Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
- ReaktoplazmAR
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 04 srp 2008 14:25
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Ableton má vu meter medzi každým vst.. len tak naokraj
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Teda pánové, čtu to, jde mi hlava kolem a nestačím se divit!
zazněla tu spousta věcí a co si z toho zatím odnáším já, je diskuse o dvou/třech různých věcech a jejich míchání dohromady - pokuste se to oddělit. Jedna věc je záznam (čili AD převod), druhá věc je míchačka (práce v DAW - pouze software!!) a třetí věc je export do WAV (třeba) souboru.
Kdybyste pořádně četli ty tlustý bichle, který se jmenujou Getting inti the details nebo Operation manual (a který občas s takovou radostí přeložím, abych vzápětí zjistil, že to stejně nikomu asi k ničemu není....), tak byste se vyvarovali IMHO spousty nepřesností, které ty zazněly. Ale jsem zvědavej, v čem se spletu já
Ad 1: Tady do toho "kecá" jen AD převodník; jestli je výsledkem 16/24/32/32float soubor je věc, se kterou to ale rozhodně nesouvisí (není rozdíl mezi 32bit a 24 bit WAVem po nasamplování 24bit AD, to bych se teda musel hodně mýlit!). Takže tady je diskuse veskrze neplodná.
Ad 2: Míchačka - tady by si stačilo všimnout, že každá stopa má měřáky i přes nulu; vždyť tady se vůbec nepracuje s AD, čili tady se nemůžeme bavit o nějaké digitální 0, protože v této fázi neexistuje. Jediné, kde se musí úroveň 0dB hlídat, jsou sběrnice, protože ty už při případném exportu využívají daných a neměnných pravidel pro digitálně zpracovaný zvuk. A rozhodně nebude hlasitosně rozdíl mezi maximálně vytaženou šavlí stopy (čiže řekněme +6dB podle typu DAW), když v ní bude 16bit WAV a nebo 32bit WAV - prostě se to zesílí, ale měřáky budou pořád ukazovat stejně.
Ad 3: Nakousl jsem to před chvílí, takže po ohlídání si digitální 0 na sběrnici se vyexportuje správný signál, neklipující a nepřebuzený; čili opět, jestli bude výsledek v 16/24/32/32float rozlišení je úúúúúplně jedno (něco jiného je jemnost průběhu, ale to sem teď nepatří).
Takiže z mého pohledu má smysl se bavit pouze o tom, co navíc nabízí větší bitové rozlišení. Dynamický rozsah tu už zazněl, to je neoddiskutovatelná věc, pak tu máme jemnost průběhu (menší kvantizační chyby) - no ale to je asi tak vše, co mě teď napadá.
Upřímně řečeno - pakliže (a je to pravda!) pracují DAW interně ve 32/64bit, nemá cenu vést takovouhle diskusi. Ale nikdo není neomylný a rád se nechám poučit
Zkuste ale prosím nadále od sebe oddělovat výše zmíněné, protože opravdu se to nedá takhle "mastit" na jednu hromadu....
P.

Kdybyste pořádně četli ty tlustý bichle, který se jmenujou Getting inti the details nebo Operation manual (a který občas s takovou radostí přeložím, abych vzápětí zjistil, že to stejně nikomu asi k ničemu není....), tak byste se vyvarovali IMHO spousty nepřesností, které ty zazněly. Ale jsem zvědavej, v čem se spletu já

Ad 1: Tady do toho "kecá" jen AD převodník; jestli je výsledkem 16/24/32/32float soubor je věc, se kterou to ale rozhodně nesouvisí (není rozdíl mezi 32bit a 24 bit WAVem po nasamplování 24bit AD, to bych se teda musel hodně mýlit!). Takže tady je diskuse veskrze neplodná.
Ad 2: Míchačka - tady by si stačilo všimnout, že každá stopa má měřáky i přes nulu; vždyť tady se vůbec nepracuje s AD, čili tady se nemůžeme bavit o nějaké digitální 0, protože v této fázi neexistuje. Jediné, kde se musí úroveň 0dB hlídat, jsou sběrnice, protože ty už při případném exportu využívají daných a neměnných pravidel pro digitálně zpracovaný zvuk. A rozhodně nebude hlasitosně rozdíl mezi maximálně vytaženou šavlí stopy (čiže řekněme +6dB podle typu DAW), když v ní bude 16bit WAV a nebo 32bit WAV - prostě se to zesílí, ale měřáky budou pořád ukazovat stejně.
Ad 3: Nakousl jsem to před chvílí, takže po ohlídání si digitální 0 na sběrnici se vyexportuje správný signál, neklipující a nepřebuzený; čili opět, jestli bude výsledek v 16/24/32/32float rozlišení je úúúúúplně jedno (něco jiného je jemnost průběhu, ale to sem teď nepatří).
Takiže z mého pohledu má smysl se bavit pouze o tom, co navíc nabízí větší bitové rozlišení. Dynamický rozsah tu už zazněl, to je neoddiskutovatelná věc, pak tu máme jemnost průběhu (menší kvantizační chyby) - no ale to je asi tak vše, co mě teď napadá.
Upřímně řečeno - pakliže (a je to pravda!) pracují DAW interně ve 32/64bit, nemá cenu vést takovouhle diskusi. Ale nikdo není neomylný a rád se nechám poučit

P.
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
co je to vacsia jemnost? BUD mas vacsie rozlisenie pri ROVNAKOM dynamickom rozsahu ALEBO vyssi dynamicky rozsah pri ROVNAKOM rozliseni. vyssia bitova hlbka neponuka oboje sucasne
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
pavli : suhlasim s tym co si napisal .. ale nemam pocit , ze by to tu este nezaznelo 

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

ano, jemny rozdil je v nuanci MUSIS POHLIDAT DIGITALNI NULU (WAV/PCM integer) versus NEMUSIS HLIDAT ANI TU DIGITALNI NULU (WAV/float), to je cele, o cem je tady recpavlii píše:takže po ohlídání si digitální 0 na sběrnici se vyexportuje správný signál, neklipující a nepřebuzený; čili opět, jestli bude výsledek v 16/24/32/32float rozlišení je úúúúúplně jedno (něco jiného je jemnost průběhu, ale to sem teď nepatří).
P.
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
2vras: Mhm - oki, ale k čemu to, když to nemá praktické využití (zatím)? Upřímně řečeno pokud má být výstup použitelný pro široké masy, musíš stejnak výstup provádět podle digitálních principů, tj s maximem 0dBFS.
P.
P.
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Ufff...Neni prece rec o finalnim vystupu pro masy, tam je format snad vzdycky jasny a je to pevne dano. Jde o exporty nastroju, VSTi, reexporty stop, exporty group atd., tj. veci v ramci projektu, ze kterych vzniknou zase dalsi wavy, ktere si pak DAW zase taha z disku a pouziva dal.
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
OK - když projíždím manuál k Cubase, tak zřejmě gůt - pro "float" doménu není zřejmě indikátor Clip na sběrnicích funkční (nebo není třeba se jím zabývat). Přesně takhle to tam napsané není, ale několikrát je tam řečeno, že "clipping se táká pouze integer domény".
P.
P.
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
super diskusia! a vdaka za nazory. len skoda, ze vzdy ked niekto z vas napise nieco, comu uz zacinam konecne rozumiet, buchne tam nejaky pojem a totalne sa v tom stratim
ale snad postupne a pomaly pochopim...
aspon na zaciatok: co je to float a co je to integer domena?
a Pavli, tvoj preklad mam a je super!!! len takto dopodrobna to tam nie ne vysvetlene. ale mozno to tam nie je len preto, ze su to nepodstatne veci co tu riesim...

aspon na zaciatok: co je to float a co je to integer domena?
a Pavli, tvoj preklad mam a je super!!! len takto dopodrobna to tam nie ne vysvetlene. ale mozno to tam nie je len preto, ze su to nepodstatne veci co tu riesim...
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
dano : integer je cele cislo .. float je desatinne .. priklad .. zoberme si , ze mozes mat integer cislo od -9999 do +9999 .. a float mozes mat trebars do 9.999E99 .. cize vacsie cislo ako 10000
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Pokud ukládáním myslíš soubory uvnitř DAW projektu, tak ty se samozřejmě taky ukládají 32bit float. Pokud mluvíš o exportu nějaké stopy nebo finálního mixu, tak je to otázka toho, co si tam nastavíš. Já většinou exportuju do floatu a konvertuju do 16bitů až při masteringu.Pytkin píše:ctirad : vnutorne spracovanie je OK .. to ani vypnut snad nejde .. ale stale tu hovorime o ukladani suborov ..
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
Během importu se ti ten sampl vždycky automaticky zkonvertuje na to, v čem je zbytek toho projektu, tedy s největší pravděpodobností 32bit float.dano píše:takze dalsia otazka v ramci tohto threadu: Ficim si projekt s rozlisenim 24/44,1. Importnem do jednej audiostopy nejaky sampel (napr. loop od BigFish), ktory je 16/44,1. Otazka znie: treba menit bitrate tohto sampla na 24, alebo moze ostat pocas celej prace 16?
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
no pokial som nezadal ze zkonvertovat, tak zostal povodny format. aspon v Pool sa tak ukazoval..Ctirad píše:Během importu se ti ten sampl vždycky automaticky zkonvertuje na to, v čem je zbytek toho projektu, tedy s největší pravděpodobností 32bit float.dano píše:takze dalsia otazka v ramci tohto threadu: Ficim si projekt s rozlisenim 24/44,1. Importnem do jednej audiostopy nejaky sampel (napr. loop od BigFish), ktory je 16/44,1. Otazka znie: treba menit bitrate tohto sampla na 24, alebo moze ostat pocas celej prace 16?
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
no jo. ale ako to suvisi so zvukom? ci mam 32bit alebo 32 bit float?Pytkin píše:dano : integer je cele cislo .. float je desatinne .. priklad .. zoberme si , ze mozes mat integer cislo od -9999 do +9999 .. a float mozes mat trebars do 9.999E99 .. cize vacsie cislo ako 10000
Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne
dano : no v prvom rade , pri floate nemas digitalnu nulu .. mozes ist aj vyssie .. zaberie to viac dat .. a potom plati vsetko ostatne co sa tu popisalo ..
aha .. este k tomu rozdielu medzi integer a float ..
9999 -1 = 9998
9.999E99 -1 = 9.999E99
to je to o com som pisal , ze sa straca "jemnost"
aha .. este k tomu rozdielu medzi integer a float ..
9999 -1 = 9998
9.999E99 -1 = 9.999E99
to je to o com som pisal , ze sa straca "jemnost"