Rozhodně myslím, že dost dělá když se na reverb nebo echo používá samotná místnost je to takové hřejivé, něco co mi významně chybí v digidelayich a syntetických delayich nebo reverbech obecne, takový synťák přes combo v dobrém akustickém prostoruby mohl udělat super zvuk snímany zpět přes mikrofón a neznělo by to tak studeně
Myslím že dobrému prostoru vděčí když pominu vše ostatní nahravky hudby Osvobozeného divadla za svůj vysmátý zvuk (když pominu náladu v lidech té doby a důvěru že teĎ po válce už může být jenom lépe!).
Zkuste si ve větší místnosti pustit něco ledového a čím je člověk dál (hudba musí být pochopitelně nahlas) tím to začíná skrz prostor znít subjektivně "hřejivěji".
Pak podstatná věc mi příjde ALL TUBE SIGNAL PATH, jakože to nemám potvrzené ale zdá se mi že když jsou po celé cestě lampy bez nějakého předelu tranzistorem nebo čímkoliv jiným po cestě tak je zvuk pruzračně jiný.
Viděl jsem na Ebay vintage německé 60 echo a to mělo krom pásku kteréhož "vintage" echo chapu všude na vstupu, zesílení overdrive i výstupu jednotlivých hlav jenom Lampy, to by vysvětlovalo proč echa z jamaiky, krásně echované vokály raných dub nahrávek zní tak super hřejivě a dnešní pásková tranzistor + tranzistor echa zas tak význačně super hřejivě neznějí (i když v porovnání s digi zvukem se mi zdají živější). A na nahrávací přístroj také páskový byla zase osázená all tube signal path elektronkami
Chtěl bych Lampopáskové echo

))
Takže nahrávka:
Kapela snímaná i jejich komba (lampová) přes mikrofón (lampový) v dobrém prostoru + lampový mix (jaký taky jinak) + páskový lampový nahrávací přístroj + lampové páskové echo nebo pružinový reverb (snímaný zpět zase lampou
To myslím ten zvuk udělalo ala 60s, kdy se nahrávka moc nepodobala živému originálu, ale zní dobře dodnes
Mimochodem nevíte jak na tom byl s nahráváním Semafor? Ten zvuk písniček ze 60 let je prostě super a nahrávky z pozdější doby sice mají větší rozsah výšek ale je už to takové studiové nic moc

Zajímalo by mě jaké měli echo a nahrávací techniku, i jedno foto ze studia té doby by potěšilo
Rád bych vyzkoušel to nahrávání z pásku na pásek (pochopitelně na lampovém studiovém přístroji) myslím ale vyzkoušet si to nemůžu, že kdyby bylo celé zařízení hodně kvalitní zkreslení i šum by zůstal na minimu a vyzvedlo by se to neustálé lampa pásek lampa kopírování což by mohlo udělat tu super jemnou kompresi s hřejivým podáním

Kdy celá nahrávka je pěkně kompatní a doslova teče jako voda (v porovnání s digi hudbou dnešní doby která tak nějak "stojí" na místě (i doslova

)
Škoda že u kazet se člověk moc nevyřádí, pomalá rychlost, nic moc kvalitní obvody (je to jen Hi-fi
Nevíte někdo jak je s nahráváním zvuku na video? Přecejen 4 hodiny na kazetu a kdyby to bylo mírně hi-fi stereo

jako laciná náhražka nedostupných páskových přístroju s ještě nedostupnějšími náhradními díly by to šlo a malé protažení skrz pásek by mohlo zvuk pěkně saturovat
