Ekvalizace nástroje
Re: Ekvalizace nástroje
No hlavne ti to vubec nepomuze s michanim, to je o tolik komplexnejsi vec, ze pak takova tabulka nezkusenyho akorat mate... a to si muze vzit takovouhle rockerskou tabulku nekdo koumavej od elektroniky a delat podle toho house au
Re: Ekvalizace nástroje
presne, jsou kopaky kde je 40Hz dulezita informace (nejdulezitejsi) a jsou kopaky, kde to je az na 80Hz a podtim ani nic moc neni - a jsme na dvojnasobny frekvenci a ve svete basu "uplne" jinde. chce to poslouchat, a treba i koukat analyzerem a delat si tak lepsi predstavu co slysim. mne osobne to myslim pomaha hodne, hlavne co se basu tyce. myslim, ze i kdyz clovek nema az zas tak dobrej poslech, ale vidi a ma predstavu o tom jak to ma vypadat, muze bejt najednou o peknej kus dal..
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Ekvalizace nástroje
pravda, i kdyz spousta lidi zacina intuitivne hrabat do podobnejch mist na konkretnich nastrojich.. samozrejme musis pak vedet, jestli se to esteticky, zvukove hodi nebo ne. typickej priklad je vykousavani spodnich stredu na kopaku, base, pianu, ... takova ta oblast od 250 - 800.. co bejva nachylna v digitalu k prehlceni a dreveni zvuk. a casto je to bitva (a vitez je fakt zavislej na stylu, mixu.. casto tam bejva snare).
Re: Ekvalizace nástroje
A jinde je zas snare spis upozadenej...
Re: Ekvalizace nástroje
No mě tenhle způsob equalizace příjde jako dost velká prasárna.Vždycky jsem si myslel, že je lepší změnit charakter a barvu zvuku, než takhle ořezávat v jeho spektru equalizerem - myslim k odstranění nežádoucích(moc výrazných) frekvencí.
Re: Ekvalizace nástroje
nemyslim, ze to musi bejt prasarna.. podle me neplati zadny univerzalni reseni a v elektronice dvojnasob.
Re: Ekvalizace nástroje
mm. kdyby neexistovaly na ekvalizerech číselné hodnoty, tak by sme nejspíš byli v prdeli že Co bychom potom dělalííí???
Re: Ekvalizace nástroje
nechapu co si tim chtel rict? neni to chytry ani jako myslenka, ani jako prispevek do diskuze..Fillippos píše:mm. kdyby neexistovaly na ekvalizerech číselné hodnoty, tak by sme nejspíš byli v prdeli že Co bychom potom dělalííí???
-
- Příspěvky: 139
- Registrován: 15 pro 2008 13:49
Re: Ekvalizace nástroje
Mno, tak za sebe můžu říct že by mi to ani nevadilo Měl jsem pár EQ, kde byl vypínatelnej graf a bylo docela zajímavý si po ekvalizaci ušima ten graf zapnout a koukat jakou příšernost si tam člověk vyrobil to by při zapnutym grafu asi neudělal.Fillippos píše:mm. kdyby neexistovaly na ekvalizerech číselné hodnoty, tak by sme nejspíš byli v prdeli že Co bychom potom dělalííí???
Přide mi, že ty číslíčka a hlavně grafy můžou dost svádět k ekvalizování očima a to neni dobrý...
Re: Ekvalizace nástroje
Mám názor na eqvalizaci a vůbec proces mixu asi takový. Nahrávka vs. live uplugged produkce. V případě live unplugged produkce muzikant nepotřebuje zvukaře osobně, ale nevědomky se zvukařem stává, nebo roli zvukaře plní dirigent, popř. sbormistr. Tito lidé nemají k dispozici eqvalizery, nic tudíž neořezávají a přesto jim to hraje dobře. Proč? Protože jsou schopni celkový výraz přizpůsobit místnosti v níž hrajou, počtu lidí, kteří na ně hledí, kvalitě a počtu nástrojů, na které hrají, náladě, jakou mají atd. atd. atd. atd. Jenže v mixeru zvukaře, jež pracuje na nahrávce žádná místnost není že. Proto ji tam musíme vytvoři pomocí reverbů a jiných udělátek a pracovat s dynamikou podobně jako ten živý muzikant. A pokud nám něco slyšitelně překáží tak to vyřezat, upozadit atd.. Takže v důsledku - muzikant jezdí po sálech a přizpůsobuje svůj zvuk sálu. Zvukař ve studiu naopak sedí na prdeli a hledá do nahrávky sál (room), který by syrovému zvuku ušil namíru. Vše je ALE záležitostí cviku. Muzikant se na nástroj taky musí naučit a tvrdě dřít - v tomhle rozdíl není.
Re: Ekvalizace nástroje
fillippos: to mas pravdu celkem, ale v ty hloupy vete ses vyjadril ve stylu "kdybyste nemeli kompas, tak na sever asi nedojdete, co?". proc bych nepouzil kompas, i kuru stromu, polarku, parez, slunce a janevimcojinyho, abych se dostal tam kam potrebuju, kdyz mam vsechny ty moznosti k dispozici? budu hloupej, kdyz nebudu prihlizet ke vsem moznostem, ktery mam - to prece plati lautr ve vsem.
navic tady se neresi striktne zvuk akustickejch nahravek - a zrovna v tomto tematu jde dokonce na pretres nejaka technika pri michani dnb - takze nevim proc to neberes v uvahu.
navic tady se neresi striktne zvuk akustickejch nahravek - a zrovna v tomto tematu jde dokonce na pretres nejaka technika pri michani dnb - takze nevim proc to neberes v uvahu.
Re: Ekvalizace nástroje
Nemyslel sem to tak, že já jsem king a ostatní pleps. Mluvil jsem v té větě o nás. Jeany to pochopil dobře, co jsem chtěl říct. Nebylo to myšleno špatně..biscuit píše:fillippos: to mas pravdu celkem, ale v ty hloupy vete ses vyjadril ve stylu "kdybyste nemeli kompas, tak na sever asi nedojdete, co?". proc bych nepouzil kompas, i kuru stromu, polarku, parez, slunce a janevimcojinyho, abych se dostal tam kam potrebuju, kdyz mam vsechny ty moznosti k dispozici? budu hloupej, kdyz nebudu prihlizet ke vsem moznostem, ktery mam - to prece plati lautr ve vsem.
navic tady se neresi striktne zvuk akustickejch nahravek - a zrovna v tomto tematu jde dokonce na pretres nejaka technika pri michani dnb - takze nevim proc to neberes v uvahu.
Re: Ekvalizace nástroje
To máš pravdu.biscuit píše:nemyslim, ze to musi bejt prasarna.. podle me neplati zadny univerzalni reseni a v elektronice dvojnasob.
Chtěl jsem říct, že hodnoty, které na tom equalizeru v tom videu nastavoval mi příjdou extrémní i na elektroniku.
Re: Ekvalizace nástroje
proc bych nepouzil kompas, i kuru stromu, polarku, parez, slunce a janevimcojinyho, abych se dostal tam kam potrebuju, kdyz mam vsechny ty moznosti k dispozici? budu hloupej, kdyz nebudu prihlizet ke vsem moznostem, ktery mam
Neberu, ale aby si stihl na ten sever dojít včas..
navic tady se neresi striktne zvuk akustickejch nahravek - a zrovna v tomto tematu jde dokonce na pretres nejaka technika pri michani dnb - takze nevim proc to neberes v uvahu.[/quote]
nedělám v tom moc rozdíl.
Neberu, ale aby si stihl na ten sever dojít včas..
navic tady se neresi striktne zvuk akustickejch nahravek - a zrovna v tomto tematu jde dokonce na pretres nejaka technika pri michani dnb - takze nevim proc to neberes v uvahu.[/quote]
nedělám v tom moc rozdíl.
Re: Ekvalizace nástroje
ok, ja to taky nemyslel nejak jizlive.. taky jsem pochopil cos chtel vyjadrit a souhlasim s tim co jeany napsal, cloveka ten pohled na cisla svazuje: "proboha, to uz jsem to zesilil o 5dB? brzdi vole.." znam to ale na druhou stranu strasne nemam rad, kdyz nekdo opovrhuje vymozenostma - ty cisla si muzes zakrejt vzdycky - je tvoje moznost a kdyz to udelas jako psal jeany, da ti to vetsi prehled o tom co slysis v kontrastu k tomu, kdyz to ocima brzdis. ale je to proste obrovsky +, ne nestesti, jaks to vyjadril.. proto jsem taky vyskocil, jak certik z krabickyFillippos píše:Nemyslel sem to tak, že já jsem king a ostatní pleps. Mluvil jsem v té větě o nás. Jeany to pochopil dobře, co jsem chtěl říct. Nebylo to myšleno špatně..
ad ten dalsi prispevek:
- bez obav
- to je chyba castecne, si myslim (vykuchat stradivarky je divny, kdyz je chces pouzit pro akustickou nahravku; vykuchat 5x zefektovany prasknuti pet lahve, navic nahrany spatnym mikrakem - proc ne )