Dechy a jak na ně

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Drumer
Příspěvky: 326
Registrován: 06 úno 2008 13:14

Příspěvek od Drumer » 11 bře 2008 11:01

jinak moc všem diky za rady,zkusim se s tím nějak poprat a pak můžu dát ukázku ke zhodnocení:-)

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Re: Dechy a jak na ně

Příspěvek od rastis » 11 bře 2008 11:58

Drumer píše:Protože jsem dlouho hledal a nic nenašel tak jsem se rozhodl založit toto téma.Zajímalo by mě jaké máte zkušenosti s natáčením dechové sekce,techniky,jaký mikrofon je nejvhodnější.Budu teď točit 4 dechy jedné ska kapely:-),tak mě zajímá jestli jde použít stereo snímání nástrojů.Budu ale točit každý dech zvlášť,tak jestli nenastanou problémy s fázemi a tak;-)diky
ja som par razy amatersky tocil amaterske SKA. dychy zasadne naraz, inak nebudu frazovat jak maju. oni zvacsa ani sami nevedia hrat. cize budu tam presluchy ale kaslat na ne. ja som inak pouzil klasicke 57cky. viacej zvuku spravia samotni hraci natiskom a nastrojom, ako nejake experimentovanie s mikrofonmi.

Uživatelský avatar
Drumer
Příspěvky: 326
Registrován: 06 úno 2008 13:14

Příspěvek od Drumer » 11 bře 2008 12:16

no já nevim,tolik mikrofonu sm 57 bohuzel nemam,tak to musím zkusit po jednotlivcích,jinak na ne hodím kondiky:-(stejně mám takový pocit že se to budou teprve učit:-)

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 11 bře 2008 12:18

tak pouzi hocico - SM58 kludne aj. samostatne nenafrazuju rovnako pokial to niesu studovani profici, bude to rozbite a nastrihas sa jak kon...

Uživatelský avatar
Drumer
Příspěvky: 326
Registrován: 06 úno 2008 13:14

Příspěvek od Drumer » 11 bře 2008 12:22

ale oni taky nahrávali na podklad do sluchátek?nebo jeli všichni spolu,i rytmika?

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 11 bře 2008 12:31

No ono to nebude taková prdel, jak se zdá. Jak píše rastis: tak bude lepší, aby nahrávali naráz. Teda jestli jsou to hodně velký lamy, tak bude lepší nahrávat postupně, ale pak se bude muset stříhat a posunovat...
Myslím ale, že pokud nemáš 4 sluchátka, tak by se dal odposlech řešit i přes monitor, já bych se toho v případě dema asi nebál.

Uživatelský avatar
Drumer
Příspěvky: 326
Registrován: 06 úno 2008 13:14

Příspěvek od Drumer » 11 bře 2008 12:35

no necham si to projít hlavou a uvidim.diky všem!

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 11 bře 2008 12:55

Drumer píše:ale oni taky nahrávali na podklad do sluchátek?nebo jeli všichni spolu,i rytmika?
no ja priamo v SKA kapele hram. nahravali sme si sami nejake dema - bicie na to basa, na to gitara. a 4 dychy nato naraz - kazdy vlastne sluchatka, rozhodeny po miestnosti pre presluchy, ale bez nich sa to aj tak neda. a nahravali sme aj v profi studiu - cela rytmika naraz a na to 4 dychy naraz, kazdy vlastne sluchatka... najvacsi problem okrem intonacie je to, ze trumpeta je vyrazne hlastnejsia ako tenor sax, takze v tenorovej stope bola trumpeta vzdy takmer 1:1. druhy velky problem su klapky na saxafone - saxafony su drahe, takze neproficky saxafonisti maju vselijake stare nastroje a tym tie klapky dost pocut.

Uživatelský avatar
Drumer
Příspěvky: 326
Registrován: 06 úno 2008 13:14

Příspěvek od Drumer » 11 bře 2008 13:02

no asi to tak taky udelam,4 sluchátka jsem schopny dát do kupy:-)

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 11 bře 2008 13:06

Dechy jsem nahrával několikrát, většinou sekci do reggae. Rozhodně doporučuji nahrát je dohromady, kvůli souhře a feelingu. Místnost dělá opravdu hodně, i když ve ska jsou většinou hodně vepředu a není tam na ně úplně moc místa, takže bych to viděl na postavení blízko u sebe a stereomiking zblízka, což vliv místnosti úspěšně snižuje. Pozor na rozestavení muzikantů, musí to být už víceméně tak, jak to pak bude v mixu. Bacha taky na rozdílné hlasitosti jednotlivých nástrojů, ty hlasitěji hrající dát víc dozadu.

Nahrával jsem je v průběhu let na leccos, ale docela se mi osvědčil pár Oktava MK012 s kulovými vložkami. Pravda ale je, že mám akustiku docela vyřešenou, takže si to můžu dovolit. Zkusil bych na tvém místě dvě SM57, ty by mohly tu obligátní "skáčkovou" uřvanost zvládnout slušně...

Třeba na sólový saxofon je ta SM57 docela slušné řešení, na sekci mi víc vyhovují kondenzátory, kvůli stereoobrazu a prostoru. Rozhodně bych vybíral ty nejtemnější mikrofony, které máš k dispozici. Dechy mají tendenci na "převýškovaných" kondenzátorech nepěkně kovově "zvonit".

Jen můj názor, Saša

Uživatelský avatar
Drumer
Příspěvky: 326
Registrován: 06 úno 2008 13:14

Příspěvek od Drumer » 12 bře 2008 07:03

diky,tak jsem to trochu proletěl(anglicky nijak zvlášť neumím) a všiml jsem si že tam asi píšou docela kapacity,co?jeden tam nahrával breckera,to je mazec...a spoustu dalších známých jazzmanu... :shock:

Uživatelský avatar
Drumer
Příspěvky: 326
Registrován: 06 úno 2008 13:14

Příspěvek od Drumer » 12 bře 2008 07:11

syncro:dik za typy,napadlo mě jeste že bych to nabral každý dech na jeden mikrofon a dvě tužky,tzn.6 stop s tím že pak vyberu co bude znít nejlíp.taky jsem se dočetl na tom gearslutz, že používají kopákový mic na trumpetu,to bych mohl zkusit,nemam sice d 112,ale tu bici low sadu bych mohl použít na sekci.bici bere ale docela šikovně.

Odpovědět