Bacha na elastic audio
Bacha na elastic audio
Mam jeden postreh z posledni doby, kdy se mi seslo par projektu, kde lidi pouzili elastic audio (v Logicu) na opravu casovani ruznejch tracku. A vetsinou tim opravovanou vec dost zlikvidovali.
1) bici - uplne zmrveny attacky s nabehama pred uderem a celkovou rozplizlosti... a kdyz slo o zivy bici, tak se vsude posunuly faze jinak a vsechno slo do kopru tim padem
2) baskytara - podobny symptomy, akorat tady to zni jako kdyby do toho preznivaly spatny struny
3) hlasy pred doladenim intonace - osklivy artefakty, ktery znej jak zpackany doladovani, neopravitelny
Verim, ze to muze nekdy fungovat vpohode, ale je potreba si davat hodne pozor. Nebezpecna je mentalita "ze se to nejak schova, protoze v upatlanym roughmixu to nebylo moc slyset".
1) bici - uplne zmrveny attacky s nabehama pred uderem a celkovou rozplizlosti... a kdyz slo o zivy bici, tak se vsude posunuly faze jinak a vsechno slo do kopru tim padem
2) baskytara - podobny symptomy, akorat tady to zni jako kdyby do toho preznivaly spatny struny
3) hlasy pred doladenim intonace - osklivy artefakty, ktery znej jak zpackany doladovani, neopravitelny
Verim, ze to muze nekdy fungovat vpohode, ale je potreba si davat hodne pozor. Nebezpecna je mentalita "ze se to nejak schova, protoze v upatlanym roughmixu to nebylo moc slyset".
Re: Bacha na elastic audio
jo toto som si vsimol... zaujimalo by ma ci podobne kurvi zvuk aj trebars elastic audio v abletone, alebo to je len zla implementacia v logicu... k timu by sa mohol vyjadrit miestny guru na ableton tomy45
Re: Bacha na elastic audio
Vsechny timestretch algoritmy maj svoje mouchy a je potreba je pouzivat fakt jenom kdyz neni zbyti, nebo kde to doopravdy nevadi.
Trochu zakerny je v tech pripadech, kdy dostavas veci na mix vyrendrovany do wavu, ze takovy veci nejsou hned zrejmy a jejich dohledavani zabere cas a energii.
"hele ty bici cos poslal znej divne, nenechal si tam nejakej gate nebo na to pouzivas noiseredukci?"
"ne, jsou uplne cisty jak jsi chtel"
"aha, ale zni to divne a nefunguje to, co jsi s tim este delal...?"
...

Trochu zakerny je v tech pripadech, kdy dostavas veci na mix vyrendrovany do wavu, ze takovy veci nejsou hned zrejmy a jejich dohledavani zabere cas a energii.
"hele ty bici cos poslal znej divne, nenechal si tam nejakej gate nebo na to pouzivas noiseredukci?"
"ne, jsou uplne cisty jak jsi chtel"
"aha, ale zni to divne a nefunguje to, co jsi s tim este delal...?"
...

Re: Bacha na elastic audio
Jo, tady je potřeba pochopit, že nahranej materiál neni midi stopa a že na otázku:
"Hele, kámo, nebude to problém potom kdyžtak zrychlit o 10-15 BPM, viď?"
Se dá odpovědět jedině:
"Nebude, ale já se ti pod to nepodepíšu."
Docela by mě zajímalo, jaký máte zkušenosti s algoritmy podobnejch toolů obzvlášť u na transienty náročnýho materiálu (bicí, kytara..).. Pořád zkoumám, co je v tomhle případě nejméně špatná cesta..
"Hele, kámo, nebude to problém potom kdyžtak zrychlit o 10-15 BPM, viď?"
Se dá odpovědět jedině:
"Nebude, ale já se ti pod to nepodepíšu."
Docela by mě zajímalo, jaký máte zkušenosti s algoritmy podobnejch toolů obzvlášť u na transienty náročnýho materiálu (bicí, kytara..).. Pořád zkoumám, co je v tomhle případě nejméně špatná cesta..
- ReaktoplazmAR
- Příspěvky: 2414
- Registrován: 04 srp 2008 14:25
Re: Bacha na elastic audio
Mne sa ten abletonacky warp vobec nepozdava.. par krat som ho chcel použit a vždy som to radšej prerobil inak, a to hovorim o syntakoch, na "živé" nastroje by som si s tým netrufol vobec, ale možno to je len moja neschopnost..
Re: Bacha na elastic audio
Najprv som si musel vygooglit co to ten elastic audio je :-]
Na take srandicky pouzivam ableton, ako vlastne na vsetko.
SadLuck: opat Ableton, ak take nieco robim, urobi to skvele. Samozrejme, ziadne extremne nastavenia. Bici loop, gitara, basa... warping v abletone zvladne uplne v pohode, bez straty transientov atd. Dolezite je spravne nastavit warp markery za default tempa, az potom manipulovat.
ReaktorplazmAR: aj syntaky v poho, len ako pisem, vzdy najskor za default tempa nastavit warpmarkeri a vypnut auto warping.
Na take srandicky pouzivam ableton, ako vlastne na vsetko.
SadLuck: opat Ableton, ak take nieco robim, urobi to skvele. Samozrejme, ziadne extremne nastavenia. Bici loop, gitara, basa... warping v abletone zvladne uplne v pohode, bez straty transientov atd. Dolezite je spravne nastavit warp markery za default tempa, az potom manipulovat.
ReaktorplazmAR: aj syntaky v poho, len ako pisem, vzdy najskor za default tempa nastavit warpmarkeri a vypnut auto warping.
Re: Bacha na elastic audio
Já tohle elastic audio používám poměrně často, v Reaperu se mi zdá mnohem líp zmáknuté než v ProToolsech LE (se slepováním střihů měl PT někdy dost problém - práskance, v Reaperu zatím téměř žádný). Nicméně rozhodně neupravuju transienty, ale pouze dozvuky. Třeba base se dá prodloužit (a relativně hodně)tón bez problémů tak, aby to znělo přirozeně. To znamená že udělám střih až ZA transientem a audio roztáhnu nebo zkrátím. U zpěvů se musí dávat velké bacha. Taktéž kytary jsou na toto někdy háklivé, ale jde to. U bicích to snad ani není nutné. Ty musí znít skvěle už v náběru, přes to vlak nejede. U nich když už, tak používám pouze střihy a posouvám. Celkově změnit tempo živé skladby je dost vošajstlich.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Bacha na elastic audio
Filliposs: presne to jsem chtel napsat, menit jen cast za transientem. Taky doporucuju zkusit vsechny dostupny algoritmy a vybrat nejlepsi (nekdy mi nejaky basic stary algo zni lip). no a nebo jen strihat audio, posunout eventy a pokusit se crossfadovat, nebo do pripadnejch vzniklejch "dirach" v audiu vlozit kusy ambience ze stejny nahravky. Upozornuju konkretne na elastique algo v Cubendu, je buggy v tom smyslu, ze waveform natazeny vlny neodpovida presne tomu, co kanal skutecne hraje (rozchazi se v case v radech desitek ms).
Re: Bacha na elastic audio
Jo ja mluvim o tak nepochopitelnejch vecech, jakoze nekdo nahraje bici (zivy) a pak na to placne nejakou automatickou kvantizaci pouzivajici tyhle timestretch algoritmy. Je mi jasny, ze zkusenejsi z vas by to ani nenapadlo...
Menit tempo po nahrani pisnicky to se fakt nedela, pokud to neni nejakej zamer a pak se pouziva normalni pitch. Obyc timestretch na bici je neco cemu se vyhejbam jak cert krizi i v ramci elektroniky. Cas stravenej prestrihanim a crossfadovanim se mi v mixu vrati mnohonasobne.
Menit tempo po nahrani pisnicky to se fakt nedela, pokud to neni nejakej zamer a pak se pouziva normalni pitch. Obyc timestretch na bici je neco cemu se vyhejbam jak cert krizi i v ramci elektroniky. Cas stravenej prestrihanim a crossfadovanim se mi v mixu vrati mnohonasobne.
Re: Bacha na elastic audio
Jak píše Fillippos, v Reaperu zní time streching absolutně nejlíp ze všeho, co znám. Před ním léta vedl Sony Acid a je to asi tudíž další stopa, která svědčí pro podivné příbuzenství těchhle dvou programů
V Logicu je ten algoritmus fakt dost hroznej. Je jasný, že s tímhle se musí vždycky opatrně a lepší je to nepoužívat vůbec, ale je pravda, že v Reaperu se mi už povedlo opravit pár věcí, kterým jsem nedával žádnou šanci ...

Re: Bacha na elastic audio
na druhej strasne .. hlas stretchujeme dost casto , ked uz to speaker nevie tak rychlo povedat .. a technicky je to OK .. akurat uz teda tak mele , ze je to neprirodzene ..
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Bacha na elastic audio
pytkin: jo, taky casto zkracuju voiceover kvuli stopazi (kdyz to i po eliminaci nadechu nestaci a talent uz neni ve studiu). na hudebnim podklade se to casto ztrati. s muzikou je to o dost slozitejsi.
(v cechach tohle nemame, ale uzasnej extrem jsou ty zdravotni disclaimery na konci reklam na doplnky stravy a spol.)
(v cechach tohle nemame, ale uzasnej extrem jsou ty zdravotni disclaimery na konci reklam na doplnky stravy a spol.)
Re: Bacha na elastic audio
Jasně, však Acid je v mnohém podobný prostředí prvních verzí Vegasu a odtud vítr fouká... http://www.tapeop.com/interviews/80/jus ... -thibault/markuc píše:Jak píše Fillippos, v Reaperu zní time streching absolutně nejlíp ze všeho, co znám. Před ním léta vedl Sony Acid a je to asi tudíž další stopa, která svědčí pro podivné příbuzenství těchhle dvou programů![]()
sorry za OT
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS
Studio ATLAS
Re: Bacha na elastic audio
no ja mam skorej skusenost, ze dodaju moc dlhy text .. a ich reakcia je vzdy , ze sak to tam dako natlacte .. no tak to tam natlacime a posleme im to a oni teda uznaju ze to uz je moc a uberu nejaku tu vetu ..Brooklyn / juanita juarez píše:pytkin: jo, taky casto zkracuju voiceover kvuli stopazi (kdyz to i po eliminaci nadechu nestaci a talent uz neni ve studiu).
A samozrejme , muzika tie mozne problemy v strtetchovanom hlase zamaze .. ale ja si ani nejak nepamatam , ze by mi ten stretchovany hlas vadil .. i ked zase na nom je nasledny brutalny processing , ze zase sa to cele aj tym zakryje ..
Re: Bacha na elastic audio
Me to dobre funguje na vokaly v cubase a v zakomponovanym treku to zas tak nepoznas, ale nemuzues to menit o 10BPM to je jasny.. Jinak ableton tam jedine pitch shift algr. ale to je nepouzitelne pro skladani, protoze to pak logicky neladi. V ostatnich pripadech to pak dela ten efekt rozplyznuti a zasekavani (taky je to jasny - kdyz si to ableton rozkouskuje a kousky roztahne nebo zkrati podle tempa - v praxi nepouzitelne ne plochy a vokaly)