mellotron, spring verb, vintage 'vsechno'..? ;]
60's zvuk
-
Brooklyn / juanita juarez
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
60's zvuk
mate nejake napady, jak se priblizit sedesatkove estetice? (at uz zvukarsky nebo vyberem nastroju.)
mellotron, spring verb, vintage 'vsechno'..? ;]

mellotron, spring verb, vintage 'vsechno'..? ;]
Co prosimte chces delat? nahravat nastroje nebo pouzivat samply?
Spring a plate reverb je urcite soucasti, ale spis de o typicky nastroje ty doby. Mellotron nevim, ten si s 60' kama nespojuju. To spis rhodes, hammond, specificky basy (takovej ten hodne rychlej release a pomerne tupej zvuk), hodne pekny bici brany dost mistnostove pripadne s nejakym tim platem...
voni hlavne nemeli moc stop, nahravali kapelu naraz v nejaky (vetsinou) vetsi mistnosti se vsema preslechama na magnetak s minimalnima moznostma korekce EQckem/kompresi (vestinou jen celek pripadne jednu dve veci)
no a hlavne mi pride, ze byli dost experimentatori
Spring a plate reverb je urcite soucasti, ale spis de o typicky nastroje ty doby. Mellotron nevim, ten si s 60' kama nespojuju. To spis rhodes, hammond, specificky basy (takovej ten hodne rychlej release a pomerne tupej zvuk), hodne pekny bici brany dost mistnostove pripadne s nejakym tim platem...
voni hlavne nemeli moc stop, nahravali kapelu naraz v nejaky (vetsinou) vetsi mistnosti se vsema preslechama na magnetak s minimalnima moznostma korekce EQckem/kompresi (vestinou jen celek pripadne jednu dve veci)
no a hlavne mi pride, ze byli dost experimentatori
mellotron asi spis pozdejc, souhlas s matuchou, i kdyz mozna konec sedesatejch. jinak s nastupem sterea taky stereo prasarny
sedesatky je ale celkem sirokej pojem jak tak nad tim premejslim. treba takovyty rokenroly obcas obsahuj takovy dost podezrely piana, takovej ten honky tonk zvuk, kterej moc nemusim...
teda by me zajimalo co zamejslis
teda by me zajimalo co zamejslis
60-ky znesupodla mna strasne prasenie, napriklad na piano celkom hnusny lowpass od 8kHz a zrazu to funguje. opatrne s reverbami, fakt mozno jeden roomverb na master? a celkovo ta muzika je chudobnejsia na vysky, to je pasmo co vtedajsi gear moc nezvladal, milion oddelovacich traf v signalovej ceste + biedny pas. a casto im "dychal" master kompresor
-
nick_valensi
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
lepsi muzikanti... jak rika matucha, co jineho jim zbejvalo, dyz prakticky neexistovala moznost pozdejsich uprav, strihu, presouvani, dohravek atd... je az neuveritelne, jak skvele nahravky vznikaly na tak omezena zaznamova media...
jo a vetsina kapel nahravala ve velkych studiich, pac mala studia tehdy ani nebyla... to je taky jeden z dulezitych faktoru...
jo a vetsina kapel nahravala ve velkych studiich, pac mala studia tehdy ani nebyla... to je taky jeden z dulezitych faktoru...
Aby dosáhli co "největšího" množství stop, měli synchronizovaný třeba dva čtyřstopý magneťáky (nejdřív i dva mono...). Nahráli - smíchali do dvou stop, dohráli- smíchali s tím co smíchali před tím atd. Nutilo je to udělat co nejlepší submix aktuálních stop a přemýšlet dopředu-jelikož návrat zpátky nebyl možný. Určitě to byli experimentátoři. A někdy tyhle experimenty přinesly takový album jako Sgt. Pepper's... Hodně velkou roli bude hrát fakt, že několikerým smícháním z pásku na pásek byly ty tracky komprimovaný. Co se týče compressoru na master bussu-v tom bych rozdíl s dneškem neviděl, snad jen , že tehdy asi nebyl compressor, resp. master buss compressor součástí každý konzole (nevím, hádám) a používali Fairchildy a tak...
Řekl bych, že ta několikanásobná komprese páskem vytvoří onen charakteristický 60's efekt.
Teď si vzpomínám např. na "Ticket to ride" od Beatles. Netuším, zda tady už míchali postupně jak jesem popisoval, v každém případě je zkomprimovaná jak prase - jako dost věcí od Beatles - když jsem byl malej tak se mi moc líbilo co jim tam dělaj ty činely
Řekl bych, že ta několikanásobná komprese páskem vytvoří onen charakteristický 60's efekt.
Teď si vzpomínám např. na "Ticket to ride" od Beatles. Netuším, zda tady už míchali postupně jak jesem popisoval, v každém případě je zkomprimovaná jak prase - jako dost věcí od Beatles - když jsem byl malej tak se mi moc líbilo co jim tam dělaj ty činely
Rozhodně myslím, že dost dělá když se na reverb nebo echo používá samotná místnost je to takové hřejivé, něco co mi významně chybí v digidelayich a syntetických delayich nebo reverbech obecne, takový synťák přes combo v dobrém akustickém prostoruby mohl udělat super zvuk snímany zpět přes mikrofón a neznělo by to tak studeně 
Myslím že dobrému prostoru vděčí když pominu vše ostatní nahravky hudby Osvobozeného divadla za svůj vysmátý zvuk (když pominu náladu v lidech té doby a důvěru že teĎ po válce už může být jenom lépe!).
Zkuste si ve větší místnosti pustit něco ledového a čím je člověk dál (hudba musí být pochopitelně nahlas) tím to začíná skrz prostor znít subjektivně "hřejivěji".
Pak podstatná věc mi příjde ALL TUBE SIGNAL PATH, jakože to nemám potvrzené ale zdá se mi že když jsou po celé cestě lampy bez nějakého předelu tranzistorem nebo čímkoliv jiným po cestě tak je zvuk pruzračně jiný.
Viděl jsem na Ebay vintage německé 60 echo a to mělo krom pásku kteréhož "vintage" echo chapu všude na vstupu, zesílení overdrive i výstupu jednotlivých hlav jenom Lampy, to by vysvětlovalo proč echa z jamaiky, krásně echované vokály raných dub nahrávek zní tak super hřejivě a dnešní pásková tranzistor + tranzistor echa zas tak význačně super hřejivě neznějí (i když v porovnání s digi zvukem se mi zdají živější). A na nahrávací přístroj také páskový byla zase osázená all tube signal path elektronkami
Chtěl bych Lampopáskové echo
))
Takže nahrávka:
Kapela snímaná i jejich komba (lampová) přes mikrofón (lampový) v dobrém prostoru + lampový mix (jaký taky jinak) + páskový lampový nahrávací přístroj + lampové páskové echo nebo pružinový reverb (snímaný zpět zase lampou
To myslím ten zvuk udělalo ala 60s, kdy se nahrávka moc nepodobala živému originálu, ale zní dobře dodnes
Mimochodem nevíte jak na tom byl s nahráváním Semafor? Ten zvuk písniček ze 60 let je prostě super a nahrávky z pozdější doby sice mají větší rozsah výšek ale je už to takové studiové nic moc
Zajímalo by mě jaké měli echo a nahrávací techniku, i jedno foto ze studia té doby by potěšilo
Rád bych vyzkoušel to nahrávání z pásku na pásek (pochopitelně na lampovém studiovém přístroji) myslím ale vyzkoušet si to nemůžu, že kdyby bylo celé zařízení hodně kvalitní zkreslení i šum by zůstal na minimu a vyzvedlo by se to neustálé lampa pásek lampa kopírování což by mohlo udělat tu super jemnou kompresi s hřejivým podáním
Kdy celá nahrávka je pěkně kompatní a doslova teče jako voda (v porovnání s digi hudbou dnešní doby která tak nějak "stojí" na místě (i doslova
)
Škoda že u kazet se člověk moc nevyřádí, pomalá rychlost, nic moc kvalitní obvody (je to jen Hi-fi
Nevíte někdo jak je s nahráváním zvuku na video? Přecejen 4 hodiny na kazetu a kdyby to bylo mírně hi-fi stereo
jako laciná náhražka nedostupných páskových přístroju s ještě nedostupnějšími náhradními díly by to šlo a malé protažení skrz pásek by mohlo zvuk pěkně saturovat 
Myslím že dobrému prostoru vděčí když pominu vše ostatní nahravky hudby Osvobozeného divadla za svůj vysmátý zvuk (když pominu náladu v lidech té doby a důvěru že teĎ po válce už může být jenom lépe!).
Zkuste si ve větší místnosti pustit něco ledového a čím je člověk dál (hudba musí být pochopitelně nahlas) tím to začíná skrz prostor znít subjektivně "hřejivěji".
Pak podstatná věc mi příjde ALL TUBE SIGNAL PATH, jakože to nemám potvrzené ale zdá se mi že když jsou po celé cestě lampy bez nějakého předelu tranzistorem nebo čímkoliv jiným po cestě tak je zvuk pruzračně jiný.
Viděl jsem na Ebay vintage německé 60 echo a to mělo krom pásku kteréhož "vintage" echo chapu všude na vstupu, zesílení overdrive i výstupu jednotlivých hlav jenom Lampy, to by vysvětlovalo proč echa z jamaiky, krásně echované vokály raných dub nahrávek zní tak super hřejivě a dnešní pásková tranzistor + tranzistor echa zas tak význačně super hřejivě neznějí (i když v porovnání s digi zvukem se mi zdají živější). A na nahrávací přístroj také páskový byla zase osázená all tube signal path elektronkami
Chtěl bych Lampopáskové echo
Takže nahrávka:
Kapela snímaná i jejich komba (lampová) přes mikrofón (lampový) v dobrém prostoru + lampový mix (jaký taky jinak) + páskový lampový nahrávací přístroj + lampové páskové echo nebo pružinový reverb (snímaný zpět zase lampou
To myslím ten zvuk udělalo ala 60s, kdy se nahrávka moc nepodobala živému originálu, ale zní dobře dodnes
Mimochodem nevíte jak na tom byl s nahráváním Semafor? Ten zvuk písniček ze 60 let je prostě super a nahrávky z pozdější doby sice mají větší rozsah výšek ale je už to takové studiové nic moc
Zajímalo by mě jaké měli echo a nahrávací techniku, i jedno foto ze studia té doby by potěšilo
Rád bych vyzkoušel to nahrávání z pásku na pásek (pochopitelně na lampovém studiovém přístroji) myslím ale vyzkoušet si to nemůžu, že kdyby bylo celé zařízení hodně kvalitní zkreslení i šum by zůstal na minimu a vyzvedlo by se to neustálé lampa pásek lampa kopírování což by mohlo udělat tu super jemnou kompresi s hřejivým podáním
Kdy celá nahrávka je pěkně kompatní a doslova teče jako voda (v porovnání s digi hudbou dnešní doby která tak nějak "stojí" na místě (i doslova
Škoda že u kazet se člověk moc nevyřádí, pomalá rychlost, nic moc kvalitní obvody (je to jen Hi-fi
Nevíte někdo jak je s nahráváním zvuku na video? Přecejen 4 hodiny na kazetu a kdyby to bylo mírně hi-fi stereo
Acid Punk - v 60-tych rokoch uz tranzistory boli docela rozsirene a mnohi im vtedy velmi fandili oproti nespolahlivym a starnucim elektronkam, ale iluzie Ti rozhodne kazit nechcem 
Hlavne zalezi asi naozaj dost od zanru. Podla toho treba zvolit predovsetkym adekvatne nastroje a adekvatne prisposobit hru na ne dobovym standardom. Trebars ak to ma byt gitarovka, tak gitara by urcite nemala byt hokejka s Floyd Rose a aparat by mal byt nieco na sposob Vox AC30. Skratka najskorej by to malo byt dobove hudobne aj prevedenim a potom samozrejme tie dalsie veci z nahravacieho procesu, ako sa uz spominalo... Ale to iba teoretizujem
Hlavne zalezi asi naozaj dost od zanru. Podla toho treba zvolit predovsetkym adekvatne nastroje a adekvatne prisposobit hru na ne dobovym standardom. Trebars ak to ma byt gitarovka, tak gitara by urcite nemala byt hokejka s Floyd Rose a aparat by mal byt nieco na sposob Vox AC30. Skratka najskorej by to malo byt dobove hudobne aj prevedenim a potom samozrejme tie dalsie veci z nahravacieho procesu, ako sa uz spominalo... Ale to iba teoretizujem
-
Brooklyn / juanita juarez
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
-
Brooklyn / juanita juarez
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
pro ciste lampovy veci by clovek musel jit do let 50 a niz
v 60kach uz behaly Neve veci a to je trandak jak poleno
rozhodne typci nemeli problemy s vejskama, vsechny ty krabice se pouzivaj doted a maj rozsah nad 20kHz uplne bezne
Veci ze semaforu moc dobre nehrajou... ale co sem tak videl, tak Suchy vzdycky zpival (nebo maval) UM57kou.
70ky uz sou utlumeny a vysuseny. Ale este furt zabavny.
80ky sou casto bez stredu a masa s dlouhym vejskovitym reverbem.... brrrrr studenost sama, nesnasim 80ky.
Nic z tohodle se neda brat demagogicky, ale je to ten smer...
v 60kach uz behaly Neve veci a to je trandak jak poleno
rozhodne typci nemeli problemy s vejskama, vsechny ty krabice se pouzivaj doted a maj rozsah nad 20kHz uplne bezne
Veci ze semaforu moc dobre nehrajou... ale co sem tak videl, tak Suchy vzdycky zpival (nebo maval) UM57kou.
70ky uz sou utlumeny a vysuseny. Ale este furt zabavny.
80ky sou casto bez stredu a masa s dlouhym vejskovitym reverbem.... brrrrr studenost sama, nesnasim 80ky.
Nic z tohodle se neda brat demagogicky, ale je to ten smer...





