Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Bavíme se o interním zpracování a ukládání samplů v DAW. Vstup/výstup je daný u audia 24bity integer (respektive ještě o 2-3dB míň kvůli šumu, ale to je detail [edit: samozřejmě nikoliv dB, ale bitů]) a přes to nejede vlak. Nicméně interně můžeš pracovat s daleko větší přesností, typicky těch 32bit float (nebo 64bit integer u protools). Tudíž máš 8 bitů k dobru ke kódování informace o tom, kam těch základních 24bitů v amplitudě "posuneš" a to jak do -, tak i do +.
Je to podobný jako při zpracovávání fotek, kde běžně pracuješ s fotkama v několikanásobně větším rozlišení než je rozlišení monitoru. A u toho DAW je to to samé.
Je to podobný jako při zpracovávání fotek, kde běžně pracuješ s fotkama v několikanásobně větším rozlišení než je rozlišení monitoru. A u toho DAW je to to samé.
Naposledy upravil(a) Ctirad dne 19 kvě 2009 15:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
1/ no to je sice pravda .. ale naco by som daval na vstup nejaky efekt .. nabera sa predsa vzdy bez efektu a efekty sa aplikuju az potom .. ked aplikujes efekt pri naberani , tak uz ho nikdy neodstranis .. a michael jacskson ta zazazuje , ze si mu dokurvil najlepsi vykon jeho zivota ..
neviem .. osobne som nikdy nemal problem s 24bitovym zaznamom .. a nemam vobec potrebu pouzivat 32bit .. inak dost casto pouzivam aj 16bit .. uplne to postacuje ..
neviem .. osobne som nikdy nemal problem s 24bitovym zaznamom .. a nemam vobec potrebu pouzivat 32bit .. inak dost casto pouzivam aj 16bit .. uplne to postacuje ..
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Pytkin: souhlasim, ze input channel je prakticky uplne k hovnu, ale fakt je, ze tam je a da se nastavit (dokurvit). K tomu jen kuriozuta, v jakesi steinberg prirucce doporucovali davat na input channel jejich Magneto kvuli saturaci, to si dovolim povazovat za dost uchylne reseni. Ale stejne bacha na bounce, tam se to rendruje do wavu podle nastaveni projektu, naproti tomu treba offline processing nebo freeze se na pevno uklada jako 32float, maji v tom holt trochu zmatek. Obcas nahravam na 24 bit a pak to prepnu do 32 (kvuli prave bounce pri editacich) anebo to necham rovnou v 32 cele a dal to neresim....
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Ctirad píše:Právěže může, protože když máš vyšší rozlišení, tak is můžeš dovolit nechat si tam nějakej headroom pro +dB. Pochopitelně na master volume to musíš mít adekvátně ztlumentý, aby ti to na převodník šlo do 0dB a neklipovalo.Pytkin píše:nerozumiem tomu .. sak na AD prevodniku strazis aby ti spicka nepresla cez nulu .. cize potom ani vo wave nemoze byt cez nulu ..
Reagoval si na mna .. Ja som hovorim o vstupe (AD) .. a tam proste cez nulu nemozes ist ..
A pri 32bit float je uplne rovnaka presnost .. lebo tych 8 bitov je len exponent . .mantisa je rovnaka .. pri signale nad nulu sa dokonca presnost straca ..Ctirad píše: Nicméně interně můžeš pracovat s daleko větší přesností, typicky těch 32bit float (nebo 64bit integer u protools). Tudíž máš 8 bitů k dobru ke kódování informace o tom, kam těch základních 24bitů v amplitudě "posuneš" a to jak do -, tak i do +.
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
vrtas : netvrdim ze input channel je uplne k hovnu .. moje skusenosti hovoria ze je fajn .. robil som komputer do studia gitaristovi , keremu to s komputrami uplne nejde .. a amplitube zavesene na vstupe bolo pre neho omnoho rozumnejsie ako davat ho na stopy .. tam s tym mal zasadne problemy ..
ale globalne samozrejme efekty na vstupe nemaju moc velky zmysel ..
ale globalne samozrejme efekty na vstupe nemaju moc velky zmysel ..
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
u protools je to 48bit integerCtirad píše:Bavíme se o interním zpracování a ukládání samplů v DAW. Vstup/výstup je daný u audia 24bity integer (respektive ještě o 2-3dB míň kvůli šumu, ale to je detail) a přes to nejede vlak. Nicméně interně můžeš pracovat s daleko větší přesností, typicky těch 32bit float (nebo 64bit integer u protools). Tudíž máš 8 bitů k dobru ke kódování informace o tom, kam těch základních 24bitů v amplitudě "posuneš" a to jak do -, tak i do +.
Je to podobný jako při zpracovávání fotek, kde běžně pracuješ s fotkama v několikanásobně větším rozlišení než je rozlišení monitoru. A u toho DAW je to to samé.
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
48bit integer , to je parada ..
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Pytkin píše:Reagoval si na mna .. Ja som hovorim o vstupe (AD) ..
A proč, když celý thread je o rozlišení při mixu?
Právě proto, že je tam těch 8 bitů navíc se přesnost ztrácí nepatrně a navíc si můžeš dovolit právě takové ty věci, jako zesílit stopu nad 0dB, aniž bys se dostal do clipu nebo naopak stáhnout úroveň o XYdB, něčím prohnat a zase vytáhnout na původní úroveň, aniž bys ta data degradoval na šum skákající ve spodních pár bitech.Ctirad píše:A pri 32bit float je uplne rovnaka presnost .. lebo tych 8 bitov je len exponent . .mantisa je rovnaka .. pri signale nad nulu sa dokonca presnost straca ..
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
OK .. potom ale cituj cely thread , ked sa vyjadrujes k celemu threadu a nie k mojmu postu , ktory citujes !Ctirad píše:Pytkin píše:Reagoval si na mna .. Ja som hovorim o vstupe (AD) ..
A proč, když celý thread je o rozlišení při mixu?
Ctirad píše:
Právě proto, že je tam těch 8 bitů navíc se přesnost ztrácí nepatrně a navíc si můžeš dovolit právě takové ty věci, jako zesílit stopu nad 0dB, aniž bys se dostal do clipu nebo naopak stáhnout úroveň o XYdB, něčím prohnat a zase vytáhnout na původní úroveň, aniž bys ta data degradoval na šum skákající ve spodních pár bitech.
na keru picu by mi bolo zosilovat stopu nad nulu ??? fakt nerozumiem .. detto 24bit je dostatocna rezerva na to , ze mozes ist pekne nizko so signalom a je to v pohode ..
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
pytkin: ty proste potrebujes integer. Integer 16 je ok, integer 24 je taky ok, float 32 je zbytecny, integer 48 je uz zas parada 

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
vras
no vyzera to divne mozno .. ale nevidim zmysel v 32bit float .. lebo neprinasa vacsiu "jemnost" ale prinasa len vacsi rozsah .. ktory povazujem za nepodstatny .. 48bit integer prinasa opat vacsiu jemnost , a v tom vidim zmysel ..

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
jo uplne suhlasim. na bezne projektiky ako zvucky a podobne ficim na 16bit stale. ked robim nieco vacsie, pouzivam 24bit. a ak mam povedat pravdu, rozdiel nepocujemPytkin píše:neviem .. osobne som nikdy nemal problem s 24bitovym zaznamom .. a nemam vobec potrebu pouzivat 32bit .. inak dost casto pouzivam aj 16bit .. uplne to postacuje ..

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Uz fakticky naposled
Prece vime, jak blbe se spravuje, kdyz se pri nahravani nedopatrenim prehledne savle se signalem ve spatne urovni, kdyz to klipuje nebo je to naopak -40dB a utapi se to v par bitech a v sumu. A stejna obtiz se muze nedopatrenim prihodit i pri procesovani a reexportech v DAW pri pouziti integer typu. Float je komplexnejsi, neznamena absolutne zadnou degradaci a tyto neduhy uplne odstrani. Ze wavy vic zaberou? Pcheee, volne misto na disku mam obvykle ve stovkach gigabajtu 


Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
vras : ale skreslenie prichadza na AD prevodnik .. z neho uz ide len 0dB .. vyssi udaj nepride .. cize je zbytocne mat headroom .. na mastri je limiter , cize na vystupe viac ako 0 nemoze byt .. fak som nikdy nepotreboval vacsi rozsah .. mozno je to dane stylom prace .. alebo co ..
-
- Příspěvky: 139
- Registrován: 15 pro 2008 13:49
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
No já nevím školy na to nemám... ale přijde mi, že vzhledem k tomu, že Cubase pracuje interně na 32 bit float je v případě vstupů a jejich záznamu úplně fuck je-li 32 fl. nebo 24 int., bo se to v obou případech stejně musí konvertovat (jelikož převodník poskytne vždy jen 24 int PCM stream)... Konverze je v případě záznamu do 24 int realtime při playbacku a v případě 32 float též realtime, ale při nahrávání...
Co se týče mixdownu32 float (v případě že se bude mixdown ještě dál zpracovávat - "mastering" jinde- např. ve wavelabu) jistá výhoda v tom, že nedojde k dalším konverzím 24-32 v tom Wavelabu.. Jednalo-by se o finální vyjetí wavu, šel bych s tím ven se SRC na master šavli v 16/44.1 (je-li finální produkt CD)
A co se týče případných clipů - od čeho má Clobása real-time mixdown a světýlko clip na mater šavli...
A nebo se na ty bity můžete úplně vys*at a pořídít si mixák/summing box
a míchat to postaru. BTW slyšel jsem porovnání ITB a OTB mixu a nikdy bych nevěřil, že te to takovej rozdíl..
Co se týče mixdownu32 float (v případě že se bude mixdown ještě dál zpracovávat - "mastering" jinde- např. ve wavelabu) jistá výhoda v tom, že nedojde k dalším konverzím 24-32 v tom Wavelabu.. Jednalo-by se o finální vyjetí wavu, šel bych s tím ven se SRC na master šavli v 16/44.1 (je-li finální produkt CD)
A co se týče případných clipů - od čeho má Clobása real-time mixdown a světýlko clip na mater šavli...
A nebo se na ty bity můžete úplně vys*at a pořídít si mixák/summing box
