Potřeboval bych poradit, jestli někdo máte zkušenosti s "posunováním" oktáv u klasických nástrojů jako je třeba elektrická basa... Záměrně píšu "posunováním", protože nechci oktávu přidávat, to zdvojuje tón. Potřebuji posunout současný frekvenční rozsah nástroje pouze o oktávu nebo i dvě výš.
Umí to DigiTech Whammy (4), ale jeho zvuk mi poslední dobou leze krkem, protože je tak hrozně digitálně zprasenej... těžko to popsat, každopoádně blbě leze do mixu...
Měl by někdo z vás dobrej tip, jak získat takovéhle zvukové možnosti? Nemusí to být HW krabička, může to být i kvalitní VST. Je něco takovýho třeba v Guitar Rigu?
delay: U basy se na to obvykle používá nějaký octaver, ale ty výsledky mi zatím vždycky přišly dost rozpačité a víceméně odpovídaly "obyčejným" pitch shifterům. Jestli se zdvojí nebo jenom posune závisí na nastavení wet-dry.
syncro:
Aha, já nikdy octaver neměl, ale nevím proč - myslel jsem si, že pouze přidává frekvenci dolů nebo nahoru a že neumí potlačit frekvenci původní. Je to asi věc konkrétního typu...
Naposledy upravil(a) delay dne 20 čer 2007 11:38, celkem upraveno 1 x.
taky bych pouzil prosoniq (ale bacha, je potreba zapnout tam mono rezim, jinak to tu vec dost masi)... nicmene 2 oktavy nahoru? To teda leda jako nejakej efekt...
Dvě oktávy nejsou blbost. Normálně to požívám s kombinací s Wah + delay + třeba distortioin. To napodobuje kytaru. Je to fajn, ale líp to zní live. Při rekordingu tam je malinko problém...
Potřeboval bych to asi realtime. Jako VST efekt, dost to ovlivňuje styl hraní. Ale asi by nebyl problém ošidit to a aplikovat až po nahrátí, s tím bych si poradil.
Takže Ensoniq Timefactory... Hm.
Naposledy upravil(a) delay dne 20 čer 2007 11:39, celkem upraveno 1 x.
Cyril píše:Na co to potrebujes? To by chtelo vedet, nez zacneme radit jak na to.
Běžně tak hraju. Skládám atd. Vemu motiv a hraju přes looper a vrstvím a logicky se potřebuju frekvenčně pohybovat... Te´d ale řeším ZVUK. Pro nahrávání.
Muzikus: " OctaBass
Tento oktaver je právě jednou z věciček od firmy EBS, obsažených v arzenálu výše zmíněného Marcina Poszpieszalského. Dokud jsem jej znal pouze z desek, které nahrál se svou kapelou 2.Tm2,3 (mimochodem, doporučuji všem k poslechu), žil jsem v přesvědčení, že Marcin hraje na pěti a vícestrunné basy. Jaké bylo mé překvapení, když jsem jej poprvé viděl naživo. Všechny ty slapem hrané, velmi, velmi nízko posazené hutné spodky hrál na čtyřstrunného JazzBasse model 76. Ten skvělý, hloubkami nadupaný zvuk měla na svědomí krabička, o níž je řeč, OctaBass.
Sám jsem měl možnost již několik různých oktaverů vyzkoušet, ale zde musím říci, že tahle potvůrka od EBS to všem ostatním natřela na celé čáře.
Co se ovládacích prvků týče, nenabízí nic výjimečného. Dvěma potenciometry Normal a Octave lze míchat poměr rovného signálu a přidané nižší oktávy, efekt má tři úrovně úpravy zvuku: High, Mid a Low. Navenek se tedy OctaBass tváří standardně až nenápadně, rozdíl je asi někde uvnitř. Oktaver produkuje ve všech nastaveních velmi konkrétní hutný basový zvuk, od klasického přikreslení nižší oktávy pro ztluštění zvuku, což je vítaná pomoc zvláště levnějším basám, k masivnímu subbasovému soundu, kdy z aparátu leze pouze přidaná nízká frekvence. Výtečná je rovněž simulace Synth Bass, kdy i vaše stará Jolana hraje tak, jak je teď v kraji zvykem: pevně, konkrétně, hodně hluboko a kapánek chemicky. Na nahrávkách se toho dociluje syntezátory, vy tak můžete znít s jakoukoli basou díky "černé skříňce" EBS.
Tato krabička mi zatím ze všech testovaných udělala největší radost. Získala si mě kvalitou podání každého tónu, přirozeností zvuku přidané oktávy a hlavně svými možnostmi. Od tlustého funky soundu, přes syntetickou techno basu až po brutální metalové hloubky pekelné. A to vše lze skoro bez omezení kombinovat. A lahůdka nakonec: v nastavení Subbas jsem si jen tak z legrace přehrával čtyřhlasy a hádejte, jak to tahle potvůrka zvládla?"
Boss PS5? http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=22
Na kytaru se mi to libilo, nevim jak s basou, chce to zajít do obchodu a vyzkouset. Asi bych dal v tvem pripade prednost krabicce pred vst, ne vzdycky hrajes a skladas u kompu..
Cyril: EBS Octabass ne, ten pridava oktavy dolu, ne nahoru.
Cyril: Dvěma potenciometry Normal a Octave lze míchat poměr rovného signálu a přidané nižší oktávy, efekt má tři úrovně úpravy zvuku: High, Mid a Low...
To je právě na nic. Nezruší to původní frekvenci...