MA podle vas nejaky smysl nahravat v uvedenem rozliseni a pak s pouzitim ditheringu (POWr) downsamplovat zvuk na 44,1 kHz a pracovat s nim dal (jakoby byl uz v 44,1 nahrany rovnou)? Neni zvuk detailnejsi? Mozna je to blba otazka, ale ted me to tak nejak napadlo ve vane, tak se ptam... dobrou noc ,)
mne sa celkom osvedcilo pri masteringu prehodit 44.1 na 88.2, spravit mastering a potom to prehodit spat... niektore masterefekty sa podla mna chovaju nepatrne prijemnejsie, ale nie vsetky... robit mix na 88 je podla mna neadekvatne, zere to ovela viac cpu a clovek koli nedostatku vykonu robi potom kompromisy v mixe, co nakoniec na zvuk posobi ako ovela vacsie minus nez nizsia samplovacka. ale o desat rokov, uvidime... stopy tiez beriem vacsinou do 16bit, pri mojom vybaveni 24bit nema zmysel, a pri tvojom, cyril tiez nie (teda pri tom buducom )
to je jedno... 48 vs 44 je ta sama kvalita akurat musis prehadzovat 48 nakoniec na 44, co je principialne stratove (i ked softvery to vedia urobit zvukovo velmi slusne)
zmysel ma uvazovat akurat o dvojnasobku, resp 4nasobku
kexik: ja nemyslel delat mix na 88,2, jen to na to nahrat a pak ihnet downsaplovat a mix delat uz pri 44,1... a myslim ze 24bit smysl ma, kdyz jsem poprve slysel 24bitovy samply beatu (a to pres integrovanou zvukovku na sluchatka pichly do bedynek za stovku!), sed sem si na prdel...
Myslim ze v poradku je postup 24/44,1 a pak to dat na master nekomu jinymu ,) Zatim mi nikdo neodpovedel, vzdyt je tu tolik teoretiku, fyziku, chemiku a tak dale, tak co je lepsi- nahrat a michat 44,1, nebo nahrat 88,2, downsamplovat na 44,1 a michat?
Kdysi se to tu hodne resilo, zkuste pohledat. Osobne z toho mam zaver takovy, ze pro beznou praci je idealni 24/44,1.
88,2 smysl ma pouze pri urcitych aplikacich, ale na to zas clovek musi mit odpovidajici gear na vstupu, aby ten vysledek byl co nejvic gut a ta frekvence mela opravdu smysl. Pokud bych takovy zaznam resil, tak bych asi uz zustal frekvenci na 88,2 a resamploval bych az master.
48kHz ma smysl snad jen v pripade zvuku pro video a DVD. Jinak je s tim vic prace a starosti nez uzitku.
osobne jedu 24/44,1 a minim u toho hodne dlouho zustat, 24bit je znat, na 16 bit uz bych nesel, zvysovat ale SR mi prijde uz zas ale tak trochu zbytecny
Cyril píše:Zatim mi nikdo neodpovedel, vzdyt je tu tolik teoretiku, fyziku, chemiku a tak dale, tak co je lepsi- nahrat a michat 44,1, nebo nahrat 88,2, downsamplovat na 44,1 a michat?
Amorph> no jakoze by mel pocitac k dispozici vetsi mnozstvi detailu, ze kterych by (mozna) udelal lepsi 44,1, nez kdyby se to rovnou tak nahralo (mozna by to byl mensi kompromis). Jako kdyz naskenujes obrazek rovnou na 300dpi a nebo na 2400 a nechas to downsamplovat na 300.
Cyril píše:kexik: ja nemyslel delat mix na 88,2, jen to na to nahrat a pak ihnet downsaplovat a mix delat uz pri 44,1... a myslim ze 24bit smysl ma, kdyz jsem poprve slysel 24bitovy samply beatu (a to pres integrovanou zvukovku na sluchatka pichly do bedynek za stovku!), sed sem si na prdel...
no ano ale tie sample nebolli nahrate klobaskou za 5000, ale hi-end AD prevodnikom... urcite nema zmysel tocit do 24 bitov gitaru, ktora aj tak skonci v distorsione, ktory z toho spravi 4 bity... tiez nie ak tocis mixackom co ma na mic vstupe S/N 60dB (vsetky male mixy do jedneho)