pri tomto postupe v SF nevnimam v kvalite rozdiel