Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od kexik » 20 kvě 2009 11:27

Pytkin píše:vras : ale skreslenie prichadza na AD prevodnik .. z neho uz ide len 0dB .. vyssi udaj nepride .. cize je zbytocne mat headroom .. na mastri je limiter , cize na vystupe viac ako 0 nemoze byt .. fak som nikdy nepotreboval vacsi rozsah .. mozno je to dane stylom prace .. alebo co ..
pytkin, pluginom na inserte si bez problemov vyrobis aj +40dB. potom je na daw ci to zvladne, tj ci jej staci interne rozlisenie audio engine. ak nie, normalne ides do clipu. ak miesas na 24bit je to dost pravdepodobny scenar. uvedom si ze medzi insert slotmi nemas VUmetre a nevidis co ti tecie z pluginy do pluginy. profik si to ociha (najma taky co zacinal na analogovych pultoch) ale amater nie...

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Pytkin » 20 kvě 2009 13:21

kexik : ved interne miesa v FP , cize cez nulu nema problem ..

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Ctirad » 20 kvě 2009 13:25

Pytkin píše:na keru picu by mi bolo zosilovat stopu nad nulu ??? fakt nerozumiem ..
Třeba proto, že máš plugin, co simuluje analogový obvod včetně oblasti přebuzení. Především je to ale kvůli pohodlí uživatele, aby nemusel ve složitém mixu řešit, kde mu to 3x clipnulo a rozbíjet si kvůli tomu celý mix. Prostě stáhne o jeden-dva dB master a odchází na párek. O přínosu vyšší přesnosti při práci s tiššími signály v nahrávce snad ani ty nepochybuješ.

A pokud tvrdíš, že jsi se stěmito problémy nikdy nesetkal, tak je to právě proto, že ve skutečnosti tvoje programy interně jedou s vyšší přesností a díky tomu jsi těch problémů ušetřen.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Pytkin » 20 kvě 2009 13:42

ctirad : vnutorne spracovanie je OK .. to ani vypnut snad nejde .. ale stale tu hovorime o ukladani suborov ..

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3364
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od dano » 20 kvě 2009 14:06

takze dalsia otazka v ramci tohto threadu: Ficim si projekt s rozlisenim 24/44,1. Importnem do jednej audiostopy nejaky sampel (napr. loop od BigFish), ktory je 16/44,1. Otazka znie: treba menit bitrate tohto sampla na 24, alebo moze ostat pocas celej prace 16?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Pytkin » 20 kvě 2009 14:08

dano : moze ostat ..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od kexik » 21 kvě 2009 08:12

tak takto mladenci, vcera vecer som spravil nasledovne. na insert k stope s vybudenim do 0dB som nasypal 4 pluginy so zosilnenim 18dB, cize uhrnne 72dB. FL pracuje interne 32bit float. po 3 pluginoch este stale stopa hrala neskreslene, ovsem po priani 4teho zacala clipovat. samozrejme master som zakazdym stiahol o patricny kusok, aby na kartu siel signal lnejakych -6dB. cize headroom v DAW je konecny a pri troche extremnej snahy ide vycerpat aj rozsah poskytovany 32bit. treba si dalej uvedomit ze fpu je realita len pri deleni signalu cislom, co sa deje az pri mixazi, zosilnenie neprinesie ziadne desatinne miesta. navyse mam nie uplne potvrdeny dojem, ze z vst pluginu lezie pcm signal, cize zakazdym sa zaokruhluje na formalne rozlisenie. ergo, ked sa v cubase pouzije 24bit interne (ide to vobec? nebavime sa o niecom neexistujucom?), headroom bude daleko mensi a nebude imo vacsi ako 20dB nad nulu. treba si uvedomit ze medzi vst clovek nema VU metre a laik moze prehliadnut ze posiela z pluginu zaclipovany signal do dalsieho, kde ho zasa zoslabi a vysledny zvuk z inzertu bude mat dobru uroven, ovsem uz bude skresleny. cize ja by som 24bit urcite nepouzival

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od kexik » 21 kvě 2009 08:14

dano píše:takze dalsia otazka v ramci tohto threadu: Ficim si projekt s rozlisenim 24/44,1. Importnem do jednej audiostopy nejaky sampel (napr. loop od BigFish), ktory je 16/44,1. Otazka znie: treba menit bitrate tohto sampla na 24, alebo moze ostat pocas celej prace 16?
daw si ho sam prepocita na potrebny format. prerata si ako samplerate tak bitovu hlbku. musi. ak si ten sampel preratas predtym, mozno usetris nejake nanosekundy pri nacitavani projektu, lebo ta konverzia prebieha vtedy

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od vras » 21 kvě 2009 09:34

24bit interne (ide to vobec? nebavime sa o niecom neexistujucom?)
Ne, nejde to. U Cubase jsem presvedcen, ze ma interne uplne vsude 32 float. U jinych DAW nevim, ale predpokladam, ze to bude napevno, budto strasnedlouhy int nebo spise float32, resp.64 (velmi pravdepodobne nic kratsiho, proc by zbytecne riskovali nedostatek bitu)
To jedine, co se da konkretne v projektu Cubase nastavit - a o cem se tady v tom threadu mluvi - je record/bounce/render do audio/wavu (tj. format tech wavu).
BTW - u tech VST si dle definice rozhrani muze autor pluginu vybrat mezi PCM32/64 nebo FLOAT/DOUBLE, duvod takove benevolence mi neni prilis
jasny, ale to by celkem vysvetlovalo to preteceni.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od kexik » 21 kvě 2009 09:41

vras píše:
24bit interne (ide to vobec? nebavime sa o niecom neexistujucom?)
Ne, nejde to. U Cubase jsem presvedcen, ze ma interne uplne vsude 32 float. U jinych DAW nevim, ale predpokladam, ze to bude napevno, budto strasnedlouhy int nebo spise float32, resp.64 (velmi pravdepodobne nic kratsiho, proc by zbytecne riskovali nedostatek bitu)
To jedine, co se da konkretne v projektu Cubase nastavit - a o cem se tady v tom threadu mluvi - je record/bounce/render do audio/wavu (tj. format tech wavu).
BTW - u tech VST si dle definice rozhrani muze autor pluginu vybrat mezi PCM32/64 nebo FLOAT/DOUBLE, duvod takove benevolence mi neni prilis
jasny, ale to by celkem vysvetlovalo to preteceni.
no vida... takze sa cely cas bavime o hovne. export je uplne ina vec

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Pytkin » 21 kvě 2009 10:06

kexik píše: treba si uvedomit ze medzi vst clovek nema VU metre a laik moze prehliadnut ze posiela z pluginu zaclipovany signal do dalsieho, kde ho zasa zoslabi a vysledny zvuk z inzertu bude mat dobru uroven, ovsem uz bude skresleny. cize ja by som 24bit urcite nepouzival
Vela pluginov ma na vstupe aj vystupe indikator .. cize s nim si to vies poriesit ..
kexik píše:cize ja by som 24bit urcite nepouzival
je uplne jedno , ci audio ulozis do 24bit , alebo do 32bit float .. skreslenie medzi pluginmi bude ABSOLUTNE , ale ABSOLUTNE ROVNAKE !!!

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Pytkin » 21 kvě 2009 10:08

kexik píše:
dano píše:takze dalsia otazka v ramci tohto threadu: Ficim si projekt s rozlisenim 24/44,1. Importnem do jednej audiostopy nejaky sampel (napr. loop od BigFish), ktory je 16/44,1. Otazka znie: treba menit bitrate tohto sampla na 24, alebo moze ostat pocas celej prace 16?
daw si ho sam prepocita na potrebny format. prerata si ako samplerate tak bitovu hlbku. musi. ak si ten sampel preratas predtym, mozno usetris nejake nanosekundy pri nacitavani projektu, lebo ta konverzia prebieha vtedy
on hra na stope sampel predsa z harddisku .. cize sa preratava v realnom case ..

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Pytkin » 21 kvě 2009 10:11

kexik píše:
vras píše:
24bit interne (ide to vobec? nebavime sa o niecom neexistujucom?)
Ne, nejde to. U Cubase jsem presvedcen, ze ma interne uplne vsude 32 float. U jinych DAW nevim, ale predpokladam, ze to bude napevno, budto strasnedlouhy int nebo spise float32, resp.64 (velmi pravdepodobne nic kratsiho, proc by zbytecne riskovali nedostatek bitu)
To jedine, co se da konkretne v projektu Cubase nastavit - a o cem se tady v tom threadu mluvi - je record/bounce/render do audio/wavu (tj. format tech wavu).
BTW - u tech VST si dle definice rozhrani muze autor pluginu vybrat mezi PCM32/64 nebo FLOAT/DOUBLE, duvod takove benevolence mi neni prilis
jasny, ale to by celkem vysvetlovalo to preteceni.
no vida... takze sa cely cas bavime o hovne. export je uplne ina vec
sorry .. ale ty tu cely cas hovoris o hovne .. tato tema je o tom , ako ukladat wavy .. nie ako pracuje DAW vo vnutri ..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od kexik » 21 kvě 2009 11:49

no, ja som mal na mysli tu poslednu diskusiu...wav ked neni prebudeny a neni tichy, mozes klido ulozit ako 16bit... 24bit musi stacit uplne.
btw nie som si isty ci v cubase hra stopa z hdd, v FL a abletone URCITE nie. verim ze aj cubase si predpocita hodny kus do bufrov. ale zmena bitovej hlbky smerom nahor vlastne neni vypocet, to je zasa dalsi fakt

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od kexik » 21 kvě 2009 11:52

Pytkin píše:
kexik píše: treba si uvedomit ze medzi vst clovek nema VU metre a laik moze prehliadnut ze posiela z pluginu zaclipovany signal do dalsieho, kde ho zasa zoslabi a vysledny zvuk z inzertu bude mat dobru uroven, ovsem uz bude skresleny. cize ja by som 24bit urcite nepouzival
Vela pluginov ma na vstupe aj vystupe indikator .. cize s nim si to vies poriesit ..
kexik píše:cize ja by som 24bit urcite nepouzival
je uplne jedno , ci audio ulozis do 24bit , alebo do 32bit float .. skreslenie medzi pluginmi bude ABSOLUTNE , ale ABSOLUTNE ROVNAKE !!!
no to ano... vsak vravim ze sa bavime o hovne :)

Odpovědět