24bit/88,2 kHz

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

24bit/88,2 kHz

Příspěvek od Cyril » 08 úno 2006 00:10

MA podle vas nejaky smysl nahravat v uvedenem rozliseni a pak s pouzitim ditheringu (POWr) downsamplovat zvuk na 44,1 kHz a pracovat s nim dal (jakoby byl uz v 44,1 nahrany rovnou)? Neni zvuk detailnejsi? Mozna je to blba otazka, ale ted me to tak nejak napadlo ve vane, tak se ptam... dobrou noc ,)
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 08 úno 2006 07:38

24 bit ma zmysel, 88.2KHz je nezmysel

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 08 úno 2006 09:29

mne sa celkom osvedcilo pri masteringu prehodit 44.1 na 88.2, spravit mastering a potom to prehodit spat... niektore masterefekty sa podla mna chovaju nepatrne prijemnejsie, ale nie vsetky... robit mix na 88 je podla mna neadekvatne, zere to ovela viac cpu a clovek koli nedostatku vykonu robi potom kompromisy v mixe, co nakoniec na zvuk posobi ako ovela vacsie minus nez nizsia samplovacka. ale o desat rokov, uvidime... stopy tiez beriem vacsinou do 16bit, pri mojom vybaveni 24bit nema zmysel, a pri tvojom, cyril tiez nie (teda pri tom buducom ;) )

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 08 úno 2006 11:04

A co 48Khz oproti 44.1?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 08 úno 2006 11:25

to je jedno... 48 vs 44 je ta sama kvalita akurat musis prehadzovat 48 nakoniec na 44, co je principialne stratove (i ked softvery to vedia urobit zvukovo velmi slusne)
zmysel ma uvazovat akurat o dvojnasobku, resp 4nasobku

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 08 úno 2006 11:28

kexik: ja nemyslel delat mix na 88,2, jen to na to nahrat a pak ihnet downsaplovat a mix delat uz pri 44,1... a myslim ze 24bit smysl ma, kdyz jsem poprve slysel 24bitovy samply beatu (a to pres integrovanou zvukovku na sluchatka pichly do bedynek za stovku!), sed sem si na prdel...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 08 úno 2006 11:38

Takze nasledujici postup je v poradku? Mix na 24 44.1, export do 24 88.2, master a pak dithering a export do 16 44.1

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3364
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 08 úno 2006 11:42

Zatial som robil vsetko 16/44.1 a uplna pohoda. Ale beriem, ze mozno ani len netusim o co prichadzam:-)

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 08 úno 2006 11:52

Myslim ze v poradku je postup 24/44,1 a pak to dat na master nekomu jinymu ,) Zatim mi nikdo neodpovedel, vzdyt je tu tolik teoretiku, fyziku, chemiku a tak dale, tak co je lepsi- nahrat a michat 44,1, nebo nahrat 88,2, downsamplovat na 44,1 a michat?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Pavel Vantuch
Příspěvky: 1278
Registrován: 23 úno 2003 12:07

Příspěvek od Pavel Vantuch » 08 úno 2006 13:01

Kdysi se to tu hodne resilo, zkuste pohledat. Osobne z toho mam zaver takovy, ze pro beznou praci je idealni 24/44,1.
88,2 smysl ma pouze pri urcitych aplikacich, ale na to zas clovek musi mit odpovidajici gear na vstupu, aby ten vysledek byl co nejvic gut a ta frekvence mela opravdu smysl. Pokud bych takovy zaznam resil, tak bych asi uz zustal frekvenci na 88,2 a resamploval bych az master.
48kHz ma smysl snad jen v pripade zvuku pro video a DVD. Jinak je s tim vic prace a starosti nez uzitku.

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 08 úno 2006 13:10

osobne jedu 24/44,1 a minim u toho hodne dlouho zustat, 24bit je znat, na 16 bit uz bych nesel, zvysovat ale SR mi prijde uz zas ale tak trochu zbytecny

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 08 úno 2006 13:20

Aaaaaaaaa!
Cyril píše:Zatim mi nikdo neodpovedel, vzdyt je tu tolik teoretiku, fyziku, chemiku a tak dale, tak co je lepsi- nahrat a michat 44,1, nebo nahrat 88,2, downsamplovat na 44,1 a michat?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 08 úno 2006 13:24

Cyril: Z toho, co tu bylo napsano, bych soudil, ze to smysl nema. Rep. neni mi jasny, co bys tim chtel ziskat?

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 08 úno 2006 13:34

Amorph> no jakoze by mel pocitac k dispozici vetsi mnozstvi detailu, ze kterych by (mozna) udelal lepsi 44,1, nez kdyby se to rovnou tak nahralo (mozna by to byl mensi kompromis). Jako kdyz naskenujes obrazek rovnou na 300dpi a nebo na 2400 a nechas to downsamplovat na 300.
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 08 úno 2006 13:41

Cyril píše:kexik: ja nemyslel delat mix na 88,2, jen to na to nahrat a pak ihnet downsaplovat a mix delat uz pri 44,1... a myslim ze 24bit smysl ma, kdyz jsem poprve slysel 24bitovy samply beatu (a to pres integrovanou zvukovku na sluchatka pichly do bedynek za stovku!), sed sem si na prdel...
no ano ale tie sample nebolli nahrate klobaskou za 5000, ale hi-end AD prevodnikom... urcite nema zmysel tocit do 24 bitov gitaru, ktora aj tak skonci v distorsione, ktory z toho spravi 4 bity... tiez nie ak tocis mixackom co ma na mic vstupe S/N 60dB (vsetky male mixy do jedneho)

Odpovědět